Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Ardan »

Bij de Scoutshop heb je rugzakken met zo'n gaatje erin, waar je oortjes voor je muziekspeler doorheen kunt doen. Dan wordt-ie niet zo nat in de regen :idea:
Óf je koopt er een soort flesverlengstuk bij, een dop met een lang rietje eraan en steekt die erdoor heen. Hoef je niet constant je fles drinken uit je rugzak te halen maar kun je gewoon aan het hele lange rietje zuigen tijdens het lopen :idea: :D
Ik doe ook maar wat
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Ennes »

Justin schreef:Nope. Alleen de reisgids. We zien wel hoe we de rest gaan doen :D.

Even serieus, kijk ook voor de rugtassen vooral hoeveel liter er in gaat. En heb je nog voorkeuren voor zijflapjes en vakjes.
In het voorbeeld van backpackrugzak: niet elke rugzak/backpack heeft vakjes voor flesjes bijvoorbeeld. Denk ook goed aan je rugondersteuning, dat is een belangrijkaspect.
En wat ook zeker ideaal is, dat is een schuivend frame, dat als je even gaat zitten je niet in je banden hangt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door TheKnitter »

Ik had altijd een koffer / tas op wieltjes. Je kon hem trekken, maar er zaten ook hengsels aan voor op je rug. Al te groot was hij zeker niet, en het was gewoon een tas. Werd hij te zwaar ging je er mee lopen, had je je handen vrij nodig gooide je hem over je rug heen. Niks met vaste afmeting, gewoon volledig flexibel. Alleen is die een paar weken geleden gesneuveld nadat hij 6 jaar lang dienst gedaan heeft bij mij en mijn vader -o-
Ben weer op zoek naar een nieuwe die dit kan.. Want na 7 weken mis ik deze tas echt :cry:

Daarbij heb ik het dus over iets zoals dit: Klikje naar Kofferkoning.nl
Een plaatje van een andere site:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Daantje »

Voor weekendjes weg neem ik gewoon m'n eastpak-rugzak mee. Kan best een setje schone kleren, handdoek en toilettas in en veel meer heb je niet nodig. Als ik in een stad ga rondstruinen heb ik liever een schoudertas omdat je daar meer zicht op hebt.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Mark »

Een tijd geleden kreeg ik deze "fraaie" tas cadeau bij aankoop van een kratje Jupiler, oordeel zelf:

Afbeelding

Maargoed hij is ideaal om een slaapzak in te vervoeren _O-
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Ronald »

Ik zit inderdaad ook te denken aan een (ruime) Eastpak-rugtas (heeft vaak ook nog een vak voor een laptop). Omdat ik meestal toch geen hele dagen ga wandelen lijkt mij een speciale "outdoor"-rugzak niet echt nodig. Morgen maar eens gaan shoppen en kijken of ik iets kan vinden.
Mark schreef:Een tijd geleden kreeg ik deze "fraaie" tas cadeau bij aankoop van een kratje Jupiler, oordeel zelf:
Tsja, als je daarmee loopt voel je je net een lopend reclamebord :mrgreen:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Caspar »

Ach hij is wel lekker studentikoos. Alleen zien die hengsels er wel uit dat ze zo kunnen afbreken als je die tas met blikjes Jupiler bier zou vullen en hij daardoor te zwaar wordt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Daantje »

Bij Perry Sport hebben ze ook vaak mooie tassen, daar heb ik vorig jaar ook nog een kleiner rugzakje gekocht voor alleen portomonnee, paspoort, flesje drinken en camera. Dakine heeft ook mooie rugzakken.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Mark »

Caspar schreef:Ach hij is wel lekker studentikoos. Alleen zien die hengsels er wel uit dat ze zo kunnen afbreken als je die tas met blikjes Jupiler bier zou vullen en hij daardoor te zwaar wordt.
Ik heb ervaring met een hele lading blikken bier in die tas: dat gaat prima. *O*
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Dexter »

De Bacardi-versie van die tassen vond ik zelf altijd wel gaaf. Helaas nooit een van op de kop kunnen tikken, maar ik denk niet dat ik zo'n overmaatse handtas erg praktisch ga vinden. Dan liever een rugzak, dan heb je ook je handen vrij.
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Bij Perry Sport hebben ze ook vaak mooie tassen, daar heb ik vorig jaar ook nog een kleiner rugzakje gekocht voor alleen portomonnee, paspoort, flesje drinken en camera.
Daar heb ik een schoudertasje van Samsonite voor :) Die heb ik altijd mee als ik maar 1 dag weg ben. EN ook als ik de baan op ben en ik ben meerdere dagen weg. Dan heb ik een iets grotere rugzak in het hotel liggen met voor 2-3 dagen kleren en toiletspullen. Veel meer heb je idd niet nodig :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Justin »

Hmm, ik heb ook wel een nieuwe tas nodig. Eentje waarvan meer in kan dan een doorsnee rugzak... en wat handiger meeneembaar is dan een sporttas... Nu gebruik ik nog m'n hele oude schoolrugzak voor m'n sportspullen... en de sporttas is zelfs nog van toen m'n zus op het EK Gymnastiek stond in 1997 Patras :'). Hij is niet eens van mij dus!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Ervaringen, tips over reis(rug)tassen

Bericht door Ronald »

Het is uiteindelijk een ruime Eastpak-rugzak geworden (tsjonge, wat heb je daar veel soorten in...). , met laptopvakje en mooi stevige schouderbanden. Eens kijken of het gaat bevallen, er kan in ieder geval genoeg in zo te zien.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 107 gasten