OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
FLJ
Berichten: 476
Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:06

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door FLJ »

Op de Amsterdamse lijn 37 rijdt vandaag weer een standaardbus, dit maal de 169.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

Vanochtend vroeg haalde ik bij Dvnk 2x Mat '64 als t6306 in, om maar even te illustreren hoe vroeg ik er vandaag bij was. (En toen was ik zelfs al een dik uur bezig) :')
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Etienne »

In de t6359 / t6348 zat vanmiddag zelfs 3x V :D
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Wubbo »

Op spoor 8 in Den Haag Centraal stond zowel vanochtend als gisterochtend een Vtje te niksen. Er was zelfs een bandje dat de treinen van spoor 8 vooraan vertrokken (draaide vanochtend op een tijd dat er nog zeker 45 minuten niks van spoor 8 vertrok, dus dat moet wel een bandje zijn geweest).

Om 17.18 door Gouda trouwens een rode Plan U met stickers van ProRail en het Spoorwegmuseum. De trein reed richting Woerden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Justin »

Ah diezelfde U kwam ik om 15:50 op Zwd ri Rtd tegen :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Stefan »

Dit valt ook wel onder afwijkingen denk ik... ;) De TCR 412 als lijn 164 met een Arriva chauffeur achter het stuur. Tsja.. Je moet wat als er geen bussen meer staan in de stalling! Dan maar een keertje met een échte bus op stap! :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas reed de 412 maar 1 slagje op de 164 en is inmiddels weer 'ingeruild' voor een standaard bus.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Daniel »

Heeft die bus nu een groen stuk logo voor de tekst "Arriva" op de zijkant of mist er gewoon een sticker?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Stefan »

Nee, die sticker miste gewoon. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Xanland »

Sinds gister is Syntus Gelderland weer druk aan het slepen op de Veluwelijnen.

Gister reed er al een Veluwelijn-amba op lijn 90 een een streekamba op de 294.
Vandaag kreeg ik (notabene op omloop 40263 (7:10)) ook een Veluwelijn-amba, gelukkig pastte dat vandaag. Meestal is dat namelijk de drukste omloop, met name op de vroege ochtend en woensdag en donderdag. Daarnaast reed dan weer op de 90 (zag ik t.h.v. Epe) een streekamba.

Weet dan wel dat er 6 nieuwe bussen komen, dus dat maakt op de lange termijn toch weer heel veel goed! :)

Volgens mij is het ook nog steeds aardig zoeken op het station, aangezien de DRIPs niet werken. Hoewel ze daar wel mee bezig zijn dacht ik.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

In de t5156 zat een ICMm III, dat zal me een feest geweest zijn! In Asd ging iets mis in het rangeerproces, zodat ik moest vertrekken met een spits- s2200 bestaande uit 1 mDDM. De reizigers waren errug blij... Gelukkig kreeg ik er in Rtd wel een tweede stel bij, maar dat ging er in Bd weer vanaf. -o- Beetje jammer weer...
Vallend blad maakt rails glad.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door MdJ »

Xanland schreef:Volgens mij is het ook nog steeds aardig zoeken op het station, aangezien de DRIPs niet werken. Hoewel ze daar wel mee bezig zijn dacht ik.
Hebben ze weer wat veranderd?
Dexter schreef:In de t5156 zat een ICMm III, dat zal me een feest geweest zijn! In Asd ging iets mis in het rangeerproces, zodat ik moest vertrekken met een spits-s 2200 bestaande uit 1 mDDM. De reizigers waren errug blij... Gelukkig kreeg ik er in Rtd wel een tweede stel bij, maar dat ging er in Bd weer vanaf. -o- Beetje jammer weer...
t2265 ? :mrgreen:
Bij twijfel: gebruik beton.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Bart »

De t2267, gok ik zo.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door MdJ »

Op het allergeliefde somda stond dat iig de 2265 met een losse MDDM reed. Dus 1+1=2 dacht ik :oops:
Bij twijfel: gebruik beton.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Bart »

De t2267 ook. In ieder geval wordt de s2200 toch al structureel te kort ingepland. Waar in de s2100 je minimaal 8, maar meestal 10 of 12 bakken treft in de spits, rijdt de s2200 met maximaal 8 en soms zelfs 4 bakken. Waar dit verschil door wordt gerechtvaardigd weet ik ook niet, want ze vullen elkaar tussen Ddr en Asd aan.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Xanland »

MdJ schreef:
Xanland schreef:Volgens mij is het ook nog steeds aardig zoeken op het station, aangezien de DRIPs niet werken. Hoewel ze daar wel mee bezig zijn dacht ik.
Hebben ze weer wat veranderd?
Nu staan ze uit, als in "Geen info beschikbaar". Het is dus gewoon een kwestie van aan de reiscoach vragen waar een bus stopt. Of gewoon wachten en naar de bus toe. Na een tijdje weet ik nu wel waar wat stopt, maar niet iedereen denk ik zo. :P
Ben benieuwd of vertraging en positie nog gaan werken, is an sich wel zo handig en zou moeten werken (iig wel met Volvo 7000 serie, da's zeker). :+
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door MdJ »

Gebeurde ook met de overstap van Connexxion naar BBA.. En van BBA naar Veolia. Niet iets om je heel erg veel zorgen om te maken... Ff op de abri's een paar A4tjes hangen met elke bussen er stoppen, totdat het DRIS het weer doet.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door marvinkok »

Vanochtend rond 0830 een stukje nostalgie op Enschede Centraal.
Er stonden op de P een CXX-groene gelede Duvedec (nummer niet kunnen lezen) en de groene Alliance 2864. De 2864 heeft in ieder geval als versterking op de 60 serie gereden.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Dexter »

MdJ schreef:Op het allergeliefde somda stond dat iig de 2265 met een losse MDDM reed. Dus 1+1=2 dacht ik :oops:
Je kan goed rekenen! Om voor de hand liggende redenen noem ik hier liever geen treinnummers van treinen die ik heb gereden, vandaar dat ik altijd alleen de treinserie noem. :wink: Wil iemand een exacte treinnr weten, dan mag dat via pb.
Vallend blad maakt rails glad.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Maik »

Blijkbaar zijn ze in Doetinchem goed in bussen repareren. Nadat ik eerder deze maand Citaro 525 in Doetinchem zag staan, zag ik gisteren (Brabant?) Amba 8055 bij de Arriva stalling staan.
Pommes.
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Reiziger Delft »

Vandaag waren er werkzaamheden tussen Woerden en Utrecht en reden er 2x/uur omgeleide IC's Den Haag - Gouda - Woerden - Utrecht Centraal. Reizigers vanuit Rotterdam konden in Gouda hierop overstappen evenals reizigers vanuit Leiden die in Woerden een nette overstap hadden.

Tussen Woerden en Utrecht heb je dan in de omgeleide IC dus reizigers uit:

2 IC's Den Haag - Utrecht (want normaal kwartierdienst)
2 IC's Rotterdam - Utrecht (want normaal kwartierdienst)
1 IC Leiden - Utrecht

Wat zet NS in? Een 3tje ICMm -o- Ja, dat werd inderdaad propwerk. Toen we in Utrecht uitkwamen stond het hele perron vol voor de trein terug; ik denk niet dat dat gepast heeft.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Wubbo »

Ik dacht dat er geen Belgische rijtuigen meer in de Benelux zaten, maar rond een uur of 1 vertrok er toch een setje Belgische rijtuigen richting Brussel vanaf Rotterdam Centraal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Daniel »

Doorgaande reizigers werden niet voor niks via Schiphol gestuurd... vanmorgen met voldoende ruime Sprinters en een ruime Fyra Amf - Rtd gedaan. En nu omreizend met de t1665 met daarin een privé vierzit :)

@Wubbo: da's tijdelijk ter vervanging van de defecte ÖBB stam.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Suus »

Was dat de reden dat de Fyra tussen Rotterdam en Amsterdam van 11:53 LOEIDRUK was? Ik dacht even dat ik per ongeluk in de Benelux was gestapt :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Daniel »

Loeidruk? Ik had die van 10.10 uit Schiphol naar Rotterdam en daarvan zat het voorste rijtuig weliswaar bomvol, maar de rest van de trein was vrij leeg.
In Rotterdam werd wel omgeroepen dat 'ie toeslagvrij zou zijn, wellicht daardoor zo druk... maar diegene die ik had was dat kennelijk niet op van toepassing. Gewoon een omroep voor vertrek dat 'ie met toeslag was en in 't rijtuig waar ik in zat mochten vier personen ook de toeslag tegen treintarief (10 euro tegen 2,10 voor Shl-Rtd) afrekenen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Afwijkingen in Materieelinzet #9

Bericht door Reiziger Delft »

Ik kreeg voor een reisadvies vanuit Delft richting Arnhem ook een verbinding met de FYRA eruit dit weekend, omdat de IC's naar Utrecht omgeleid worden via Breukelen. Vanuit Rotterdam zal dit dan al helemaal het geval zijn, dus misschien hebben veel reizigers dat opgevolgd.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten