De enige kaarten die ik soms niet scan zijn de voordeeluren kaarten i.c.m. keuze dagen, als de naam op keuze dag klopt met die op de voordeeluren kaart weet ik dat die geldig is, omdat die 2 aan elkaar gekoppeld zijn (en omdat het uit de mapjes halen vaak heeeeel veel tijd kost ) , verder lees ikzelf altijd alle kaarten uit. En verder maak ik geen uitzonderingen voor knappe, lelijke, lichte, donkere enz enz reizigers. of ik controleer iedereen of niemand.Reiziger Delft schreef:Ik zelf maak me echt totaal niet druk over of ik wel of niet wordt gecontroleerd. Ik heb zelf het gevoel dat er tijdens de meeste reizen wel een conducteur voorbij komt.
Wat ik wel een beetje raar vind en me al een paar keer is overkomen; een conducteur die sommige OV-Chipkaarten wel uitleest en andere niet. :? Een knap meisje hoefde bijvoorbeeld alleen maar haar Studenten OV te laten zien; die van mij werd wel uitgelezen. Dat vind ik niet zo netjes. Lees dan of alles uit, of keur alles meteen goed.
(Uiteraard zijn dit uitzonderingsgevallen. :) )
Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
- AppleMoose
- Berichten: 6034
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Waarom ben ik dan door jou nooit gecontroleerd?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik zal het goed met je maken, ik zal je volgende week eens heel uitgebreid controlerenRonaldussen schreef:Waarom ben ik dan door jou nooit gecontroleerd?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dan zou je toch eerder verwachten dat hij de OVChipkaart van dat meisje wel uitleest toch... Dan kan d' ie er langer bij blijven staan...
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ennes schreef:Ik zal het goed met je maken, ik zal je volgende week eens heel uitgebreid controlerenRonaldussen schreef:Waarom ben ik dan door jou nooit gecontroleerd?
Oh dat wordt lachen :D Gewoon op zicht tussen de SOV's door rennen "Ja! Prima! Is goed! Dank u wel!" en dan aan het eind: "HA! Jou moet ik hebben mannetje! Knippeknippeknippeknippeknip!! "
_O-
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Jeetje, ik ben van de 0% af voor de maand mei Al gok ik zomaar dat die 2,38% controlekans de komende dagen wel weer gaat inzakken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
ik ben ind e dagen maandag tot woensdag 5 keer gecontroleerd! :O
ik schrok me wild
ik schrok me wild
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mei 2011 is weer een flink punctuele maand en voor het eerst een maand waarin al m'n treinen hun vertraging onderweg opliepen: de vertrekpunctualiteit is ook volgens de strengste norm 100%. In minuten vertraging en te te vroege aankomsten is alles redelijk constant en vrijwel gelijk aan de maand april.
Wel is de controlekans, die al laag was, nog eens gehalveerd en nu slechts 2%...
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 100,0% (april: 92,86%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (april: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 94,0% (april: 90,48%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 96,0% (april: 95,24%)
Controlekans: 2,00% (april: 4,76%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 21 (april: 30)
Aantal minuten aankomstvertraging: 38 (april: 39)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 57 (april: 51)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 96,0% (april: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 96,0% (april: 90,48%)
Vertragingsminuten heen: 8 (april: 0)
Aantal minuten te vroeg heen: 52 (april: 46)
Vertragingsminuten terug: 30 (april: 39)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (april: 5)
Wel is de controlekans, die al laag was, nog eens gehalveerd en nu slechts 2%...
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 100,0% (april: 92,86%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 100,0% (april: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 94,0% (april: 90,48%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 96,0% (april: 95,24%)
Controlekans: 2,00% (april: 4,76%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 21 (april: 30)
Aantal minuten aankomstvertraging: 38 (april: 39)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 57 (april: 51)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 96,0% (april: 100%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 96,0% (april: 90,48%)
Vertragingsminuten heen: 8 (april: 0)
Aantal minuten te vroeg heen: 52 (april: 46)
Vertragingsminuten terug: 30 (april: 39)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (april: 5)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Die trefkans is wel heel erg slecht ja. Ik had over Mei 5 uit 28. Maar dat was op een traject wat 2 keer zo lang is en waar bovendien altijd een tussenstop in zit waar de HC naar het "juiste" treinstel kan overstappen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn ochtendtrein bestaat überhaupt maar uit één treinstel, dat maakt de aanwezigheid van een tussenstop niet noodzakelijk 's middags zag ik altijd al zelden een conducteur wat in dat geval vooral drukte-gerelateerd zal zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Maar even een achterstand inhalen. Allereerst juni met een aanzienlijk hogere controlekans en een punctualiteit die slecht begon wat wel z'n effect heeft op het resultaat aan het eind van de maand.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 84,2% (mei: 100,0%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 86,8% (mei: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 81,6% (mei: 94,0%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 86,8% (mei: 96,0%)
Controlekans: 15,8% (mei: 2,00%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 75 (mei: 21)
Aantal minuten aankomstvertraging: 70 (mei: 38)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 44 (mei: 57)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 79,0% (mei: 96,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 89,5% (mei: 96,0%)
Vertragingsminuten heen: 42 (mei:
Aantal minuten te vroeg heen: 39 (mei: 52)
Vertragingsminuten terug: 38 (mei: 30)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (mei: 5)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 84,2% (mei: 100,0%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 86,8% (mei: 100,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 81,6% (mei: 94,0%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 86,8% (mei: 96,0%)
Controlekans: 15,8% (mei: 2,00%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 75 (mei: 21)
Aantal minuten aankomstvertraging: 70 (mei: 38)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 44 (mei: 57)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 79,0% (mei: 96,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 89,5% (mei: 96,0%)
Vertragingsminuten heen: 42 (mei:
Aantal minuten te vroeg heen: 39 (mei: 52)
Vertragingsminuten terug: 38 (mei: 30)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (mei: 5)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Verder met juli. Een maand die de archieven ingaat met een historisch dieptepuntje... ik heb nog niet eerder een punctualiteit van 0% geregistreerd Nou is dat ook wel een stukje toeval dat ik nooit een zwaar vertraagde trein had op de 1e van de maand natuurlijk.
Maar zowiezo opvallend dat de treinpunctualiteit nu in de zomermaanden als een kaartenhuis in elkaar stort...
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 82,5% (juni: 84,2%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 90,0% (juni: 86,8%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 87,5% (juni: 81,6%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 92,5% (juni: 86,8%)
Controlekans: 12,5% (juni: 15,8%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 45 (juni: 75)
Aantal minuten aankomstvertraging: 38 (juni: 70)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 33 (juni: 44)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (juni: 79,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 80,0% (juni: 89,5%)
Vertragingsminuten heen: 5 (juni: 42)
Aantal minuten te vroeg heen: 27 (juni: 39)
Vertragingsminuten terug: 68 (juni: 38)
Aantal minuten te vroeg terug: 3 (juni: 5)
Maar zowiezo opvallend dat de treinpunctualiteit nu in de zomermaanden als een kaartenhuis in elkaar stort...
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 82,5% (juni: 84,2%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 90,0% (juni: 86,8%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 87,5% (juni: 81,6%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 92,5% (juni: 86,8%)
Controlekans: 12,5% (juni: 15,8%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 45 (juni: 75)
Aantal minuten aankomstvertraging: 38 (juni: 70)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 33 (juni: 44)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (juni: 79,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 80,0% (juni: 89,5%)
Vertragingsminuten heen: 5 (juni: 42)
Aantal minuten te vroeg heen: 27 (juni: 39)
Vertragingsminuten terug: 68 (juni: 38)
Aantal minuten te vroeg terug: 3 (juni: 5)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Weer een maand voorbij... en wel eentje met een zeer hoge punctualiteit. Dit ondanks dat de t1759 het zowat op geenenkele dag voor elkaar gekregen heeft op tijd te vertrekken, wat vooral te zien is aan het verschil van maarliefst 17,3 procentpunt tussen de vertrekpunctualiteit volgens de 3- en 5-minutennorm.
De controlekans begon goed en kwam in de eerste helft van de maand zelfs nog tegen de 30% te liggen, maar daalde uiteindelijk toch weer tot een lager percentage dan dat van juli. Leuk feitje is ook nog wel dat de 100% reispunctualiteit op de heenreis ook daadwerkelijk bij een totaal van 0 vertragingsminuten hoort :)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 78,9% (juli: 82,5%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,2% (juli: 90,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 96,2% (juli: 87,5%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 98,1% (juli: 92,5%)
Controlekans: 11,5% (juli: 12,5%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 70 (juli: 45)
Aantal minuten aankomstvertraging: 34 (juli: 38)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 44 (juli: 33)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (juli: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 96,2% (juli: 80,0%)
Vertragingsminuten heen: 0 (juli: 5)
Aantal minuten te vroeg heen: 42 (juli: 27)
Vertragingsminuten terug: 33 (juli: 68)
Aantal minuten te vroeg terug: 2 (juli: 3)
De controlekans begon goed en kwam in de eerste helft van de maand zelfs nog tegen de 30% te liggen, maar daalde uiteindelijk toch weer tot een lager percentage dan dat van juli. Leuk feitje is ook nog wel dat de 100% reispunctualiteit op de heenreis ook daadwerkelijk bij een totaal van 0 vertragingsminuten hoort :)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 78,9% (juli: 82,5%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 96,2% (juli: 90,0%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 96,2% (juli: 87,5%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 98,1% (juli: 92,5%)
Controlekans: 11,5% (juli: 12,5%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 70 (juli: 45)
Aantal minuten aankomstvertraging: 34 (juli: 38)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 44 (juli: 33)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 100,0% (juli: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 96,2% (juli: 80,0%)
Vertragingsminuten heen: 0 (juli: 5)
Aantal minuten te vroeg heen: 42 (juli: 27)
Vertragingsminuten terug: 33 (juli: 68)
Aantal minuten te vroeg terug: 2 (juli: 3)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
De cijfers van september.... Een redelijk gemiddelde maand zonder al te veel bijzonderheden.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 93,5% (augustus: 78,9%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 95,7% (augustus: 96,2%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,3% (augustus: 96,2%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,5% (augustus: 98,1%)
Controlekans: 8,7% (augustus: 11,5%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 40 (augustus: 70)
Aantal minuten aankomstvertraging: 48 (augustus: 34)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 63 (augustus: 44)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 95,7% (augustus: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,3% (augustus: 96,2%)
Vertragingsminuten heen: 11 (augustus: 0)
Aantal minuten te vroeg heen: 52 (augustus: 42)
Vertragingsminuten terug: 35 (augustus: 33)
Aantal minuten te vroeg terug: 11 (augustus: 2)
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 93,5% (augustus: 78,9%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 95,7% (augustus: 96,2%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 91,3% (augustus: 96,2%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,5% (augustus: 98,1%)
Controlekans: 8,7% (augustus: 11,5%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 40 (augustus: 70)
Aantal minuten aankomstvertraging: 48 (augustus: 34)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 63 (augustus: 44)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 95,7% (augustus: 100,0%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,3% (augustus: 96,2%)
Vertragingsminuten heen: 11 (augustus: 0)
Aantal minuten te vroeg heen: 52 (augustus: 42)
Vertragingsminuten terug: 35 (augustus: 33)
Aantal minuten te vroeg terug: 11 (augustus: 2)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik pendel 5 dagen per week Zwd-Rtd met de s5000 of s5100, dan de t2267 van Rtd naar Ddzd en dan de t5168 van Ddzd naar Zwd. Afgelopen maand slechts 1x gecontroleerd op Ddr-Zwd in een s5100... Maar ja, het is ook een kippeneindje, dus verwacht ook eigenlijk niks meer....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hmmm... mijn ervaringen in de t3600 zijn anders. Zo goed als elke dag controle: of tussen Est en Ah of tussen Ah en Zp. Tussen Zp en Dv zie ik zelden conducteurs. Andere kant op: controle tussen Dv en Ah en juist op het laatste stuk minder vaak controle.webguy schreef:Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik zie nooit conducteurs in de 3600 eigenlijk. Ben in heel september twee keer gecontroleerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hangt blijkbaar af van het traject dat je reist. Ik kom eigenlijk amper ten noorden van Dv.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Oktober is alweer voorbij. De eerste dag was historisch slecht met een aankomstpunctualiteit van 0% volgens de 3-minutennorm, maar dat was nog nieteens een grote verstoring. Slechts een +10 door een spoorloper was genoeg om 'm zo laag te krijgen...
Het aantal minuten aankomst- en reisvertraging is trouwens voor een zeer aanzienlijk deel voor rekening van 24 oktober, de dag van de uitgelopen werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 95,9% (september: 93,5%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 97,7% (september: 95,7%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 89,8% (september: 91,3%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,8% (september: 93,5%)
Controlekans: 6,3% (september: 8,7%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 40 (september: 40)
Aantal minuten aankomstvertraging: 64 (september: 48)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 41 (september: 63)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 91,7% (september: 95,7%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,7% (september: 91,3%)
Vertragingsminuten heen: 43 (september: 11)
Aantal minuten te vroeg heen: 36 (september: 52)
Vertragingsminuten terug: 55 (september: 35)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (september: 11)
Het aantal minuten aankomst- en reisvertraging is trouwens voor een zeer aanzienlijk deel voor rekening van 24 oktober, de dag van de uitgelopen werkzaamheden tussen Amersfoort en Utrecht.
De cijfertjes per trein...
Vertrekpunctualiteit 3 min. norm: 95,9% (september: 93,5%)
Vertrekpunctualiteit 5 min. norm: 97,7% (september: 95,7%)
Aankomstpunctualiteit 3 min. norm: 89,8% (september: 91,3%)
Aankomstpunctualiteit 5 min. norm: 93,8% (september: 93,5%)
Controlekans: 6,3% (september: 8,7%)
Aantal minuten vertrekvertraging: 40 (september: 40)
Aantal minuten aankomstvertraging: 64 (september: 48)
Aantal minuten te vroeg aangekomen: 41 (september: 63)
En per reis...
Reispunctualiteit 5 min. norm heen: 91,7% (september: 95,7%)
Reispunctualiteit 5 min. norm terug: 91,7% (september: 91,3%)
Vertragingsminuten heen: 43 (september: 11)
Aantal minuten te vroeg heen: 36 (september: 52)
Vertragingsminuten terug: 55 (september: 35)
Aantal minuten te vroeg terug: 5 (september: 11)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Justin schreef:Ik pendel 5 dagen per week Zwd-Rtd met de s5000 of s5100, dan de t2267 van Rtd naar Ddzd en dan de t5168 van Ddzd naar Zwd. Afgelopen maand slechts 1x gecontroleerd op Ddr-Zwd in een s5100... Maar ja, het is ook een kippeneindje, dus verwacht ook eigenlijk niks meer....
waldo79 schreef:Hmmm... mijn ervaringen in de t3600 zijn anders. Zo goed als elke dag controle: of tussen Est en Ah of tussen Ah en Zp. Tussen Zp en Dv zie ik zelden conducteurs. Andere kant op: controle tussen Dv en Ah en juist op het laatste stuk minder vaak controle.webguy schreef:Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
webguy schreef:Reis 4-5 keer per week Arnhem - Nijmegen heen en weer in de spits en ben nu 2 a 3 keer gecontroleerd gedurende de afgelopen maand. Niet bepaald spetterend dus...
Om het toch weer een beetje inzichtelijk te maken voor degene die speciaal met de trein reizen om gecontroleerd te worden en vervolgens gedesillusioneerd uitstappen omdat ze "weer" geen controle hebben gehad, maar weer eens een voorbeeldje! Ik was begonnen een VIRM IV, waarvan de zitplaatsen zo´n 50% bezet waren, Na een rit van 50 minuten, slechts de helft kunnen controleren, een aantal vragen van reizigers kunnen beantwoorden en 2 UVB´s kunnen schrijven!deadlock schreef:Ik zie nooit conducteurs in de 3600 eigenlijk. Ben in heel september twee keer gecontroleerd.
Zo zie je dus dat het lang niet altijd lukt om een trein helemaal te controleren, zeker niet als het erg druk is, op korte afstanden of als er veel vragen zijn ivm bijvoorbeeld een verstoring/werkzaamheden enz.
daarnaast is het traject in sommige gevallen ook nog van invloed van waar en hoe men begint met controleren, bijvoorbeeld bochtige perrons, splitsen/combineren, sleutelkastjes, zicht op vertreklicht/gehele trein bij vertrek enz.
Daarnaast zal ook de HC op enig moment zijn administratie moeten bijwerken (HC´s hebben helaas geen secretaresse die treinrapporten/tellingen/uvb´s voor hem/haar invoeren) En zo zijn er nog tal van andere redenen op te noemen.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
1. De mensen op dit forum snappen het ondertussen wel dat het niet altijd mogelijk is om te controleren.
2. Soms is er inderdaad wel erg weinig controle. Als je weken lang gewoon geen enkele controle hebt in de trein is dat gewoon vreemd.
3. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de administratie altijd op hetzelfde deeltraject gedaan moet worden. Sleutelkastjes zijn daarentegen wel een goed argument.
4. Zie de posts hierboven alsjeblieft niet als kritiek maar als constateringen.
2. Soms is er inderdaad wel erg weinig controle. Als je weken lang gewoon geen enkele controle hebt in de trein is dat gewoon vreemd.
3. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de administratie altijd op hetzelfde deeltraject gedaan moet worden. Sleutelkastjes zijn daarentegen wel een goed argument.
4. Zie de posts hierboven alsjeblieft niet als kritiek maar als constateringen.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
1. gezien het feit dat ze er over door blijven emmeren lijken ze het toch niet helemaal te snappen (of willen het niet snappen)Klaasje schreef:1. De mensen op dit forum snappen het ondertussen wel dat het niet altijd mogelijk is om te controleren.
2. Soms is er inderdaad wel erg weinig controle. Als je weken lang gewoon geen enkele controle hebt in de trein is dat gewoon vreemd.
3. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat de administratie altijd op hetzelfde deeltraject gedaan moet worden. Sleutelkastjes zijn daarentegen wel een goed argument.
4. Zie de posts hierboven alsjeblieft niet als kritiek maar als constateringen.
2. Als je altijd in een drukke trein zit (spits), of kort traject rijdt is het helemaal niet zo vreemd, als je rekening houdt met de punten die ik aangedragen heb.
3. wat betreft de administratie zeg ik ook niet dat dat altijd een reden zal zijn, maar EEN reden zou kunnen zijn, en heb je toevallig altijd een trein waarbij de HC zijn laatste stukje van zijn dienst rijdt, is die kans groter dat het dan juist wel altijd op dat moment gebeurd. En de overige redenen zijn overigens net zo legitiem als het sleutelkastje ;)
4. voor de duidelijkheid, ik zie het niet als kritiek, maar ik geef slechts een uitleg over een aantal mogelijke redenen waarom er geen controle geweest kan zijn (zie ook punt 1)
Als ik hier namelijk al niet tegen zou kunnen, dan zou ik nml ook beter maar helemaal niet kunnen controleren, dan krijg ik zeer regelmatig toch wel wat meer over me heen
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dit jaar heb ik een controlepercentage van 100% in de s9500 staan, en 0% in de s19500
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Zeg ik dan dat ik het erg vind ;)?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 186 gasten