Mag ik even kwijt #81

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door find_your_spot »

Mag ik even kwijt dat een CiCo in een Breng bus net dienst weigerde. Een meisje hield 20 seconden lang haar kaart ervoor, maar geen spoor van leven.

Toen we alweer 2 minuten aan het rijden waren checkte de CiCo het meisje alsnog in: IN OK WK 31122030.

Dat was wel een vreemd gezicht als zo'n ding z'n eigen leven gaat leiden...
For Your Railroad Adventures
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ennes »

Gertjan schreef:Mag ik kwijt dat mijn werktelefoon een eigen leven heeft ... ik raak dat ding niet aan, en elke 5 minuten gaat dat kreng opnieuw opstarten.
Lang leve HTC.
heb je automatisch updaten al eens uitgeschakeld?
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daniel »

find_your_spot schreef:Mag ik even kwijt dat een CiCo in een Breng bus net dienst weigerde. ....
Dat was wel een vreemd gezicht als zo'n ding z'n eigen leven gaat leiden...
In een Breng bus verbaas ik me nergens over... heb al eens een foto gezien van een CiCo in zo'n bus die van de paal waar 'ie aan hing af gevallen was :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Ik wilde gisteren trouwens mijn saldo eens opladen voor wat busritjes op mijn ov-chip. Hield 'm eindeloos voor het NS automaat, maar dat ding deed gewoon niets.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Ja, dat had ik ook in Ede maandag: geen van de automaten wilde ook maar iets doen met een OVC. Het leek haast alsof de OVC software er niet meer op stond: ik miste op het startscherm een OVC logotje.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

webguy schreef:Ja, dat had ik ook in Ede maandag: geen van de automaten wilde ook maar iets doen met een OVC. Het leek haast alsof de OVC software er niet meer op stond: ik miste op het startscherm een OVC logotje.

In de tunnel was er idd een probleem. Maar die in de hal deden het wel :Y
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Mag ik even kwijt dat een CiCo in een Breng bus net dienst weigerde. Een meisje hield 20 seconden lang haar kaart ervoor, maar geen spoor van leven.

Toen we alweer 2 minuten aan het rijden waren checkte de CiCo het meisje alsnog in: IN OK WK 31122030.

Dat was wel een vreemd gezicht als zo'n ding z'n eigen leven gaat leiden...
Het wil nog wel eens helpen om de ov-chipkaart een centimeter van het apparaat te houden. Dan reageert de cico eerder dan wanneer je die kaart tegen het apparaat zelf aan drukt. Geen idee of dat ook in de door jou geschetste situatie had geholpen, maar bij mij werkt het vaak wel :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

Chauf21 schreef:Het wil nog wel eens helpen om de ov-chipkaart een centimeter van het apparaat te houden. Dan reageert de cico eerder dan wanneer je die kaart tegen het apparaat zelf aan drukt. Geen idee of dat ook in de door jou geschetste situatie had geholpen, maar bij mij werkt het vaak wel :)
Dat is natuurlijk iets heel raars. :N
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Chauf21 »

Raar, maar waar.
Ik meen dat het te maken had met de vorm en afstelling van het (radiografische) bereik van die cico's, maar het fijne weet ik er niet van.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Fles »

Dus niet alleen krijgen we een gedrochtelijk systeem door de strot geduwd "omdat dat makkelijker is voor de reiziger" maar we moeten ook nog op cursus hoe we met dat systeem om dienen te gaan :')

Draagvlak creëren doe je ZO :')
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ardan »

Jep, en dan wel een landelijke kaart, maar geen landelijke cico's... hoe vaak zie ik het wel niet dat, bij die cico's van Syntus, mensen die die niet gewend zijn eindeloos gaan lopen zwaaien terwijl hij niet reageert en alleen maar 'kaartleesfout' aangeeft... als ik er een beetje in de buurt zit zeg ik wel even 'moet je hem even stil houden, dan pakt-ie hem'.. wat een verademing is het trouwens ook voor mij als ik weer eens een 'normale' cico voor mijn neus heb. *zwaait met de kaa..*BIIIEP!

Maar goed, ietsjes serieuzer. Ik heb slecht nieuws en goed nieuws..
Na ruim 2 jaar trouwe dienst, en zoveel ermee gezien en gedaan te hebben en zo ontzettend veel plezier ermee te hebben gehad, is wegens een studiestop overleden:
STUDENTEN OV-CHIPKAART MET VRIJ REIZEN
*Winterswijk, 5 maart 2009, +Deventer, 19 mei 2011
:cry: :cry: :cry:
Nadat ik was gestopt met studeren was ook mijn studiefinanciering pleite. Ik zit dus al lange tijd op zwart zaad. Het scheelt dat ik een lieve vriend heb bij wie ik ongeveer 4-5 dagen in de week verblijf en een hap eten naar binnen kan krijgen, en dat mijn lieve moeder mijn koelkast laatst heeft volgestopt, en aan beide heb ik ontzettend veel steun. Want het was om het plat uit te drukken heel zwaar kut. Zeker omdat ik keihard op zoek ben gegaan naar een baan, maar die niet kon vinden en een uitkering kon ik vanwege mijn jonge leeftijd ook niet direct krijgen. Rekeningen begonnen achter te lopen, maar gelukkig heb ik compromissen weten te sluiten. Mijn vrijwilligerswerk bij het COC levert nog enkele euro's op aan fooi zodat ik in ieder geval wel aan brood en drinken kan komen en zo. Ik kan zelfs voor doordeweeks een pakje shag meekrijgen van mijn vriend :) Maar ik werd overal wel zwaar moedeloos van ik zat me eigenlijk alleen maar hele dagen zorgen te maken. Gelukkig is mijn relatie er niet aan onderdoor gegaan.

Maar nu het goede nieuws: eindelijk is er licht aan het einde van een donkere tunnel.
IK HEB EEN BAAN GEVONDEN!!!!!! *O* *O* *O* *O* Maandag mag ik beginnen met een uurtje proefdraaien in Grand Café Rembrandt aan de Brink, dus eindelijk gaat er weer geld in het laatje komen na ruim twee maanden blut :D
Zo zien we maar weer: de aanhouder wint! :D
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Heb je geen recht op een bijstandsuitkering van de gemeente? Of is dat je eer te na?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door webguy »

Mooi dat je toch wat kon vinden! Mn vriendin zit ook al sinds December beetje te niksen, af en toe een dagje te werken via studentenuitzendbureau. Als je 20-23 bent is het zwaar kut, je bent te oud voor de AH en veel andere winkels, en als je in september weer wat anders doet ben je ook niet interessant.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ardan »

Ik heb nergens recht op omdat ik onder de 27 jaar ben. Dan kun je alleen een WIJ-uitkering aanvragen, Wet Investering in Jongeren. Dat betekent niet zozeer dat je een uitkering krijgt, maar dat je geholpen wordt bij het zoeken van een baan. Naja, dat kan ik zelf ook, zo'n hopeloos geval ben ik nou ook weer niet ;) en ik wil dolgraag werken, maar net als wat Webguy zegt, ik ben te oud voor de Gappie en zo, en voor andere dingen heb ik weer te weinig ervaring, om depressief van te worden. In ieder geval moet je dan bij minstens 4 uitzendbureau's ingeschreven staan, drie keer per week solliciteren, en een hele zwik bewijsstukken leveren dat je achter loopt met betalen, uitschrijving bij DUO, uitdraaien van je bankrekeningen, enzovoorts. Heb je dan na drie maanden nog geen werk gevonden, kom je bij een sociale werkplaats-achtig iets terecht en verdien je daar je eigen geld. Omdat ik blijkbaar een bewijsstuk vergeten was in te leveren, kreeg ik vandaag te horen dat mijn verzoek tot aanvraag was afgewezen. Kon ik dus weer helemaal opnieuw beginnen met inschrijven en alles, juist terwijl gisteren mijn internetverbinding was afgesloten vanwege de problemen. Gelukkig heb ik dat meteen weer terug gekregen omdat ik een compromis heb weten te sluiten. Dat is gelukkig ook gelukt met gas, water en elektra, en de huur. Bij het UWV heb ik ook zo vaak uitgelegd dat ik gewoon echt gigantisch in de problemen dreig te komen, en ik wilde morgen eigenlijk een bezwaarschrift indienen tegen de afwijzing, inclusief het ontbrekende bewijsstuk, maar ik hoop dat dat niet meer nodig is :D

En oh ja: jullie weten het nog niet allemaal... maar ik las laatst in de krant dat er in Rotterdam een HBO-machinistenopleiding gaat starten in september! Dat lijkt me wel wat! Helaas kan ik die opleiding ook met googelen niet vinden...
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door STF »

Vandaag een record aantal buschaufeurs op de camping; drie maarliefst, dus de volgende OVNL meeting maar gewoon hier op de camping houden? :lol:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Chauf21 »

Ardan schreef:En oh ja: jullie weten het nog niet allemaal... maar ik las laatst in de krant dat er in Rotterdam een HBO-machinistenopleiding gaat starten in september! Dat lijkt me wel wat! Helaas kan ik die opleiding ook met googelen niet vinden...
Gelukkig heb je nu een baan. Succes ermee!
Het Scheepvaart en Transport College in Rotterdam biedt opleidingen tot machinist aan.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Meltrain »

Echt balen dat je gestopt bent met je studie Ardan. :(
Was de opleiding tot docent toch niet echt jouw ding?

Jammer dat de SOV-C dan ook gelijk stopt. :( In elk geval weet ik nu waarom je nog niet gereageerd hebt op mijn PB van twee dagen terug....

Veel succes met je nieuwe baan, maar wat ga je eigenlijk doen in dat cafe? Werken als ober of barman of word je daar DJ?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Ardan »

Ik word ober/barman :)
Dj doe ik als vrijwilliger in Zwolle.
*gaat even de PB's bekijken*
Ik doe ook maar wat
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Gertjan »

Ennes schreef:
Gertjan schreef:Mag ik kwijt dat mijn werktelefoon een eigen leven heeft ... ik raak dat ding niet aan, en elke 5 minuten gaat dat kreng opnieuw opstarten.
Lang leve HTC.
heb je automatisch updaten al eens uitgeschakeld?
Ja, dat staat al uit sinds ik dat ding heb ... Ik ben bang dat ik er morgen per ongeluk overheen rangeer, ding blijft maar gek doen.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Caspar »

Ha de belastingdienst heeft mijn bankrekening weer een beetje aangevuld. De aanslag zelf nog niet gezien...
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Gertjan schreef:Ik ben bang dat ik er morgen per ongeluk overheen rangeer, ding blijft maar gek doen.
Doe mij even een plezier en rangeer dan gelijk over mijn Railpocket heen, als je toch rare apparaten gaat elimineren. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Dexter »

Ik ga bij Nedtrain een constructiewijziging aan de typhoons van onze treinen eisen, zodat dit hier ook mogelijk wordt:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JEBEC6cA1_s[/youtube]

_O-
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Justin »

@Ardan: mooi dat je wat hebt kunnen vinden :pos:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Suus »

Vandaag op een andere locatie dan gebruikelijk aan het werk, maar ik heb het gevoel dat mijn functieomschrijving hier Politieagent is. Wat een ruziezoekers hier zeg :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #81

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Ha de belastingdienst heeft mijn bankrekening weer een beetje aangevuld. De aanslag zelf nog niet gezien...
Ik had het geld (en de brief ook ergens in die buurt) al op 12 mei, echt supersnel (y)
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 31 gasten