Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Bericht door Meltrain »

Afgelopen donderdag was ik vroeg klaar op de TU en ik besloot om een bezoekje aan Arnhem te BRENGen, om daar wat trolleybussen op de foto te zetten.
Voordat ik in Arnhem aankwam, stapte ik eerst uit in Ede-Wageningen om daar even naar de Citaro’s CNG te kijken.
Lang hoefde ik niet te wachten, want op het busstation stonden er al een aantal klaar, waaronder deze 5201 en 5202:
Afbeelding

Nadat ik nog even had rondgelopen en nog even bij Bussttaion Zuidzijde had gekeken (waar op dat moment geen bus stond), ging ik maar verder per s3100 naar Arnhem. Op deze foto komt de trein net binnen te Ede-Wageningen:
Afbeelding

In Arnhem aangekomen was het ongeveer 13:45 en omdat ik wist dat lijn 2 om :23 en :53 bij het station aankomt (en niet veel later weer vertrekt), verliet ik aan de Sonsbeek-zijde het station om een leuk plekje te zoeken langs het traject van lijn 2.
Eerst kwam er echter een bus op lijn 109 langs het station, welke op de foto mocht:
Afbeelding

Hierna liep ik naar de Zijpendaalseweg voor een leuke fotoplek van lijn 2. Na een korte tijd wachten kwam hij eraan en kon ik de 5180 op de foto zetten, welke helaas wel bewogen is :( :
Afbeelding

Vervolgens liep ik weer terug richting het spoorviaduct, alwaar ik lijn 105 op de foto kon zetten:
Afbeelding

Omdat ik toch in de buurt was, liep ik maar gelijk de Cronjestraat in, in de hoop hier nog een aantal bussen (waaronder lijn 3) op de foto te zetten. Dit lukte en de onderstaande foto‘s spreken voor zich, neem ik aan ;) :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna liep ik weer terug richting de Zijpendaalseweg. Ik stond hier even na te denken over waar ik nu heen wilde, toen ik aan de overkant ineens een Volvo op lijn 1 zag. :o :D Met veel inzoomwek, kon deze 5177 nog op de foto:
Afbeelding

Inmiddels waren er ook weer zo‘n 25 minuten verstreken sinds de foto van lijn 2, dus ik wist dat de 5180 bijna weer langs zou komen. Daarom bleef ik (ongeveer) op die plek staan, met als resultaat deze foto:
Afbeelding

Hierna liep ik de Jansbinnensingel op, op zoek naar een leuk plekje om een paar busjes te fotograferen. Hier staan ook fonteinen, die ik wel leuk vond op de foto‘s. Van de vele foto‘s heb ik onderstaande drie geselecteerd voor in deze reportage:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna liep ik terug naar het station, vanwege een sanitaire stop. Vermeldenswaardig hierbij is dat het toilet op station Arnhem slechts €0,40 kost, i.p.v. €0,50.
Na deze stop liep ik naar de Roermondspleinbrug (= de busbaan naast de Nelson Mandelabrug) om vanaf het voetpad naast de busbaan op deze brug nog wat bussen op de foto te zetten. De eerste foto is echter niet op de brug, maar vanaf de brug genomen ;) :
Afbeelding

Lijn 5 komt aangereden over de brug:
Afbeelding

Vanaf deze brug heb ik ook een foto van de Nederrijn gemaakt. Ter vergelijking post ik erboven een foto van mb90 van de situatie op 16 januari, dan is te zien dat het water nu toch wel en flink stuk lager staat. :P :
Afbeelding

Afbeelding

Ook is hiervandaan de John Frostbrug goed op de foto te zetten:
Afbeelding

Onderweg heb ik op de brug nog wat foto‘s gemaakt, maar die zijn verder niet heel bijzonder. Intussen had ik ook al het plan opgevat om bij de halte De Praets (aan de zuidzijde van de Nederrijn) op de bus te stappen, dus liep ik naar de halte. Eerst kwamern er echter nog wat trolley‘s van de andere kant aan.
Twee in één klap:
Afbeelding

Een Hess trolley achter de heg:
Afbeelding

Hiervandaan nam ik lijn 7 (gereden met een Berkhof Premier) naar winkelcentrum Kronenburg. Na daar even te hebben rondgekeken, nam ik buslijn 14 (de enige dieselbus waar ik die dag ingezeten heb) naar Het Duifje. Niet dat daar nou zo bijzonder veel te doen is, maar daar is nu eenmaal het beginpunt van lijn 1, die ook nog op de to_do-list stond. ;)
Toen we met die lijn 1 (alweer een Berkhof Premier) over de John Frostbrug reden, zag ik dat je vanaf die brug de bussen op de Roermondspleinbrug kon vastleggen.
Daarom ben ik bij de halte Airborneplein uitgestapt en ben ik terug gelopen naar de brug. De volgende twee foto‘s zijn het resultaat:
Afbeelding

Afbeelding

Hierna wilde ik nog een foto maken van een bus op de John Frostbrug. Dit bleek echter makkelijker gezegd dan gedaan, want het kostte nog een poos voordat het lukte: dan waren mijn batterijen op, dan kwamen er ineens veel auto‘s van achter me en dan weer was de foto ernstig bewogen. Nou ja, uiteindelijk kreeg ik dit eruit en ik ben er zeker niet ontevreden over:
Afbeelding

Hierna wilde ik weer de bus pakken, maar ik wachtte nog even toen ik zag dat de volgende rit van lijn 1 naar Het Duifje met de 5177 reed. Deze moest dus nog even op de foto ;) :
Afbeelding

Daarna liep ik dan wel naar de bushalte, waarvandaan lijn 1 (met alweer een Berkhof Premier) me naar het station bracht. Hiervandaan ging het per s3100, s2800 en s2200 naar Rotterdam Lombardijen en was ik rond half acht weer thuis.
Ik dank jullie voor het lezen van dit verslag en hoop dat jullie het de moeite waard vonden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Bericht door Ardan »

Nice :)
Geeft ook wel de diversiteit van Arnhem weer, er komt eigenlijk van alles en door de totaal verschillende landschappen kun je veel leuke foto's maken in één stad :)
Ik doe ook maar wat
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Bericht door mb90 »

Leuk verslag, vooral de vergelijking tussen het hoge water in januari en het lage water nu van de Nederrijn. :) Zo snel kan het dus gaan in 4 maanden tijd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Bericht door Michael »

Leuk verslag :D
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Bericht door Frank »

Meltrain schreef:Na daar even te hebben rondgekeken, nam ik buslijn 14 (de enige dieselbus waar ik die dag ingezeten heb) naar Het Duifje.
Oh, dus jij bent die reiziger die ik laatst in deze buslijn heb gezien :P !
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Meltrain BRENGt een bezoek aan Arnhem

Bericht door Meltrain »

Als het vorige week donderdag de rit was die om 15:52 vanaf Winklecentrum Kronenburg vertrok, dan was ik het ja. :P
Overigens zaten er nog vier andere reizigers in de bus. :Y
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten