OVer je reiservaringen in mei 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

Het was enigszins een puinhoop vanochtend in Den Haag. Als gevolg van een defecte tram in de tramtunnel waren allerlei trams van de lijnen 2, 3, 4 en 6 gestrand te Gvc. Uiteindelijk belandde ik in tram 9 richting het Spui, want er werd verteld dat er toch weer trams gingn rijden.

Niets bleek minder waar, op het Spui trof ik een klasgenoot waarmee ik heb staan wachten op een tram in de tunnel. We zagen wel een tram 6 voorbijkomen, wat ook de laatste tram was. We zijn toen maar verder gelopen naar de halte Brouwersgracht waar we een kerende tram 4 gevonden hadden. De schade was uiteindelijk met +20 op school. :(
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ardan »

Ik vernam net via de Syntus-twitter dat de Achterhoekse stations inmiddels zijn voorzien van TB7-schermen *O* *O*
(al hebben ze het daar over InfoPlus-schermen)
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

The Knitter: dank je voor het interessante verslag. :)
Ik zag een paar maanden terug de Spoorwensweken voorbij komen en vind het een heel mooi initiatief, ook omdat het vanuit het personeel zelf komt! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Caspar »

Vanochtend stapte ik in Hoorn in naar Amsterdam, en mijn oog viel op het WC-bezet lampje van de Virm. Ik ging ergens zitten en verder niets aan de hand. Totdat ergens vlak voor Amsterdam Sloterdijk het WC-bezet lampje uitgaat en er een man de trap op komt. Precies bij mijn stoel blijft ie staan. Hee maar dat is mijn zitplaats, ik was alleen even naar de wc gegaan... Er lag idd een tasje van hem op het tafeltje ook. Maar oké ik zat er intussen ook al 25 minuten :shock:
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Etienne »

In de tram 4 vanmiddag stapten bij de halte Dedemsvaartweg twee dronken jongens binnen :shock: Toen ze bij de halte De La Reyweg een controleploeg zagen staan vluchtten ze snel de tram uit :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door TheKnitter »

VIRM schreef:The Knitter: dank je voor het interessante verslag. :)
Ik zag een paar maanden terug de Spoorwensweken voorbij komen en vind het een heel mooi initiatief, ook omdat het vanuit het personeel zelf komt! *O*
Graag gedaan. Ik ga nog bezig met een uitgebreider verslag ;)
Het is een hele onderneming om dit voor elkaar zien te krijgen, vooral als je met een groep bent. Zie het maar voor elkaar te krijgen om alles goed in de trein te krijgen, vooral als je in de spits reist... 10 Begeleiders voor 8 gehandicapten had je soms nog te weinig aan, alhoewel het goed gered werd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Na het eten even een rondje gemaakt met bus en trein:

Lijn 44 van Diemen naar het Bijlmerstation, dan lijn 175 naar het busstation van Amstelveen, dan lijn 170 naar het busstation van Uithoorn, dan lijn 130 naar het station van Breukelen en daarna met de s4000 naar Amstel en vanaf met de metro terug naar huis.

Naast wat opvallende informatiedingetjes zijn er nog wat andere dingen opgevallen:
Op het busstation van Amstelveen waren bijna alle lijnen uit Amsterdam "verhinderd" o.i.d, maar niet vertraagd. Waarschijnlijk ergens verderop werkzaamheden die voor verkeershinder zorgen.

Het viel mij op dat zowel de buschauffeur van lijn 170 als van lijn 130 probeerden een nieuw snelheidsrecord neer te zetten met hun bus, ze scheurden werkelijk als maniakken over de wegen op weg naar het eindpunt.

In Uithoorn inderdaad wat Connexxion-TCR bussen gezien, met achter weer een typische TCR-oplossing: Eerst het TCR nummer, dan een dwarsstreepje en dan het oude Connexxion-nummer :') . De bussen van TCR zijn trouwens zo'n beetje de enige zonder reclame, dus dat is makkelijk herkenbaar :P

Lijn 130 wilde in Uithoorn zonder passagiers wegrijden, op het laatste moment zag de chauffeur mij toch staan bij de halte van lijn 130, waarna hij wild begon te toeteren en sorry begon te roepen door het open raam. Daarnaast viel op dat de bus vanwege werkzaamheden aan de signaleringsportalen slechts 70 op de A2 mocht, maar toch presteerde de chauffeur het om 12 minuten te vroeg op het station van Breukelen aan te komen :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Dexter »

VIRM schreef:Ik zag een paar maanden terug de Spoorwensweken voorbij komen en vind het een heel mooi initiatief, ook omdat het vanuit het personeel zelf komt! *O*
Niet alleen is het een initiatief vanuit het rijdend personeel, het gaat de mensen die eraan meewerken ook echt aan het hart. Iedereen bij ons was in rep en roer en de begeleiders liepen in Spoorwensdag t-shirts, alle collega's van hoog tot laag verlenen graag hun medewerking en draaien desnoods extra diensten. En het meest aandoenlijke vind ik dat er een paar zelfs echt zenuwachtig zijn, bijna alsof hun eigen wens in vervulling gaat. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door find_your_spot »

Bee schreef: Op het busstation van Amstelveen waren bijna alle lijnen uit Amsterdam "verhinderd" o.i.d, maar niet vertraagd. Waarschijnlijk ergens verderop werkzaamheden die voor verkeershinder zorgen.
Er wordt aan de Amstelveenseweg gewerkt tussen de Kalfjeslaan en Van Nijenrodeweg.

De Connexxion bussen rijden stad in wel over de Amstelveenseweg.

Maar stad uit een omleiding via de Van Nijenrodeweg, Buitenveldertselaan, Beneluxbaan, Saskia van Uylenburgweg, Rembrandtweg, Laan Walcheren om bij de Keizer Karelweg weer op route te gaan. Dus dat levert behoorlijk vertraging op.

Overigens zijn de tijden op het Amstelveen Busstation dynamische tijden. Dus alle bussen die daar langs komen richting Uithoorn, Wilnis en Kudelstaart rijden met +8 tot +12. Alleen kun je dit aan de vertrekborden niet meer zien, omdat deze meespringen.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Er hing me toch een verschrikkelijke stank rond 1 van de bakscheidingen van treinstel 9570... :X Net alsof er een dooie hond onder klem zat of zo :o Binnen was niets aan de hand, maar zowel bij het instappen in Ut als bij het uitstappen in Ed was de lucht niet te harden :N
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door VIRM »

@Dexter: en de voorbereidingen voor volgend jaar zijn alweer aan de gang, lees ik op de website. :)

Overigens: een lichte puinhoop vanmiddag rond 18:00 rond Amsterdam Lelylaan. ik had om 17:43 de trein vanuit Leiden (maar ik heb een vermoeden dat die +30 had), de s2600 die na Schiphol stilstond en in vervolgens langzaamrijdend/stoppend/langzaam rijdend/stoppend naar Lelylaan ging. Volgens de machinist, die lekker zagt omriep zodat de hele trein het kon horen, was er een defecte trein bij Lelylaan waardoor een spoor beschikbaar was dus moesten we op onze beurt wachten.
Volgens de AV werd zowel spoor 1 of 2 bij Lelylaan gebruikt en viel de s3900 uit.
Op Sloterdijk bleek dat de s3300 vanaf spoor 4 vertrok en dat kraamde Tuffy netjes uit. Over de vertraagde s4000 van 18:22 werd gezwegen.
Weet iemand waar die defecte trein precies stond?

Naast de vertraging van de s2600 zat ik in die trein ook nog eens naast een meneer die volgensmij iets te groot was voor de stoel en niet echt heel erg fris rook. Leuk als hij om die paar minuten in slaap valt, een beetje mijn kant op komt leunen, snurkt, weer wakker wordt, ritselt met een krant of een tas ofzo, weer in slaap valt [herhaal cyclus]. -o-
Laatst gewijzigd door VIRM op do 26 mei 2011, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Ik zag om 17:50 buslijn 216 Schiphol - Almere rijden op de Burgemeester Stramanweg ter hoogte van het Anna Blamanpad in Amsterdam Zuidoost. Die hoort op de A9 te rijden :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Milco »

Dan zal de A9 wel vast hebben gestaan. Volgens mij rijden lijn 215/216 vaker 'binnendoor' bij file.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Klaasje »

De kans dat het op de A9 vast heeft gestaan is echt nihil. Sinds de verbrede wisselbaan en de spitsstroken open zijn rijdt het verkeer stukken beter door. (Totdat ze voor de afrit Hogering op de A6 en voor de Afrit Naardermeer op de A1 in de file staan.)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Aking »

Het viel mij net in Utrecht op dat de 4202 geen Wifistickers op de trein heeft zitten, hebben niet alle gemoderniseerde icmmetjes wifi?

Gelukkig heeft de 4067 dat wel, zodat ik *dit* bericht post vanuit de 1771 ter hoogte van barneveld ofzo *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Ik was het al bijna vergeten, maar op de doodlopende metrospoortjes tussen de metrobaan Spaklerweg - Overamstel en Spaklerweg - Van Der Madeweg staat een Zilvermeeuw, half blauw, half oranje weg te rotten. Waar komt die dan weer vandaan, want er staat ook nog een oranje Zilvermeeuw-plukstel op het werkplaatsterrein in Diemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Lijn 130 wilde in Uithoorn zonder passagiers wegrijden, op het laatste moment zag de chauffeur mij toch staan bij de halte van lijn 130, waarna hij wild begon te toeteren en sorry begon te roepen door het open raam.
Ik kreeg juist een keer een uitbrander van een chauffeur omdat ik juist bij de halte bleef staan terwijl hij het teveel moeite vond om er even langs te rijden -o- . "Je ziet toch ook wel dat ik weg wil rijden, dan kun je toch gewoon naar de bus lopen?" Sukkel.
Bee schreef:In Uithoorn inderdaad wat Connexxion-TCR bussen gezien, met achter weer een typische TCR-oplossing: Eerst het TCR nummer, dan een dwarsstreepje en dan het oude Connexxion-nummer :') . De bussen van TCR zijn trouwens zo'n beetje de enige zonder reclame, dus dat is makkelijk herkenbaar :P
Dat hele TCR-gedoe, is dat nu alleen maar om onder de (duurdere) CAO's van OV-chauffeurs uit te komen? Lijkt me op termijn toch wel een behoorlijk onhoudbare situatie te worden lijkt me zo. Mede omdat het nogal schandalig is ten opzichte van het eigen (vaste) Connexxion-personeel en zij hiertegen toch wel in opstand zullen komen neem ik aan. Vooral nu er veel bezuinigingen aankomen en er evengoed al banen op de tocht zullen gaan staan...
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Maik »

Ardan schreef:Ik vernam net via de Syntus-twitter dat de Achterhoekse stations inmiddels zijn voorzien van TB7-schermen *O* *O*
Klopt, in Aalten hangt ie al een week of 3 waarvan het bij elkaar 1 week heeft gewerkt. :mrgreen:
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Joshua »

Momenteel hebben we in Nijmegen in de Hal en op Spoor 1 en 35 de nieuwe schermen. Spoor 3/4 moet nog.
Ook vind ik dat ze het VT14 scherm niet logies geplaatst hebben. Maar goed misschien dat ze er nog een uitbreiding in maken dat het wel logies wordt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Suus »

Ik heb vernomen dat station Nijmegen een zeer grote verbouwing gaat krijgen, dus wellicht is het allemaal neergezet als tijdelijke situatie?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Ik heb vernomen dat station Nijmegen een zeer grote verbouwing gaat krijgen, dus wellicht is het allemaal neergezet als tijdelijke situatie?
Nijmegen een grote verbouwing? Ik weet alleen dat er grote plannen zijn met de servex formules. Maar het hele station? Daar weet ik niks vanaf.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Thijs »

Joshua schreef:Ook vind ik dat ze het VT14 scherm niet logies geplaatst hebben. Maar goed misschien dat ze er nog een uitbreiding in maken dat het wel logies wordt.
Wat bedoel je met het VT14 scherm en waar is dat geplaatst?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Gekko123 »

Ik neem aan dat hij een TB14-scherm bedoeld, zo'n scherm met de eerste 14 vertrekkende treinen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Fles »

Ik zag een SLT rijden tussen het SPoorwegmuseum en de kruising Blauwkapel gisteren :?: Rijdt de museumpendel tegenwoordig "om de Noord"?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in mei 2011

Bericht door Geert »

Al meer dan een jaar geloof ik? Sta er wel eens op te wachten voor de spoorwegovergang op de Biltstraat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten