Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door reisthijs »

Het is niet perse meteen nodig om zo laat nog zo ver door te rijden. Het lijkt me dat er toch wel enige vraag is voor een extra late trein van Groningen naar Zwolle? En je zou kunnen beginnen met alleen in het weekend (dat is al een verbetering), het hoeft niet meteen ook op alle dagen van de week. :wink:

En er zijn wel meer treinen die pas rond 2 uur 's nachts hun eindpunt bereiken (zoals de laatste IC Schiphol-Groningen of de sprinter Rhenen-Heerhugowaard).
find_your_spot schreef:Kan dit sneller en efficienter?
Ik vind dat dus niet zo vreselijk belangrijk bij zo'n trein, het belangrijkste vind ik toch dat er zo laat tenminste nog een trein rijdt.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door Suus »

De sprinter Rhenen - Heerhugowaard is een aantal jaar geleden toch geknipt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door Daniel »

Nee hoor, de t7484 komt in ieder geval nog helemaal tot in Hwd (maakt een rit van bijna 2,5 uur). En er komt daar ook nog een late s4000 die dus Rtd - Hwd doet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7610
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door VIRM »

Sja, er zijn nog wel emer plaatsen die graag een nachttrein wil.
Helaas heeft de provincie geen geld voor een proef Amsterdam-Haarlem-Alkmaar-Zaandam-Amsterdam in het weekend. -o-

Punt is dat er in het weekend mensen zijn die wat later van/naar huis willen. Nachtbussen zijn een optie, maar je hebt van die Nachtbuslijntjes die eerst door een paar gaten moeten voordat ze hun eindbestemming rijden.
Ik zou overigens wel willen pleiten dat als een reguliere nachttrein niet werkt, te kiezen voor snelle(re) busverbindingen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21353
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door Meltrain »

Ja, dat gaan we doen. :D
vragen of Arriva 's nachts met twee ritten op lijn 315 (Groningen - Lelystad) rijdt en dan aan de NS vragen of er een nachttrein Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal (stopt alleen in Almere Centrum en Weesp) komt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door Ronald »

Meltrain schreef:vragen of Arriva 's nachts met twee ritten op lijn 315 (Groningen - Lelystad) rijdt
Die zijn er wel geweest toen Connexxion die lijn ging rijden, alleen niet zo lang volgens mij...
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door visgraat »

Als je dat een goed alternatief vindt, is het puur iets voor Groningen. Dan kan je inderdaad net zo goed een bus inzetten en dan hoef je niet eens onderweg te stoppen. Ik bedoel: Waarom zou je nu ineens Heerenveen aandoen, als je met de andere plannen Hoogeveen aandeed? Een bus lijkt me goedkoper en praktischer met nachtelijke werkzaamheden.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Groningse jongeren willen nachttrein naar Randstad

Bericht door Chauf21 »

Enkele reacties hadden een meer algemeen karakter en zijn verhuisd naar het topic over eigen nachtnetideeën.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten