OVer Missers in de Reisinformatie #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Michael »

In Breda op het station in de stationshal hangen ook 2 T7 borden naast elkaar. Maar als je vanaf de kant van de Burger king komt loopt de tijd niet goed. Als je vanaf de kant van de NS Kaartverkoop komt is de tijd wel goed. Dat was vorige week nog het geval. Ik heb het gemeld bij een S&V medewerker en die zei dat hij ervoor gebeld had en dat er een monteur voor moest komen
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Fles »

Oh die CTA in Ede-Wageningen die een uur achter liep, is inmiddels gefixt :pos:

Hoi meeleesfiguurtjes! :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Caspar »

Nouja meelees mensen... Er belt ook een hoop rijdend personeel van NS naar de post om dat soort dingen door te geven.
Verder hoorde ik Tuffy over s3000 omroepen vanavond op Sloterdijk dat ie over enkele minuten zou vertrekken, op het moment dat ie al het uitrijsein had afgereden :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Op de vertrekstaten van Schiphol... "Fyra stopt alleen op met HSL aangegeven stations". Die staan er echter niet op, wel stations met de vermelding "HST" :P

En Amsterdam Zuid had moeite met de 695800. Dat werd...

Vertrek **.** Sprinter
Amsterdam RAI, Duivendrecht
Weesp, Naarden-Bussum
Hilversum
Amersfoort
verder stoptrein
Amersfoort Schothorst

Mist nogal wat stations plus een verkeerde eindbestemming...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Reiziger Delft »

Vandaag:

-Delft spoor 1, 11:54, vertrektijd van de s2200 naar Amsterdam. Langs het perron staan een DD-AR met Haarlem op de koersborden, op de CTA's staat een s5100 met 10 minuten vertraging naar Den Haag Centraal; volgende trein volgens de CTA is de sneltrein naar Amsterdam Centraal. Tja, waar gaat die DD-AR nu naartoe? Antwoord, ingekorte s2200 tot Haarlem wegens werkzaamheden)
-Delft spoor 1, 11:58, vertrektijd van de s1900 naar Den Haag Centraal. Langs het perron komt een V-IRM aangereden met Den Haag Centraal op de koersborden. Op de CTA staat nog steeds de s5100 naar Den Haag Centraal met 10 minuten vertraging. Tja, stopt deze trein nu in Rijswijk en Moerwijk? Antwoord: nee, dit is daadwerkelijk de s1900. (Dat wordt vlak voor vertrek nog wel even omgeroepen. :pos: )

-Omgeleide IC Den Haag - Utrecht. De conducteur roept netjes vlak na vertrek uit Den Haag, vlak voor Gouda en vlak voor Woerden om dat we omgeleid worden en ook zullen stoppen in Breukelen. Breukelen rijden we in eerste instantie voorbij op weg naar het kopspoortje, waar de conducteur omroept dat we zo door zullen rijden naar Utrecht, maar dat we ook nog even in Breukelen zullen stoppen. De machinist versnelt een beetje en gaat remmen voor het perron. Dan klinkt opeens de omroep: excuses, we mogen toch niet in Breukelen stoppen en we versnellen weer richting Utrecht zonder te stoppen. :neg:

-Utrecht Centraal, ongeveer 11:30
Drukte in de hal, een enorme hoeveelheid werkzaamheden staan op dat bord onder de centrale treinaanwijzer die ook met allerlei bandjes worden omgeroepen. Er tussen staat echter ook dat er beperkt treinverkeer is richting Ede-Wageningen en Arnhem wegens een seinstoring. Ik wil naar Arnhem, maar op spoor 14 staat de sprinter naar Rhenen van 11:14 nog op de CTA's en ook daadwerkelijk langs het perron, die niet mag vertrekken. Achter de IC van 11:37 op het groter bord in de hal staat: LET OP OMROEPBERICHT. Ik ga dan ook maar eens vragen bij de infobalie aan een servicemedewerkster of ik uberhaupt in Arnhem kom via de normale route, waarna ze me de IC van 11:37 aanwijst. Tja, dat wist ik ook, maar hoe zat het dan met die seinstoring? Dat wist ze niet. :( Dan opeens wordt omgeroepen dat de IC's van xx:07 en xx:37 wel rijden, maar die van :23 en :53 uitvallen. Mooi, dan moet ik dus gewoon even wachten tot die sprinter weg is.

Spoor 14, 11:37. De sprinter naar Rhenen mag maar niet wegrijden, maar conducteurs op het perron zeggen dat de trein naar Arnhem van 11:37 erna inderdaad op spoor 14 zal komen. Een hoop mensen moeten naar 's Hertogenbosch en verder, en moeten ook met deze IC die na Nijmegen zal doorrijden naar het zuiden. De sprinter rijdt rond 11:45 eindelijk weg met een half uur vertraging en de IC naar Nijmegen komt op het bord. Lichte verwarring ontstaat, want die trein zou toch naar 's Hertogenbosch en verder rijden? Conducteurs stellen iedereen gerust, die trein rijdt inderdaad door.

Dan opeens komt er weer een sprinter langs het perron en draait de CTA op de sprinter van 11:44 naar Rhenen. Mensen beginnen nogal gefrustreerd te raken; mede omdat er tussen de vele werkzaamheden-bandjes niets wordt omgeroepen over onze intercity. De aanwezige conducteurs weten ook niet meer hoe het zit en beginnen de schuld aan ProRail te geven. :neg: Alsof NS zo goed bezig is vandaag. Opnieuw mag de sprinter niet vertrekken en moeten we dus maar afwachten. Dan zie ik een V-IRM op spoor 11 staan. Dat is toch niet.....Gelukkig wordt het omgeroepen; op spoor 11 staat de intercity naar Nijmegen. Nadat iedereen is ingestapt kunnen we dan eindelijk met een half uur vertraging vertrekken. We krijgen wel netjes een excuus bericht van de conducteur. :pos:

Natuurlijk hangen we achter de sprinter, waardoor de vertraging nog verder oploopt. Vlak voor Arnhem wordt omgeroepen dat we niet verder dan Nijmegen gaan. Na aankomst in Arnhem klinkt er een onverstaanbaar omroepbericht op het perron voor reizigers richting 's Hertogenbosch. Op de CTA's staat als eindbestemming 's Hertogenbosch, wat dus niet (meer) klopt. De trein vertrekt en vlak erna komt de volgende IC, die dus bijna op tijd is. Op de CTA 's Hertogenbosch via Nijmegen, op de trein staat als eindbestemming: Nijmegen. Tja.

Mijn sprinter richting Zutphen was wel strak op tijd. *O*

Kortom: het was een puinhoop in de informatievoorziening vandaag.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Wubbo »

Sinds wanneer is NOS-Teletekst pagina 754 zo summier geworden? :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Tja, reizigers mogen tegenwoordig niet meer weten hoe de treindienst is aangepast blijkbaar...

Vanwege werkzaamheden reed de s5800 vandaag als 695800 tussen Amersfoort Vathorst en Amsterdam Zuid. Daartoe had men keurig de TBP's aangepast, maar was men de eindbestemming blijkbaar vergeten. Levert dit soort komische vertoningen op...
Afbeelding

In Hilversum vanavond nog 'n leukere...
Vertrek 18.39 Sprinter
Amersfoort
via Baarn, Amersfoort, Amersfoort Schot
Leuke route wordt dat zo :P

Om 8.56 uur vertrok van spoor 4a in Amersfoort een extra Sprinter naar Amersfoort Vathorst bestaande uit 2x Plan V. Beide stellen werden afzonderlijk aangekondigd :mrgreen: ...
Afbeelding

En hebben we treinen vanuit Nederland die wel in Antwerpen-Berchem en Brussel-Noord stoppen? Nee toch, dus waarom het dan een uitzondering is...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Suus »

Ah, dus dat is die trein vlak voor de s4300 die ik niet kon thuisbrengen naar Amsterdam Zuid en waardoor de s4300 2 minuutjes later vertrok in Diemen Zuid :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Had nieteens opgemerkt dat de s4300 ervoor aangepast was. Mijn overstap in Weesp ging maar net goed en de s4300 was er al snel weg, maar de 695800 mocht alsnog voor ons. (Dus was 't mislukt dan had ik op Dvd of Asdz alsnog over kunnen stappen :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Suus »

De vertrektijd is op Diemen Zuid, Duivendrecht, Amsterdam RAI, Amsterdam Zuid en Schiphol en de aankomsttijd op Hoofddorp allemaal 2 minuten later. Dat staat zelfs op de CTA's :Y Toch presteert deze serie het toch in Diemen Zuid om om :47 eerder aan te komen en te vertrekken richting Duivendrecht dan de tegentrein om :43 naar Weesp doet. Twee keer geconstateerd vandaag, toch opvallend :)

---
Afbeelding
Geen uitleg nodig lijkt me.
Afbeelding
Er loopt daar trouwens ook een klusjesman rond met een erg netjes handschrift.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

De s2200 (die zoals door Reiziger Delft schreef ingekort is tot Haarlem) werd vandaag in Den Haag HS en Delft wel erg summier aangekondigd op de TBP's: namelijk alleen als sneltrein naar AMSTERDAM CENTRA, zonder ook maar enige tussenstations of een melding dat-ie niet verder reed dan Haarlem. Opvallend was dat de s2200 de andere kant op wel goed werd getoond, en ook dat de TBP van Laan van NOI de s2200 wel met alle tussenstations vermeldde - jammer dat er niet werd vermeld dat hij niet verder ging dan Haarlem. In Rotterdam en Schiedam stond op de ouderwetsche CTA's wel netjes een flapje 'Op een deel van het traject vindt busvervoer plaats'.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Milco »

Volgens teletekstpagina 752 stopt trein 140 (v. Hengelo 21:04 uur) vanavond extra te Baarn...
En volgens de NS-reisplanner stoppen er vanavond laat meer IC's (series 700, 1600) te Baarn. Ik weet niet of dit de hele avond is, in ieder geval wel vanaf ongeveer 21:30 uur.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ardan »

Hmm, gisteravond stopte mijn s3600 naar Roosendaal ook al extra, te Nm-Dukenburg nu... (daar zal-ie rond 21 50 zijn geweest) geen idee waarom.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Ik zie in de planner dat de 695800 vanavond niet rijdt tussen Hilversum en Amersfoort Vathort, dat zal de reden zijn. Alleen waarom die 695800 nu niet rijdt?? Wellicht beperkte perroncapaciteit in Amersfoort ofzo, ik zie namelijk dat alles van spoor 1, 2, 6 en 7 vertrekt vanavond laat. 4/5 wordt geheel niet gebruikt, ook de Valleilijn is naar 1 verhuist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Caspar »

@ Ardan, gister was het Emporium festival nabij Dukemburg. Zal wel extra stop zijn ten behoeve van de afvoer.

Dat moet jij als feestbeest toch wel weten.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ronald »

Daniel schreef:Tja, reizigers mogen tegenwoordig niet meer weten hoe de treindienst is aangepast blijkbaar...

Vanwege werkzaamheden reed de s5800 vandaag als 695800 tussen Amersfoort Vathorst en Amsterdam Zuid. Daartoe had men keurig de TBP's aangepast, maar was men de eindbestemming blijkbaar vergeten. Levert dit soort komische vertoningen op...
Afbeelding
Ik zag deze gisteren ook idd. De vermeldingen in de stationshal waren nog onduidelijker:
"Sprinter Amsterdam Centraal, via Baarn - Hilversum - Naarden-Bussum - Weesp, stopt niet in Diemen Zuid en Amsterdam RAI."
Duivendrecht werd niet eens aangegeven, terwijl dit wel als overstapstation voor Amsterdam Centraal werd geadviseerd.

Trouwens, de TBP's in Amersfoort Vathorst en Schothorst gaven wel keurig Amsterdam Zuid als eindbestemming aan...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Tja, dat stuk zijn ze natuurlijk als extra trein ingelegd. In Amersfoort werd ook gewoon aangegeven dat die treinen naar Vathorst gingen, terwijl in Hilversum Amersfoort als bestemming stond.
Kennelijk is aanpassen moeilijker als extra inleggen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ardan »

@Caspar: eigenlijk ben het het laatste jaar niet meer naar festivals geweest xD Ook omdat het nogal duur is en ik andere dingen te doen heb dus ik volg de scene niet echt meer zoals eerst..
Ik doe ook maar wat
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Die T7 op Hoek van Holland Haven blijft continu op 8:05 ofzoiets hangen -o- Maar de treinen worden wel goed aangegeven
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Wubbo »

Daniel schreef:Ik zie in de planner dat de 695800 vanavond niet rijdt tussen Hilversum en Amersfoort Vathort, dat zal de reden zijn. Alleen waarom die 695800 nu niet rijdt?? Wellicht beperkte perroncapaciteit in Amersfoort ofzo, ik zie namelijk dat alles van spoor 1, 2, 6 en 7 vertrekt vanavond laat. 4/5 wordt geheel niet gebruikt, ook de Valleilijn is naar 1 verhuist.
Dat is standaard, zie bijvoorbeeld de vertrekstaat richting Ede.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:Die T7 op Hoek van Holland Haven blijft continu op 8:05 ofzoiets hangen -o- Maar de treinen worden wel goed aangegeven
Dat geldt voor wel meer T7's, die op Vlaardingen Oost en Den Haag Laan van NOI lopen ook al een paar uur achter (zo uit mijn hoofd).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:
Daniel schreef:Ik zie in de planner dat de 695800 vanavond niet rijdt tussen Hilversum en Amersfoort Vathort, dat zal de reden zijn. Alleen waarom die 695800 nu niet rijdt?? Wellicht beperkte perroncapaciteit in Amersfoort ofzo, ik zie namelijk dat alles van spoor 1, 2, 6 en 7 vertrekt vanavond laat. 4/5 wordt geheel niet gebruikt, ook de Valleilijn is naar 1 verhuist.
Dat is standaard, zie bijvoorbeeld de vertrekstaat richting Ede.
Goed dat de Valleilijn daar vertrekt mag dan standaard zijn, maar dat heel 4/5 's avonds niet gebruikt wordt is dat niet :P
Al bedenk ik me nu overigens dat de s5800, nu die dit weekend toch naar Avat doorrijdt, prima over 1/2 en 6/7 tussen de rest van de treinen door past. Er zal dus wel ergens enkelspoor gereden worden wat beperkingen oplevert, aannemelijk tussen Baarn en Hilversum want daar kruisen de IC's elkaar niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Wubbo »

Er wordt enkelspoor gereden tussen Baarn en Amersfoort kwam ik net achter. Normaalgesproken is op zondagavond spoor 2 t/m 4 buiten dienst als ik goed mijn cursus vertrekstaatlezen heb gedaan. Spoor 4 wordt nu trouwens wel gebruikt, ik zie spoorwijzigingen op de actuele vertrektijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Hmm, dat lijkt me erg knap op zich... dat is namelijk net het stuk waar de IC's elkaar kruisen. Overigens zou ik de AV maar met een flinke korrel zout nemen op dit moment: de IC van 0.00 uur uit Amersfoort naar Schiphol staat op de AV van spoor 7 en in de reisplanner van spoor 1b, waarbij beide het geen spoorwijziging vinden (spoor is niet rood) :P

Maar spoor PA is dan buiten dienst in ieder geval gezien de vertreksporen in Baarn. (Toevallig verscheen daar net een spoor bij een trein naar Schiphol, verder stonden alleen bij de treinen naar Amf en Ut vertreksporen vermeld)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door fogeltje »

Ik stapte vandaag in Almere Muziekwijk uit de IC vanuit Utrecht. Daar hangen nog oude CTA's. De ene kant gaf aan dat de trein waaruit ik zojuist kwam reed naar Almere Centrum via Amsterdam Centraal :mrgreen: De andere kant van de CTA was wel correct.

Later op de dag heb ik om 17:35 in Nijmegen de omgeleide IC naar Eindhoven (en verder) willen pakken. De CTA's en overige schermen in Nijmegen gaven aan dat deze trein maar tot 's-Hertogenbosch zou reizen. Op de trein zelf stond netjes Maastricht/Heerlen en daar ging hij uiteindelijk ook heen. Maar je zult maar in Nijmegen als onervaren reiziger gestaan hebben en niet zijn ingestapt omdat je denkt "oh dan komt zo wel een trein naar Eindhoven". Gelukkig bleek in de trein bij aankomst in 's-Hertogenbosch wel dat de trein verder reed.
"Een touringcar is geen bus"
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten