Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Milco »

Ik denk dat jullie wel wat plannetjes hebben om het nachtnet van Nederland te verbeteren!
Daarom een nieuw topic.
Heb je plannen voor een nieuw nachtnet voor de trein? Plaats die plannetjes dan in dit topic!
Bijvoorbeeld: meer nachttreinen op vrijdagnacht en zaterdagnacht, meer nachttreinen vanaf de grote steden (bijv. Amsterdam) naar de kleinere steden (bijv. Almere), moeten de nachttreinen ieder uur rijden, ieder half uur, of twee keer per nacht? Moeten er tussen Amsterdam Centraal en Schiphol meer nachttreinen komen? Of heb je nog andere ideeën.
Ook ik ga nog puzzelen voor een nieuw nachtnet, maar als jullie al ideeën / suggesties hebben, kun je die kwijt in deze topic! Leef je uit en ik ben benieuwd wat jullie willen 's nachts!
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Milco »

Hier komen mijn plannen voor het Nederlandse nachtnet. Ik weet niet of alle treinseries wel zo rendabel zijn en of het wel zo rendabel is om ook van de kleinere steden naar de grotere steden (Randstad) te rijden. Ik weet ook niet of alle nachttreinen elke nacht zouden moeten rijden. Ik denk dat de nachttreinen die van de grote steden naar de kleinere steden rijden beter alleen op vrij- en zaterdagnacht kunnen rijden, dan heb je de meeste stappers.
Ik heb in mijn plannen niet alle trajecten opgenomen, omdat een nachttrein daar zeer waarschijnlijk geen nut heeft. Bij stations / trajecten / treinseries tussen haakjes weet ik niet zeker of het rendabel is om daar ’s nachts te rijden.
Ik denk dat het in veel gevallen rendabeler is om alleen vanaf de grote steden te rijden, en niet naar de grote steden. Dit weet ik niet, dus aanvullingen zijn welkom!
Ik maak geen onderscheid tussen sprinter, stoptrein, sneltrein of intercity, maar ik noem ze allemaal “nachttreinen”. Het zijn in feite allemaal sneltreinen / intercity's, omdat het ‘s nachts geen nut heeft om op ieder station te stoppen.
De nachttreinen krijgen ongeveer dezelfde serienummers als overdag, alleen met een 3 ervoor, zodat er onderscheidw ordt gemaakt tussen dag- en nachttreinen, en dat we de treinseries die al een 1 of een 2 ervoor hebben (20800, 12100, 14500) niet in de weg zitten.
Bijvoorbeeld: een nachtelijke variant van sprinter 4600 wordt nachttrein 34600.)

Hier mijn opzet. De treinen stoppen op geen andere stations dan die genoemd worden.

30700: Schiphol – Amsterdam Zuid – Duivendrecht – Weesp – Naarden-Bussum – Hilversum – Amersfoort – (Harderwijk - ) Zwolle – Assen – Groningen
30800: Utrecht Centraal – Houten – (Geldermalsen - ) ’s-Hertogenbosch – Eindhoven – Weert – Roermond – Sittard – Maastricht
31700: Utrecht Centraal – Amersfoort – Apeldoorn – Deventer – Almelo – Hengelo – Enschede
31900: Tilburg – Eindhoven – Helmond ( – Venlo)
32000: Utrecht Centraal – Woerden – Gouda – Zoetermeer – Den Haag Centraal
32100: Amsterdam Centraal – Amsterdam Sloterdijk – Schiphol – Hoofddorp – Leiden Centraal – Den Haag Laan van NOI – Den Haag HS – Delft – Schiedam Centrum – Rotterdam Centraal – Rotterdam Lombardijen – Dordrecht – Rossendaal – (Bergen op Zoom – ) Goes – Middelburg – Vlissingen (evt. Amsterdam Centraal – Schiphol elke nacht 2 tot 4x/uur)
32200: Dordrecht – Breda
32900: Zwolle – Heerenveen – Leeuwarden
33000: (Den Helder – Heerhugowaard – ) Alkmaar – Uitgeest – Zaandam – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal – Duivendrecht – Amsterdam Bijlmer ArenA – Breukelen – Utrecht Centraal
33400: (Enkhuizen - ) Hoorn – Heerhugowaard – Alkmaar – Uitgeest – Beverwijk – Haarlem – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal
33600: Zwolle – Deventer – Zutphen – Dieren – Arnhem – Ede-Wageningen – Driebergen-Zeist – Utrecht Centraal
34000: Gouda – Rotterdam Alexander – Rotterdam Centraal
(34100: Rotterdam Centraal – Schiedam Centrum – Vlaardingen Centrum – Maassluis - Hoek van Holland Haven / Strand)
34400: Arnhem – Nijmegen – (Oss - ) ’s-Hertogenbosch – Tilburg – Breda – Roosendaal
34500: Hoorn – Purmerend – Zaandam – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal (of na Zaandam: Amsterdam Sloterdijk – Schiphol)
34600: Amsterdam Centraal – Weesp – Almere Centrum – Almere Buiten – Lelystad Centrum
34900: Hilversum – Utrecht Centraal
(35400: Zandvoort aan Zee – Haarlem ( - Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal))
36300: Haarlem – Leiden Centraal – Den Haag Laan van NOI – Den Haag Centraal
36900: Sittard – Heerlen
(38800: (Breukelen - ) Woerden – Alphen aan de Rijn – Leiden Centraal)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Ardan »

Zelf denk ik dat het weinig zinvol is om zo'n groot nachtnet op te zetten. Mensen zullen niet vaak helemaal aan de andere kant van het land gaan stappen. Ik denk dat het zinvoller is om elke regio een eigen nachtnetje te geven die alleen op vrijdag- en zaterdagnacht rijdt en op wat meer stations stopt, naast de 'grote' nachttreinen in de Randstad en Brabant. De uitlopers naar Enschede en Groningen zie ik wel zitten, maar ook dan alleen op vrijdag en zaterdag, eventueel donderdagnacht.
Ik ga zo even knutselen voor een net in Overijssel en Gelderland :)
Ik doe ook maar wat
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Mark »

Een nachttrein Hgl - Es v.v. op donderdagavond, vrijdagavond en zaterdagavond zou best populair kunnen zijn volgens mij :pos:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Milco »

Ik weet ook niet precies op welke trajecten nachttreinen rendabel zouden zijn.
Vandaar de bovenstaande treinseries (zie tweede bericht).
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Ardan »

Vorige week zijn we nog naar Enschede gegaan bijvoorbeeld, en de laatste trein waarmee je iig nog in Deventer kunt komen gaat al om 22 27 uur :neg: terwijl wij pas om 22 32 áánkwamen! De eerste trein op zondag gaat pas om 7 27 uur, dus ja, je móét de nacht doorhalen. Een trein om een uur of 3 á 4 zou ideaal zijn.
(vandaar dat we twee vriendinnen niet hebben meegenomen - die hadden dat echnie volgehouden :lol: maar dat is een ander verhaal.)
Ik doe ook maar wat
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door deadlock »

Van iedere provinciehoofdstad naar Utrecht, ieder uur + Enschede-Utrecht+Arnhem-Breda en dan verder naar Utrecht via Amsterdam+Den Haag-Utrecht.

En natuurlijk alle restricties qua openingstijden voor alle soorten bedrijven opheffen zodat we een normale 24 uurs economie creëren.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Mark »

Ik ben ook weleens uit geweest in Enschede met de trein. Dan gaat de laatste naar Hgl om 00.45 uur, veel te vroeg.

In de zomer kon je vaak nog met de nachttrein van 01.00 mee, maar die rijdt nu niet meer. :neg: Een taxi is te duur en met de auto moet er iemand de bob zijn, dus nu moeten we noodgedwongen met de fiets als we daar uit gaan. Een nachttrein zou ideaal zijn wat dat betreft.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Vinny »

Gewoon in de late avond nog een paar treinen laten rijden, zodat als je op normale tijden uitgaat je nog een verbinding hebt. Het faciliteren van dronken idioten die nog langer kunnen door zuipen en daar belastinggeld aan verspilllen lijkt me vooral niet de bedoeling van het nachtnet... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Gewoon in de late avond nog een paar treinen laten rijden, zodat als je op normale tijden uitgaat je nog een verbinding hebt. Het faciliteren van dronken idioten die nog langer kunnen door zuipen en daar belastinggeld aan verspilllen lijkt me vooral niet de bedoeling van het nachtnet... :roll:
Kaartjes in de trein verkopen voor 140% standaardtarief zou daar een oplossing voor kunnen zijn :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Wubbo »

Zo'n nachttreintje Enschede - Hengelo (-Almelo?) moet volgens mij wel te realiseren zijn. Rangerend personeel is er 's nachts toch wel, moet je alleen zorgen dat je iemand hebt met bevoegdheid om tot Almelo te rijden. Of je laat het personeel dat aankomt met trein t1787 nog even een slagje maken. Da's toch al een nachtdienst, dus dan maakt het toch niet meer uit ;-)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door iljitsch »

Ik vraag me toch wel af in hoeverre hier nu behoefte aan is. Ik ga gemiddeld minder dan één keer per jaar met de nachttrein (toen ik nog in Den Haag woonde). En dan kom je aan op een uitgestorven Den Haag CS en kan je nog een half uur lopen naar huis of een vermogen uitgeven aan een taxi. (Nouja, iets minder dan overdag want het schiet lekker op in zo'n lege stad.)

Ik denk dat het nuttiger is om eens te kijken naar wanneer de laatste en misschien ook de eerste treinen moeten rijden, maar de hele nacht door in 't hele land lijkt me vrij nutteloos en ook erg duur omdat stations opengehouden moeten worden en hoe later het wordt hoe meer rad er gedraaid wordt. Als er voldoende reizigers zijn om dit allemaal uit de kaartverkoop te dekken, prima, maar zo niet, dan niet.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Mark »

Vinny schreef:Gewoon in de late avond nog een paar treinen laten rijden, zodat als je op normale tijden uitgaat je nog een verbinding hebt. Het faciliteren van dronken idioten die nog langer kunnen door zuipen en daar belastinggeld aan verspilllen lijkt me vooral niet de bedoeling van het nachtnet... :roll:
Dat is natuurlijk wel heel generaliserend. :neg:
Bovendien, hebben mensen die tot 3:00 uitgaan ineens minder recht op een nachttrein dan mensen die om 0:00 al naar huis gaan? :roll:

Je komt al net zo over als een hc die destijds in de nachttrein van Enschede naar Hengelo chagrijnig liep te verkondigen dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat we met die trein zouden reizen omdat de trein bestemd zou zijn voor vliegreizigers naar Schiphol. Ja, dat is misschien wel de primaire reden waarom dat ding rijdt, maar als er dan nog wat ander volk bij komt die die trein goed kan gebruiken voor andere doeleinden moet je daar ook niet over gaan zeiken als conducteur vind ik.
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Chauf21 »

Mark schreef:Bovendien, hebben mensen die tot 3:00 uitgaan ineens minder recht op een nachttrein dan mensen die om 0:00 al naar huis gaan? :roll:
Nee, dat zeker niet, maar je kan je wel afvragen wie er betaalt om jou weer thuis te krijgen. Is het eerlijk om die kosten over alle Nederlanders te verdelen, ook als zij daar zelf zelden gebruik van maken, of is het eerlijker om die kosten bij diegene neer te leggen die de keuze maakt om in een andere stad te gaan stappen?

Wat dat betreft zie ik dus ook niet zo heel veel in een uitgebreid nachttreinennet, maar meer in een uitbreiding van de late en vroege treinen. Die laatste optie zal immers voor veel meer reizigers relevant kunnen zijn.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Mark »

Nouja, ik betaal bijvoorbeeld ook belasting omdat alle flauwekul rondom het koningshuis bekostigd moet worden, waar ik ook niks aan heb.
Waarom moet dat bij een nachtnet ineens anders zijn?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Chauf21 »

Of het koningshuis wel of niets oplevert is een andere discussie, maar goed.
Je maakt een weloverwogen beslissing om in een andere stad te gaan stappen. Dan lijkt het mij niet meer dan logisch dat je ook rekening houdt met de kosten van de terugreis. Als je dan een nachttrein wilt laten rijden, zullen je kosten voor het vervoer stijgen en dat zal je dan moeten meenemen in je beslissing :)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Wubbo »

Je kan voor een nachttrein natuurlijk wat meer geld vragen, dat is geen probleem.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door reisthijs »

Dat is inderdaad wel opmerkelijk aan de nachttreinen hier: die rijden altijd gewoon voor het normale tarief. Geen wonder dat het dan niet rendabel te krijgen.

Terwijl het bij nachtbussen normaal is dat je daar wat meer voor moet betalen dan de normale bussen overdag, waarbij bij een nachttrein dan niet.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Fles »

Milco1995 schreef: Hier mijn opzet. De treinen stoppen op geen andere stations dan die genoemd worden.

30700: Schiphol – Amsterdam Zuid – Duivendrecht – Weesp – Naarden-Bussum – Hilversum – Amersfoort – (Harderwijk - ) Zwolle – Assen – Groningen
30800: Utrecht Centraal – Houten – (Geldermalsen - ) ’s-Hertogenbosch – Eindhoven – Weert – Roermond – Sittard – Maastricht
31700: Utrecht Centraal – Amersfoort – Apeldoorn – Deventer – Almelo – Hengelo – Enschede
31900: Tilburg – Eindhoven – Helmond ( – Venlo)
32000: Utrecht Centraal – Woerden – Gouda – Zoetermeer – Den Haag Centraal
32100: Amsterdam Centraal – Amsterdam Sloterdijk – Schiphol – Hoofddorp – Leiden Centraal – Den Haag Laan van NOI – Den Haag HS – Delft – Schiedam Centrum – Rotterdam Centraal – Rotterdam Lombardijen – Dordrecht – Rossendaal – (Bergen op Zoom – ) Goes – Middelburg – Vlissingen (evt. Amsterdam Centraal – Schiphol elke nacht 2 tot 4x/uur)
32200: Dordrecht – Breda
32900: Zwolle – Heerenveen – Leeuwarden
33000: (Den Helder – Heerhugowaard – ) Alkmaar – Uitgeest – Zaandam – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal – Duivendrecht – Amsterdam Bijlmer ArenA – Breukelen – Utrecht Centraal
33400: (Enkhuizen - ) Hoorn – Heerhugowaard – Alkmaar – Uitgeest – Beverwijk – Haarlem – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal
33600: Zwolle – Deventer – Zutphen – Dieren – Arnhem – Ede-Wageningen – Driebergen-Zeist – Utrecht Centraal
34000: Gouda – Rotterdam Alexander – Rotterdam Centraal
(34100: Rotterdam Centraal – Schiedam Centrum – Vlaardingen Centrum – Maassluis - Hoek van Holland Haven / Strand)
34400: Arnhem – Nijmegen – (Oss - ) ’s-Hertogenbosch – Tilburg – Breda – Roosendaal
34500: Hoorn – Purmerend – Zaandam – Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal (of na Zaandam: Amsterdam Sloterdijk – Schiphol)
34600: Amsterdam Centraal – Weesp – Almere Centrum – Almere Buiten – Lelystad Centrum
34900: Hilversum – Utrecht Centraal
(35400: Zandvoort aan Zee – Haarlem ( - Amsterdam Sloterdijk – Amsterdam Centraal))
36300: Haarlem – Leiden Centraal – Den Haag Laan van NOI – Den Haag Centraal
36900: Sittard – Heerlen
(38800: (Breukelen - ) Woerden – Alphen aan de Rijn – Leiden Centraal)
Dit is echt volstrekte waanzin. Nog los van het feit dat je 's nachts juist stoptreinen zou willen laten rijden om iedereen zo dicht mogelijk bij huis af te zetten is het VEEL TE VEEL. Als je dit allemaal wilt gaan rijden is Nederland als land in een paar jaar failliet. Bovendien is er dan precies NUL ruimte meer op het spoor voor welk nachtelijk onderhoud dan ook. Ook niet voor goederentreinen trouwens.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Vinny »

Heb je toevallig een treinlading badslippers besteld Fles? :mrgreen:
In de Randstad rijden toevallig wel een aantal nachtsprinters, maar dat hoeft niet uitgebreid te worden wat mij betreft. Overigens, bij werkzaamheden worden ze gewoon verbusd.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Suus »

Er was vroeger altijd een extreem vroege trein Amersfoort - Amsterdam, volgens mij vertrok die al rond een uur of 4 uit Amersfoort. Die bestaat tegenwoordig niet meer, schijnt teveel gehannis met bussen op te leveren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door reisthijs »

De eerste trein van Amersfoort naar Amsterdam vertekt nog steeds erg vroeg, om 4:36! En geeft in Weesp aansluiting op de trein die om 4:33 uit Lelystad vertrekt.
Maar ja echt nachttreinen kan je dat ook niet noemen (en voor uitgaanspubliek rijden ze ook precies de verkeerde kant op).
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door webguy »

En uit de rest van het land heb je er niks aan. Ik kan vanuit Utrecht of Amersfoort nog wel 06:00 op Schiphol zijn, maar vanaf Arnhem, ho maar...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Klaasje »

En op vrijdag en zaterdagavond rijden er extra late sprinters naar Flevoland en Amersfoort. Zo stapte ik afgelopen vrijdag ook nog om 01:53 (zaterdag eigenlijk dus,) in een sprinter in Amsterdam. Overigens mag er halverwege het nachtgat best een trein rijden waar er potentie is, reizigers een toeslag willen betalen, en onderhoud niet persé het stilleggen van de treindienst nodig maakt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door webguy »

Mn ouders hebben nog altijd het verhaal dat ze ergens in de jaren 80 (denk tussen 87 en 89) sprinte voor de laatste trein naar Nijmegen, maar dat bleek een Internationale trein te zijn, waar je een toeslag voor nodig had. Vermoed een nacht of D-trein die via Kleve naar duitsland ging (of tussen Utrecht - Arnhem kan ook tuurlijk)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten