Mag ik even kwijt #82

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Suus »

Zo. Sinds zondagochtend heb ik geploeterd aan een paper waar ik sinds vorige week woensdag mee bezig was. En niet zomaar een paper, nee, de laatste paper die ik moet schrijven voor ik mijn bachelor heb :D Moet alleen nog een conclusie en de samenvattingen van de colleges eerder deze week nog van een backup opsnorren (en eentje opnieuw maken :x ) en dan kan hij in de digitale post :)

Alleen merk ik dat ik de laatste twee weken behoorlijk weinig aan het huishouden heb gedaan. Dus als morgenmiddag (eerst een half dagje werken) alles af is wordt het tijd voor een flinke opruim- en schoonmaakbeurt. Ik kan inmiddels niet meer met blote voeten door het huis lopen zonder het gevoel te hebben dat ik in een zandbak loop :')

Heb nog meer op het lijstje staan: Schone was opruimen, vuile was en beddengoed wegbrengen, opbergdozen kopen en vullen, keuken schrobben, tafel en bureau opruimen (het lijken wel stortplaatsen :') ) en de koelkast weer eens vullen want die doet al dagen echo en muizengif onder de keukenlast leggen. Het gat is dicht maar ik hoor nog steeds geknabbel achter het luik komen (heb geen sporen van de muizen in de keuken zelf gezien) :')

Woensdag vakantiegeld *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Fles »

Bee schreef: een flinke opruim- en schoonmaakbeurt. Ik kan inmiddels niet meer met blote voeten door het huis lopen zonder het gevoel te hebben dat ik in een zandbak loop :')
Dat valt nog mee. Hier plakt de vloer gewoon. Dat is ook MET schoenen gewoon vies :N
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Ardan »

Bij mij is het mijn huisgenoot die er een teringzooi van maakt... een tijdje terug was hij een maand in Roemenië, waar hij vandaan komt. Daar hadden ze altijd een schoonmaakster, maar hoe vaak we ook leren hoe je schoonmaakt, hij doet er niks mee. Dus, toen mijn moeder eens op bezoek kwam, zijn zij en ik de afwas gaan doen, de woonkamer was weer netjes, en even daarna ging ik voor vijf dagen naar Zwolle. Ondertussen kwam mijn huisgenoot terug, en toen ik daarna weer thuis kwam trof ik dit aan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit valt nog mee, nu is het écht erg.
Mijn voormalige huisgenote is om hem weggegaan, samen zijn we al eens naar de woningbouw gegaan van 'wat moeten we ermee want naar ons luistert-ie niet', maar ook op brieven van hen deed hij niks. Ik weiger uit principe het op te ruimen want het is zijn rotzooi, en hij ziet ook wel dat het niet echt normaal is, maar hij ruimt het ook niet op. Hij zegt wel 'I think I should clean this, no?' en ik zeg ja, dat moet je echt gaan doen... maar als zelfs de wasbak in de badkamer niet meer doorloopt doordat er te veel haartjes van zijn scheren in liggen, heb ik er zelf last van, en ik durf niet eens te koken tussen al die gorigheid... morgen neem ik zelf met hem de spons ter hand..
Ik doe ook maar wat
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Justin »

Emmer water met sop OVER hem gooien als hint misschien? Sorry to hear mate :(
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door STF »

En hoe dat soort mensen het voor elkaar krijgen om binnen de kortst mogelijke tijd er zo'n puinhoop van te maken begrijp je niet, is het nou eigenlijk waar dat studentenhuizen met uitsluitend meiden een stuk netter zijn dan studentenhuizen met uitsluitend jongens? Als je programma's als de smaakpolitie mag geloven wel tenminste, maar dat kan natuurlijk een vertekend beeld zijn.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door deadlock »

Schreeuwen is vrij effectief gebleken bij mij thuis. Oh en alles wat vies is en niet afgewassen wordt wegtiefen. Wij hadden vorig jaar rond deze tijd geen pannen meer en nu worden ze opeens wel schoongemaakt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Suus »

STF schreef:En hoe dat soort mensen het voor elkaar krijgen om binnen de kortst mogelijke tijd er zo'n puinhoop van te maken begrijp je niet, is het nou eigenlijk waar dat studentenhuizen met uitsluitend meiden een stuk netter zijn dan studentenhuizen met uitsluitend jongens? Als je programma's als de smaakpolitie mag geloven wel tenminste, maar dat kan natuurlijk een vertekend beeld zijn.
Geloof er geen zak van! Vrouwen kunnen net zulke uitstekende viespeuken zijn als mannen. Ik heb een buurvrouw gehad die een week lang alle afwas opstapelde in de keuken totdat er schimmel op stond, en elders in het gebouw waren er vrouwen die de vuilniszakken torenhoog opstapelde in de keuken totdat de stank niet te harden was en dan nog gingen ze niet naar buiten. En dan heb ik het nog niet gehad over het gasfornuis daar. In mijn keuken was die vlak voordat ik in Diemen ging wonen vervangen omdat de hoeveelheid troep en etensresten er na al die jaren voor zorgde dat het gas niet meer dicht kon en in veel andere keukens was dat niet echt anders, maar was het fornuis niet vervangen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Dexter »

Ardan schreef:Proficiat met je zusje en je wederhelft *O*
Als ik niet beter wist zou ik het zo toevallig vinden dat ik haast zou denken dat je zusje je wederhelft ís x?
Thnx! Haha, nee wij hebben hier in de familie- en vriendenkring allemaal dubbele verjaardagen: Mijn schoonmoeder is op dezelfde dag jarig als mijn vader was, mijn moeder op dezelfde dag als de vrouw van een goede vriend van ons, mijn zus en mijn wederhelft zijn op dezelfde dag jarig en in de periode mei en oktober hebben we er ook een heel aantal vlak achter elkaar, zo is het hier nu al 3 dagen achter elkaar feest! Alleen op mijn verjaardag hadden we nog geen dubbele verjaardag, maar sinds kort heb ik op mijn verjaardag ook een dubbele verjaardag! *O*

Een dubbele verjaardag van twee mensen die allebei belangrijk voor je zijn, geeft altijd een hoop gedoe: Als het op dezelfde dag wordt gevierd, moet je jezelf in twee hakken en van hot naar her rennen of een keuze maken. In het geval van mijn zusje en mijn wederhelft hebben we het een paar jaar geprobeerd om het gezamelijk te vieren, maar dat bleek niet zaligmakend te zijn: Er raakt altijd wel iemand ondergesneeuwd, omdat niet alle mensen die komen altijd weten dat ze beiden jarig zijn. In het geval van mijn schoonmoeder en mijn vader is vooral het gevoel dubbel: We vieren de verjaardag van mijn schoonmoeder en dat is natuurlijk gezellig, maar tegelijk heb ik dan in mijn achterhoofd dat mijn vader zoveel jaar zou zijn geworden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Gertjan »

Mag ik even kwijt dat het KLPD ook niet meer is wat het geweest is.
Gister extra inzet, dus ik hopte van de ene naar de andere trein. Ergens in een trein gezeik, collega roept me erbij ... reiziger met een kaartje zonder datum dat al een maand in omloop is, en volgens de reiziger net uit de automaat komt. Die was een beetje agressief ... Dus het leek mij het verstandigst om even oom agent erbij te halen. ik bellen met de bijsturing voor assistentie, belt na 5 minuten het CMK terug. "Is het nodig?"
'Als ik brandweer bel omdat mn trein in brand staat, krijg ik brandweer. Als ik vraag om een ambulance, krijg ik een ambulance ... Dus waarom vraag je nu aan me of het nodig is om politie te laten komen?'
Toen was het even stil in Driebergen "U wil de assistentie in Gorinchem?" Toen maar even kort aan de centralist doorgegeven wat er aan de hand was, en binnen 5 minuten stonden er 4 agenten naast me.

Ze kunnen het wel ... alleen soms doen ze even raar :roll:
Achja, heb ik ook weer wat om over te zeuren op het eerstvolgende TWO :lol:
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door find_your_spot »

Mag ik even kwijt dat ik vanochtend voor beide laatste examens ben geslaagd.

En daarmee dus buschauffeur in theorie ben. *O*

Chauf21, zakte er bij jou ook zoveel? Wij hadden een volle zaal waar 39 van de 50 zakte.
For Your Railroad Adventures
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Chauf21 »

find_your_spot schreef:Chauf21, zakte er bij jou ook zoveel? Wij hadden een volle zaal waar 39 van de 50 zakte.
Voor welke van de drie?
In mijn herinneringen lagen de slagingspercentages rond de 50%, maar eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik dat niet echt bewust onthouden heb. Succes met je rijlessen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door find_your_spot »

Chauf21 schreef: Voor welke van de drie?
Voor casus was het een slagveld. Administratie viel heel erg mee.
Verkeer en Techniek had ik maanden geleden al gehaald, maar daar was het slagingspercentage ongeveer 60%.
For Your Railroad Adventures
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Fles »

Dexter schreef:Een dubbele verjaardag van twee mensen die allebei belangrijk voor je zijn, geeft altijd een hoop gedoe: Als het op dezelfde dag wordt gevierd, moet je jezelf in twee hakken en van hot naar her rennen of een keuze maken. In het geval van mijn zusje en mijn wederhelft hebben we het een paar jaar geprobeerd om het gezamelijk te vieren, maar dat bleek niet zaligmakend te zijn: Er raakt altijd wel iemand ondergesneeuwd, omdat niet alle mensen die komen altijd weten dat ze beiden jarig zijn.
Och ja, dat ken ik. Mijn moeder is morgen jarig (en ik dus vandaag), en als ik dan bij m'n ouders ben en er komen allemaal lui dan word ik altijd gefeliciteerd met m'n moeder :') Ook door mensen die ik zelf best goed ken dus.

Ik laat ze maar :')

Heb toch een doodhekel aan het hele verjaardagsgebeuren. Gelukkig weten ze op kantoor van niks, dus ik hoef ook niet te trakteren :mrgreen:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Klaasje »

Mag ik even kwijt dat het uitzicht vanuit een TRAXX over het spoor erg goed is? *O*
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door webguy »

"ETCS testen"?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Suus »

Fles schreef:Heb toch een doodhekel aan het hele verjaardagsgebeuren. Gelukkig weten ze op kantoor van niks, dus ik hoef ook niet te trakteren :mrgreen:
Het leek wel alsof ze het op mijn werk voor je vierden. Het is weer het einde van het schooljaar dus het is weer pensioentijd, pfft. Elke keer als er een halve taart overblijft van een afscheidsfeest komen ze bij ons langs: Willen jullie nog een stukje taart :')

Toen ik wegging had ik al 3 halve taarten op de vergadertafel gezet en er stonden er nog twee in de koelkast :')

En alle taarten komen van de Albert Heijn beneden, dus ik ken het hele assortiment daar nu zo'n beetje :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Klaasje »

webguy schreef:"ETCS testen"?
Jij mag nooit meer raden!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door STF »

Fles schreef: Heb toch een doodhekel aan het hele verjaardagsgebeuren. Gelukkig weten ze op kantoor van niks, dus ik hoef ook niet te trakteren :mrgreen:
Een vriend van me vader werd op kantoor twee keer 49 jaar en toen 51, hij is namelijk chef van een nogal creatieve afdeling dus was bang voor allerlei poppen, spandoeken, etc. als ie 50 jaar zou worden. Niemand die daar ooit heeft doorgehad dat het 49-49-51 was. :lol:
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door htm_tram »

Vanmiddag me rijbewijs opgehaald. Gelijk samen met me moeder een stukje rijden in der auto. Even boodschappen doen en een klein rondje. Vanuit stilstand optrekken gaat heel erg moeizaam en valt vaak de moter uit. Laatste stoplicht lukte het dus echt niet meer om de auto weg te krijgen en heeft me moeder de laatste 100 meter gereden... :? :(
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Meltrain »

STF schreef:
Fles schreef: Heb toch een doodhekel aan het hele verjaardagsgebeuren. Gelukkig weten ze op kantoor van niks, dus ik hoef ook niet te trakteren :mrgreen:
Een vriend van me vader werd op kantoor twee keer 49 jaar en toen 51, hij is namelijk chef van een nogal creatieve afdeling dus was bang voor allerlei poppen, spandoeken, etc. als ie 50 jaar zou worden. Niemand die daar ooit heeft doorgehad dat het 49-49-51 was. :lol:
Bij een gymdocent van mij was het precies andersom. :P
Hij was altijd jarig tijdens de (door hemzelf georganiseerde) ski-reis van mijn middelbare school en heeft 4 jaar op rij zijn 50ste verjaardag gevierd. :lol: Uiteindelijk was hij pas de vierde keer (toen ik niet meer mee mocht :( ) echt 50 geworden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Suus »

Nog wat foto's van afgelopen zaterdag van de startschacht van de NoordZuidLijn in Amsterdam.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Daantje »

@ Ardan: las vandaag in de Rotterdam editie van de Metro een advertentie voor de machinistenopleiding aan het Scheepvaart en Transportcollege. Er is binnenkort (dacht volgende week woensdag maar weet het niet meer zeker) een op een open dag/middag. Misschien iets voor jou?

Smerige huisgenoten ken ik trouwens ook. Ik ben er uiteindelijk om verhuisd omdat ik het gewoon echt te ranzig was en graag iets voor mezelf wilde maar die mogelijkheid moet je wel hebben.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door Ardan »

Dank je wel voor de tip, Daantje! :)
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door STF »

htm_tram schreef:Vanmiddag me rijbewijs opgehaald. Gelijk samen met me moeder een stukje rijden in der auto. Even boodschappen doen en een klein rondje. Vanuit stilstand optrekken gaat heel erg moeizaam en valt vaak de moter uit. Laatste stoplicht lukte het dus echt niet meer om de auto weg te krijgen en heeft me moeder de laatste 100 meter gereden... :? :(
Je moeders auto heeft volgens mij een hele lichte benzinemotor? Ja dat is wel even wennen als je een lesauto gewend bent met doorgaans een wat zwaardere dieselmotor. In je "vaders" auto zal het een stuk makkelijker optrekken zijn want dat is tenslotte dezelfde motor als onze vorige bestelbus had, daar kan je zelfs het koppelingspedaal omhoog laten schieten zonder dat ie afslaat.

Ik heb ook altijd optrekproblemen wanneer ik een personenauto moet rijden, vergeet altijd gas te geven aangezien dat bij de bestelbus niet nodig is.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #82

Bericht door STF »

Daantje schreef: Smerige huisgenoten ken ik trouwens ook. Ik ben er uiteindelijk om verhuisd omdat ik het gewoon echt te ranzig was en graag iets voor mezelf wilde maar die mogelijkheid moet je wel hebben.
Ik dacht dat bij jou de beweegreden meer was dat er zoveel achterstallig onderhoud was en de zekeringen je om de oren vlogen? En je het gevoel had dat het hok elk moment kon afbranden, ik herinner me nog een batterij in rookmelder plaatsen forumdiscussie. :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten