Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Reiziger Delft schreef:Kortom: het was een puinhoop in de informatievoorziening vandaag.
Ik sta me daar zo vaak dood aan te ergeren inderdaad, dat geouwehoer met die sprinter naar Rhenen. Je vraagt je af of er ook maar IEMAND is die WEL weet welke treinen hoe gaan rijden en welke niet, want info is er nooit, en poppetjes op het perron weten ook van God noch zure appelen in de meeste gevallen.
Maar goed, dat zal de komende 20 jaar wel zo blijven nu er gekozen is voor verbreding van de A12. Ruimte voor de bitter hard nodige viersporigheid tot minimaal De Haar kunnen we nu wel helemaal vergeten :N
Vanmorgen om 7.07 uur stonden de TBP's op spoor 7 (wat 'n zevens ) te Amersfoort nog op de t1516. Die was echter allang weg... kort daarna sprongen ze op de t5818 die eveneens reeds vertrokken was en stonden daar nogsteeds op toen ik met de t2818 vertrok...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Reiziger Delft schreef:Maar goed, dat zal de komende 20 jaar wel zo blijven nu er gekozen is voor verbreding van de A12. Ruimte voor de bitter hard nodige viersporigheid tot minimaal De Haar kunnen we nu wel helemaal vergeten :N
Ik denk dat het al beter zal gaan als de vrije kruising aan de zuidkant van Utrecht er is. Trein richting Bunnik hoeven dan niet meer te wachten op treinen vanuit Houten. :)
Rond een uur was door een verdacht pakketje de lijn bij Dt gestremd. In de t9221 wordt omgeroepen dat de trein niet in Gv en Shl zal stoppen, en dat reizigers naar Shl met de s900 mee mochten. Een omleiding via Gd dus. Even later werd omgeroepen dat de trein helemaal niet zou rijden, iedereen moest uitstappen en mocht met de s900. De Benelux zou dus direct naar Wgm gaan. Tot zover geen probleem, met de t931 kom je op hetzelfde moment in Asd aan als met de t9221.
Terwijl men iedereen de Benelux nog uitjoeg, zei de tweetalige automatische omroep al dat de Fyra binnen zou komen op spoor 12. En dat een toeslag verplicht was. Maar de t931 kwam binnen op spoor 11, waar ook nog eens de CTA's op de s1900 stonden. De omroep is niet hersteld; een aantal buitenlandse reizigers stond nog op spoor 12 te wachten. Voor vertrek werd in de t931 nog omgeroepen dat het niet de s1900 was en dat een toeslag verplicht was. Ik verheugde me a la Find-Your-Spot al op een discussie met de treinbeheerder, maar heb uiteraard geen controle gehad.
Justin schreef:Van het weekend had de s2200 ook al vreemde vertoningen:
op Ddzd alleen: AMSTERDAM CENTR
op Ddr Amsterdam Centraal en zoals de s2200 normaalgesproken hoort te rijden
op Rlb wel een hele leuke:
Amsterdam Centraal
Via Blaak, R'dam Centraal...
...Schiedam C, Delft, Den Haag HS...
...Laan van NOI, Leiden Centraal... ...Voorhout, Hillegom...
...Heemstede-Aerd, Haarlem...
...Spaarnwoude en A'dam Sloterdijk.
Stopt vanaf Leiden op tussengelegen stations Stopt ook op Mariahoeve, Voorschoten en De Vink
Klopte van geen kanten dus...
Ik ken het ja.. De s5000 heeft het ook -o- (te Zwd:)
Barendrecht, Lombardijen..
Rotterdam Zuid, Blaak..
Rotterdam C, Schiedam C.. Zuid, Delft, Moerwijk...
Den Haag HS, Laan van NOI ...
Mariahoeve, voorschoten, de Vink
Dat is helaas standaard op die dingen... maar niet als het om een station -Centraal, -centrum, -Noord, -West, -Zuid of -Oost gaat, dus dat er alleen Zuid staat voor Delft Zuid vind ik dan wel typisch :?
Het was nog eens extra typisch omdat dat ding maar tot Haarlem reed van 't weekend :').
Lekker knullig allemaal...
Ook nog een mooie, was dat toen ik op Rotterdam in de t2862 van 17:20 plaats nam, er werd omgeroepen dat er voor Utrecht en verder maar de standaard IC naar Leeuwarden/Enschede van 17:35 genomen moest worden. Voor verder dan Utrecht snap ik wel ja, maar voor Utrecht zelf kon men gewoon op Gouda overstappen naar de s2000 worden... niet veel mensen wisten dat ter plekke, maar het was gewoon een officieel reisadvies... Zodoende had ik de voorste DD-AR bak voor mijzelf vanaf Rotterdam :').
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
De t2862 gaat overigens van Dv naar Rtd, dus die zal je niet gehad hebben
De omroep in de t2818 was vanmorgen ook niet helemaal standaard bij de overstapmogelijkheden op Utrecht Centraal...
"U kunt hier overstappen voor de richting Arnhem om **.** van spoor 14 en Den Bosch om **.** van spoor 15. Gaat u liever naar Duitsland dan vertrekt de ICE naar Frankfurt van **.** van spoor 14. En blijft u liever zitten dan gaan wij verder naar de stad van de stroopwafels en de kaas Gouda, Rotterdam Alexander en Rotterdam Centraal."
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
i.v.m. werkzaamheden had ik daarin DD-AR en dat ding reed maar tot Gd, de s2000 reed wel Gvc-Ut.
de NO reed vanaf Rtd wel richting Ut en verder van vanuit Gvc volgens mij tot Gd.
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Werkzaamheden? Had je het dan toevallig over afgelopen weekend? Dan was het advies de NoordOost te nemen vrij onzinnig want die reed toen überhaupt niet, was het geen omreisadvies via Schiphol voor Amersfoort en verder?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Klopt inderdaad ja, dus dan zou die van 17.35 net wel gereden moeten hebben... maargoed, ze waren tussen Ut en Utt aan het werk dus daar was die t2865 toch ook wel na 17.30
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
"Het volgende station is Gdm. U kunt hier overstappen voor Tl en Gr / Ddr. Deze sprinter rijdt verder naar Tpsw en Tl."
Ik zat dus in het stel naar Tl.