Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Apple :') Dan vraag je er ook zelf om om genaaid te worden :P
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

Het werkt prima, tot 't gemaakt moet worden. Maar goed, het werkt allemaal weer, gelukkig maar. :P Begon een beetje vervelend te worden, 'al' dat schrijven op school. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Valt dat ook niet onder de garantie dan? Ik moet toch echt eens het Apple Care boekwerk doornemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

Nee, ze kunnen niet controleren of het door normaal gebruik gekomen is of niet, dus dat valt niet onder de garantie (en dus ook niet onder Apple Care). Ik heb bij Apple gevraagd wat er dan onder normaal gebruik valt, maar daar kreeg ik niet echt een zinnig antwoord op. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

Stefan schreef:Nee, ze kunnen niet controleren of het door normaal gebruik gekomen is of niet, dus dat valt niet onder de garantie (en dus ook niet onder Apple Care). Ik heb bij Apple gevraagd wat er dan onder normaal gebruik valt, maar daar kreeg ik niet echt een zinnig antwoord op. :')
:pos: Bij twijfel: Klant kan barsten. Lekker beleid voor zo'n overpriced produkt :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Overigens geeft Medion voor losse toetsen gewoon nieuwe laptops :P Ken serieus iemand die een nieuwe laptop kreeg toen er 3 toetsen los zaten op het toetsenbord (wel aantal jaar geleden alweer...)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

Medion is daar inderdaad heel makkelijk mee; keertje toen ik thuis kwam zag ik een doos op de stoep voor de deur staan, zat een nieuwe filmcamera in omdat die van mij een kleine storing had gekregen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zo, mijn oude MacBook Pro is verkocht en opgehaald. Hopelijk kan ik nu eindelijk dat hoofdstuk afsluiten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

Ik moet steeds harder op de zijkant van de monitor in het kantoortje slaan om nog normaal beeld te krijgen, zal me niks verbazen als ie binnen nu en een week definitief stuk gaat.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

Vandaag een helse drukte op de ICT -o-
Gebruikers met de stomste vragen. "Waarom doet de hotspot het niet". Bleken ze 30 minuten eerder de adapter uit het stopcontact getrokken te hebben :')
Moet je daarvoor speciaal een auto regelen, naar Ridderkerk rijden omdat ze daar zelf niet achter kunnen komen(eerder: niet willen) én wij dus ook niet remote konden inloggen, kost je een uur. Sommige gebruikers :N
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

TheKnitter schreef:Vandaag een helse drukte op de ICT -o-
Gebruikers met de stomste vragen. "Waarom doet de hotspot het niet". Bleken ze 30 minuten eerder de adapter uit het stopcontact getrokken te hebben :')
Moet je daarvoor speciaal een auto regelen, naar Ridderkerk rijden omdat ze daar zelf niet achter kunnen komen(eerder: niet willen) én wij dus ook niet remote konden inloggen, kost je een uur. Sommige gebruikers :N
Zo raakten wij iedere dag om precies 16:10 de verbinding met een van onze onderbouwlokaties kwijt voor ongeveer 10 minuten. Toen zijn we de vierde dag maar eens gaan kijken omdat alles er verder okay uitzag. Bleek dat de schoonmaakster het stopcontact gebruikte van de glasconverter gebruikte voor de stofzuiger :')
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ach, het is maar de glasvezel: ken een verhaal bij een ziekenhuis (buiten Nederland ;) ) jaren terug waar patienten exact hetzelfde tijdstip overleden op de IC elke week. Een dokter liet er toch maar iemand bij zitten, en ja hoor: de schoonmaakster haalde de apparatuur uit het stopcontact voor de stofzuiger.

Deadlock: Klinkt erg goed overigens vanuit veiligheid/ "physical security", of heb je het zo weten te doen dat het kastje afgesloten zit, maar de stekker niet?
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door hauptbahnhof »

Zo, Ik heb gisteren €110 uitgegeven aan een nieuwe videokaart en DVI-I to VGA-adapter. Puur om een simpel spelletje: World of Subways 3. -O- :roll:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Koop je een videokaart van 110 euro en zit er geen eens VGA op :P Maar mss kan je nu beter gaan sparen voor nieuwe pc :)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ik vermoed eerlijk gezegd dat die converter al 30 euro heeft gekost. Dat durven ze gerust te vragen voor een kabeltje van nog geen 20 centimeter :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Kabeltje? Het is een blokje van 5 cm lang :P Maar het kan vrij ingewikkeld zijn afhankelijk van de converter. DVI heb je in Digitaal en Analoge smaken. Is te zien aan dat kruisje aan het einde, maar het is dus wel een digitaal naar analoog converter dat er in zit en er zit dus wel enige electronica in, niet alleen 1:1.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Ach, het is maar de glasvezel: ken een verhaal bij een ziekenhuis (buiten Nederland ;) ) jaren terug waar patienten exact hetzelfde tijdstip overleden op de IC elke week. Een dokter liet er toch maar iemand bij zitten, en ja hoor: de schoonmaakster haalde de apparatuur uit het stopcontact voor de stofzuiger.

Deadlock: Klinkt erg goed overigens vanuit veiligheid/ "physical security", of heb je het zo weten te doen dat het kastje afgesloten zit, maar de stekker niet?
Dat was vóór de verbouwing. Een honderd jaar oud gebouw. Nu kan er niemand meer bij in de buurt komen. De patchruimte nog wel maar de metro switch van KPN waar evpn op binnenkomt zit in een aparte bak die weer apart is afgesloten :p

We hebben trouwens nog een lokatie waar je met een beetje scheef pissen vanuit de toiletten zo een patchruimte inzeikt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Wat klopt hier niet ^^
Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Het duurt 40 minuten voordat alles weer online is?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Nee.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

XS4ALL maar DNS Servers van AT&T/IBM, waarvan er een in de VK staat?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Het is veel eenvoudiger. Kijk eens naar het IP en dan naar de gateway.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Oh ja :p Had wel gezien maar was routing oogpunt even vergeten: subnet mask van 0.0.0.0 ;)
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

hauptbahnhof schreef:Zo, Ik heb gisteren €110 uitgegeven aan een nieuwe videokaart en DVI-I to VGA-adapter. Puur om een simpel spelletje: World of Subways 3. -O- :roll:
En.. vind je 't wat? Heb 'm nu ook, opzich is 't best tof. Alleen 1 ding is wat vreemd.. Als je een heuvel af gaat, gaat de metro niet sneller ofzo.. En heuvelopwaards gaat 'ie niet trager, beetje apart.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

Vandaag eens met een collega naar het hosting/datacenter in Amsterdam geweest (zit bij Global Switch). Deze servers moeten allemaal verplaatst worden van Amsterdam naar Dordrecht, omdat wij de servers in een eigen ruimte gaan plaatsen. Vandaag al 5 uitgefaseerde servers (oudjes) uit de rekken gehaald en meegenomen. Verder even wat spulletjes opgeruimd. De oude servers worden gelijk vervangen door nieuwe als dat wel nodig word geacht.

Wat is zo'n hosting/datacenter groot :shock:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 39 gasten