Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door Michael »

Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Per 1 juni wijzigt het tarief van het nachtvervoer en kun je alleen nog reizen met het Nachtbuskaartje in het nachtbusvervoer. Voor € 5,- ben je veilig Uit & Thuis. Vanaf die dag is het Dalurendagkaartje niet meer geldig op het nachtvervoer.

Nachtbuskaartje
Het Nachtbuskaartje brengt je veilig Uit & Thuis. Het kaartje is geldig op één heenreis met het reguliere vervoer naar de stad en één terugreis in het nachtvervoer.

Bron: www.veolia-transport.nl
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door VIRM »

5 euro voor een retourtje? Valt wel mee! Maar doen ze ook aan enkeltjes?
Beul van de blindegeleidelijn
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door Michael »

Nee, ze doen niet aan enkeltjes
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door visgraat »

Dat vind ik wel duur: Als je naar een buurdorp of buitenwijk gaat met z'n vieren kan je net zo goed de taxi nemen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door Suus »

Ik vind 5 euro niet duur voor een nachtbuskaartje om eerlijk te zijn. 5 euro voor een retourtje is best goedkoop, dat is 2,50 per rit. Een enkeltje is bij veel nachtbussen al duurder :idea:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door visgraat »

Ja, klopt. Het gaat er ook om hoe ver je moet reizen. Ga je naar een buitenwijk, dan betaal je normaal voor de heenweg ongeveer 1 euro en dan betaal je terug dus 4 euro. Dan is het ineens 4x duurder. Maar als je van 's-Hertogenbosch naar Waalwijk gaat is het natuurlijk anders.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door Ruben »

visgraat schreef:Dat vind ik wel duur: Als je naar een buurdorp of buitenwijk gaat met z'n vieren kan je net zo goed de taxi nemen.
Heb je als groep de flexibiliteit om een taxi te nemen, in je eentje of met zijn tweeën biedt het OV een interessant alternatief.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door Michael »

Zo gaat het kaartje eruit zien:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door Suus »

Jeetje, lijkt wel ontsnapt uit de jaren 90 :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nieuw tarief nachtvervoer Brabant

Bericht door huibe »

Ten opzichte van een jaar of 4 terug is het nog steeds een goedkoop kaartje.

Toen moest je een normaal kaartje kopen naar de stad (€1,60 vanuit de buitenwijken, maar €4,00 vanuit Made) en kocht je een nachtkaartje (€3,00) terug. En ja ik weet heenreizen met een strippenkaart is goedkoper, maar stappers kochten over het algemeen een loskaartje, want een strippenkaart kon je toch makkelijk kwijtraken.

Nadat de eerste dagkaartjes waren geintroduceerd waren deze in Breda 's nachts niet geldig terwijl in Tilburg dit wel het geval was. Toen de dalurendagkaartjes werden geintroduceerd is dit recht getrokken en waren de kaartjes ook in Breda 's nachts geldig.

Maar goed deze geschiedenisles weten een hoop mensen niet meer (te veel drank :?: ) en is het nieuwe kaartje een grote prijsverhoging.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten