Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
-
- Berichten: 85
- Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
- Locatie: Horst
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Ben benieuwd hoe men dit wil doen, E-GTW's in het zuiden slikken alleen 1500 Volt, bovendien komt men stellen tekort in het zuiden om dit door te trekken, er zal dus bijbesteld moeten worden, opmerkelijk aangezien Veolia in Limburg al op de helft van hun concessietermijn zitten. Daarbij komt nogeens dat de NMBS de enigste reizigersvervoerder op het spoor is in België, lijkt me dus dat men vanaf Eijsden direct doorrijdt naar Liegé Guillemins, anders is er directe concurrentie met de NMBS.
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Heeft men over de grens nog wat rommel over die Veolia in haar kleuren kan spuiten?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
25.5'sRuben schreef:Heeft men over de grens nog wat rommel over die Veolia in haar kleuren kan spuiten?
Maar het moet toch niet zo moeilijk zijn om op die dingen TBL1+ en een omvormingsinstallatie te zetten?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Voor wat betreft het internationale treinverkeer is het toch allemaal open in Europa? ICE, Thalys, Eurostar, CFL, SNCF vervoeren daar toch ook personen?Rienstertje schreef:Ben benieuwd hoe men dit wil doen, E-GTW's in het zuiden slikken alleen 1500 Volt, bovendien komt men stellen tekort in het zuiden om dit door te trekken, er zal dus bijbesteld moeten worden, opmerkelijk aangezien Veolia in Limburg al op de helft van hun concessietermijn zitten. Daarbij komt nogeens dat de NMBS de enigste reizigersvervoerder op het spoor is in België, lijkt me dus dat men vanaf Eijsden direct doorrijdt naar Liegé Guillemins, anders is er directe concurrentie met de NMBS.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Ik zou gewoon een paar spurtjes van de lopende band bestellen die toegerust zijn voor het Belgische spoorwegnet en het Nederlandse spoorwegnet. Vergunninkje regelen, tweetalige machinisten en conducteurs zien te vinden (dat is ook best lastig denk ik, er zullen weinig Nederlanders zijn die perfect Frans spreken, om het over het Nederlands van de gemiddelde Waal maar niet te hebben) en een contract met de meest inflexible spoorwegonderneming van Europa: B-rail (infrabel en de NMBS)...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Punt is dat de concessies in Limburg al in 2016 aflopen. Als je nu materieel besteld heb je dat op zijn vroegst aan het einde van 2012, maar aangezien Stadler het erg druk heeft misschien nog wel later. Dat is voor Veolia natuurlijk niet te betalen aangezien zo ongeveer elk jaar huilie huilie doen daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Volgens mij valt de lijn naar Luik buiten de concessie
Het lijkt mij gewoon een stukje extra bedrijfszekerheid inbouwen, om in Limburg ook na 2016 een voet tussen de deur te houden. Wellicht is het hun plan om nadat ze Limburg kwijt zijn geraakt om juist op Maastricht-Luik te blijven rijden ...
Het lijkt mij gewoon een stukje extra bedrijfszekerheid inbouwen, om in Limburg ook na 2016 een voet tussen de deur te houden. Wellicht is het hun plan om nadat ze Limburg kwijt zijn geraakt om juist op Maastricht-Luik te blijven rijden ...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Wauw geniaal zetje zeg _O- Daar had ik nog niet aan gedachtdeadlock schreef:25.5'sRuben schreef:Heeft men over de grens nog wat rommel over die Veolia in haar kleuren kan spuiten?
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Helaas zijn die allemaal buiten dienst. Er zijn echter nog wel wat locomotieven van de serie 28 geschikt te maken :) Wat ICK uit Nijmegen en taadaa
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
De powerpacks van GTW's zijn modulair ingericht. Als je deze week een belletje doet met Stadler kan je bij wijze van spreken over 2 weken belgië in als daar tenminste het papierwerk is gedaan...
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Hoe zit het met de Belgische "beveiliging"? Kan die er ook zo ingebouwd worden?
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Beveiliging? België? Wat stel je voor? Dat Memorsysteem van ze? Dat wou je toch niet serieus "beveiliging" noemen he? _O-Mark Knoester schreef:Hoe zit het met de Belgische "beveiliging"? Kan die er ook zo ingebouwd worden?
ROZ zal ingebouwd kunnen worden. Gewoon een niet-blinde machinist achter de stuurtafel zetten :pos:
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
I'll see your NMBS Holding and raise you SNCF.Vinny schreef:Ik zou gewoon een paar spurtjes van de lopende band bestellen die toegerust zijn voor het Belgische spoorwegnet en het Nederlandse spoorwegnet. Vergunninkje regelen, tweetalige machinisten en conducteurs zien te vinden (dat is ook best lastig denk ik, er zullen weinig Nederlanders zijn die perfect Frans spreken, om het over het Nederlands van de gemiddelde Waal maar niet te hebben) en een contract met de meest inflexible spoorwegonderneming van Europa: B-rail (infrabel en de NMBS)...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
En anders is de reeks 11.8 er nog én in actieve dienst.Bee schreef:Helaas zijn die allemaal buiten dienst. Er zijn echter nog wel wat locomotieven van de serie 28 geschikt te maken :) Wat ICK uit Nijmegen en taadaa
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik (dienstregeling)
Wat betekent dit voor de dienstregeling. Er rijdt nu een intercity per uur via Luik naar Brussel. Als hiernaast nog twee keer per uur een trein van Veolia rijdt tot Luik, lijkt me dit overcapaciteit.
Daarnaast is Maastricht - Luik ongeveer een half uur. Met een stop in Eijsden en Maastricht Randwyck, zit je op ruim een half uur. Dat betekent als je doorrijdt met de treinen die vanuit Heerlen in Maastricht aankomen om .14 en .44 je net ongelukkig zit met je keertijden in Luik, oftewel 2 extra treinen.
Daarnaast is Maastricht - Luik ongeveer een half uur. Met een stop in Eijsden en Maastricht Randwyck, zit je op ruim een half uur. Dat betekent als je doorrijdt met de treinen die vanuit Heerlen in Maastricht aankomen om .14 en .44 je net ongelukkig zit met je keertijden in Luik, oftewel 2 extra treinen.
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Als de NMBS er nou met een paar stelletjes MS08 gaat rijden, is het probleem ook opgelost, lijkt me...
Weliswaar wordt er dan slechts t/m Liège-Guillemins gereden, maar er kan wel weer gestopt worden te Maatsricht Randwyck en Eijsden en als er te Liège-Guillemins een goede overstap komt richting Brussel, is dat ook geen al te groot probleem.
Weliswaar wordt er dan slechts t/m Liège-Guillemins gereden, maar er kan wel weer gestopt worden te Maatsricht Randwyck en Eijsden en als er te Liège-Guillemins een goede overstap komt richting Brussel, is dat ook geen al te groot probleem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik (dienstregeling)
Die naar Brussel gaat er dan uit natuurlijk he.visgraat schreef:Wat betekent dit voor de dienstregeling. Er rijdt nu een intercity per uur via Luik naar Brussel. Als hiernaast nog twee keer per uur een trein van Veolia rijdt tot Luik, lijkt me dit overcapaciteit.
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Ik vind dit toch een ontzettend goed idee eigenlijk. Krijgen we in LUIK dan ook de OV-chipkaart op dat enorm mooie station?
Maar toch zie ik een hoop redenen waarom dit niet zal gaan gebeuren. Ze zijn hierboven eigenlijk al benoemd.
Maar toch zie ik een hoop redenen waarom dit niet zal gaan gebeuren. Ze zijn hierboven eigenlijk al benoemd.
-
- Berichten: 52
- Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
- Locatie: Roodeschool
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Ik zette beveiliging ook niet voor niets tussen haakjesFles schreef:Beveiliging? België? Wat stel je voor? Dat Memorsysteem van ze? Dat wou je toch niet serieus "beveiliging" noemen he? _O-Mark Knoester schreef:Hoe zit het met de Belgische "beveiliging"? Kan die er ook zo ingebouwd worden?
ROZ zal ingebouwd kunnen worden. Gewoon een niet-blinde machinist achter de stuurtafel zetten :pos:
ROZ is gewoon bijna synoniem aan rijden met Belgische beveiliging
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Nou zo kan die wel weer hoor. In Belgie zijn de veiligheidsregels nog niet opgeblazen tot buiten alle proporties. Je kunt dus nog gewoon fatsoenlijk met diesellocs door een tunnel rijden en bij werkzaamheden houden ze één spoor in bedrijf... *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Vinny schreef:Nou zo kan die wel weer hoor. In Belgie zijn de veiligheidsregels nog niet opgeblazen tot buiten alle proporties.
Zei je wat, Vinny? _O- :')
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Nou volgens mij heb ik dus gelijk
Alleen uhm ja dat is wel een beetje doorgeslagen roekeloos inderdaad...
Misschien moeten Nederland en Belgie wel gaan samenwerken. Hier kan het een tandje minder daar een tandje meer. Beste van twee werelden, noemen ze zoiets...
Alleen uhm ja dat is wel een beetje doorgeslagen roekeloos inderdaad...
Misschien moeten Nederland en Belgie wel gaan samenwerken. Hier kan het een tandje minder daar een tandje meer. Beste van twee werelden, noemen ze zoiets...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Vinny schreef:Nou volgens mij heb ik dus gelijk
Alleen uhm ja dat is wel een beetje doorgeslagen roekeloos inderdaad...
Misschien moeten Nederland en Belgie wel gaan samenwerken. Hier kan het een tandje minder daar een tandje meer. Beste van twee werelden, noemen ze zoiets...
Ja ETMET en bier bij het ontbijt *O*
Re: Veolia wil lijn doortrekken naar Luik
Dat laatste doen ze in Duitsland Fles :D Overigens zou ik geen nee zeggen tegen een bistro op Nederlandse intercitytreinen die bier verkoopt op meer normale tijden. Vrijdagavond ofzo. *bus*
Afijn in de dienst naar Luik komt natuurlijk geen catering, gewoon eens per half uur een Spurt naar Luik. Geen fratsen, dat scheelt :)
Afijn in de dienst naar Luik komt natuurlijk geen catering, gewoon eens per half uur een Spurt naar Luik. Geen fratsen, dat scheelt :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten