NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Wubbo »

NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans
Geplaatst op: zondag 29 mei 2011 10:53
Laatst bijgewerkt: zondag 29 mei 2011 10:54


De NS heeft zaterdagnacht een extra trein ingezet voor driehonderd gestrande reizigers die een concert van de Toppers hadden bezocht.

De NS wilde het aanvankelijk met bussen oplossen. "Maar het blijkt ondoenlijk om rond 03.30 uur acht chauffeurs te regelen."
Lees verder
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Michael 1988 »

Tja hadden ze maar niet te lang moeten blijven rondhangen bij de Toppers. Dit onderhoud stond waarschijnlijk al lang van te voren gepland en was ook lang van te voren waarschijnlijk ook aangekondigd. Zelfs voordat de mensen naar het concert gingen. Dit soort dingen kun je op verschillende stations lezen, dus in mijn ogen hadden de reizigers er rekening mee moeten houden en waren juist niet zij de dupe hiervan, maar de NS. Omdat een 300-tal mensen gewoon niet simpelweg bordjes kunnen lezen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Klaasje »

Je wil echt niet weten wat voor volk naar de toppers gaat. :X Een hoop (en dat zijn er veel!) zouden dan publiekelijk de schuld geven aan NS, dan komt er een grote kop op de voorpagina van de Telegraaf, en daardoor ontstaat uiteindelijk een politieke rel. Hoewel je eigenlijk gelijk hebt, is dit wel de beste manier om verdere problemen te voorkomen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Daniel »

Mooi voorbeeldje wat daarheen gaat dat ik gisteren al elders schreef...
Stel Toppers-gangers had vanaf Utrecht de ArenA gemist (is toch vrij groot), blijft vervolgens op Amsterdam Zuid ook zitten tot eindpunt Schiphol. Daarvandaan hadden ze rechtstreeks naar Bijlmer gekund, ware het niet dat ze (omdat iedereen voor die trein ging rennen zeiden ze) in de NoordOost gestapt waren.
Het advies van een medereiziger dat je vanaf Duivendrecht makkelijk er naartoe kon lopen werd overigens ook in de wind geslagen, ze stapten toch maar weer op Amsterdam Zuid over. (En ik zie ze ertoe in staat dat ze vervolgens in Utrecht beland zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door BR628 »

VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door VIRM »

Reden er geen bussen tussen Leiden en Den Haag HS als vervanging van het Nachtnet?

Overigens vind ik dit wel zeer schappelijk van de NS.
Als je een beentje plant als reiziger, kijk je op 9292ov.nl en klik je voor alle zekerheid op "Laatste Reismogelijkheid". Ook een prima oplossing om te weten hoe laat je ergens vandaag moet vertrekken. :D
Beul van de blindegeleidelijn
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door hauptbahnhof »

Uhm, corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, maar er vond toch busvervoer plaats op het vervallen traject? Dat NS niet heeft gerekend op zoveel mensen is toch wel de fout van NS! :evil:
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door VIRM »

hauptbahnhof schreef:Uhm, corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, maar er vond toch busvervoer plaats op het vervallen traject? Dat NS niet heeft gerekend op zoveel mensen is toch wel de fout van NS! :evil:
Het lijkt mij dat er busvervoer was tussen de stations Leiden, Den Haag HS en Delft in verband met de Nachtnetroute. Maar waarschijnlijk ging men er vanuit dat alles netjes op tijd zou aflopen. Overigens kan je als NS ook natuurlijk niet van tevoren zien waar alle Toppers-fans vandaan komen. Goed, je zou voor alle zekerheid altijd kunnen zorgen voor wat extra buscapaciteit, just in case. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:Overigens kan je als NS ook natuurlijk niet van tevoren zien waar alle Toppers-fans vandaan komen.
Dat een groot deel daarvan uit de grote steden komt is nou ook niet zo heel moeilijk te raden.

Overigens was ik die avond toevallig om 23:50 op station Bijlmer Arena en daar liep het toen wel helemaal vol met wansmakelijk geklede personen dus zo erg uitgelopen was het dan blijkbaar ook weer niet.

Wel handig overigens dat er hierdoor extra veel treinen van Bijlmer naar Utrecht reden (gelukkig ook met twee stellen VIRM, het voorste werd volgeladen met toppers-publiek en ik kon lekker rustig in het bijna lege tweede stel zitten).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Suus »

Afgaande van mijn ervaringen op vrijdag en zaterdagmiddag waren er in ieder geval een hoop mensen die het concept metro of het concept OV nog niet helemaal doorhadden en op Van der Madeweg toch eventjes vriendelijk geattendeerd moesten worden dat deze metro (de 53) toch absoluut niet naar de ArenA zou gaan. Op een groep mensen die mij niet geloofden want ik was vast zo'n K*tamsterdammer gingen deze goud-wit-gekleede mensen toch maar de 50 in. Het groepje mensen dat mij niet geloofden waren echter 10 meter na vertrek al overtuigd dat ik toch gelijk had toen "VENSERPOLDER!!!!" loeihard door de metro galmde. Ik zag ze hun ogen uitkijken van verbazing toen men het gemiddelde reizigerspubliek op station Venserpolder zag :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Chauf21 »

Bee schreef:Ik zag ze hun ogen uitkijken van verbazing toen men het gemiddelde reizigerspubliek op station Venserpolder zag :mrgreen:
Ik denk dat dat wederzijds was :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Suus »

En dan waren ze nog niet eens bij Ganzenhoef of Kraaiennest :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door VIRM »

Overigens, hoe laat zijn die Toppers-concerten afgelopen? Volgens de reisplanner vertrok de laatste reismogelijkheid van Amsterdam Bijlmer/ArenA naar Den Haag Centraal om iets van 00:13.
Beul van de blindegeleidelijn
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Michael 1988 »

hauptbahnhof schreef:Uhm, corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, maar er vond toch busvervoer plaats op het vervallen traject? Dat NS niet heeft gerekend op zoveel mensen is toch wel de fout van NS! :evil:
Als je het artikel goed had gelezen, kon je lezen dat NS rekening met het concert hield en de geplande onderhoud ruim nadat het concert was afgelopen pas inging. Dat die mensen daar geen rekening mee houden is niet de schuld van de NS.
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Cygnum »

Michael 1988 schreef:
hauptbahnhof schreef:Uhm, corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, maar er vond toch busvervoer plaats op het vervallen traject? Dat NS niet heeft gerekend op zoveel mensen is toch wel de fout van NS! :evil:
Als je het artikel goed had gelezen, kon je lezen dat NS rekening met het concert hield en de geplande onderhoud ruim nadat het concert was afgelopen pas inging. Dat die mensen daar geen rekening mee houden is niet de schuld van de NS.
De NS heeft er mijns inziens onvoldoende rekening mee gehouden. Het concert zou duren tot middernacht, wat natuurlijk enigszins kan uitlopen. Om 00.13 uur vertrekt de laatste rechtstreekse trein naar Leiden/Den Haag Centraal. Hoe kan iedereen in 10 minuten de ArenA uit en naar het station lopen, zeker als je achterin het stadion zit. De NS zegt rekening te hebben gehouden met het concert, maar heeft niet goed ingeschat hoe lang het duurt voordat iedereen bij de trein kan zijn.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Fles »

Ik snap iets niet hoor.
Rond 03.15 uur waren er echter nog ongeveer driehonderd mensen op het station van Leiden. "Het concert had wat langer geduurd dan verwacht. Het publiek was erg enthousiast en door de toegiften is het uitgelopen", zegt de woordvoerder.

Omdat geen bussen konden worden geregeld, werd even voor 04.00 uur een extra trein ingezet. Die heeft de reizigers naar het Centraal Station van Den Haag gebracht.

"Natuurlijk heel vervelend voor de reizigers die lekker snel naar huis wilden, maar op dat tijdstip is het moeilijk snel iets te regelen", legt de woordvoerder uit.
1) Hoe zijn die mensen dan nog wel tot in Leiden gekomen? :?:
2) Waarom denkt iemand dat het gaat om reizigers "die lekker snel naar huis wilden"? :?:
3) Deed dit probleem zich alleen in de richting Leiden - Den Haag voor? En waarom niet elders? :?:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Ardan »

Die ArenA kun je binnen no-time uit zijn. Ik ben ook vanuit midden in de zaal via de achteruitgang/noodtrap snel naar buiten gekomen. En er is niemand die een pistool tegen je kop houdt daar omdat je tot het einde moet blijven, je kunt ook best iets eerder weg.
Ik doe ook maar wat
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door VIRM »

Fles, je kunt altijd nog in Leiden komen met het Nachtnet via Amsterdam Centraal. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Michael 1988 »

Cygnum schreef:
Michael 1988 schreef:
hauptbahnhof schreef:Uhm, corrigeer me als ik het verkeerd heb hoor, maar er vond toch busvervoer plaats op het vervallen traject? Dat NS niet heeft gerekend op zoveel mensen is toch wel de fout van NS! :evil:
Als je het artikel goed had gelezen, kon je lezen dat NS rekening met het concert hield en de geplande onderhoud ruim nadat het concert was afgelopen pas inging. Dat die mensen daar geen rekening mee houden is niet de schuld van de NS.
De NS heeft er mijns inziens onvoldoende rekening mee gehouden. Het concert zou duren tot middernacht, wat natuurlijk enigszins kan uitlopen. Om 00.13 uur vertrekt de laatste rechtstreekse trein naar Leiden/Den Haag Centraal. Hoe kan iedereen in 10 minuten de ArenA uit en naar het station lopen, zeker als je achterin het stadion zit. De NS zegt rekening te hebben gehouden met het concert, maar heeft niet goed ingeschat hoe lang het duurt voordat iedereen bij de trein kan zijn.
Als de mensen uberhaupt hadden gekeken naar de reisplanner (verantwoordelijkheid van de reiziger zelf), konden ze ook zien dat wanneer je buslijn 300 pakt richting Schiphol van 0:30 pakt en je daar overstapt op de Nachtnet naar Leiden, kon je daar overstappen op de sneltrein naar Den Haag (zelfde trein als wanneer je via Amsterdam Centraal gaat). Deze mogelijkheid is zelfs nog goedkoper dan wanneer je via Amsterdam Centraal gaat. Met andere woorden dit is gewoon laksheid van de reizigers en niet van de NS, hoe je het went of keert. De bus rijdt overigens 17 minuten later dan de metro die je moet pakken om op Amsterdam Centraal te komen
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Chauf21 »

Er reed op die avond ook nog een directe trein van Bijlmer Arena naar Leiden. Vertrek 2.nog wat uur 's nachts, aankomst Leiden om tien voor half drie. Die trein zou vanwege werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag sowieso al eindigen in Leiden.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Fles, je kunt altijd nog in Leiden komen met het Nachtnet via Amsterdam Centraal. ;)
Ja, maar op die manier kan je net zo makkelijk ook in Den Haag Centraal komen. Dan hoef je niet heel moeilijk te gaan doen om een extra trein te regelen die precies dat doet :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Vinny »

Nee want er waren werkzaamheden tussen Leiden en Den Haag. Kennelijk heeft de NS toch gewoon toestemming gekregen om door de werkzaamheden heen te rijden. Dat kan wel eens, een nachtelijke buitendienststelling is er over het algemeen voor de veiligheid van de baanwerkers en niet zozeer omdat het spoor ook fysiek is opengebroken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Caspar »

Ik denk dat de NS zich gewoon verkeken heeft op het aantal reizigers wat daar in Leiden zich bij de vervangende bus heeft gemeld. Dat gebeurt veel vaker namelijk, laatste keer was bij de huldiging van Ajax waar toen ook her en der in het land gestrande groepjes (tot 280 man) met reizigers stonden omdat ze niet meer in de laatste trein pasten doordat die te kort was voor het aantal reizigers wat zich aandiende. In zulke gevallen kan je het de reizigers niet kwalijk nemen, of het nou mannen zijn in een driedelig pak of toppersvolk. In een hoop van deze situaties is het ook nog zo dat het rijdend personeel het al ''dagen van te voren zagen aankomen'' als ik de verhalen in de wandelgangen mag geloven.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door webguy »

Stel je voor dat de NS proactief is... (en stel je voor dat HCs luisteren: hoe vaak heb ik al wel niet in de afgelopen 3 maanden gehoord van een HC (of iemand anders van een HC) dat je moet inchecken in de vrij reizen periode als student, of dat het vanaf juli/september/januari/[vul hier willekeurige maand] moet, maar dat is voor een ander topic)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS zet extra trein in voor gestrande Toppers-fans

Bericht door Caspar »

:roll: Ik ben denk nog niet lang genoeg wakker om de link te leggen tussen de Toppers en je bericht :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten