Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Wubbo »

Als je een realistisch nachtnet wil maken zul je ook met mogelijkheden voor onderhoud rekening moeten houden. Je zal namelijk ook 1 nacht per week dubbelsporig onderhoud mogelijk moeten maken. Normaalgesproken zal dat zo'n 4 uur moeten zijn. Hoe past dat in de plannen? In de door-de-weekse nachten is eigenlijk nergens 4 uur dubbelsporig buiten dienst te vinden zonder treinen op te heffen, daarvoor is met name de zaterdag/zondagnacht ideaal. Op de Flevolijn worden nu eens in de zoveel tijd een aantal late treinen opgeheven om hiervoor ruimte te maken (volgens mij is dat in de zondag/maandagnacht).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door VIRM »

Ja, maar als er treinen worden opgeheven, worden er ook bussen ingezet. ;)
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door Wubbo »

De vraag is of je zoiets voor een trein-nachtnet moet willen, dat je eens in de zoveel weken het nachtnet weer op moet heffen. Dan rij je maar 2 nachten in de week, en moet je een van die twee eens in de zoveel tijd ook nog opheffen...
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Eigen ideeën: nachtnet Nederland

Bericht door The best »

Je hoeft niet per se alles met treinen te doen natuurlijk. Volgens mij kan je bijvoorbeeld de lijn Almelo-Enschede best met bussen doen. Je zou gewoon even moeten kijken waar je genoeg reizigers hebt voor een trein, maar dat zal je op veel plekken niet hebben volgens mij.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten