OVer Missers in de Reisinformatie #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Raymond »

Connexxion heeft niet goed opgelet toen de vertrekstaatjes voor station Amersfoort zijn gemaakt en de Syntus lijnen moesten worden meegenomen. Lijn 103 heeft de routestrip van lijn 102 gekregen.. Lijn 102 had wel weer de goede routestrip.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Caspar »

Ik vind het altijd leuk om te luisteren naar de regionale tongval in omroepberichten. Vandaag hoorde ik een mooie op station Hoorn, van een omroepster (vanaf post Alkmaar) Lekker plat Noord Holland-Noords; de N aan het einde van ieder woord werd niet uitgesproken. Dan krijg je dus: Er rijde busse. :D
Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Flevolander »

Valt mee, niet met Westfriese tongval "d'r raje busse".
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Suus »

Ik zat gisteren in een bus van Connexxion Amstelland, en op de beeldschermen verscheen de hele tijd dat de strippenkaart niet meer geldig is vanaf 30 juni en er hingen posters met opmaaktips. Ik dacht dat die bus een paar maanden niets heeft gedaan in de garage, maar het blijkt de datum van de rest van Noord-Holland te zijn. Zet dat er dan even bij ja!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

Noord Holland, Flevoland, Gelderland en Overijssel om precies te zijn. :wink:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Ronald »

En Friesland ook trouwens. Groot gebied in één keer.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Marc »

Gistermiddag hadden twee CTA's op Sloterdijk kuren.

Een trein naar Amsterdam C via de Almeerse stations:
Afbeelding

De andere kant van dezelfde bak maakte het nog wat bonter:
Afbeelding

Boven aangekomen op spoor 11 was een flapje blijven hangen. Hierdoor ontstond deze trein:
Afbeelding

En natuurlijk bleef het leuk om te zien, ook al een volgende trein werd voorgedraaid:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

Wat missertjes die ik vanochtend vroeg zag:
- Op Schiphol op een CTA in de hal een trein naar Berlijn die alleen stopte op Den Haag HS;
- In Leiden hingen op spoor 8/9 aan de Amsterdamse zijde de T7's verkeerd om: de eerstvertrekkende treinen stonden op het rechterscherm en de treinen die daarna vertrekken op het linkerscherm;
- En de TBP (of heeft dat een andere naam?) in de tunnel van Leiden toonde geen trein voor spoor 8/9.

Verder was het erg rustig om zeven uur op zondagochtend. :')
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Geert schreef:- En de TBP (of heeft dat een andere naam?) in de tunnel van Leiden toonde geen trein voor spoor 8/9.
PV heet zo'n ding, oftewel perronverwijzer
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Marc »

Ik was nog iets vergeten: de Intercity naar Enkhuizen werd i.v.m. werkzaamheden omgeleid via Uitgeest en Alkmaar. Zo gauw Tuffie op Amsterdam Centraal een spoorwijziging of een vertraging omriep had ze het over "de Intercity naar Zaandam, Purmerend, Hoorn en Enkhuizen". Vreemd dat Tuf opeens over Purmerend begint: de trein reed helemaal niet via Purmerend en normaal stopt de echte 4500 ook niet op Purmerend.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Caspar »

De vrouwlijke HC in een van die omgeleide intercity's uit Hoorn naar Amsterdam had blijkbaar iets met Zaandam. Voor binnenkomst in Heerhugowaard zei ze: Deze trein gaat verder als sneltrein naar Alkmaar-Noord, Alkmaar- Heiloo, Castricum, Uitgeest, Zaandam, Amsterdam Sloterdijk en als eindpunt station Zaandam ehhh ehhh (even aantal seconden stil) Amsterdam centraal. Voor binnenkomst in Alkmaar: Na Alkmaar rijden we door naar Heiloo, Castricum, Uitgeest, Amsterdam Sloterdijk en Centraal... Weer: Ehhhh ehmmm ZAANDAM stoppen we ook nog excuus.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

Die woonde vast in Zaandam en was in gedachten waarschijnlijk al thuis. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door The best »

De informatieschermen in de bussen van Almelo zijn de laatste tijd ook een beetje van streek. Ze geven nog wel de juiste informatie, maar doordat de schermen half kapot zijn is het gewoon niet te lezen.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door marvinkok »

Mwoa, dat hebben die schermen al van begin af aan. Ze kunnen blijkbaar niet heel goed tegen de vele trillingen van een bus (heb ik me laten vertellen).
Zag gister dat de bus voor de mijne een mooi Windows foutmeldings-dialoogschermpje in beeld had staan met ik denk de keuze tussen "OK" en "Annuleren". Zag een heldere geest nog proberen of het misschien een touchscreen was, die probeerde er daadwerkelijk op te drukken :lol:
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door The best »

Eerst deden ze het wel gewoon in Almelo. Voor de rest is het natuurlijk wel heel dom om een scherm te installeren dat niet goed tegen trillingen kan.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door marvinkok »

Geldt niet alleen voor Almelo natuurlijk, de bussen komen in heel Twente ;)
Toen ik voor rijlessen twee weken lang naar nieuwegein moest regelmatig in de BRU-bussen gezeten, en daar leek het wel beter te gaan met de schermen, die van een ander type waren. Kan uiteraard ook gewoon heel tijd mazzel hebben gehad..
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door The best »

In Groningen werken ze ook gewoon en ik heb er in Twente nog nooit last van gehad, ik merk het pas sinds vrijdag. Toen zat ik pas in een bus waarbij dat scherm het niet goed meer deed. Daarvoor deden ze het wel gewoon altijd goed (al vond ik ze wel altijd wat aan de kleine kant).
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Michael »

Marc schreef:Gistermiddag hadden twee CTA's op Sloterdijk kuren.

Een trein naar Amsterdam C via de Almeerse stations:
Afbeelding
Deze heb ik ook op de foto gezet gisteren maar dan een uurtje later. Ik heb nog meer missers van gisteren die plaats ik later nog
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Justin »

Hulde aan het personeel van trein t3056 op Ed-Asd van afgelopen vrijdag 3 juni! Al vanaf het begin netjes alles omgeroepen, en dat ook constant wezen doen. Dus niet 1x omroepen en 10 minuten stilte, maar ook om de paar minuten informeren wat er gaan de was. De rit was namelijk niet zo'n soepele rit:

Vanuit Ed met kleine + vertrokken, dat werd op Mrn-Ut wat erger door een goederentrein die voor ons reed, vervolgens uitleggen dat de s3500 niet naar Shl zou gaan rijden i.v.m. rookmelding aldaar...

Op Ut ook de nodige omroepen en info dat we extra op Asb zouden stoppen

En ook al moesten we nog ruim 20 minuten op de Dgrw wachten, we werden om de 3-4 minuten geïnformeerd dat de perronsporen nog steeds vol zat en of het nog maar moest blijken of de t3056 verder zou gaan dan Asd, aangezien Asd volgestroomd was met reizigers en treinen i.v.m. de opstopping op Shl...

Het maakte de vertraging niet zoveel uit, het was aangenaam hoe er met informatie kon worden omgegaan :pos:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Fles »

Was weer fraai vanmorgen. Op de CTA's niets anders dan "Let op omroepbericht". Dan let je op het omroepbericht. Om 9:45 vertrekt net van spoor 15 de vertraagde s800 naar het zuiden, dus je hoort

"Dames en heren. ZOENKADAZOENKADAZOENKADAZOENK PIIIIIIIEEPKRAAAAAAK PIIIIIIIIEEPKRAAAAAK ZOENKAZOENKAZOENKAZOENKAZOENK....ongemak!"

En toen zes minuten later het omroepbericht herhaald werd, viel dat samen met het vertrek van 14 bakken ICMm naar Enschede.

Toch maar eens een keer perronspecifieke omroepen gaan invoeren dan? Of moet iemand in eoa stompzinnig kantoor dat gaan bedenken? :neg:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Justin »

Ook vooral prettig als een goederentrein langs dendert. Je zou haast ondertiteling wensen....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

Fles schreef:"Dames en heren. ZOENKADAZOENKADAZOENKADAZOENK PIIIIIIIEEPKRAAAAAAK PIIIIIIIIEEPKRAAAAAK ZOENKAZOENKAZOENKAZOENKAZOENK....ongemak!"
Klinkt als een soort Afrikaanse toverspreuk. :lol:
Fles schreef:Toch maar eens een keer perronspecifieke omroepen gaan invoeren dan? Of moet iemand in eoa stompzinnig kantoor dat gaan bedenken? :neg:
Dat perronspecifiek omroepen wat jij noemt, zoals op de grote Duitse stations, daarover hebben wij als personeel al vaker een balletje opgegooit tijdens werkoverleg. Maanden later krijg je dan uiteindelijk als terugkoppeling te horen dat dat hier niet gaat werken, omdat onze stations niet groot genoeg zijn, het systeem er niet op ingericht is, e.d. :')
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Caspar »

Maar dan nog hoor je alleen maar dat gepiep en gekraak van de achtergrond herrie. Dus daar is de perronsgebonden omroep geen oplossing voor. Veder kan een omroeper ook niet zien wat voor trein er langs dendert. Soms staat er in het plan 'zwaarvervoer' achter een treinnummer wat een losse loc is... Plus dat je op sommige stations dan helemaal niets kan omroepen omdat er zoveel treinen rijden...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

De perronsgebonden omroep zoals in Duitsland is ook niet altijd een succes, vooral als er op drie perrons tegelijk een ander omroepbericht de lucht in wordt getetterd :')

Meine... RegionalExpress... und Herren... nach Krefeld... DINGDONGDINGBAMFMBOM... am Gleis zwo... Herzlich Wilkommen... funf minuten verspätet... anschluss nach... Wir bitten um Verständnis! (etc.)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Suus »

Ja, en ook daar blijf je treinen hebben die er dwars doorheen denderen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten