OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

En toen? Half uur vertraging? Heel uur? GtbV?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Groeten uit Almere Oostvaarders, waar op zondag (net zoals de rest van de week) niets te beleven is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Meltrain »

Fles schreef:En toen? Half uur vertraging? Heel uur? GtbV?
Toen zijn we in Rotterdam maar naar een café gegaan ( :lol: ) en hebben de t1410 naar Delft genomen.
GtbV heb ik niet ingevuld, maar is voor sommigen altijd nog mogelijk (voor mij niet met een enkeltje Rtd - Dt van €1,70 :P ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Etienne »

De chauffeur van het taxibusje op lijn 56 (Zaandam - Assendelft) werd helemaal panisch toen ik een foto maakte daarvan. Want deze chauffeur in kwestie vond dat dat busje NIET op de foto gezet mocht worden als deze er op reed, daarvoor moesten we maar naar de stalling gaan. :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Vanmorgen rond 7:30 uur passeerde ik tussen Zlw en Bdp op weg naar Bd een defecte Fyra-stam die gestrand was op de HSL. Dit had grote gevolgen voor de Fyra en Thalys. In Bd liep ik een kleine vertrekvertraging op, doordat er een hulploc voor me uit gestuurd werdt. Op de terugweg stond de stam ter hoogte van station Zlw en stond er naast de stam op het nevenspoor een tweede Fyra-stam. Een HiSpeed-collega vertelde me dat de gestrande trein daar 1,5 uur heeft gestaan.
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Arriva op de MerwedeLingeLijn kampt met problemen. Er staan 2(!!) GTW's met defecten aan het remsysteem stil. Nu het spits is valt het op; Geen treinen tussen Dordrecht en Geldermalsen, Arriva zet vervangende bussen in.
Dan reis ik maar gewoon via Rotterdam naar Utrecht, anders had ik 16:37 richting Geldermalsen -> Utrecht gegaan.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Ik zat in een s3500 die om 15.13 uit Utrecht centraal naar Schiphol zou vertrekken. Er kwam echter een ambulance bij de trein, waardoor het vertrek 10 minuten werd uitgesteld. Geen idee wat er verder aan de hand was, maar de HC stond in de deuropening toe te kijken, blijkbaar waren er andere mensen die zich er over ontfermden.
De sprinter naar Uitgeest vertrok voor ons uit, maar haalden we in Breukelen weer in. Ik stapte in Amsterdam Bijlmer over op die betreffende sprinter. Ik besloot te blijven zitten tot station Zaandam en daar even boodschappen te doen, en dan op de s3300 van 16.34 te stappen in Zaandam naar Hoorn. Helaas reed die met SLT4+6 dus de sanitaire stop moest ik nog even ophouden.
In Amsterdam centraal zag ik dat de t4552 met (vermoedelijk) dezelfde DDAR werd gereden als wat Daniël vanochtend in de t1519 zag. De tegenstopper naar Hoofddorp in Purmerend reed met 3x plan V en die van een half uur later met DDAR.
Een hoop afwijkend materieel dus vandaag.
Verder viel me op dat sinds een paar weken de knik in het spoor tussen Purmerend Overwhere en Hoorn is verholpen en dat op die plek nu 2 extra rails zijn gemonteerd tussen de sporen in. Is dat om verzakkingen te voorkomen? Of tegen ontsporingen? De SLT haalde volgens het schermpje in de trein 147km/u daar bij het naar beneden rijden van een flauwe helling. Toen merkte ik dat de machinist een beetje remde en terugzakte tot 141km/u :D
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

TheKnitter schreef:Arriva op de MerwedeLingeLijn kampt met problemen. Er staan 2(!!) GTW's met defecten aan het remsysteem stil.
Ik sprak vanmorgen de storingsmonteur die de stellen heeft afgekeurd en het was best erg ja.
Caspar schreef:De SLT haalde volgens het schermpje in de trein 147km/u daar bij het naar beneden rijden van een flauwe helling. Toen merkte ik dat de machinist een beetje remde en terugzakte tot 141km/u :D
Met een SLT kan je max. 144 halen, kom je op 145 dan begint de ATB te brullen en moet je remmen. Maar die dingen beschikken over zoveel vermogen dat je makkelijk de 147 zou kunnen halen.
Vallend blad maakt rails glad.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

@Caspar: jij hebt dan winkels kunnen vinden tussen de bouwputten in Zaandam? Knap! ;) Overigens is er op Zaandam volgens de NS-website wel een WC.

Paar opvallende dingetjes vandaag:

1. Rond 12:00 zat ik te wachten op de s4000 naar Amsterdam Sloterdijk. Naast het station, aan de westkant, staan wat gemeentelijke gebouwen en de GGD. Het was op het station duidelijk hoorbaar dat op één van die gebouwen een sirene stond (eerste maandag van de maand). Wat maken die dingen van dicht(er)bij een lawaai zeg! En da's maar goed ook. :)

2. Vanmidaag was er op last van de brandweer geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Roosendaal. Reizigers voor Roosendaal en verder werd aangeraden om om te reizen via Utrecht. Maar was het niet beter geweest om Fyra toeslagvrij te maken en reizigers voor Roosendaal en verder met de Fyra naar Breda te sturen? Hij zat, rond 16:45, lang niet vol.

3. En wat betreft diezelfde storing: bij aankomst op Leiden Centraal om 17:00 met de s2100 werd omgeroepen dat deze trein naar Vlissingen door zou rijden. Oops...

4. Rond 17:55 kwam ik weer aan op station Zaandam en het viel mij op dat er behoorlijk wat mensen stonden op het perron. Op spoor 1 zag ik een SLT die volgensmij defect was gegaan. Weet iemand meer?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Ik zou voor de richting Roosendaal ev, de s2200 pakken :)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

De s9200 werd ook omgeleid via Utrecht. Als die na alle opstart ellende eenmaal rijdt via de alternatieve route, is dat bijna net zo snel als via z'n officiële route via Den Haag etc...
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Raymond »

Benelux-reizigers werden op Amsterdam Centraal wel de Fyra ingejaagd door de omroep, zodat in Breda overgestapt kon worden op de Benelux die vanaf Amsterdam Bijlmer vertrok en extra stopte in Breda. Neem aan dat Fyra dus toeslagvrij is gemaakt hiervoor, maar met de Benelux-reizigers wil je niet ook nog eens de normale IC-reizigers in Fyra hebben..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:
TheKnitter schreef:Arriva op de MerwedeLingeLijn kampt met problemen. Er staan 2(!!) GTW's met defecten aan het remsysteem stil.
Ik sprak vanmorgen de storingsmonteur die de stellen heeft afgekeurd en het was best erg ja.
Hierop terugkomend: ik lees net het volgende op Somda. Lijkt me niet best voor treinstellen van nog geen twee jaar oud...
mantaray op Somda schreef:bij de arriva stellen betreft het een veiligheid storing aan de remschijven van de motorbakken
de bevestigings bouten breken af zullen waarschijnlijk bij alle stellen gewisseld gaan worden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door webguy »

Ik been geen expert hoor, maar het lijkt me dat de stellen goed gebruikt worden. Na twee jaar is een nieuwe remschijf niet mis. Als je dan bijvoorbeeld verkeerde bouten pakt, dan heb je een probleem... Of het is een fabrieksfout: genoeg GTW expertise in NL inmiddels lijkt me.
hauptbahnhof
Berichten: 3904
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door hauptbahnhof »

Mijn reis/rij-ervaring van week of 2 geleden...
Zoals wellicht al bekend ben ik trambestuurder in Amsterdam.

Ik had dus een mooie avonddienst op lijn 26 (IJburg). Het was een mooie zonnige dag en ik had er zin in. Dus ik neem het trammetje over op de Zuiderzeeweg en rij mijn rondjes. Bij de 3e keer vanuit IJburg vertrekken had ik het gevoel alsof de tractievermogen van de tram minder is geworden, maar... hij reed... Dus ik klaag niet. Lekker door de Piet Heijntunnel, over de Piet Heijnkade en ik kom op CS aan. Passagiers uit- en inladen en daarna vertrekken. Rondje maken en dan over de Kamperbrug. Alleen is er daar een zebrapad waardoor ik even moest stoppen. Dat ging de laatste halve meter hortend en stotend. Dus ik zeg tegen mijn conducteur dat het volgens mij niet echt lekker gaat met die tram. Maar goed, ik rij verder, met gematigde snelheid totdat ik op de De Ruyterkade kom. Daar mogen we 50 tot de brug voor Muziekgebouw (daaroverheen 40). Op muziekgebouw natuurlijk halteren en toen kwamen we weer hortend en stotend tot stilstand. Toen kwam de storingsmelding: Storing Aandrijving. Ik meteen de centraal post (CCV) opgeroepen. Werd mij verteld dat ik het knuppeltje helemaal naar achteren moet halen totdat de blokken vallen. Nou, die vielen dus niet. Dan maar doodmaken. En voila, de storing was verholpen. Ondertussen iedereen eruit gezet en doorgereden richting de Piet Heijntunnel. Onderweg kwam de storingsmelding 2 of 3 keer terug. Dit had ook als gevolg dat er maximaal 30 km/u kon worden, en in de tunnel moet er toch harder worden gereden (verplicht!). Dus nog 2x de tram helemaal doodgemaakt en gaan met die banaan. Het enige nadeel is, is dat de tram op de IJtramstalling op een spoor wordt gezet die alleen vanuit IJburg te bereiken is, dus moest helemaal via IJburg en dan terug naar de Zuiderzeeweg.
Ondertussen lag heel lijn 26 op z'n gat. :lol:
Afijn, nieuw trammetje gepakt op de stalling en weer gaan rijden. Later had ik pauze.

Na de pauze een nieuwe tram overnemen. Ik vraag nog aan de bestuurder... "Is het een goeie tram?" "Ja hoor, alleen de hand-dodeman is een beetje stroef maar hij rijdt wel lekker".
Dus ik vertrek en een 100 meter verder staat het sein op rood. (die behoort alleen op rood te staan als er een tram naar de stalling komt of juist uitrijdt). Ik maar oproepen dat het sein rood blijft, en hij wordt voor mij op blauw gezet. Maar de stoplichten bij de afritten van de A10 bleven op rood. Defecte transponder dus. Op IJburg de tram doodgemaakt en dan kijken of het helpt. Dus niet. Dus maar weer oproepen. Ik moest de hele rit maken en dan terug. Dat betekende dus bij de 2 afritten door rood rijden (die stoplichten worden alleen beïnvloed door een vetaglus (lijnnummer moet worden doorgegeven)). En bij elk bediend sein CCV oproepen. Uiteindelijk kwam ik op CS met 6 minuten vertraging aan. Snel terug naar IJburg en daar kwam ik met 10 minuten vertraging aan. En daarna weer terug naar de IJtramstalling (natuurlijk ook steeds oproepen want ik moest langs 2 wissels/seinen die bediend moesten worden.

Dat was dus een heel hectisch maar vooral leuke werkavond... :P
Gertjan
Berichten: 302
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Gertjan »

webguy schreef:Ik been geen expert hoor, maar het lijkt me dat de stellen goed gebruikt worden. Na twee jaar is een nieuwe remschijf niet mis. Als je dan bijvoorbeeld verkeerde bouten pakt, dan heb je een probleem... Of het is een fabrieksfout: genoeg GTW expertise in NL inmiddels lijkt me.
Wat ik tijdens mn schaft vandaag opving van de planner bij ons was dat bij de 501 en 502 (de 2 oudste stellen, waar dus ook alle testritten mee gedaan zijn) de bouten van de remschijven iets te strak waren aangedraaid. En ja, dan gaat het breken.

Overigens was ik verder onschuldig (A) Gister is wel aan het eind van de ochtend een trein stuk gegaan, die een collega van mij had overgenomen. Iets met een beveiliging die op tilt was geslagen. Nu vond ik het al gek dat ik tijdens de remproef ineens een melding kreeg dat de glijbeveiliging was aangesproken, maar ik hield alles aan de praat. Die collega heeft na 2x platgooien haar trein maar op laten heffen, want ze kreeg de storing er niet uit.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Bah, loop je om 57 de roltrap omhoog om naar de trein te gaan, rijdt hij zojuist weg. Kom je boven, is het nog 30 seconden tot 58 volgens de perronklok. Fijn, trein gemist. (t3042 op Asa)
Erachteraan met de metro gaat niet, die rijdt niet en een twitter oproep werd beantwoord toen ik al in alkmaar was met de ic van een kwartier later -.- (waar ik ook weer 12 minuten moest wachten op de s3400
Komt wel goed schatje.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

-Op lijn 1 van Apeldoorn reed een busje van lijn 10 (normaal rijden omloopjes 100 en 101 op de 1.. Nu de 101 en 119)
-De optare op lijn 293 (Arnhem Presikhaaf-Apeldoorn) had ergens +15 opgelopen (aankomst Apeldoorn busstation 17.15), de volgende rit van het busje is de 109 naar Eerbeek van 17.18 reed daardoor met een amba (van omloop 209). Pas bij de Matenpoort stond het display goed en daar ook ongeveer de cico's. Op het display aan e achterzijde van de bus stond nog "104" :@ Achja, weer een gratis ritje :D
-De 2800 van 17.15 richting Amersfoort begon in Apeldoorn ipv Deventer en stond daardoor op spoor 3.
Bij twijfel: gebruik beton.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Michael »

VIRM schreef:2. Vanmidaag was er op last van de brandweer geen treinverkeer mogelijk tussen Dordrecht en Roosendaal. Reizigers voor Roosendaal en verder werd aangeraden om om te reizen via Utrecht. Maar was het niet beter geweest om Fyra toeslagvrij te maken en reizigers voor Roosendaal en verder met de Fyra naar Breda te sturen? Hij zat, rond 16:45, lang niet vol.
Had te maken met een grote brand in Oudenbosch in een cafetaria die langs het spoor zit: http://www.omroepbrabant.nl/?news/15630 ... ideo+.aspx
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Marc »

Daarstraks wou ik iets na gaan vragen over een kaartjes aan de servicebalie in Maastricht. Blijkt dat het ding al gesloten was (18:30), terwijl op de deur stond dat het verkooppunt normaal tot 20:00 open is...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Een half uur geleden op Schiphol geland en voor het eerst in
Mijn leven moet ik naar Amsterdam in plaats van de andere kant op. Even doorlopen om de trein van 21.16 u te halen (en ik moest nog papieren kaartjes kopen). Maar er stond alleen de fyra van 21.19 op de CTA. Een minuut of twee later kwam de 21.16 alsnog, de fyra was daarentegen ietwat vroeg. De 21.16 had voor de tunnel stilgestaan om onbekende redenen. We mochten wel mooi voor die fyra weg, ben benieuwd of we nu sneller op Asd zijn.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Vanmiddag liep ik in Woerden het perron op om de stoptrein richting Den Haag te nemen (had net de s8800 gemist, dus moest nog ruim 10 minuten wachten). Toen werd er ineens omgeroepen dat er een trein op spoor 2 zou aankomen die niet bestemd was voor reizigers. Dit bleek de s2000 naar Den Haag te zijn met een lastige reiziger aan bord en in Woerden kwam er politie bij en werd mevrouw de trein uit gezet. De meeste deuren waren vergrendeld, maar een deur was toch open en aangezien de mevrouw+politie+conducteurs 15 meter verderop stonden ben ik maar gewoon ingestapt. Had ik ineens een razendsnelle verbinding van Woerden naar Den Haag :pos:

Later ving ik op dat het meisje dat de trein uit gezet werd psychische problemen had en blijkbaar ruzie had gemaakt met haar vriend of iets dergelijks in de trein. Een andere reizigster had de conducteur erbij gehaald en die hadden uiteindelijk de politie ingeschakeld. Die kon haar echter niet meenemen want ze was weggerend in Woerden...

Enfin, 15 minuten vertraging voor de reizigers in de intercity maar voor zover ik kon horen werd iedereen netjes via de omroep op de hoogte gehouden. Ik klaag niet ;)
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

iljitsch schreef:ben benieuwd of we nu sneller op Asd zijn.
Dit was geen goed moment om in fyra-toeslag te investeren:

Afbeelding

Die fyra was er dus al om 21.16 of zelfs 21.15 u, die hadden ze makkelijk om 21.18 u voor die andere trein uit kunnen sturen zodat-ie zonder vertraging had kunnen aankomen. Maar blijkbaar hebben ze 'm dus mooi 3 minuten laten wachten, wat heb je dan aan 4 tunnelsporen?

Ik was nogal druk met m'n iPhone bezig dus ik kan het gemist hebben, maar volgens mij heeft die VIRM waar ik in zat niet gestopt op Lelylaan of Sloterdijk...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Zojuist was de s3000 van 08:00 te Hwd te lang voor het perron, 2x Virm-VI en dat is 2 teveel :O
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Ah dan houdt ie (ik denk de achterste) overweg bezet aldaar.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten