Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
En het eerste nieuws over dienstregeling 2012 is er: minder spitsbussen door Westervoort:
De Gelderlander
Kort gezegd komt het erop neer dat de spitsritten van lijn 60 (Arnhem - Tolkamer) vervallen en dat dat spitslijn 69 ingekort wordt tot Arnhem industrieterrein Het Broek. Hoop trouwens wel dat het hier alleen om de tegenspitsritten gaat; anders gaan ook wel erg veel andere dorpen erop achteruit.
De Gelderlander
Kort gezegd komt het erop neer dat de spitsritten van lijn 60 (Arnhem - Tolkamer) vervallen en dat dat spitslijn 69 ingekort wordt tot Arnhem industrieterrein Het Broek. Hoop trouwens wel dat het hier alleen om de tegenspitsritten gaat; anders gaan ook wel erg veel andere dorpen erop achteruit.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Haha, in dat artikel staan bij de lijnen verwijzingen naar onze Wiki.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Dat doet De Gelderlander-redactie Arnhem wel vaker, kwam dergelijke linkjes al eerder in artikelen tegen.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Maar goed dat Frank het allemaal zo goed bijhoudt op de wiki :)
"Een touringcar is geen bus"
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Heteren wil schijnbaar geen bus meer hebben: http://www.gelderlander.nl/voorpagina/b ... or-bus.ece
Iedereen roept altijd dat men een OV verbinding moet hebben, maar men mag er natuurlijk geen last van hebben. Dus een halte op tien meter afstand maar niet door de eigen straat en dan soort dingen. Ik zou zeggen, Heteren voortaan gewoon geheel mijden.
Iedereen roept altijd dat men een OV verbinding moet hebben, maar men mag er natuurlijk geen last van hebben. Dus een halte op tien meter afstand maar niet door de eigen straat en dan soort dingen. Ik zou zeggen, Heteren voortaan gewoon geheel mijden.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Gelukkig heeft men geen linkjes geplaatst in het artikel over de buslijnen naar Heteren; wat men daar allemaal wijzigt is niet meer bij te houden. Op de één of andere manier had ik het idee dat de wijzigingen van afgelopen december helemaal niet zo slecht waren, maar als ik zie wat ze nu allemaal weer aan het uithalen zijn...
Ook op de wijzigingen rondom Westervoort zal ongetwijfeld veel kritiek komen. Een achteruitgang in de spits van acht naar viermaal per uur is best wel veel, maar goed dit waren wel de meest logische ritten om te schrappen. Ik weet niet hoe vol de bussen nu zitten; als dat wel meevalt kan ik het allemaal begrijpen. Ben benieuwd of er de komende tijd nog andere nieuwtjes rondom de busdienst van volgend jaar binnendruppelen; meestal verspreidt de Gelderlander zulk soort berichten over een maandje of drie .
Ook op de wijzigingen rondom Westervoort zal ongetwijfeld veel kritiek komen. Een achteruitgang in de spits van acht naar viermaal per uur is best wel veel, maar goed dit waren wel de meest logische ritten om te schrappen. Ik weet niet hoe vol de bussen nu zitten; als dat wel meevalt kan ik het allemaal begrijpen. Ben benieuwd of er de komende tijd nog andere nieuwtjes rondom de busdienst van volgend jaar binnendruppelen; meestal verspreidt de Gelderlander zulk soort berichten over een maandje of drie .
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Wat een zeikers in Heteren zeg! Eerst willen ze een snellere verbinding met Arnhem, Die krijgen ze. Dan Willen ook hun oude route via Kronenburg nog behouden, Die krijgen ze dan wel 1x per uur maar toch beter als niks. En dan nu zeuren over een keerpunt waar bussen te veel geluidsoverlast zouden geven. Ik ben persoonlijk opgegrooit nabij de Hagemanswei in Elderveld ( bij eindhalte lijn 20 ) toen nog lijn 14. En altijd als er een bus keerde ging de motor netjes uit. Bovendien die paar minuutjes per half uur en s'avonds zelfs 1x per uur maken toch ook niet zo veel uit. Ik ben nu chauffeur bij syntus ( Apeldoorn ) maar als het kan zet ik bijv. op Zuidbroek / zonnehoeve en teuge gewoon de motor uit. En volgends mij doen de meeste chauffeurs dit wel.
Ook valt het mij de laatste tijd op dat de ritten op lijn 31 en 88 tussen Station en Kronenburg - De laar oost / Elden tijdens de spits heel erg druk zijn. Word het niet eens tijd voor een verandering hier in ?
Mijn ideetje :
(1) Maak van lijn 88 en stadslijn bijv. lijn 9
Route: Station - Velperplein - Kronenburg - Elden - Geldersche poort - ( keren rotonde brabant weg ) terug naar station via de huidige route van lijn 31 door de laar oost. deze route kan je dan om en om laten rijden.
(2) Maak van lijn 31 een snelle buslijn Arnhem - Kronenburg - Elst (station) - Oosterhout - Lent - Nijmegen.
Route: station - Busbaan nelson mandela brug - Kronenburg - A325 op van matsersingel tot afslag Elst - Via industrieterein de Aam, Het toekomstige Lyceum Elst, Westeraam college - Station Elst en via de rijksweg naar Oosterhout en Nijmegen.
(3) Lijn 88 Arnhem - Elst
Route: Station - Velperplein - na john Frostbrug rechtdoor over nijmeegseweg - links af richting pleibrug - afslag Kronenburg - via matsersingel - via Batavierenweg ( halte kroonsewal ) - Brabantweg - Rijksweg Noord - Westeraam - Station en huidige route door Elst - vanaf Kleipeer door tot rotonde Bussel/Rijksweg Zuid omdat lijn 31 naar niet meer rijd.
Tijdens de spits uren e.v.t lijn 88 4x per uur.
Dit vereist enige investeringen maar leid naar mijn mening ook tot meer reizigers. Vooral minder reistijd tussen Arnhem en Elst.
Ook valt het mij de laatste tijd op dat de ritten op lijn 31 en 88 tussen Station en Kronenburg - De laar oost / Elden tijdens de spits heel erg druk zijn. Word het niet eens tijd voor een verandering hier in ?
Mijn ideetje :
(1) Maak van lijn 88 en stadslijn bijv. lijn 9
Route: Station - Velperplein - Kronenburg - Elden - Geldersche poort - ( keren rotonde brabant weg ) terug naar station via de huidige route van lijn 31 door de laar oost. deze route kan je dan om en om laten rijden.
(2) Maak van lijn 31 een snelle buslijn Arnhem - Kronenburg - Elst (station) - Oosterhout - Lent - Nijmegen.
Route: station - Busbaan nelson mandela brug - Kronenburg - A325 op van matsersingel tot afslag Elst - Via industrieterein de Aam, Het toekomstige Lyceum Elst, Westeraam college - Station Elst en via de rijksweg naar Oosterhout en Nijmegen.
(3) Lijn 88 Arnhem - Elst
Route: Station - Velperplein - na john Frostbrug rechtdoor over nijmeegseweg - links af richting pleibrug - afslag Kronenburg - via matsersingel - via Batavierenweg ( halte kroonsewal ) - Brabantweg - Rijksweg Noord - Westeraam - Station en huidige route door Elst - vanaf Kleipeer door tot rotonde Bussel/Rijksweg Zuid omdat lijn 31 naar niet meer rijd.
Tijdens de spits uren e.v.t lijn 88 4x per uur.
Dit vereist enige investeringen maar leid naar mijn mening ook tot meer reizigers. Vooral minder reistijd tussen Arnhem en Elst.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Precies, vrijwel altijd gaat de motor uit bij een keerpunt. Bovendien klagen ze dat Heteren zo een groene gemeente is. Nou wat kan er nu groener zijn dan OV door een gemeente?
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Verwacht niet veel spannends meer, de huidige voorstellen kent verder geen grote veranderingen meer.Frank schreef:Ben benieuwd of er de komende tijd nog andere nieuwtjes rondom de busdienst van volgend jaar binnendruppelen; meestal verspreidt de Gelderlander zulk soort berichten over een maandje of drie .
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
In winkelcentrum Dukenburg had iemand een handgeschreven A4 opgeplakt waar hij zijn beklag doet over "busbedrijf Breng". Alles is verslechterd sinds "busbedrijf Breng" de dienst uitmaakt. Ten tijde van "busbedrijf Novio" was alles beter, dat bedrijf was immers volgens hem het beste busbedrijf van 2007. Hij roept op om "busbedrijf Breng" buiten te schoppen en "busbedrijf Novio" weer het OV te laten verzorgen. Ik stond bijna :') voor die poster en heb derhalve maar ook even een fix aangebracht.
Feit blijft wel dat veel mensen denken dat Breng het bedrijf is terwijl het bedrijf erachter Novio is (wat zelf weer van Connexxion is).
Feit blijft wel dat veel mensen denken dat Breng het bedrijf is terwijl het bedrijf erachter Novio is (wat zelf weer van Connexxion is).
"Een touringcar is geen bus"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39195
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Laatste uitgave van de Autobuskroniek bevestigd dat de 4513 in 4524 vernummerd is.fogeltje schreef:Ik had je reactie op de wiki al gezien, bedankt. Als de 4513 vernummerd zou worden, dan zal dit wel de 4524 zijn, want volgens mij is dat het enige nieuwe nieuwe nummer wat erbij is gekomen
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Afgelopen week ben ik al meerdere keren afgebekt naar dat ik klanten in de Kiosk vriendelijk vertelde dat ze hun strippenkaart naar 20 juni niet meer kunnen gebruiken in deze regio. En toen de blauwe strippenkaarten waren uitverkocht was het hek helemaal van de dam. En ik moest het dan vooral niet in me hoofd halen ze adviseren een OV-chipkaart aan te schaffen. Want dan worden klanten helemaal chagrijnig. Dus tegenwoordig beperk ik me maar tot: UITVERKOCHT en WEET IK NIET.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Bedankt voor de info :)Daniel schreef:Laatste uitgave van de Autobuskroniek bevestigd dat de 4513 in 4524 vernummerd is.fogeltje schreef:Ik had je reactie op de wiki al gezien, bedankt. Als de 4513 vernummerd zou worden, dan zal dit wel de 4524 zijn, want volgens mij is dat het enige nieuwe nieuwe nummer wat erbij is gekomen
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Een beetje jammer dat reizigers zo reageren, maar net zo jammer dat het niet 20 juni maar 30 juni is, en ook jammer dat je alleen zegt "UITVERKOCHT" en "WEET IK NIET". Nou hoef je ze daar niet rechtstreeks mee te helpen, maar een beetje eerlijke duidelijkheid lijkt me ook wel op z'n plaats. :YJoshua schreef:Afgelopen week ben ik al meerdere keren afgebekt naar dat ik klanten in de Kiosk vriendelijk vertelde dat ze hun strippenkaart naar 20 juni niet meer kunnen gebruiken in deze regio. En toen de blauwe strippenkaarten waren uitverkocht was het hek helemaal van de dam. En ik moest het dan vooral niet in me hoofd halen ze adviseren een OV-chipkaart aan te schaffen. Want dan worden klanten helemaal chagrijnig. Dus tegenwoordig beperk ik me maar tot: UITVERKOCHT en WEET IK NIET.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
In feite is het niet de taak van een Kiosk verkoper om dit te weten. Daar is de servicebalie van de vervoerder voor uitgevonden die in Nijmegen op het station ook aanwezig is. Bovendien staan buiten genoeg chauffeurs op elk tijdstip op het busstation (al dan niet zittende in hun bus). Toevallig heeft de Kiosk dan een medewerker die toevallig wat meer dan de gemiddelde reiziger over het OV weet, maar ik denk niet dat het zijn taak is reizigers te onderwijzen in hoe ze vanaf 30 juni moeten reizen. Wellicht kun je ze vriendelijk doorverwijzen naar het Novio loket als ze moeilijk blijven doen.Klaasje schreef:Een beetje jammer dat reizigers zo reageren, maar net zo jammer dat het niet 20 juni maar 30 juni is, en ook jammer dat je alleen zegt "UITVERKOCHT" en "WEET IK NIET". Nou hoef je ze daar niet rechtstreeks mee te helpen, maar een beetje eerlijke duidelijkheid lijkt me ook wel op z'n plaats. :YJoshua schreef:Afgelopen week ben ik al meerdere keren afgebekt naar dat ik klanten in de Kiosk vriendelijk vertelde dat ze hun strippenkaart naar 20 juni niet meer kunnen gebruiken in deze regio. En toen de blauwe strippenkaarten waren uitverkocht was het hek helemaal van de dam. En ik moest het dan vooral niet in me hoofd halen ze adviseren een OV-chipkaart aan te schaffen. Want dan worden klanten helemaal chagrijnig. Dus tegenwoordig beperk ik me maar tot: UITVERKOCHT en WEET IK NIET.
"Een touringcar is geen bus"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Ligt er niet een foldertje bij het loket dat de strippenkaart verdwijnt? Ik was een paar weken terug toevallig in Arnhem in een sigarenzaak annex drogisterij en daar lag een stapeltje folders waarin stond dat de strippenkaart ging verdwijnen. Dan kun je mensen gewoon zo'n foldertje meegeven.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Bijna alle kiosk-verkopers zullen, binnen een paar dagen nadat er geen stippenkaarten meer zijn, weten dat de strippenkaart wordt afgeschaft. Het is inderdaad niet de verantwoordelijkheid van de Kiosk-verkoper om het helemaal te regelen maar je kunt echt wel meer doen dan "weet ik niet". Bijvoorbeeld: "Helaas hebben we geen strippenkaarten meer mevrouw. Waarschijnlijk komen ze ook niet meer, u kunt voor meer informatie bij Novio/Breng terecht."In feite is het niet de taak van een Kiosk verkoper om dit te weten. Daar is de servicebalie van de vervoerder voor uitgevonden die in Nijmegen op het station ook aanwezig is. Bovendien staan buiten genoeg chauffeurs op elk tijdstip op het busstation (al dan niet zittende in hun bus). Toevallig heeft de Kiosk dan een medewerker die toevallig wat meer dan de gemiddelde reiziger over het OV weet, maar ik denk niet dat het zijn taak is reizigers te onderwijzen in hoe ze vanaf 30 juni moeten reizen. Wellicht kun je ze vriendelijk doorverwijzen naar het Novio loket als ze moeilijk blijven doen.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Nu weet Joshua iets meer, maar hij kan natuurlijk door zijn werkgever in de war zijn gebracht. In Zutphen trof ik bij de Kiosk/NsBALie namelijk een briefje aan waarop stond dat vanaf 20 juni de strippenkaart niet meer geldig was. Toen ik zei dat het niet klopte + uitlegde dat 20 juni einddatum voor de verkoop was kreeg ik de reactie, "Nee hoor, dit hebben wij te horen gekregen en klopt."
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Dit heeft zelfs het "nieuws" gehaald: http://www.nijmegen1.nu/2011/06/07/prot ... shokjes-2/fogeltje schreef:In winkelcentrum Dukenburg had iemand een handgeschreven A4 opgeplakt waar hij zijn beklag doet over "busbedrijf Breng". Alles is verslechterd sinds "busbedrijf Breng" de dienst uitmaakt. Ten tijde van "busbedrijf Novio" was alles beter, dat bedrijf was immers volgens hem het beste busbedrijf van 2007. Hij roept op om "busbedrijf Breng" buiten te schoppen en "busbedrijf Novio" weer het OV te laten verzorgen. Ik stond bijna :') voor die poster en heb derhalve maar ook even een fix aangebracht.
Feit blijft wel dat veel mensen denken dat Breng het bedrijf is terwijl het bedrijf erachter Novio is (wat zelf weer van Connexxion is).
Jammer dat ook hier niemand even corrigeert dat Novio er nog steeds rijdt.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Leer eens een beetje nadenken-en niet iedereen die wat kritiek heeft is alles anti-bus/OV.robinzes schreef:Wat een zeikers in Heteren zeg! Eerst willen ze een snellere verbinding met Arnhem, Die krijgen ze. Dan Willen ook hun oude route via Kronenburg nog behouden, Die krijgen ze dan wel 1x per uur maar toch beter als niks. En dan nu zeuren over een keerpunt waar bussen te veel geluidsoverlast zouden geven
Mijn moeder zei het al toen er weer zo';n klager op de TV kwam (was toen echt heel bijzonder"; "Zo, zeker weer iemand met eigen huis-waardedaling!'' Bij mij in de buurt is ooit ook de zijstraat heraangelegd en parkeerplaatsen gewijzigd (heb geen auto, dus nergens last van)-en toen had je het eens moeten horen. Als 1 iemand klaagt beteeknt dat niet dat heel Heteren of XYZdorp tegen is, maar de klagers hebben de grootste mond/bek/waffel-kies maar uit. Slimmere klagers bevrienden een gemeenteraadslid of andere hogere bobo die weet waar hij de verantwoordelijke kanalen kan bewerken.
Dat steeds gepropageerde eigenwoningbezit is de nagel in de doodkist van elke ruimtelijke ordening vernadering. En maar klagen over waardedaling-al komt die tegenwoordig helemaal vanzelf. (ja, heb zelf ook een eigen flat)
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
200 handtekeningen is toch echt niet meer een enkele persoon met een grote waffel. Die hele buurt schijnt het niet te willen.
"Een touringcar is geen bus"
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Dit deed ik eerst wel maar dit konden klanten dus niet waarderen. En los van dat is het mijn verantwoordelijkheid niet. Daarvoor hebben wij 2 overburen genaamd het BRENG/VEOLIA loket en het NS Ticket & Service loket.Klaasje schreef:Een beetje jammer dat reizigers zo reageren, maar net zo jammer dat het niet 20 juni maar 30 juni is, en ook jammer dat je alleen zegt "UITVERKOCHT" en "WEET IK NIET". Nou hoef je ze daar niet rechtstreeks mee te helpen, maar een beetje eerlijke duidelijkheid lijkt me ook wel op z'n plaats. :YJoshua schreef:Afgelopen week ben ik al meerdere keren afgebekt naar dat ik klanten in de Kiosk vriendelijk vertelde dat ze hun strippenkaart naar 20 juni niet meer kunnen gebruiken in deze regio. En toen de blauwe strippenkaarten waren uitverkocht was het hek helemaal van de dam. En ik moest het dan vooral niet in me hoofd halen ze adviseren een OV-chipkaart aan te schaffen. Want dan worden klanten helemaal chagrijnig. Dus tegenwoordig beperk ik me maar tot: UITVERKOCHT en WEET IK NIET.
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
Vandaag gratis reizen tussen Arnhem - Bemmel ( Nijmegen ) met lijn 300 en 33. Dit i.v.m wegwerkzaamheden met de A325.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
De NS is er net zo min verantwoordelijk voor als jij ;) Die hebben zelfs een briefje hangen dat je voor vragen over strippenkaarten of businfo bij het Novio loket moet zijn.Joshua schreef:Dit deed ik eerst wel maar dit konden klanten dus niet waarderen. En los van dat is het mijn verantwoordelijkheid niet. Daarvoor hebben wij 2 overburen genaamd het BRENG/VEOLIA loket en het NS Ticket & Service loket.Klaasje schreef:Een beetje jammer dat reizigers zo reageren, maar net zo jammer dat het niet 20 juni maar 30 juni is, en ook jammer dat je alleen zegt "UITVERKOCHT" en "WEET IK NIET". Nou hoef je ze daar niet rechtstreeks mee te helpen, maar een beetje eerlijke duidelijkheid lijkt me ook wel op z'n plaats. :YJoshua schreef:Afgelopen week ben ik al meerdere keren afgebekt naar dat ik klanten in de Kiosk vriendelijk vertelde dat ze hun strippenkaart naar 20 juni niet meer kunnen gebruiken in deze regio. En toen de blauwe strippenkaarten waren uitverkocht was het hek helemaal van de dam. En ik moest het dan vooral niet in me hoofd halen ze adviseren een OV-chipkaart aan te schaffen. Want dan worden klanten helemaal chagrijnig. Dus tegenwoordig beperk ik me maar tot: UITVERKOCHT en WEET IK NIET.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG #4
En dat is waarschijnlijk omdat ze eerst briefje hadden hangen dat wachttijden lang kunnen zijn ivm veel vragen over de OVC...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten