Defecte OV-studentenchipkaart

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door Thijs »

Stel dat je het studentenreisrecht van kaart A naar kaart B wil zetten. Dan zul je toch op een of andere manier het studentenreisrechtproduct op kaart A stop moeten zetten.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door webguy »

Omdat de website anders beweert. Als je de flow volgt kom je bij een pagina met uitleg over de oude situatie als je al een kaart hebt die stuk is, niet de nieuwe situatie.

Het kan natuurlijk wel dat het volgens de nieuwe procedure wel werkt, maar dat ze ivm capaciteitsproblemen dat nog niet iedereen willen laten doen. Lijkt er op dat het een nogal handmatig proces blijft met het controlleren van een scan van je ID, etc.

On a side note: belachelijk dat je niks kan declareren als er te zien is aan de kaart dat 'ie kapot is. Intern of extern kapot kan net zo goed zijn door misbruik aan jou kant of normaal gebruik.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

find_your_spot schreef:
visgraat schreef:Ok, en daarmee wordt die automatisch van de oude kaart afgehaald.
Producten worden NOOIT van kaarten afgehaald, alleen geblokkeerd.


Hoe staat het met je Persoonlijke OV-chipkaart? Heb je op mijn advies nog een tweede kaart besteld? Want op die Overijssel kaart kun je nog even wachten.

De website is online en je kunt vanaf vandaag je studentenreisrecht op elke willekeurige PERSOONLIJKE kaart laden!

De stappen zijn enigzins gewijzigd.

1. Vul hier je gegevens in https://koppelen.studentenreisproduct.n ... gevens.php
2. Binnen 10 minuten ontvang je een email met inloggegevens
3. Log hier in https://koppelen.studentenreisproduct.n ... loggen.php
4. Volg alle stappen
5. Binnen 4 dagen kun je je studentenreisrecht afhalen
Vandaag inderdaad de nieuwe binnen, dus direct gehandeld volgens deze procedure. Ik kwam niet tegen dat het alleen voor nieuwe studenten zou gelden. Toen ik er bijna was kreeg ik de volgende e-mail:

Beste student,

Wij hebben jouw aanvraagformulier voor de koppeling van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Na goedkeuring van je aanvraag ontvang je binnen een week een bevestiging en meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct.

Meer informatie over het studentenreisproduct staat op http://www.studentenreisproduct.nl.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct


Oftewel toch nog maximaal een week wachten. Gelukkig zit hier een feestdag en een weekend bij. Maar ik hoop dat ze niet zeggen dat ik al een reisproduct heb en niet een nieuwe kan aanvragen. Ik hoop dat de oude gewoon automatisch geblokkeerd wordt.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef: Vandaag inderdaad de nieuwe binnen, dus direct gehandeld volgens deze procedure.
Bedoel je met de "nieuwe" die Overijssel kaart, of die tweede kaart die je extra had bij besteld?

Het inscannen van je ID met BSN, inscannen van je OV-chipkaart en uploaden ging verder goed?

Moet je er natuurlijk bij zeggen dat je de eerste bent die deze procedure in gaat. Hoop dat je het mij niet aanrekent mocht het niet verlopen zoals je hoopt. :X
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Ik had de reguliere kaart ontvangen, dus niet die van Overijssel.
Alles ging verder goed...
Ik stuur je de rekening wel van de gemaakte reiskosten. Nee hoor grapje; ik ben zelf verantwoordelijk voor de adviezen die ik op volg. Al met al heb ik ook nog geen boete en heb zonder geldig vervoerbewijs toch al zo'n 500 km afgelegd. Maar het is wel vervelend om steeds te moeten uitleggen en het risico te lopen, net zoals niet mee kunnen in de bus. Maar ook daar hebben de meeste chauffeurs deze dagen (vanwege het weer) een goede bui.

Alleen wat ik me nu afvraag:
Zal ik nu wel of niet mijn kaart insturen om een vervangende kaart of zal ik dit proces afwachten (met het risico dat het niet wordt goedgekeurd)?
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef: Zal ik nu wel of niet mijn kaart insturen om een vervangende kaart of zal ik dit proces afwachten (met het risico dat het niet wordt goedgekeurd)?
Kaart nooit opsturen! Kun je altijd nog beter opbellen met de smoes dat je kaart is gestolen.

Wacht dit eerst maar af tot je bericht krijgt om je product af te halen wel of niet.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Nog maximaal 5 uur tot ik reactie heb; ik laat jullie weten wat er uit is gekomen.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:Nog maximaal 5 uur tot ik reactie heb; ik laat jullie weten wat er uit is gekomen.
Ik doe samen met jou mee. Heb op dezelfde dag ook een nieuwe aanvraag gedaan.
Bij mij moet ik binnen 2 uur reactie krijgen.

In de mail stond immers:
Beste student,

Wij hebben jouw aanvraagformulier voor de koppeling van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart ontvangen. De aanvraag wordt op dit moment verwerkt. Na goedkeuring van je aanvraag ontvang je binnen een week een bevestiging en meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Oh, doe je dat voor mij :p. Heb net de bevestiging binnen. Eens kijken of het werkt...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:Oh, doe je dat voor mij :p.
Nee, dat doe ik voor mijzelf. Had wat problemen met mijn Studenten kaart.


Alsof ze meelezen.... Mail!
Beste student,

Jouw aanvraag voor het koppelen van het studentenreisproduct aan jouw persoonlijke OV-chipkaart is verwerkt. Het studentenreisproduct wordt klaargezet op de ophaalautomaten voor de OV-chipkaart met nummer 3528************.

Klaarmaken voor gebruik
Heeft de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) jou een studentenreisproduct (week- of weekendabonnement) toegekend en wil je hier gebruik van maken? Dan laad je het studentenreisproduct op bovengenoemde persoonlijke OV-chipkaart bij een ophaalautomaat. Kijk in de bijgesloten folder hoe en waar je dit kunt doen.

Ophalen: Wanneer?
Is je studiefinanciering nog niet ingegaan? Jouw studentenreisproduct staat voor je klaar vanaf de 15e van de maand vóórdat je studiefinanciering ingaat. Je kunt ermee reizen vanaf de ingangsdatum. Heb je al studiefinanciering? Jouw studentenreisproduct staat 2 tot 4 werkdagen na ontvangst van deze brief voor je klaar.

Let op! Houd er rekening mee dat je geen product kan ophalen tijdens een reis (dus als je bent ingecheckt, maar nog niet uitgecheckt).

Kaart verloren, gestolen of defect?
Ben je jouw kaart kwijt of is hij defect? Meld verlies, diefstal of defect bij de Klantenservice OV-chipkaart (0900-0980; € 0,10 p.m.).

* Had je het studentenreisproduct nog niet op je oude kaart geladen? Bestel dan opnieuw het Aanvraagformulier Koppeling Studentenreisproduct via http://www.studentenreisproduct.nl/aanvragen/.
* Had je het product wel al op je oude kaart geladen? Dan ontvang je automatisch een vervangende kaart met daarop het studentenreisproduct geladen

Meer informatie
In de bijgesloten folder (PDF) en op http://www.studentenreisproduct.nl vind je meer informatie over het gebruik van je studentenreisproduct en het reizen met de OV-chipkaart. Meer informatie over studiefinanciering en je recht op een studentenreisproduct vind je op http://www.duo.nl.

Wij wensen je veel reisgemak!

Met vriendelijke groet,

Klantenservice OV-chipkaart, afdeling Studentenreisproduct
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Het product stond nog niet klaar! Er zou wat vertraging kunnen zitten in de communicatie naar de oplaadpunten...
Vanavond maar nog een keer proberen. Gelukkig kan ik de reis vanmiddag vergoed krijgen, omdat het een bedrijvenbezoek is.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

visgraat schreef:Het product stond nog niet klaar! Er zou wat vertraging kunnen zitten in de communicatie naar de oplaadpunten...
Wat voor apparaat heb je geprobeerd? NS kaartautomaat? AVM? AVM Light?
Misschien nog een AH, C1000, Primera, Bloemenzaak, Snackbar of andere locatie?

Let op dat je een OPHAALautomaat hebt en niet een oplaadautomaat.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door fogeltje »

Ik dacht dat elke oplaadautomaat ook gelijk een ophaalautomaat is maar niet andersom? Of is het juist wel andersom?
"Een touringcar is geen bus"
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

NS-automaat (op 3 verschillende stations).
Ik kan zo even langs de supermarkt...
Er staat duidelijk: Er zijn geen bestellingen beschikbaar.
Laatst gewijzigd door visgraat op wo 08 jun 2011, 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door Freek »

@fogeltje, lijkt mij ook. Met als uitzondering de NS-Automaat. Maar dat is een paar weken geleden ook aangepast. NS-producten kunnen nu ook opgehaald worden bij 'normale' ophaalmachine. Andersom zou ook moeten werken, maar gezien visgraat is dat nog niet zo.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Die conclusie heb ik niet getrokken.
De communicatie tussen de apparatuur wil nog wel eens vertraging oplopen (door storing o.i.d), aldus de medewerker van de NS.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

17.10 uur: Nog geen bestelling binnen (bij de NS-automaat)...
18.05 uur: Nog geen bestelling binnen (in Connexxion bus)... (officieel reis ik dus wederom zwart)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

Net om 18:40 geprobeer bij een AVM Light van Albert Heijn zonder succes.
Even later om 18:43 in een Connexxion bus geprobeerd bij weer een AVM Light, maar ook tevergeefs.
For Your Railroad Adventures
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13544
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door Wubbo »

Er staat toch in de brief die find_your_spot plaatste dat het 2 tot 4 dagen duurt voor het product klaar staat? Of lees ik het verkeerd?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door Suus »

Ik las vandaag dat dat komt door het steeds verder oprukkende internet, dan gaan mensen dat missen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

Wubbo schreef:Of lees ik het verkeerd?
Jij kan heel goed lezen en ik ben lekker eigenwijs.
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Wat een onzin dat het allemaal zo lang duurt.

Ze hoeven geen product uit een magazijn te halen en op te sturen naar mijn adres...

Werkdagen... zaterdag is tegenwoordig toch ook een werkdag :p. Hoop niet dat het na het weekend wordt...
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

Zojuist om 23:30 nam ik de laatste bus na mijn ritje vanuit Hoorn terug naar huis.
Toch nog even de AVM Light proberen en ja hoor!

Er staan bestellingen voor u klaar. Student Week.
Bevestigd. Opgehaalde bestellingen: 2.

Oftewel ik ben voorzien van een prachtige kaart met alleen het studentenreisrecht.
Ben benieuwd wat er met het reisproduct op mijn oude kaart gebeurt.
Nu kan ik met 2 kaarten reizen.
For Your Railroad Adventures
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door find_your_spot »

Visdraak, heb je je studentenreisproduct ook al opgehaald?
For Your Railroad Adventures
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Defecte OV-studentenchipkaart

Bericht door visgraat »

Ja, vanmorgen, bij NS-automaat. Ik heb zelfs ingecheckt bij de NS, maar ben nog niet gecontroleerd...
Wij zijn denk ik de eerste die de niet originele studenten-ov-kaart hebben met een studenten-ov-kaart-propoasitie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten