Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Waalwijker »

Miljoen euro voor dienstregeling bussen
Laatst gewijzigd: dinsdag 7 juni 2011 - 16:47 | Auteur: Koen Wijn
De provincie Noord-Brabant gaat een miljoen euro uittrekken voor het verbeteren van busdienstregelingen. Er zullen onder meer extra buslijnen komen en betere aansluitingen op andere bussen en treinen.

De regelingen moeten hierdoor efficiënter en betrouwbaarder worden. De nieuwe dienstregeling moet begin volgend jaar van start gaan.

Bron: http://www.omroepbrabant.nl
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door huibf »

toch heel vreemd, iedereen moet inleveren, maar Brabant (exclusief SRE) heeft geld over.
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Mark Knoester »

Misschien gaat er nu meer van de BDU naar OV i.p.v. wegonderhoud?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door fogeltje »

Dan gaan we straks een omgekeerde wereld krijgen: OV in de provinciale concessie beter dan in het SRE.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Vinny »

Ze hebben in Brabant kennelijk een goudmijntje gevonden. Ze hadden daar ook al een paar miljoen tegen het nachtnet aangegooid... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Waalwijker »

fogeltje schreef:Dan gaan we straks een omgekeerde wereld krijgen: OV in de provinciale concessie beter dan in het SRE.
Dan moet er nog wel heel wat gebeuren in de PNB. De uitstraling is gewoon low-budget ondanks de miljoenen die erin gepompt zijn. Afgelopen investeringen zijn puur achterstallig onderhoud door eerder aangerichte schades aan het lijnennet. Zo zijn de verbindingen Waalwijk - Oosterhout, Waalwijk - Wijk en Aalburg, Wijk en Aalburg -Gorinchem/Almkerk/Hank ronduit slecht door de buurtbussen. Er wordt per uur op Waalwijk - Waspik gereden met 2 bb en een grote bus in de spits zitplaatscapaciteit 8+8+40=56 is meer dan een gelede bus!!! Bovenstaande verbindingen moeten eigelijk gewoon met midibussen gereden worden (bijv. een baby-amba). De buurtbusformule wordt nergens zo gigantisch misbruikt als in Brabant. Alleen niemand die er iets aan doet. Reizigers klagen erover maar concrete acties van CH,CV blijven uit. :neg:

Het lijnennet kan gewoon stukken voordeliger wie zit er nu te wachten op een stadsdienst in Oss laat de lijnen 152/157 ff een rondje door Oss rijden.

Lijn 300 wordt HOV genoemd terwijl ik daar als reiziger weinig van merk als ik daar in zit. Geen airco, planken van stoelen, weinig reisinformatie, karrige haltes, busbanen enkel uit het verleden in Tilburg.

Volans van Breda naar Oosterhout v.v. is er ook nog niet terwijl het materieel er al wel rijdt sinds eind 2007.

Waarom is er een lijn 130 Gilze - Rijen Gemeentehuis??? Er zit niemand in hetzelfde voor de magere bestting van lijn 145 naar Meersel-Dreef in de spits ieder halfuur alleen lokale Breda reizigers gebruiken hem.

Naar mijn inziens de boel in één keer integraal aanpakken je houdt wellicht nog geld over!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door webguy »

Vinny schreef:Ze hebben in Brabant kennelijk een goudmijntje gevonden
De reserves stonden vast niet bij Icesave...
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door fogeltje »

SRE gaat flinke klappen krijgen heb ik vernomen, dus die omgekeerde wereld zou kunnen komen.

Grappig dat je de stadsdienst Oss aanhaalt. Toen deze nog bij Zuidooster zat reed er een lijntje van Ruwaard naar Kinkelhoek, maar alle streeklijnen door Oss (en dat waren er toen nog meer) reden in ieder geval tot het centrum waardoor het geheel in feite de stadsdienst vormde. In Venray paste Zuidooster dezelfde truc toe (twee streeklijnen die rondjes door wijken reden en zo de stadsdienst realiseerden).
"Een touringcar is geen bus"
Waalwijker
Berichten: 37
Lid geworden op: za 01 mei 2010, 10:33
Locatie: Waalwijk

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Waalwijker »

fogeltje schreef:SRE gaat flinke klappen krijgen heb ik vernomen, dus die omgekeerde wereld zou kunnen komen.

Grappig dat je de stadsdienst Oss aanhaalt. Toen deze nog bij Zuidooster zat reed er een lijntje van Ruwaard naar Kinkelhoek, maar alle streeklijnen door Oss (en dat waren er toen nog meer) reden in ieder geval tot het centrum waardoor het geheel in feite de stadsdienst vormde. In Venray paste Zuidooster dezelfde truc toe (twee streeklijnen die rondjes door wijken reden en zo de stadsdienst realiseerden).
Juist dat is al veel beter! Oss is toch niet stadsdienst waardig hetzelfde voor Bergen op Zoom gewoon effiecenter oplossen *O*
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door fogeltje »

Ik vraag me af of je dat in Helmond ook zou kunnen toepassen. De stadsdienst daar stelt ook niet veel voor. Ik vraag me af of dat niet op te lossen zou zijn door streeklijnen hier en daar wat lussen te laten rijden, waarbij het station gewoon een tussenhalte wordt. Probleem is alleen dat er ook een gedeelde lijn met Arriva komt en je dan wat die lijn betreft om de tafel moet gaan zitten met Arriva en Noord-Brabant als je die erbij wilt betrekken. Hoewel ik met de komende bezuinigingsslag lijn 25 ook wel helemaal zie verdwijnen, tenminste op bepaalde dagdelen.
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Raymond »

fogeltje schreef:SRE gaat flinke klappen krijgen heb ik vernomen, dus die omgekeerde wereld zou kunnen komen.
Ik ben benieuwd wat er over blijft van het budget van de provincie als de stadsregio's opgeheven worden en de SRE-concessie naar de provincie gaat..
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door fogeltje »

Raymond schreef:
fogeltje schreef:SRE gaat flinke klappen krijgen heb ik vernomen, dus die omgekeerde wereld zou kunnen komen.
Ik ben benieuwd wat er over blijft van het budget van de provincie als de stadsregio's opgeheven worden en de SRE-concessie naar de provincie gaat..
Ik vrees eerder dat de kwaliteit van het OV nog verder achteruit gaat. Maar goed, dat is natuurlijk nog niet zeker, dit kabinet is wankel en het besluit volgens mij nog niet definitief. Bovendien ga je dan in meer regio's een probleem krijgen, wat dacht je van het KAN dat net een concessie aan het uitschrijven is voor tien jaar?
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door Joshua »

Als ze daar in Den Haag een potje van maken dan gaat ons linkse Nijmegen wel met vakels naar Den Haag.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Miljoenen euro voor nieuwe dienstregeling Brabant

Bericht door fogeltje »

Gezien eerdere protesten op allerlei vlakken denk ik dat Den Haag gewoon de schouders ophaalt, zich omdraait en gewoon verder gaat met dingen afbreken.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten