OV-stakingen grote steden (29 juni)
Re: OV grote steden drie dagen plat
Zal onze mede forum gebruiker JWM alvast oefen over de nieuwe route van de 15 over de a10
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Re: OV grote steden drie dagen plat
Het is overigens ook niet toegestaan om langzaam op de snelweg te gaan rijden.
Volgensmij kan de politie je daarvoor een boete geven en je aanmelden voor zo'n cursus verkeersveiligheid, waarvan je zelf de kosten moet betalen...
Volgensmij kan de politie je daarvoor een boete geven en je aanmelden voor zo'n cursus verkeersveiligheid, waarvan je zelf de kosten moet betalen...
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OV grote steden drie dagen plat
"Langzaam" is geen vast begrip.VIRM schreef:Het is overigens ook niet toegestaan om langzaam op de snelweg te gaan rijden.
Iemand op het forum zal 15 km/u langzaam vinden, terwijl ik 90 km/u al langzaam vind.
Voor de snelweg geldt een toelastingssnelheid van 60 km/u. Dus zolang je 60 blijft rijden kun je nergens voor bekeurd worden.
De vaak geroepen minimumsnelheid bestaat al jaren niet meer.
For Your Railroad Adventures
Re: OV grote steden drie dagen plat
Je hebt nog de kapstokwet waardoor dit soort overtredingen nog steeds bestraft kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OV grote steden drie dagen plat
Het gewraakte artikel 5:Bee schreef:Je hebt nog de kapstokwet waardoor dit soort overtredingen nog steeds bestraft kunnen worden.
Daarmee kun je eigenlijk alles doen. :YHet is een ieder verboden zich zodanig te gedragen dat gevaar op de weg wordt veroorzaakt of kan worden veroorzaakt of dat het verkeer op de weg wordt gehinderd of kan worden gehinderd.
For Your Railroad Adventures
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OV grote steden drie dagen plat
Het was toch zo dat je voertuig minimaal 60 km/u moet kunnen rijden? Oftewel met een voertuig wat die limiet haalt mag je ook langzamer rijden.find_your_spot schreef:Voor de snelweg geldt een toelastingssnelheid van 60 km/u. Dus zolang je 60 blijft rijden kun je nergens voor bekeurd worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OV grote steden drie dagen plat
Vroeger wel, nu niet meer. Kan iemand mij verbeteren?Daniel schreef: Het was toch zo dat je voertuig minimaal 60 km/u moet kunnen rijden? Oftewel met een voertuig wat die limiet haaltmagmocht je ook langzamer rijden.
For Your Railroad Adventures
Re: OV grote steden drie dagen plat
Verplichten om met een minimale snelheid te rijden, kan (praktisch gezien) niet. In Nederland zijn op de autosnelwegen alleen voertuigen toegelaten die ten minste 60 km/h kunnen en mogen rijden. Er is geen wet- of regelgeving over de minimale snelheid die je moet rijden, maar te langzaam rijden kan wel worden gezien als hinderlijk of gevaarlijk rijgedrag. Voor dat laatste kan je wel bekeurd worden.
Re: OV grote steden drie dagen plat
Je voertuig moet inderdaad 60km/u kunnen maar de minimumsnelheid van 60km/u is gedropt tijdens Paars II.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: OV grote steden drie dagen plat
Intussen is de brief aan de kamer ook op de site.
De hoofdpunten:
De hoofdpunten:
De verkenningen van besparingsmogelijkheden zijn gezamenlijk door de G3 en het ministerie van Infrastructuur en Milieu opgezet, en uitgevoerd door PricewaterhouseCoopers, Conquist en NEA.
Na bestuurlijk overleg met de G3, kom ik tot het volgende besluit op hoofdlijnen:
- De in het Besluit personenvervoer 2000 opgenomen aanbestedingsplicht voor bus- en multimodale concessies wordt verschoven van 1-1-2012 naar 1-1-2013. Hierdoor zijn de G3 beter in staat de beoogde aanbesteding te realiseren;
- Onder voorwaarde van realisatie van de aanbestedingen door de G3, kom ik de G3 vanaf 2015 tegemoet met € 23 mln per jaar ten behoeve van extra investeringen in het openbaar vervoer.
Een aanzienlijk deel van de kosten van het openbaar vervoer is gesubsidieerd. Dat kan minder zonder dat dit onmiddellijk tot drastische ingrepen hoeft te leiden, door eerst te kijken naar mogelijkheden om zaken slimmer te organiseren. Voorbeelden hiervan zijn:
- lijnen met een lage tot zeer lage kostendekkingsgraad;
- betere afstemming van aansluitingen op de vraag van de reiziger;
- mogelijkheden van samenwerking bij inkoop of beheer en onderhoud.
Voor mij staat vast dat besparingen mogelijk zijn terwijl de reiziger koning blijft in het OV.
Niet alleen de reiziger, maar ook het personeel is belangrijk. Zij zijn immers het gezicht van het OV. Zorgvuldige omgang met het personeel is een vereiste. Het is al wettelijk geregeld dat een nieuw vervoerbedrijf het bij de concessie betrokken
personeel overneemt. Dit geldt ook voor het personeel van een voormalig gemeentelijk vervoerbedrijf.
Ik constateer dat de stadsregio’s Rotterdam en Haaglanden stappen hebben gezet om de aanbesteding van het busvervoer uiterlijk per 1-1-2013 te realiseren. Om in deze kabinetsperiode een stap te zetten in de aanbesteding van het
stadsvervoer in de G3, hecht ik er sterk aan dat (ook) de stadsregio Amsterdam ten minste het busvervoer uiterlijk 1-1-2013 aanbesteedt. Gelet op de ervaringen elders met aanbesteden van openbaar vervoer, acht ik de termijn van 1,5 jaar praktisch haalbaar. Een eventueel hiervoor noodzakelijke afsplitsing van het busvervoer uit de openbaar vervoerbedrijven hoeft naar mijn oordeel geen belemmering te zijn voor integratie van ov-netwerken en -diensten.
Beetje uitgebreid, maar dat mag in met dit soort documentenIk benadruk dat het onderzoek van Conquist naar rationalisatie netwerken een weergave is van technische
mogelijkheden. Het is aan de stadsregio’s om keuzes te maken die passen bij de kwaliteit die zij voor het OV nastreven.
Re: OV grote steden drie dagen plat
Maar ondertussen neemt ze de berekende besparingen wel mee in de besparingsmogelijkheden. Dat klinkt mij vreemd in de oren.Ik benadruk dat het onderzoek van Conquist naar rationalisatie netwerken een weergave is van technische
mogelijkheden. Het is aan de stadsregio’s om keuzes te maken die passen bij de kwaliteit die zij voor het OV nastreven.
Re: OV grote steden drie dagen plat
Van het hele circus vind ik het rapport van Conquist het meest vreemd. De uitkomsten daarvan liggen zo ver af van een ov-netwerk met een redelijke maaswijdte. Dat er wanneer er bezuinigd moet worden geschroeft moet worden aan bijvoorbeeld de huidige 400 meternorm in Amsterdam lijkt me duidelijk, maar hou dan wel een maaswijdte van circa 600 meter aan om het redelijk te houden.
Re: OV grote steden drie dagen plat
Zie ook hierMichael schreef:Nee hoor. Ook Veolia neemt geen lokale reizigers mee aldus het volgende bericht dat ik kreeg na die vraag te stellen aan de klantenservice:Meltrain schreef:Arriva en Veolia zijn tegen de acties, dus ik denk dat men daar gewoon rijdt.
Naar aanleiding van uw vraag betreft de staking van de H.T.M. kunnen wij u melden dat wij in Den Haag geen lokale reizigers meenemen.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OV grote steden drie dagen plat
En Arriva doet hetzelfde. Stad uit alleen instappers en stad in alleen uitstappers.
Re: OV grote steden drie dagen plat
Connexxion reed in Amsterdam de gebruikelijke routes. Hulde *bus*
Normaal rijden ze dan over de ringweg en via de Haarlemmerweg naar het Centraal Station van Amsterdam. Dat gebeurde nu dus niet :D
Normaal rijden ze dan over de ringweg en via de Haarlemmerweg naar het Centraal Station van Amsterdam. Dat gebeurde nu dus niet :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OV grote steden drie dagen plat
De RET rijdt morgen non-stop van Leidschenveen naar Den Haag Centraal. Waarom ze niet op Laan van NOI stoppen is me een raadsel (NS rijdt ook gewoon tussen de Laan van NOI en Den Haag Centraal). NS zal wel weer extra stoppen op Zoetermeer met de s2000, dat was in ieder geval bij de vorige acties het geval.
Re: OV grote steden drie dagen plat
Ze stopten alleen in de spits en spitsrichting.
Vanavond gaven de DRIPs van de E-lijn trouwens aan dat de RET niet zou stoppen tussen Nootdorp en Den Haag Centraal, ook fijn dat dat gisteren nog anders gecommuniceerd werd. Daar kun je op plannen...
Vanavond gaven de DRIPs van de E-lijn trouwens aan dat de RET niet zou stoppen tussen Nootdorp en Den Haag Centraal, ook fijn dat dat gisteren nog anders gecommuniceerd werd. Daar kun je op plannen...
Re: OV grote steden drie dagen plat
Dat bericht stond nog niet op de website toen ik de vraag aan de klantenservice had gesteldJustin schreef:Zie ook hierMichael schreef:Nee hoor. Ook Veolia neemt geen lokale reizigers mee aldus het volgende bericht dat ik kreeg na die vraag te stellen aan de klantenservice:Meltrain schreef:Arriva en Veolia zijn tegen de acties, dus ik denk dat men daar gewoon rijdt.
Naar aanleiding van uw vraag betreft de staking van de H.T.M. kunnen wij u melden dat wij in Den Haag geen lokale reizigers meenemen.
29 juni opnieuw OV-staking in de grote steden
Geplaatst op: donderdag 9 juni 2011 14:03
Laatst bijgewerkt: donderdag 9 juni 2011 14:05
Het openbaar vervoer in de drie grote steden staakt opnieuw op 29 juni. Die dag rijden er geen metro's, trams en bussen tussen de ochtend- en avondspits. Het personeel gaat die dag naar Den Haag om daar te demonstreren. Het openbaar vervoer is die dag voor de reiziger gratis.
Lees verder
Laatst bijgewerkt: donderdag 9 juni 2011 14:05
Het openbaar vervoer in de drie grote steden staakt opnieuw op 29 juni. Die dag rijden er geen metro's, trams en bussen tussen de ochtend- en avondspits. Het personeel gaat die dag naar Den Haag om daar te demonstreren. Het openbaar vervoer is die dag voor de reiziger gratis.
Lees verder
Re: OV grote steden drie dagen plat
Godverdomme!
Hoe lang gaat deze nonsens nog door?
Ik had eergisteravond ook veel zin om tegen die Connnnexxxxion-mensen bij bij Amsterdam CS hingen te zeggen "handig dat het GVB alle reizigers vast wegjaagt, kunnen jullie het zometeen makkelijk overnemen".
Hoe lang gaat deze nonsens nog door?
Ik had eergisteravond ook veel zin om tegen die Connnnexxxxion-mensen bij bij Amsterdam CS hingen te zeggen "handig dat het GVB alle reizigers vast wegjaagt, kunnen jullie het zometeen makkelijk overnemen".
Re: OV grote steden drie dagen plat
Nou anders ik wel. Het houdt maar niet op... Nederland mag nu inmiddels bij het rijtje België, Frankrijk, Italië wat betreft de nationale hobby van staken. Griekenland eigenlijk ook trouwens... Het begint zwaar vervelend te worden :neg:
Twee jaar geleden kon niemand bij mn verjaardag in Zeist komen per OV destijds, gelukkig kon iedereen fietsen of carpoolen...
Anyway, vandaag had ik maar van de Bajonetstraat in Rotterdam naar Centraal gelopen i.p.v. de tram. Qua tijd misschien 5-7 minuten langzamer, maar ach :).
Twee jaar geleden kon niemand bij mn verjaardag in Zeist komen per OV destijds, gelukkig kon iedereen fietsen of carpoolen...
Anyway, vandaag had ik maar van de Bajonetstraat in Rotterdam naar Centraal gelopen i.p.v. de tram. Qua tijd misschien 5-7 minuten langzamer, maar ach :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OV grote steden drie dagen plat
Het streekvervoer gaat binnenkort ook weer staken denk ik, de CAO-onderhandelingen zitten muurvast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OV grote steden drie dagen plat
Mooi bijpassende dan...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OV grote steden drie dagen plat
Vanmiddag even wat foto's gemaakt van het nu erg rustige Zuidplein. Ook bij de streekbussen was het rustiger dan normaal vond ik. Hier de lege haltes waar normaal alle RET-bussen vertrekken:
De haltes K, L, M en N dichterbij gezien:
En dan een lege hal met gesloten poortjes van het metrostation. Iets wat alleen in de nacht of in het weekend tijdens de vroege uurtjes te zien is:
De haltes K, L, M en N dichterbij gezien:
En dan een lege hal met gesloten poortjes van het metrostation. Iets wat alleen in de nacht of in het weekend tijdens de vroege uurtjes te zien is:
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 146 gasten