Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Ik heb het Dalurenkorting Oost-Nederland product, wat overigens door Connexxion hardnekkig in alle gebieden aangesproken wordt (maar alleen in de betreffende regio's krijg ik ook daadwerkelijk korting). Ik ben vrijdag eens als test met de OVC naar Nijmegen gegaan. Tot aan Grave heb ik met het dalurendagkaartje gereisd. In Grave heb ik ingechecked in de Arriva bus van lijn 99 waarin ik zat (officieel mocht het een halte later, maar ik wilde tevens tarieven vergelijken en heb daarom in Grave ingechecked). Bij de Brabantse Poort moest ik overstappen op lijn 199 naar CS. Netjes uitgechecked. In lijn 199 kon ik niet inchecken, apparatuur deed het niet. Ruim binnen de overstaptijd was ik op CS en ben ik in Novio lijn 10 gestapt...en mijn dalurenproduct werd NIET aangesproken terwijl het bijna 12:00 uur was.

Op de terugweg heb ik bij station Heyendaal ingechecked in een een Novio bus naar CS, daar Novio 199 naar Brabantse Poort en toen ik overstapte op de Arriva lijn 99 op de Brabantse Poort is dit niet als overstap aangemerkt terwijl ik meteen kon overstappen (en ook nog eens teveel betaald in lijn 199, het bekende overspringen naar een andere lijn op het eindpunt).

Het lijkt erop alsof er fouten optreden als ik overstap tussen bussen waarin de dalurenkorting geldt en in bussen waarin dat niet is. Heeft iemand hier ervaring mee? Dit is namelijk best hoerig, reizigers vanuit Brabant worden al genaaid omdat Arriva het dalurenproduct in hun bussen niet erkend op het traject Grave - Nijmegen (ik vraag me af of de ritten van Novio dan de dalurenkorting over het hele traject gebruiken)...als je dan een rit van Arriva krijgt, wordt je driedubbel genaaid: geen dalurenkorting; overstappen van Arriva op Novio geen dalurenkorting (helemaal leuk als je een lange streekrit moet maken); overstappen van Novio op Arriva lekker weer 79 cent neerleggen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Geert »

Het klinkt alsof het overstaprecht alleen wordt erkend als je op saldo reist (en niet op het dalurenproduct), maar dat wanneer - als je op saldo reist - Connexxion weer niet het product Dalurenkorting gebruikt. Vreemd, want volgens mij gaat zoiets wel goed wanneer je met (het product) studentenreisrecht reist bij verschillende vervoerders.

Overigens is die Dalurenkorting wel een draak van een product zeg. :N
- Wordt in heel NL gebruikt in elke CXX bus
- Overruled studentenreisproduct
- Werkt niet wanneer je overstapt van een andere vervoerder
- Andere vervoerder rekent opstaptarief als je met DUK hebt gereisd
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door find_your_spot »

Geert schreef:Overigens is die Dalurenkorting wel een draak van een product zeg. :N
Mag ik daar het Arriva Noorden Kortingsproduct aan toevoegen.

Ondanks dat het Arriva product een lagere prioriteit had, kon ik in de GVB nachtbus niet meer inchecken met mijn 12 nachtbus ritten product.

Maar fogeltje, heb je een Studenten OV-chipkaart met studentenreisrecht?
Want dan had jij ook nooit een kortingsproduct op je kaart mogen laden, eigen schuld.
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Ronald »

Toevallig heb ik gisteren met een Connexxion-bus gereisd (geen Dalurenkorting), en binnen 35 minuten overgestapt op een Syntus-bus (wel dalurenkorting).

De rit met de Syntus-bus (Amersfoort-Apeldoorn) kost volgens 9292 €6.77. Ik zou dus voor deze rit €6.77 - €0.79 - 20% = €4.78 betaald moeten hebben. Maar bij het uitchecken zag ik een bedrag dat in ieder geval in de 6 euro zat (weet het exacte bedrag niet meer). Ik zal morgen eens in het transactie-overzicht kijken, maar ik vermoed dat ik voor deze rit ook teveel betaald heb -o- . Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Daniel »

Ik heb 'n tijdje terug met een Syntus-bus met XX-apparatuur (Twente) van Enschede naar Haaksbergen gereisd en vervolgens met Arriva verder naar Groenlo. Dat ging keurig met dalurenkorting op het hele traject en geen dubbel instaptarief...
Tiel - Druten (met Breng) gevolgd door Druten - 's-Hertogenbosch (met Arriva) ging ook gewoon prima met dalurenkorting.

Ook geheel geen last van een conflict met m'n jaartrajectkaart-zonesupplement...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Even ter aanvulling: ik reis op saldo! Ik heb geen studentenreisrecht whatsoever. Ik reis met een NS OVC op saldo en binnen Oost-Nederland krijg ik dankzij de dalurenkorting na 9:00 20% korting. De dalurenkorting wordt anders altijd netjes verwerkt als dat van toepassing is, binnen Nijmegen maak ik er veel gebruik van, op streekritten normaal niet omdat ik dan met de strippenkaart goedkoper uit ben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Geert schreef: Overigens is die Dalurenkorting wel een draak van een product zeg. :N
- Wordt in heel NL gebruikt in elke CXX bus
- Andere vervoerder rekent opstaptarief als je met DUK hebt gereisd
Dat eerste zou dan verklaren waarom elke CXX bus dat product gebruikt. Dan betaal je tenminste niet het instaptarief dubbel als je overstapt van een bus die DUK wel berekend op een bus die dat niet doet.
"Een touringcar is geen bus"
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Ronald »

Het product Dalurenkorting zou helemaal los moeten staan van het instaptarief. Bij het uitchecken wordt de ritprijs bepaald (met of zonder instaptarief), en daar gaat dan 20% vanaf. Althans, zo zou het moeten werken lijkt me.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Daniel »

Aangezien de Arriva en Syntus apparatuur er anders mee omgaat en het product niet overal herkent: iemand ervaring met een overstap bij deze vervoerders tussen een lijn met en zonder dalurenkorting? Wat wordt er dan gerekend?
Helaas zijn de mogelijkheden hiertoe wel beperkt, valt zo'n beetje alleen te proberen in Gorinchem en Den Bosch (Arriva Rivierenland op DAV/Brabant).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Geen idee hoe het zit, maar er is in ieder geval een restitutieformulier onderweg naar Arriva (naja, ik ga het invullen nadat ik deze post submit) (en een klacht naar Novio omdat ik weer eens ben uitgechecked voor de retourrit van de de bus waar ik uit uitstapte).

Ik ben die OVC nu al beu en dan gebruik ik hem nog niet eens. Wordt nog wat als de Stadsregio straks helemaal overgaat.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Daniel »

Arriva is in ieder geval wel 'n stuk sneller dan connexxion met z'n restituties (maar schrijft 't over op je bankrekening i.p.v. de chipkaart).
Overigens... connexxion heeft mij laatst ook 'n bedrag van maarliefst 5 cent keurig terugbetaald, denk dat de afhandelingskosten van dat verzoek hoger waren :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

WTH! Ik volg op arriva.nl netjes de links, maar als ik naar een daadwerkelijk formulier wil gaan krijg ik alleen een witte pagina. Is dit een grap? Het lijkt wel alsof de vervoerders overgaan om alles te dwarsbomen wat restitutie aan gaat. Connexxion heeft zijn formulier offline gehaald en vervangen door een online formulier waar je niet als reden kunt opgeven "te hoog bedrag afgeschreven" en je dus een regulier klachtenformulier moet insturen en bij Arriva krijg ik gewoon blanco pagina's.

EDIT: ik krijg bij alle formulieren blanco pagina's...ik na dus niet eens compliment sturen met hoe geweldig ik het allemaal vind.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Geert »

Arriva heeft net zijn site vernieuwd, waarschijnlijk was-ie nog niet helemaal af. :N
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Ronald »

Inderdaad, bij een aantal lijnfolders kreeg ik alleen de omslag te zien :?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Ik zie dat klanten uit Noord-Brabant een gratis telefoonnummer kunnen gebruiken, ik ga morgen gewoon bellen als de formulieren dan nog niet werken. Ben het allemaal een beetje beu namelijk.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door huibf »

Fogeltje: kaart dit aan bij SAN en een reizigersocerleg. Maak het geheel duidelijk met een pdf van je account van ovchipkaart.nl
Je problemen had ik al eerder en een topic hier of dat van busfreaks geschreven.
Het niet goed herkennen van producten van verschillende vervoerders. (immers connexionsysteem werkt anders als dat van arriva en veolia.) En de voorangssituatie en de stapelkortingen is de reden dat Brabant nog steeds niet om is.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Zo, bij Arriva ligt nu ook een formulier op de deurmat.

Huib: bedankt voor het advies. Ik sta al in contact met het ROCOV Gelderland/Stadsregio en de Stadsregio zelf waar ik de tariefintegratie op lijn 99 aangekaart heb. Ik heb hier vorig jaar al een keer over gemaild naar zowel ROCOV Gelderland/De Stadsregio en het Reizigersoverleg Brabant. Het ROCOV heeft dit toen opgenomen en er ook de Stadsregio bij betrokken. Recentelijk heb ik weer contact gezocht omdat er voor mij onduidelijkheden waren en het definitieve einde er nu aankomt. Ik heb inmiddels antwoorden vanuit het ROCOV en de Stadsregio gehad. Of het ROB nog betrokken is/wordt, weet ik niet.

Ik heb dit probleem nu aan de kaak gesteld in een mail naar beide groepen.

Ik moet eens een lijstje gaan maken met verzoeken/klachten/mails m.b.t. OV die nog open staan. Dat zijn er inmiddels vijf en dan heb ik nog geen restitutie aangevraagd voor de rit waarbij de dalurenkorting niet verrekend werd, maar dat doe ik morgen.
"Een touringcar is geen bus"
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Freek »

Het probleem lijkt verdacht veel op het probleem dat bij de introductie van de DUK bekend was, maar volgens de vervoerders was opgelost. Toen was het probleem de 9 uursgrens. Werd er voor 9 uur ingecheckt en uitgeckeckt en vervolgens na 9 uur de overstap gemaakt dan werd (afhankelijk van de softwareleverancier van de vervoerder) of het instaptarief (maar wel met 20% korting) onterecht inrekening gebracht of werd er verder gereisd voor voltarief.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Daantje »

Weet je zeker dat het aan de combinatie met het dalurenproduct ligt en dat niet de klok van de incheckapparatuur van een van beide bussen niet goed stond waardoor je buiten de 35-minuten bent uit/ingecheckt? Dat heeft m'n vriend een keer gehad.

Verder is het niet waar dat het dalurenkortingproduct altijd wordt aangesproken in alle connexxionbussen ook buiten Oost-Nederland. Als ik met lijn 39 Den Haag Centraal - Leiderdorp van Connexxion reis, reis ik gewoon op saldo en wordt het kortingsproduct ook niet genoemd terwijl het wel op m'n kaart staat.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Daantje schreef:Weet je zeker dat het aan de combinatie met het dalurenproduct ligt en dat niet de klok van de incheckapparatuur van een van beide bussen niet goed stond waardoor je buiten de 35-minuten bent uit/ingecheckt? Dat heeft m'n vriend een keer gehad.
Binnen een halve minuut was ik overgestapt, dus daar lijkt het me niet aan te liggen. Aan mijn reisgegevens is ook te zien dat de tijden kloppen en het gewoon als overstap had moeten gelden.
"Een touringcar is geen bus"
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Ruben »

Daantje schreef:Verder is het niet waar dat het dalurenkortingproduct altijd wordt aangesproken in alle connexxionbussen ook buiten Oost-Nederland. Als ik met lijn 39 Den Haag Centraal - Leiderdorp van Connexxion reis, reis ik gewoon op saldo en wordt het kortingsproduct ook niet genoemd terwijl het wel op m'n kaart staat.
Zal wel enkel in concessiegebieden die grenzen aan Oost-Nederland worden gedaan. Daar bestaat immers het risico dat je overstapt op een bus waar die korting wel geldig is, en hierdoor vermijden ze daardoor een dubbel instaptarief.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door Daniel »

Goh, sinds wanneer grenst Eindhoven dan aan de concessies die onder de dalkorting Oost vallen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door find_your_spot »

Sinds wanneer grenst de regio Amsterdam/Haarlem aan de concessies die de Connexxion Dal Korting Oost Nederland herkennen?

In het weekend kon ik hier echt niet op mijn Studentenreisproduct reizen, alles ging vol tarief op het dalkortingsproduct.
For Your Railroad Adventures
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door fogeltje »

Ik heb inmiddels geld teruggevraagd bij zowel Connexxion als Arriva. Connexxion reageert sinds ze een webformulier hebben best rap, heb mijn restitutie al opgehaald.

Paar dagen geleden antwoord van Arriva gekregen (ging ongeveer 1 of 2 weken overheen), binnen 6 weken krijg ik mijn 79 cent op mijn bankrekening. Ik vraag me af waarom dat zo lang zou moeten duren.
"Een touringcar is geen bus"
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Probleem met Dalurenkorting Oost-Nederland en overstap

Bericht door find_your_spot »

fogeltje schreef:krijg ik mijn 79 cent op mijn bankrekening.
:') :') 79 centen... Beter had je een dagkaart geeist! :Y
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten