Mobiele versie?

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mobiele versie?

Bericht door Thom91 »

http://phpbb-mobile.com/

Kwam dit net tegen op google
Komt wel goed schatje.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mobiele versie?

Bericht door TheKnitter »

Precies de link die ik ook wou geven. Komt mij bekend voor :wink:
Anders deze nog: http://phpbbacademy.com/community/viewt ... =39&t=5386
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door Geert »

Deze plugin is zojuist geinstalleerd. :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mobiele versie?

Bericht door Justin »

Nou, zo te zien werkt ie prima. Layout is misschien even wennen, maar het principe werkt!! :)

Afbeelding [Mobiele post]
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mobiele versie?

Bericht door Freek »

Bij mij werkt het ook allemaal. Top

Afbeelding [Mobiele post]
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mobiele versie?

Bericht door find_your_spot »

Het is even wennen, maar zelf zal ik het niet gaan gebruiken omdat ik het onhandig vind op een iPhone.

Afgezien van dat werkt het verder prima.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Mobiele versie?

Bericht door iljitsch »

Wel lekker dat dit 10 x sneller laadt. De opmaak kom ik nog op terug na 'm een kans gegeven te hebben.

Wat wel mooi zou zijn is iets voor de afkortingen e.d., want de iPhone heeft geen mouseover dus je wordt dan steeds direct naar de wiki gestuurd.

Afbeelding [Mobiele post]
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mobiele versie?

Bericht door Mark »

Werkt prima, mijn complimenten!!

Afbeelding [Mobiele post]
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mobiele versie?

Bericht door microshit »

Werkt ook op de iPad erg lekker ;)

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door Daniel »

Werkt prima, maar vind 'm nou niet bepaald uitblinken in overzichtelijkheid.. Wat dat betreft is de normale versie via mobiel net wat beter (maar in de mobiele versie zijn de linkjes weer handiger geplaatst)

Afbeelding [Mobiele post]
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door Daniel »

En owja, waarom staat er twee keer een tekst "voeg mijn onderschrift toe" met voor allebei het vinkje aangevinkt onder het invoerveld :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door Geert »

Voor degenen die liever de gewone OVNL-layout op hun mobiele telefoon zien, bovenaan de homepage staat (in de mobiele versie) een linkje naar de gewone versie (http://www.ovinnederland.nl/?style=2).

De layout kan nog aangepast worden, het is de layout die aangeboden werd op de link die Thom91 gaf met verder nog geen aanpassingen, maar daar kan in gesleuteld worden. Zelf vind ik vooral het topicoverzicht nog niet helemaal overzichtelijk, maar ik hoor graag jullie mening.

Dubbele optie voor handtekening is weggehaald.
iljitsch schreef:Wat wel mooi zou zijn is iets voor de afkortingen e.d., want de iPhone heeft geen mouseover dus je wordt dan steeds direct naar de wiki gestuurd.
Dit is een lastig probleem, Safari voor iOS ondersteunt geen tooltips maar die zijn hier wel voor bedoeld. Ik ben bang dat er voorlopig niets anders op zit dan naar de wiki te surfen.

Ik weet niet of het goed te realiseren is, maar zou het helpen als de tekst voluit achter elke afkorting staat? Of is dat dan weer overdreven?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Mobiele versie?

Bericht door iljitsch »

Geert: ja, het overal helemaal uitschrijven wordt snel irritant denk ik. Bv in situaties waar ten onrechte een stationsafkorting gedetecteerd wordt.

Het mooist zou zijn dat bij aanklikken een popup verschijnt met wat de afkorting betekent die je vervolgens weer kan sluiten of doorklikken naar de wiki.

Als dat niet mogelijk is kan het wellicht wel om de wiki te openen in een nieuw window zodat je sneller terugbent op de oorspronkelijke pagina door gewoon het nieuwe window weer te sluiten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door Suus »

Grappig dat je dat zegt aangezien nu Beverwijk gelinkt wordt :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mobiele versie?

Bericht door Chauf21 »

Bedankt voor het installeren!
Geert schreef:De layout kan nog aangepast worden, het is de layout die aangeboden werd op de link die Thom91 gaf met verder nog geen aanpassingen, maar daar kan in gesleuteld worden. Zelf vind ik vooral het topicoverzicht nog niet helemaal overzichtelijk, maar ik hoor graag jullie mening.
Ik neem even aan dat de mobiele versie door voornamelijk 'vaste gasten' wordt gebruikt en dat het bij de mobiele versie meer draait om de inhoud van de berichten. Er kan wat mij betreft dus wel het een en ander weggelaten worden.
- Op de mobiele overzichtspagina kunnen de beschrijvingen van de (sub)fora wel weg. Op zich spreken de titels wel voor zich.
- Bij de forumberichten mogen de gebruikersgegevens wel weggelaten worden. Nu lijkt het net of een Gebruiker in 2008 een bericht heeft geplaatst, terwijl dat zijn registratiegegevens zijn. Dat lijkt mij overbodig op de mobiele versie.
- Wanneer je niet ingelogd bent, heb je niet de mogelijkheid om de 'actieve onderwerpen' te bekijken. Het zou fijn zijn als dat linkje er wel staat :)

Dat waren mijn suggesties :D
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mobiele versie?

Bericht door MdJ »

Ziet er prima uit!

Afbeelding [Mobiele post]
Bij twijfel: gebruik beton.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Mobiele versie?

Bericht door mb90 »

Werkt prima zo. Net wat makkelijker en sneller dan via de gewone site op mijn N97.

Afbeelding [Mobiele post]
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mobiele versie?

Bericht door Fles »

Ziet er goed uit ja. Ik zou alleen de mobiele versie NOG meer beperken tot de basics. Dus die 4 vinkvakjes weglaten onderaan, geen signatures tonen, in de topiclijst alleen de topictitel en eventueel de pagina-linkjes (dat 1 2 3 4 5 en zo). Ook hoef ik niet in een topic te zien welke posts mobiel gemaakt zijn en welke niet. Althans niet in de mobiele versie.

1 regel per topic in de topiclijst, en dan niet wie de TS was en wie wanneer het laatste bericht gepost heeft, gewoon met een tekstkleurtje aangeven OF er nieuwe berichten zijn. Je moet enorm woekeren met de ruimte op een schermpje namelijk.

Bovendien werd bij mij (HTC Desire, Android 2.2) de schermbreedte de eerste keer niet goed gedetecteerd, maar dat is niet te reproduceren :) Zal wel een runonce-achtig issue zijn geweest of zo :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door STF »

Dat woordje [Mobiele post] mag er wat mij betreft wel achter, door de vette tekst trekt het meer aandacht dan het bericht zelf.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mobiele versie?

Bericht door find_your_spot »

Wat mij betreft mag die toevoeging van mobiele post weg.

Ik denk dat de meeste van ons prima kunnen typen op hun mobieltje.

Afbeelding [Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Mobiele versie?

Bericht door iljitsch »

Of hou het alleen bij het ikoontje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door Geert »

Dat van dat icoontje zullen we meenemen in het beheerdersoverleg.
Fles schreef:Ziet er goed uit ja. Ik zou alleen de mobiele versie NOG meer beperken tot de basics. Dus die 4 vinkvakjes weglaten onderaan, geen signatures tonen, in de topiclijst alleen de topictitel en eventueel de pagina-linkjes (dat 1 2 3 4 5 en zo). Ook hoef ik niet in een topic te zien welke posts mobiel gemaakt zijn en welke niet. Althans niet in de mobiele versie.

1 regel per topic in de topiclijst, en dan niet wie de TS was en wie wanneer het laatste bericht gepost heeft, gewoon met een tekstkleurtje aangeven OF er nieuwe berichten zijn. Je moet enorm woekeren met de ruimte op een schermpje namelijk.
De indeling van de lijst met topics zal in de loop van de week worden aangepast, waarbij diverse zaken weggelaten worden. Idem voor diverse andere pagina's (zie ook opmerkingen van Chauf21).

Het is overigens niet mogelijk om het icoontje voor mobiele post weg te laten in alleen de mobiele versie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mobiele versie?

Bericht door Fles »

Geert schreef:Het is overigens niet mogelijk om het icoontje voor mobiele post weg te laten in alleen de mobiele versie.
Dan laat het maar overal weg. Het mag geen excuus vormen om maar onnadenkende posts vol fouten te plaatsen. :twisted:
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mobiele versie?

Bericht door tsov »

Ziet er mooi uit! Ik sluit me aan bij de suggesties van Chauf21 en Fles :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mobiele versie?

Bericht door TheKnitter »

Fles schreef:
Geert schreef:Het is overigens niet mogelijk om het icoontje voor mobiele post weg te laten in alleen de mobiele versie.
Dan laat het maar overal weg. Het mag geen excuus vormen om maar onnadenkende posts vol fouten te plaatsen. :twisted:
Sluit ik mij helemaal bij aan, dat is niet een nuttige toevoeging, dat icoontje. De mobiele versie werkt echter prima *O*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten