Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Plaats reactie
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door robinzes »

Hallo ik ga morgen een rondje brabant doen op zoek naar busboekjes. Weet iemand of er ook boekjes van Hermes in het SRE gebied zijn? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Suus »

Ik denk dat je dat het beste aan Fogeltje kan vragen :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

Hermes heeft 1 busboekje voor het gehele SRE gebied. Het gaat om een vrij dik boekje met complete haltelijsten. Je krijgt er ook een lijnnetkaart van het gebied bij. Geheel kost 3,50 en is te koop bij de Hermes winkel op het station in Eindhoven (tussen de AH To Go en Burger King).
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door robinzes »

Oke, bedankt.
Deze boekjes zijn te minste nog te betalen. Ik Arnhem en Nijmegen kosten ze gewoon 4,50- euro. En daar zijn ze dan nog heel dun ook.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

Ik heb vier euro betaald voor het boekje in Nijmegen. Maar ik ben het ermee eens dat de prijs/kwaliteitsverhouding erg slecht is. Vroeger, ten Novio/Hermes tijden, was het boekje min of meer gelijk aan dat van Hermes/Eindhoven, met complete haltelijsten. Sinds Novio alleen onder de naam Breng rijdt hebben ze de haltelijsten eruit gehaald. Ook de kwaliteit van de kaart is minder geworden.

Ik ben blij dat de boekjes en kaartjes in Eindhoven al die jaren uitgebreid en van hoge kwaliteit zijn gebleven.

Als je door Brabant reist en busboekjes wilt scoren, dan kun je wellicht ook de boekjes van Arriva en Veolia ergens meenemen. Deze zijn gratis, maar je krijgt er ook minder voor. Ik weet niet of ze die in Eindhoven ook hebben. Ik heb het boekje van Arriva in december in Veghel gehaald.
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door robinzes »

Ik kom ook nog in uden en oss. Is daar nog wat te halen?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Ronald »

De busboekjes zijn in hun oorspronkelijke opmaak sinds kort ook te bekijken op de Connexxion-site.

Voor de busboekjes (of lijnfolders) van de rest van Brabant heb je de meeste kans in 's Hertogenbosch, Tilburg en Breda.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

Ik zou in ieder geval niet weten waar in Uden of Oss. In ieder geval niet op het busstation in Uden of station in Oss. De Arriva stores in Veghel en 's-Hertogenbosch in ieder geval zeker wel. Soms liggen ze ook nog in de bus, maar dat is meestal alleen even in December. Ik weet niet precies waar je in Brabant allemaal gaat komen, maar als je eigenlijk voor het Hermes gebied doet, dan zou je met lijn 152 naar Veghel kunnen gaan en weer terug naar Eindhoven, of met lijn 25 naar Helmond. De 152 is in ieder geval nog redelijk rap in Veghel.
"Een touringcar is geen bus"
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Joshua »

Het busboekje van Hermes is inderdaad echt waar voor je geld.

Maar ik vind ze pas echt duur in Groningen bij Qbuzz.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

Ronald schreef:De busboekjes zijn in hun oorspronkelijke opmaak sinds kort ook te bekijken op de Connexxion-site.
Het nadeel hiervan is dat je ze dan niet "hebt". Ze zijn namelijk niet te downloaden (wellicht omdat ze bang zijn dat dan niemand de papieren versies meer koopt). Tenminste ik heb geen downloadknop voor 1 PDF kunnen vinden. Het enige wat je kunt doen is pagina voor pagina printen of naar een PDF printer sturen en zo je eigen PDF maken (die dan retegroot qua bestandsgrootte gaat worden als je alle pagina's gaat samenvoegen).

En ja, dit is ook een verkapte "als iemand weet of je ze wel makkelijk kunt downloaden, dan hoor ik het graag"-post
"Een touringcar is geen bus"
Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Flevolander »

De manier waarop Connexxion de busboekjes als PDF aanbiedt is inderdaad knap irritant. Bij Arriva kun je ze wel in 1x helemaal downloaden. Veel beter.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

Kun je bij Veolia eigenlijk ook de busboekjes als geheel inzien/downloaden?
"Een touringcar is geen bus"
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Raymond »

Ja, maar ze zijn wat lastig vindbaar. Hier staan die van Noord-Brabant. De link voor het downloaden is te vinden aan de rechterkant.
Voor de overige regio's geldt hetzelfde principe, alleen links dus eerst even de andere regio selecteren
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Daniel »

Flevolander schreef:Bij Arriva kun je ze wel in 1x helemaal downloaden. Veel beter.
Dat zijn lijnfolders he, da's wat anders... op de nieuwe Arriva-site kan je trouwens ook wat lastiger PDF-jes downloaden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Flevolander
Berichten: 123
Lid geworden op: wo 01 dec 2010, 15:05

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Flevolander »

Daniel schreef: Dat zijn lijnfolders he, da's wat anders... op de nieuwe Arriva-site kan je trouwens ook wat lastiger PDF-jes downloaden.
Drie weken geleden kon ik nog het hele busboekje van Waterland downloaden. Geen lijnfolder. Maar inderdaad heeft Arriva nu ook dat slechte Connexxion-achtige systeem op de site gezet waarbij je het busboekje alleen maar in kan zien. En inderdaad alleen nog maar lijnfolders kan downloaden. Wie verzint er toch zoiets? Jammer dat ik drie weken geleden niet tegelijk alle Arriva-busboekjes gedownload heb.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

Dat is vreemd, ik heb vanmiddag anders bij Arriva nog complete busboekjes gedownload als PDF.

Als je bijvoorbeeld zit op http://www.arriva.nl/reisinformatie/die ... d-brabant/ dan zie je staan:
Busboekje Noordoost Brabant en de Meierij
Busboekje Stadsdienst 's-Hertogenbosch

Click op de eerste. De pagina breidt zich uit.

Busboekje Noordoost Brabant en de Meierij

• Alle buslijnen
• Algemene informatie
• Reistips en reisregels
• Belangrijkste wijzingen
• Vervoerbewijzen
• Vervoerbewijs kopen
• Overig

» Bekijk busboekje

Als je nu rechtsklik doet op "bekijk busboekje" dan kun je "save target as" doen en de PDF van het GEHELE boekje opslaan. Werkt voor alle boekjes op de Arriva site :)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Suus »

Het kan ook zonder trucjes: Als je er gewoon op klikt komt is er in het ding dat over de pagina wordt gelegd rechtsonderaan een downloadknop. Als je daarop klikt verschijnt er een dialoog met een downloadknop. Als je daar op klikt kan je een downloadlocatie kiezen en dan krijg je de volledige PDF op je computer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Daniel »

Hmm ja, Arriva had altijd alleen maar lijnfolders maar zie dat ze nu ook bij DAV het busboekje toegevoegd hebben. Opvallend daarbij dat je het normaal 3,50 kostende boekje van de streeklijnen kunt downloaden, maar 't gratis stadsbusboekje van Dordrecht niet :P

Overigens kan ik bij de Brabantse lijnen alleen de voorpagina zien als ik 'm normaal open, maar krijg ik wel alle pagina's wanneer ik 'm download.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door midnet »

als je de reis nog moet maken-of een kleine omweg ervoor over hebt:
Brabant-ex BBA, nu Veolia-heeft shops in Tilburg en Breda (IN het station daar)-gratis folders per stad of per gebied, met alle lijnen, maar enkel tijden, liggen zo te grijp. Sommige kaarten ook. ARRIVA beheert de shops in Veghel en den Bosch, daar liggen ze achter de counter en je moet gericht vragen (streekboekje an stad den Bosch-beide met goede kaart). Dit is allemaal gratis. In Tilburg hebben ze ook (als er nog voorraad is) DELIJN/Be 450 naar Turnhout.
Q-Buzz noorden: allerlei gratis folders per stad of gebied, maar enkel de tijden. Shops in Assen, Emmen en een soort winkelbus in Groningen (vvanwege de vete met ARRIVA, die de echte shop in station Groningen doet).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door Joshua »

Nou ik heb een keer gehad dat ik in Tilburg een busboekje wou pakken maar dat een medewerker daar boos op mij werd en dat ik het moest vragen en er dan ook voor ging staan. Bang dat ik het schap leeg zou roven of zo?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

De belangrijkste vraag is overigens niet beantwoord, heeft TS zijn busboekjes kunnen krijgen? :mrgreen:
"Een touringcar is geen bus"
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door robinzes »

Jahoor ik heb ze allemaal !!! Heel erg bedankt. Zeer uitgebreid is dat boekje van Hermes voor maar 3,50.
De rest van Brabant heb ik gratis ( ook niet slecht ) Wat ik er fijn vond om te zien was dat men in Brabant nog een echte service punten heeft. Bij ons in Gelderland volgends mij bijna niet ( ja behalve dan Apeldoorn en Nijmegen ). Maarja als chauffeur van syntus heb ik daar alle busboekjes wel :wink:
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Busboekje SRE gebied Eindhoven / Helmond

Bericht door fogeltje »

In Nijmegen is het ook een tijd weggeweest, maar het was een eis voor de nieuwe concessie dat de Novio winkel weer open zou gaan.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 85 gasten