Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Hoe ben je dat dan via mijn.syntus.nl te weten gekomen?
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Er worden deze aankomde week OF dit Weekend al Bussen geruild. Alle man gas bussen naar veluwelijn en enkele MB citaro gas bussen naar Ede ( valleilijn ).
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Er worden ondertussen bussen geruild, ben nu met een interessante discussie bezig met @veluwesebus. :P
robinzes schreef:Hoe ben je dat dan via mijn.syntus.nl te weten gekomen?
Om op het vorige terug te komen. Was toch aan het klagen en dacht meteen van even vragen. Mijn vraag werd netjes doorgezet dus..., ook netjes antwoord gekregen.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

Iemand de MAN bussen vandaag al op de veluwelijn gezien ? Ik hoef vandaaag niet te werken,
dus ontspring mooi de dans. :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Milco »

robinzes schreef:Iemand de MAN bussen vandaag al op de veluwelijn gezien ? Ik hoef vandaaag niet te werken,
dus ontspring mooi de dans. :wink:
Een tip: http://n794b.webcam.nl/flash/ Dit is een webcam van het transferium in Heerde, je kunt zelfs inzoomen op het vertrektijdenbord. Hoef je niet te werken, maar kun je wel alles in de gaten houden. :wink:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Suus »

Er rijdt daar net een Citaro weg :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Ja, nu ook. Eerst was de dienst veel te krap gepland, maar tegenwoordig is die in de avond juist veel te ruim. Opvallend is dat Syntus in de avond vrijwel dezelfde reistijden hanteert als overdag. Laatst was de bus 10 minuten 's avonds te vroeg in Apeldoorn aangekomen.

Ook opvallend is de slechte aansluiting 's avonds in Apeldoorn op de bus vertrekkende om .22/.52. Alle treinen komen een paar minuten later binnen. De aansluiting lijkt mij belangrijker dan mensen die in Zwolle juist op een trein willen overstappen, omdat 's avonds mensen eerder terug naar hun dorp (Vaassen, Heerde, Epe) gaan dan nog op een trein stappen.

Uit het twee voorgaande vraag ik me af: Zou de vertrektijd met een korte haltering in Apeldoorn niet 10 a 15 minuten eerder kunnen?
Laatst gewijzigd door visgraat op zo 12 jun 2011, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

ik denk dat dit simpelweg niet mogelijk is met materieel. Ook in Zwolle en op transferium Heerde moet met overstappen rekening gehouden worden. Vooral Zwolle en de treinen richting Utrecht en het Noorden zijn belangrijk. Dus ik denk dat we al aan het maximale zitten.
visgraat
Berichten: 861
Lid geworden op: vr 13 mei 2011, 23:13

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door visgraat »

Ik heb het over 's avonds. Welke aansluitingen zijn er dan mogelijk op transferium Heerde?
En zoals ik al zei, de aansluiting van trein op bus in Apeldoorn lijkt mij 's avonds belangrijker dan van bus op trein in Zwolle. Maar misschien weet jij daar meer over en is de reizigersgroep die in Zwolle op de trein stapt 's avonds belangrijker.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

visgraat schreef:Ik heb het over 's avonds. Welke aansluitingen zijn er dan mogelijk op transferium Heerde?
En zoals ik al zei, de aansluiting van trein op bus in Apeldoorn lijkt mij 's avonds belangrijker dan van bus op trein in Zwolle. Maar misschien weet jij daar meer over en is de reizigersgroep die in Zwolle op de trein stapt 's avonds belangrijker.
Lijn 294, en soms is dat zelfs al moeilijk. Dat aangezien sommige chauffers niet eens even (max) 5 minuten willen wachten. Met zowel 90 als 294 haal je dat makkelijk in! Dan praat ik met name de 90 -> 294 kant op, want in het ergste geval ben je dan een half uur aan het wachten, afhankelijk waar je in Apeldoorn moet zijn.

Ze kunnen beter de aansluitingen ervan om .10 en .40 maken. Simpel en je kan alle kanten op! :+

Edit: 's avonds heb je die aansluiting dan niet, maargoed.
Laatst gewijzigd door Xanland op di 14 jun 2011, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door marvinkok »

Heb vanmiddag in een flits een MAN in Epe op de 90 gezien, was rond 1400 richting apeldoorn meen ik

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

Zomaar een vraagje, maar wat is eigenlijk het nut dat nu alle MAN's van de Valleilijn naar de Veluwelijn gaan en een aantal Citaro's de omgkeerde weg gaan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Daniel »

Simpelweg dat men dan in Ede alleen nog aardgas-Citaro's heeft :idea:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Meltrain »

Maar daartegenover staat dat men in Zwolle nu ineens MAN's krijgt (of blijven die alleen in Apeldoorn?). Zoveel voordeel lijkt me dat nu ook weer niet hebben.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Volgens mij is het ook/meer vanwege de betrouwbaarheid van de MAN's bussen, want die waren zo slecht, als ik het zo hoorde van de chauffeurs.
De MANs gaan nu uiteraard alleen de Veluwelijn op.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Lennart99
Berichten: 2
Lid geworden op: di 16 nov 2010, 11:47

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Lennart99 »

Alle MANs blijven in principe in Apeldoorn. Hiervoor is gekozen omdat deze bussen in onderhoud zijn bij TSN Apeldoorn (dichter bij het vuur). In Ede rijden nu voormalige Veluwelijnbussen, welke in onderhoud zijn bij Mercedes Wensink.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

En ik neem aan dat de Ex-citybussen (de 5280-5285) ook naar Apeldoorn gaan? Of gaan die ook naar Zwolle?
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

syntus heeft iets van een contract met MAN voor de toekomstige levering van 3 a 4 ( aantal weet ik niet precies ) NIEUWE gas bussen. Syntus zou voor MAN i.p.v Mercedes kiezen omdat MAN bij de bestelling meteen de problemen met de HUIDIGE bussen zou oplossen. Tot dat opgelost is blijven die MAN bussen dus rondom Apeldoorn. en zijn die ex-citybussen uit groningen tijdelijk hier todat nieuwe MAN bussen instromen ( dat kan nog even duren ).
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

Dus er is eigenlijk meer voorkeur voor Mercedes-Benz dan MAN, maar door dat gedoe met het oplossen van de problemen van de MANs bestellen ze der maar een paar. Zo vat ik het tenminste op als ik het hier zo hoor.

Maar waar blijven die ex-Arriva's dan, want neem aan dat die ook is een keer worden ingezet? Of dat dus pas in september, ik dacht namelijk juist dat die nieuwe MAN-bussen dan pas geleverd zouden worden.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
flipje
Berichten: 1253
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door flipje »

Net op station Zwolle geweest. Op de 90 allemaal Citaro en op 294 3x een Man en een amba, toeval?? Of wordt de 90 voorlopig door alleen de Citaro's gereden?

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Cookie »

Op lijn 88 reed vannacht een Veluwelijnbus, dus in Ede zijn ze ook aangekomen.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door Xanland »

flipje schreef:Net op station Zwolle geweest. Op de 90 allemaal Citaro en op 294 3x een Man en een amba, toeval?? Of wordt de 90 voorlopig door alleen de Citaro's gereden?

Afbeelding [Mobiele post]
Gewoon willekeurige inzet. Vanochtend zaten er 3 MANs & 2 MB-C's op de 90 en op de 294 een MB-C & Amba. Dus het wordt gewoon gehusseld. 't Is gewoon altijd dat er een willekeurige gelede op een bepaalde omloop rijdt, dus alles kan. :P

Cookie schreef:Op lijn 88 reed vannacht een Veluwelijnbus, dus in Ede zijn ze ook aangekomen.
Klopt, ze zijn gewoon 7 op 7 overgezet. Volgens mij rijdt daar nu de serie 5273 - 5279. Alle MANs rijden nu dus op Veluwelijn.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Ik had de 5255 op de 90... Die had het steeds moeilijk met het schakelen... Als een gek trillen, evenals bij de 80...

Ik heb drie amba's op de 294 (+ een ex-1500-amba) gezien, de vierde veluwelijnamba reed op de 90... Alhoewel 5 minuten daarna alweer een citaro reed.
Bij twijfel: gebruik beton.
robinzes
Berichten: 351
Lid geworden op: ma 02 nov 2009, 14:35

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door robinzes »

even voor de duidelijkheid, er word normaal niet zomaar gewisselt met bussen de hele dag door. De bussen krijgen s'morgens een omloop nummer toebedeeld en daar rijden ze dan de hele dag op. Er wordt ook niet gewisselt tussen lijn 294 en 90. In de bijgevoegde pdf documenten zien jullie de omlopen van de bussen en waar ze rijden.

Bussen Zwolle:
Lijn90-
omloop: 650, 651, 652, 653, 654, 655, 670 en 671. (= 8 bussen )
Lijn294-
omloop: 657 en 656 (= 2 bussen )
zie pdf document: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CLy9gsgI

Bussen Apeldoorn:
Lijn90-
omloop: 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 270 en 271 (= 11 bussen )
Lijn294-
omloop: 261, 262, 263 en 264 (=4 bussen )
zie pdf document: https://docs.google.com/viewer?a=v&pid= ... y=CJC43aEH
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Syntus Gelderland (Veluwe) Topic #4

Bericht door MdJ »

Voordeel is wel dat die MANs 90 kunnen. Iig de 5251.

Afbeelding [Mobiele post]
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 gasten