Nieuwe kiosk op station

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Nieuwe kiosk op station

Bericht door Wubbo »

Nieuwe kiosk op station
woensdag 09 juli 2008 | 03:18 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 09 juli 2008 | 09:29

APELDOORN - Op het middenperron van het NS-station in Apeldoorn hebben bouwvakkers in amper drie dagen tijd de bestaande kiosk gesloopt en een nieuwe gebouwd.

Om reizigers snel weer te kunnen bedienen, werkten de mannen in de avonduren door aan de klus. Maandagochtend begonnen ze met de sloop, vanochtend is de nieuwe kiosk weer open. De kiosk heeft veel meer glas dan de oude. Vorig jaar ging al een nieuwe kiosk open op het bordes van het station, tegelijk met het gerestaureerde station, twee liften en de fietsenstalling, nu is ook de kiosk op het middenperron weer up to date. Eerder verscheen op het middenperron ook een nieuwe wachtruimte.

Bron: De Stentor
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door MdJ »

Ik zou toch zweren dat vorige week woensdag de kiosk gesloopt was. :shock: Daarmee is het geen 3 dagen, maar slechts 7 dagen. Overigens staat de nieuwe wachtruimte tussen de Westkant en de trap.
Bij twijfel: gebruik beton.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door M57 »

Weer een Kiosk met duurdere koffie :evil:
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Thijs »

Het is best snel gegaan. Apeldoorn is echt een mooi compleet station geworden! :D
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Weer een Kiosk met duurdere koffie :evil:
Is de koffie in de vernieuwde Kiosk duurder dan in de oude dan?

Nouja, sowieso is het het wel waard, want wie heeft er nu niet liever versgemalen koffie met geschuimde melk op z'n cappuccino dan gevriesdroogde koffiezooi met een 0,001 cm dikke melklaag er op?

Als het even kan, komt mijn koffie bij Shakie's vandaan. 100% bio. <3 (En anders Café T Espresso.)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door M57 »

Jurjen schreef:Is de koffie in de vernieuwde Kiosk duurder dan in de oude dan?
Ja, en dat geldt voor meer producten.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Aking »

tuurlijk... ze moeten toch de kosten van de verbouwing (dan wel de hogere huur door de verbouwing) terugverdienen?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

Is de koffie in de vernieuwde Kiosk duurder dan in de oude dan?
Nee, een beker koffie is een dubbeltje goedkoper geworden; maar er zit veel minder koffie in een beker :evil:
In de oude kiosk van Hilversum kun je gewoon nog een 'ouderwetse' Grote Cappuchino bestellen, waar echt nog wat inzit... 8-) (en ze hadden er een lekkere glacékoek bij voor maar 85 ct. vanmorgen. Daar wordt ik nou blij van :D )
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door waldo79 »

keleti palyaudvar schreef:tuurlijk... ze moeten toch de kosten van de verbouwing... terugverdienen?
Is er geen eenheidsprijs voor Nederland?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door webguy »

Kennelijk niet: de oude kiosken zijn inderdaad goedkoper... Op station Arnhem zijn ze trouwens ook al bezig met het verwijderen van het perronmeubilair op sporen 8/9, teken dat daar ook een nieuwe Kiosk komt (perronmeubilair gaat weg zodat ze nieuwe kiosk kunnen plaatsen zodat ze aan 't werk kunnen...) .
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Ruben »

MdJ schreef:Ik zou toch zweren dat vorige week woensdag de kiosk gesloopt was. :shock: Daarmee is het geen 3 dagen, maar slechts 7 dagen. Overigens staat de nieuwe wachtruimte tussen de Westkant en de trap.
Ik ben maandag niet op het station geweest, maar ben de afgelopen week wél langs een gapend gat gelopen waar de oude kiosk eerst stond, en bouwvakkers waren bezig om dat zand te egaliseren. De kiosk moet dus al vorige week zijn afgebroken inderdaad. Volgens mij was het maandag 30 juni dat ik langs die lege "bouwput" liep naar de achterkant van het perron. Dus dat maakt het 10 dagen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Aking »

waldo79 schreef:
keleti palyaudvar schreef:tuurlijk... ze moeten toch de kosten van de verbouwing... terugverdienen?
Is er geen eenheidsprijs voor Nederland?

Ik denk dat die eenheid is opgedeeld in kiosk oude stijl en kiosk nieuwe stijl :wink:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

de oude kiosken zijn inderdaad goedkoper..
Nee hoor; ten opzichte van de prijs van een 'grote koffie' is de prijs gezakt (van 1,90 naar 1,80). Ten opzichte van een kleine koffie (1,60 naar 1,80) gestegen. Maar mijn cappuchino kost nog steeds 2 euro. En dan nu een kleine :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Bastiaan »

Laten we massaal zelf thermosflessen meenemen!
Een flesje frisdrank bij de Koisk kopen doe ik ook niet meer sinds de prijs óver de 2 euro is gegaan. Voor de helft van die prijs haal je bij de AH to Go een 1,5-literfles water, inclusief statiegeld. Is bovendien gezonder dan een flesje Cola of Extran. Moet er natuurlijk wel eerst een AH to Go in Zwolle komen.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Jurjen »

Bastiaan schreef:Laten we massaal zelf thermosflessen meenemen!
Een flesje frisdrank bij de Koisk kopen doe ik ook niet meer sinds de prijs óver de 2 euro is gegaan. Voor de helft van die prijs haal je bij de AH to Go een 1,5-literfles water, inclusief statiegeld. Is bovendien gezonder dan een flesje Cola of Extran. Moet er natuurlijk wel eerst een AH to Go in Zwolle komen.
Een euro vijf tegenwoordig, hè? En helaas voor jou, Assen krijgt eerst een to go!
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Bastiaan »

Ja, dat zeg ik toch :wink: Een flesje frisdrank kost 2,05. De helft daarvan is 1,025, afgerond 1,05 :P
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Jurjen »

Ik las even over het 'over' de 2 euro heen. ;-)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

ah in 2001 kostte een flesje cola ook al fl. 4,25 (1,90 euro); destijds was ik echt geschokt (daarvoor haalde ik nooit fris op een treinstation).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Caspar »

Om reizigers snel weer te kunnen bedienen, werkten de mannen in de avonduren door aan de klus.
Ik formuleer het liever zo; Om minder omzet te verliezen en reizigers zo snel mogelijk weer geld uit de zakken te laten kloppen....


Smullers is ook weer duurder zag ik, 2,15€ voor een patatje met, en hij was gisteren niet eens gaarof krokant, maar nog helemaal wit, slap en veel te zout. Het meisje haalde het netje met friet al na een half minuutje ofzo uit het vet :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

Smullers is een baggertent. Net als de Febo verschrikkelijke industriele rotzooi. Een smaakvol frietje heb ik echt nog nooit gegeten daar (en ik mijdt die tent dus ook zo veel mogelijk)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door M57 »

Vinny schreef:Net als de Febo verschrikkelijke industriele rotzooi.
:roll: De FEBO-snacks worden met de hand gemaakt. Niet in Thailand, maar in Amsterdam.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Vinny »

Leuk om te weten, maar daar smaakt het in 99% van de gevallen helemaal niet naar...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7625
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door waldo79 »

Caspar schreef: Smullers is ook weer duurder zag ik, 2,15€ voor een patatje met, en hij was gisteren niet eens gaarof krokant, maar nog helemaal wit, slap en veel te zout. Het meisje haalde het netje met friet al na een half minuutje ofzo uit het vet :roll:
Bij andere snackbars stijgen de prijzen net zo hard :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Caspar »

Wat me trouwens ook opviel; Ik zie ineens her en der 'Broodjeszaak' opduiken, in ruil van C'est du pain. Gaat C'est du pain verdwijnen?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Nieuwe kiosk op station

Bericht door Wubbo »

Dat ding heet Brooodzaak (met 3 o's). In Utrecht inderdaad in plaats van de C'est du Pain, maar of hij overal die keten gaat vervangen weet ik niet meer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten