NS regelt alternatieven voor ICE

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Jurjen »

MSTERDAM - De Nederlandse Spoorwegen (NS) hebben vrijdag alternatief vervoer geregeld voor passagiers die van Amsterdam naar Duitsland willen reizen. De ICE-treinen die normaliter op dat traject rijden worden door de Duitse spoorwegen aan de kant gehouden na een defect aan een wiel bij een van deze treinen.

Lees verder...

Naar aanleiding van de ontsporing van een ICE3 op de Hohenzollernbrücke nabij het Hauptbahnhof van Köln, heeft DB alle ICE3's uit de roulatie gehaald, en gaan zij deze allemaal controleren. Die Bahn heeft een lijst gepubliceerd met treinen die uitvallen.

Wat ik me afvraag: waarom rijdt de NS niet gewoon door tot Emmerich, om reizigers daar te laten overstappen? Dat kan wel, immers...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

Het is waarschijnlijk makkelijker om een paar bussen te regelen en in te zetten dan om ergens nog in Duitsland toegelaten materieel te vinden. ICM en Mat '64 heeft in het verleden toelating gehad; maar vanwege het feit dat ze een toilet hebben dat loost op de spoorbaan betwijfel ik of ze nu Duitsland in mogen... :roll:

Wat wel zou kunnen is tussen Arnhem en Emmerich met LINTen gaan rijden; dat materieel heeft nog steeds toelating in Duitsland... :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door waldo79 »

Of die LINTen daadwerkelijk Duitsland nog in mogen waag ik te betwijfelen...bovendien schakel je als NS een ander spoorbedrijf in om jouw wanprestatie te verhullen :o
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

Als het een wanprestatie is wordt die mijns inziens veroorzaakt door DB. Daarnaast heb je niet zomaar meer materieel 'in de ijskast staan', zeker omdat er tegenwoordig maar weinig mat zowel in Nederland als in Duitsland is toegelaten. Voor zover ik weet is de LINT nog steeds toegelaten, tenzij de Duitsers de eisen weer hebben opgeschroeft...

leuk hé: Eén Europa :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Aking »

Ben ik heel dom als ik zeg ICL met n loc dr voor? :roll:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

Ja. Dat ding heeft geen gesloten sanitair systeem volgens mij (vandaar dat de Duitsers het hebben afgeschreven). Overigens weet ik dit niet zeker, want in ICL ben ik nog nooit naar de wc geweest :oops:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Jurjen »

Klopt inderdaad, maar in elk geval mat '64 en ICM mogen en kunnen gewoon doorrijden naar Emmerich. Dat dat niet gebeurd is dus gewoon onwil van NS Hispeed.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

http://www.bahn.de/blitz/view/mdb/tp/UF ... _16_00.pdf

Je ziet dat er in Duitsland meer ICE treinen uitvallen zonder vervangend vervoer... (ik zou trouwens de CIV regels moeten nagaan of er sprake is van onwil bij NS-Hispeed. Ik kan me dat zelf niet zo goed voorstellen, want reizigers zijn dan snel uitgekeken op je bedrijf)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Suus »

Wel leuk dat er een pendeldienst is naar Emmerich, waar hoe verder. Rijdt de DB met een andere trein naar Köln?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Wubbo »

Vanaf Emmerich rijdt het normale Nahverkehr verder Duitsland in.
Waarom er verder niet gependeld wordt (met name op Arnhem - Emmerich, op Arnhem - Amsterdam heb je voldoende alternatieven) is mij ook een raadsel.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Caspar »

Een beetje off topic: ik heb in Duitsland afgelopen jaar nog zat treinen zonder gesloten toiletsysteem gezeten.


Over die ICE's, ondanks de omroep berichten op Asd bleven mensen gewoon staan op het perron, en ook staan toen de s3000 gereed stond waar de reizigers mee naar Ah moesten gaan. Zelfs na 3 omroepberichten bleven de mensen gewoon op het perron staan. Een service medewerker zou dan wel handig zijn op sommige momenten 8-)
Want na enig twijfel bleven de mensen dus achter op het perron toen die s3000 weer weg was.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Ruben »

Lekker flexibel ook dat er in zo'n situatie voor zoiets simpels als een open of gesloten toiletinrichting geen uitzondering gemaakt zou kunnen worden.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Jurjen »

NS-Reiziger schreef:Lekker flexibel ook dat er in zo'n situatie voor zoiets simpels als een open of gesloten toiletinrichting geen uitzondering gemaakt zou kunnen worden.
Hoho, een keer een treintje met een open toiletinrichting erover heen en je mag de ondergrond natuurlijk weer gaan saneren, hè?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Ruben »

Jurjen schreef:Hoho, een keer een treintje met een open toiletinrichting erover heen en je mag de ondergrond natuurlijk weer gaan saneren, hè?
Kunnen ze gelijk al die weilanden ernaast ook meenemen, want die beesten die daar op herkauwen scheiden het tienvoudige af, en dat elke dag. :pos:
En sinds de laatste open toiletinrichting over dat spoor is gegaan is het toch niet gesaneerd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

NS-Reiziger schreef:Lekker flexibel ook dat er in zo'n situatie voor zoiets simpels als een open of gesloten toiletinrichting geen uitzondering gemaakt zou kunnen worden.
Er zal ongetwijfeld meer spelen ;) Het toont alleen maar aan dat sommige toelatingseisen gewoon belachelijk zijn :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door reisthijs »

Ik betwijfel of alle rijtuigen van de nachtreinen via Emmerich wel allemaal een gesloten systeem hebben, zo vreselijk modern ziet het er ook niet altijd uit.
Caspar schreef:Een beetje off topic: ik heb in Duitsland afgelopen jaar nog zat treinen zonder gesloten toiletsysteem gezeten.
Die regels gelden dacht ik ook alleen voor nieuwe - of gemoderniseerde - treinen. Dat zou ook betekenen dat met ICL naar Emmerich rijden geen probleem moet zijn, dat zijn gewoon Duitse rijtuigen waar behalve een likje verf niets aan veranderd is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door JeePee »

Gedoe over gesloten toiletsystemen ten spijt. Morgen is er een vervangende treindienst Asd - Em op de tijden van de ICE's. Retourritten in aansluiting op de Duitse treinen naar Em.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Caspar »

De nieuwe sprinter kunnen ze mooi inzetten in de toekomst 8-) Helemaal geen wc's :lol:
Als ik dit weekend naar Franfurt of iets dergelijks zou willen zou ik het mooi annuleren of de auto pakken ofzo. Al dat geklooi...
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Jurjen »

Caspar schreef: Al dat geklooi...
Ja, inderdaad. Rijd gewoon door. Dan gaat er maar wat mis met 300 km/h. Nee, spoorveiligheid is een beetje jammer dat het überhaupt bestaat!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Caspar »

Ik doel meer op vanochtend, eerst een negatief reisadvies, even later weer niet etc etc. Ik kan je garanderen dat er minstens 50 reizigers zijn geweest die niet snapten dat ze met de t3000 mee moesten om weg te komen richting Keulen etc ondanks 4x omroep over opgeheven trein en het alternatief met de 3000. Ze lieten die 3000 gewoon voor hun neus wegrijden.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Ronald »

Op de website van NS Hispeed is niks te vinden over de stremming... Ja, alleen dit...
Actuele reisinformatie NS Hispeed treinen
Er zijn geen items om weer te geven
Op de site van NS (binnenland) staat een linkje "ICE International rijdt niet".
Als je er op klikt krijg je dit:
Vanaf vrijdag 11 juli - ICE International rijdt tijdelijk niet

U bent niet bevoegd om dit onderdeel te bekijken.
U dient zich in te loggen.
Stelletje prutsers :evil:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

Dit klinkt of ze de informatie aan het updaten zijn :D

Ik ben heel benieuwd wat voor vervangend mat. ze hebben ingezet, en waarom dat vandaag niet beschikbaar was...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Wubbo »

Morgen en overmorgen is het weekend, dan is er wel materieel. NS gaat ook niet zomaar even 2 of 3x een zootje mat vrijmaken voor Int tijdens de spitsen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Geert »

Caspar schreef:Over die ICE's, ondanks de omroep berichten op Asd bleven mensen gewoon staan op het perron, en ook staan toen de s3000 gereed stond waar de reizigers mee naar Ah moesten gaan. Zelfs na 3 omroepberichten bleven de mensen gewoon op het perron staan. Een service medewerker zou dan wel handig zijn op sommige momenten 8-)
Want na enig twijfel bleven de mensen dus achter op het perron toen die s3000 weer weg was.
Ik zat vandaag in een s3000 vanaf Den Helder tot Ut, en ik zag ook een paar mensen instappen die naar Duitsland moesten. Toen ze het nog een keer bij de conducteur checkten wist die van niets en toen hij het opgezocht had in zijn railpocket raadde hij ze maar aan om tot Arnhem te blijven zitten. Kennelijk was niet iedereen even goed op de hoogte...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS regelt alternatieven voor ICE

Bericht door Vinny »

Goed een nuttige aanvulling van mijn collega:
Zaterdag en Zondag ICM op Emmerich.

@ Lenstrato: ICM is niet toegelaten voor Duitsland en dat zal ook nooit gebeuren aangezien je toch niet verder komt met dat spul dan het grensstation. En voor vervangend vervoer met ICm e.d. moet je wel even de toestemming hebben van het EBA. En net zoals bij IVW is dat niet op dezelfde dag al helemaal rond, en duurt het even voordat de papierwinkel in orde is, want je wil als spoorwegmaatschappij wel met een trein rijden die verzekerd is.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten