OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Zeker? niet spoor4; dat kopspoortje in spoor 3/5? (getuige eerdere meldingen daarvan)

Aangezien zo'n buitendienststelling voor het intrillen van damwanden tvb een lift niet zo snel opgeheven wordt, lijkt mij?
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Die damwanden zijn niet alleen voor een lift trouwens, er schijnen ook roltrappen te komen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

MdJ schreef:Zeker? niet spoor4; dat kopspoortje in spoor 3/5? (getuige eerdere meldingen daarvan)

Aangezien zo'n buitendienststelling voor het intrillen van damwanden tvb een lift niet zo snel opgeheven wordt, lijkt mij?
Hij zal vast ook op spoor 4 behandeld zijn. Maar ik had hem zaterdag ook op spoor 8 zien staan, getuige mijn eigen ogen :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Milco »

Als ik op deze webcam: http://n794b.webcam.nl/flash/ op de link 'vertrektijden' klik, en ik mag het vertrektijdenbord geloven, dan rijdt Syntus vandaag gewoon een doordeweekse dienst, aangezien dat bord ook lijn 294 aangeeft. Trouwens, 9292ov zegt dat ook.
Connexxion rijdt wel een zondagsdienst en de NS rijdt een zaterdagsdienst... Hoezo: verschillende dienstregelingen? :roll:
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Freek »

Maar vervolgens rijdt de bus niet. Althans, volgens het DRIS bord moesten er om 12.11 bussen komen, maar er is er geen een langs gekomen terwijl ze wel van het DRISpaneel verdwenen zijn. Iets met verkeerde dienstregelingen inladen denk ik....
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thomas »

Hm, vandaag een van de zeldzame dagen dat het wel erg veel moeite kostte om van Asa naar Amf te reizen. Aangekomen op Amstel stond keurig aangegeven dat er door koperdiefstal minder treinen reden tussen Dvd en Asdz. Daarbij was de sprinter van 7:55 naar Duivendrecht uitgevallen, dus die route was sowieso al afgevallen. Dan maar via Utrecht, trein 3025 van 8:00 stond met +5 aangekondigd op het scherm in de hal, en met +10 op de CTA. Dat veranderde om 8:00 in +15, inclusief bijbehorend omroepbericht. Aangezien de aansluiting op Utrecht op de 2827 dan ook al kansloos is, komt alternatief 2 in beeld, via Asdm met de stoptrein.
Dat ging dan uiteindelijk dan goed, hoewel ik van Asdm tot Wp moest staan. Op Muiderpoort met +3 weg, in Weesp kwamen daar nog een paar minuten bij omdat de 4325 werd afgewacht (netjes, gebeurt ook lang niet altijd bij vertragingen!), en vlak voor Amf liep het nog een paar minuten op omdat de kruisende treinen richting Utrecht nog voorlangs mochten. Uiteindelijk om 9:03 i.p.v. 8:33 in Amersfoort aangekomen...

Op Muiderpoort nog een chipprobleem geconstateerd: als je daar wil overstappen tussen de twee verschillende perrons, moet je door de poortjes, dus zodra die afgesloten worden moet je extra betalen, terwijl het voor verbindingen tussen Amstel en Flevoland+alle stations van de 5800 gewoon een toegestane route is.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Thomas schreef:Op Muiderpoort nog een chipprobleem geconstateerd: als je daar wil overstappen tussen de twee verschillende perrons, moet je door de poortjes, dus zodra die afgesloten worden moet je extra betalen, terwijl het voor verbindingen tussen Amstel en Flevoland+alle stations van de 5800 gewoon een toegestane route is.
Dat zal dan bij het sluiten van de poortjes wel veranderen in een niet-toegestane route he *O* Want dat is het makkelijkste :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Aking »

Hm... Mooi verhaal weer :lol:

Als omreisadvies voor Ut-Ht Kreeg ik net Ut-Rtd-Rsd-Ht

Dat laat ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen, temeer daar dat me zoiezo +60 oplevert

Dus ik heb weer een gratis rondje te pakken... Danku meneer NS *O*

Groeten vanuit de 20542
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Op Amsterdam Centraal is men eindelijk gestart met de bouw van de roltrappen van spoor 15.

Afbeelding [Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door The best »

Zowel de trein vanuit Deventer naar Zwolle als de trein vanuit Zwolle naar Groningen hadden vanmorgen vertragingen. Toch wel een beetje jammer. Dacht ik dat ik in Zwolle de trein naar Groningen had gemist en was ik even wat te eten gaan halen, reed de trein naar Groningen net binnen (maar helaas wel gemist).
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Reiziger Delft »

Tja, dat is dan toch echt je eigen fout. :P Niet even de CTA's bekeken?
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door The best »

Reiziger Delft schreef:Tja, dat is dan toch echt je eigen fout. :P Niet even de CTA's bekeken?
Nee. Normaal gesproken staat de trein naar Groningen op het andere perron als je in Zwolle aankomt en heb je een overstaptijd van een paar minuten. Maar nu niet dus. De overstap gaat daar bij mij ook zo automatisch dat ik niet kijk op die dingen eigenlijk en volgens mij was ik ook niet de enige want de vertraagde trein naar Groningen was zeer rustig.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Deze week wordt de 90 omgeleid in Hattem, omdat de Geldersedijk dichtzit. (iets met een spoorlijntje wat aangesloten werd + overweg eruit) Dat gaat goed, totdat er een bordje "Hattem, voor personenwagens die kant op" stond.

En goh.. Dat dat met een Mercedes citaro geleed of een MAN gelede best krap wordt... Ja, dat is te verwachten.

Omleiding is Zuiderzeestraatweg - Hilsdijk - Waalstraat - Vechtstraat - Burgermeester Bijleveldstsingel - normale route.
Wij reden Zuiderzeestraatweg - Hilsdijk - Hessenweg - Hogenkamp - Verlengde Parkweg - Stationlaan - Normale route.
Daar zitten best krappe bochtjes in... :shock: (Voor een bus dan he).
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Xanland »

Klopt jah.
Het wordt helemaal leuk als je een "stomme" automobilist tegenkomt of als je verkeerd rijdt. Dat tweede had ik net. Wel zijn we er netjes met een +6 (of minder) van afgekomen.

Edit: Zat ik dan toevallig net bij jou in de bus? :P Er moest in ieder geval bij één bocht: bocht indraaien, stukje achteruit, weer verdergaan.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Etienne »

Vanmiddag wouden 2 mensen uitstappen bij de tramhalte Dierenselaan, alleen kwamen ze daar nogal laat achter. Waardoor de tram dus weer ging rijden toen ze wouden uitstappen. :')
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Xanland schreef:Klopt jah.
Het wordt helemaal leuk als je een "stomme" automobilist tegenkomt of als je verkeerd rijdt. Dat tweede had ik net. Wel zijn we er netjes met een +6 (of minder) van afgekomen.

Edit: Zat ik dan toevallig net bij jou in de bus? :P Er moest in ieder geval bij één bocht: bocht indraaien, stukje achteruit, weer verdergaan.
Blijkbaar:p 5255, omloop 652, 14:22 vanaf het busstation op Zwolle, 15.57 aankomst Apeldoorn busstation. :mrgreen: 't Busje had "0 0Geen Dienst" op de voorkant, alleen "90" op de zijkant.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Xanland »

Het was een kwartiertje later (Rit 90[V : 40652 14:37 Zwolbuss 15:57 Apelbuss), maar inderdaad wel dezelfde. Ik gok dat je gewoon een passagier was? :P Lijnfilms waren inderdaad zoals jij zei.
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

Owja, kwartiertje vergeten idd. En ja idd als passagier... Ik mag nog niet met busjes rijden :(
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Lijn 81 nam vanmiddag een wat snellere route in Utrecht: op het Anne Frankplein rechtdoor en dan langs de Jaarbeurs naar de Croeselaan. Miste daarmee wel twee haltes maar gelukkig kwam er niemand boos naar voren die daar uit had willen stappen. (Kan ook zijn dat fase drie op de Balijelaan is ingegaan en de oorzaak was, maar dat was vanmorgen nog niet zo)

In ieder geval zo nog de t1759 gehaald (t12759 was me iets te druk). Die liep onderweg +5 op als gevolg van een defect wissel, gezien waarnemingen onderweg wissel 1005 bij Blauwkapel - Oost wat alleen nog rechtdoor gebruikt kon worden.
Voor Utrecht Overvecht ging het zodoende, nadat de t2856 voorbij was, via een zestal wisseltjes naar spoor 1 en zo verder richting Amersfoort. Onderweg zag ik nog een IRM-VI met "Deventer" op de koersdisplays langskomen op de hoge sporen rijdend richting Utrecht, aannemelijk dat dat de t2859 geweest is die gestrand was door het defecte wissel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thomas »

2859 had te Amf +25, 2861 zat er vlak achter en was op tijd. Volgens de omroep zou 2859 niet verder rijden dan Apeldoorn.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

In de connexxion 3201 stond vanmorgen de verwarming aan... sauna op zes wielen :(
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Etienne »

Zojuist dacht iemand z'n fiets weer ns mee te nemen in de RamdstadRail.

Afbeelding [Mobiele post]
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Defecte trein tussen Den Haag en Dordrecht.. Serie s5000 is er voor het gemak uitgeknikkerd. Nu moet ik met SLT :( :cry:
Dan maar van Zwd naar Ddr en hopen op ICRm/ICMm in de s1900 naar Rtd...
En nu als een idioot naar het station om mijn trein van 12:20 niet te missen :lol:
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Etienne schreef:Zojuist dacht iemand z'n fiets weer ns mee te nemen in de RamdstadRail.
Ik neem aan lijn 3 of 4, niet E? Hoe liep dat af?
Etienne schreef:Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:Defecte trein tussen Den Haag en Dordrecht.. Serie s5000 is er voor het gemak uitgeknikkerd. Nu moet ik met SLT :( :cry:
Lekker boeiend zeg...
Zojuist dacht iemand z'n fiets weer ns mee te nemen in de RamdstadRail.
Als dat op lijn E was: vreemd dat je daar overdag (in de daluren) geen fiets mee mag nemen en op hetzelfde moment wel in de metro van Rotterdam.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten