[Asd] Lijnennetplannetjes

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Ardan »

Historisch zo gegroeid denk ik zo :) Als Station Lelylaan vanaf het begin Lelylaanstation genoemd werd waren we dáár helemaal aan gewend..
Op de bushaltes van Gaasperplas zie je op sommige paaltjes ook 'Gaasperplasstation' staan. Op de lichtkranten staat dan weer gewoon 'Station Gaasperplas'. Wat mij betreft zetten ze er bij metrostations 'M-station', 'M-stat.' of 'M' voor, zodat het duidelijk is dat het een metrostation betreft en geen treinstation.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Bij mij is het Station Sloterdijk, maar Muiderpoortstation. Het is Station Lelylaan, maar Amstelstation. Het is Station Bijlmer, maar Haarlemmermeerstation. Waarom? Geen idee!
Waarschijnlijk omdat wij de aanduiding gebruiken die het RIS in de trams, bussen en metro's gebruikt worden. Niet dat dat consequent is, want zo heb je bijvoorbeeld "Burgemeester de Vlugtlaan" (lijn 7), "Station de Vlugtlaan" (lijn 14) en "De Vlugtlaan" (Metro 50). :P Dit heeft ongetwijfeld te maken met de historie, lijn 14 stopte daar bijvoorbeeld al ten tijde van het NS-station, terwijl lijn 7 daar later is komen te stoppen en het geen NS-station meer was.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door hauptbahnhof »

Maar jah, toendertijd hadden de trams geen afroepen.

Denk dat het gewoon een gevalletje is van snel afroepen in mekaar flansen. Volgens mij waren lijn 7 en 14 vroeger juist andersom trouwens.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door tsov »

Ik heb eens een bezuinigingsplan in elkaar gezet. Het is gebaseerd op het plan van de Stadsregio voor drgl 2012, maar met wat kleine wijzigingen.
Afbeelding
Wijzigingen t.o.v. vandaag:
1: ongewijzigd
2: ongewijzigd
3: ingekort tot Frederik Hendrikplantsoen, noordelijke Marnixstraat wordt voldoende gedekt door 18 en 21. Aan de andere kant verlengd tot Flevopark, om wegvallen lijn 7 te compenseren.
4: ongewijzigd (op de kaart via Utrechtsestraat, ondanks de langdurige omleiding via de Vijzelstraat)
5: ongewijzigd
7: opgeheven
9: ongewijzigd
10: ongewijzigd
12: ongewijzigd
13: ongewijzigd
14: verlegd via Hoofdweg, Mercatorplein en Jan Evertsenstraat ter compensatie van lijn 7. Bos en Lommerweg blijft bediend door 15 en 21 (en 80/82).
15: ongewijzigd
16: ongewijzigd (nieuw eindpunt VU, dat gaat sowieso gebeuren)
17: ongewijzigd
18: ongewijzigd
19: opgeheven, zie lijn 61, 63 en 69
21: ongewijzigd
22: ongewijzigd
24: ongewijzigd
25: opgeheven
26: ongewijzigd
30/31: ongewijzigd
32: ongewijzigd
33: ongewijzigd
34: ongewijzigd
35: ongewijzigd
36: ingekort tot Banne Buiksloot (BovenIJ Ziekenhuis). Ik heb getwijfeld 'm in te korten tot de Molenwijk, maar dan wordt de verbinding Kadoelen-Ziekenhuis en Amsterdam West-Ziekenhuis wel erg slecht.
37: ongewijzigd
38: ongewijzigd
40: ongewijzigd
41: ingekort tot Amstelstation. Rondje Duivendrecht vervalt, conform plan Stadsregio.
42: opgeheven, zie lijn 48.
43: opgeheven, zie lijn 48.
44: ongewijzigd
45: ongewijzigd
46: veranderd in lijn Station Bijlmer ArenA - Amstelstation. Vanaf Station Bijlmer ArenA via huidige route naar Duivendrecht, Diemen Zuid, Diemen Centrum en vanaf daar via de Middenweg, Kruislaan, Maxwellstraat en Hugo de Vrieslaan naar Amstelstation. De route via de Kruislaan is redelijk arbitrair, vond dat ik daar het wegvallen van lijn 41 moest compenseren, maar hij zou ook gewoon de route van de huidige 136 kunnen volgen.
47: ongewijzigd
48: verlengd naar Oostelijk Havengebied. Vanaf CS via Kattenburgerstraat, Sumatrakade, Verbindingsdam en C. van Eesterenlaan naar Borneo-eiland.
49: gewijzigde route in Weesp, conform plan stadsregio.
50: metronet ontvlochten, dus Isolatorweg-Gaasperplas
51: ongewijzigd
53: opgeheven, zie 50.
54: ongewijzigd
60: opgeheven
61: nieuwe lijn Station Sloterdijk - Nieuw Sloten, conform plan stadsregio. Doet Station Sloterdijk - Osdorpplein via route 192, exclusief rondje via Den Uylstraat. Vanaf Osdorpplein via Louis Davidsstraat en westelijk en zuidelijk deel Laan van Vlaanderen naar Slotervaartziekenhuis.
62: via Rijnstraat i.p.v. Waalstraat, ter compensatie van het wegvallen van lijn 25.
63: vanaf Station Lelylaan via route 19 naar Osdorpplein, vanaf daar ongewijzigd naar De Aker.
64: ongewijzigd
65: ongewijzigd
66: ongewijzigd
69: nieuwe lijn Station Sloterdijk - Schiphol, conform plan stadsregio. Doet Station Sloterdijk - Osdorpplein via route lijn 19. Vanaf Osdorpplein via Louis Davidsstraat, oostelijk en zuidelijk deel Laan van Vlaanderen naar Anderlechtlaan en route 195 naar Schiphol.
136: opgeheven, zie 46.
192: naar Connexxion, ingekort tot Osdorpplein.
195: naar Connexxion.

Spitslijnen heb ik me niet mee bemoeid.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Lijn 3 hoef je niet te verlengen, de Insulindeweg wordt ook bediend door lijn 37
Lijn 16 kan worden opgeheven. Rijdt dubbel met lijn 24 en de streekbussen.
Van lijn 30 en 31 zou ik belbussen maken, het aantal reizigers is echt te laag.

Lijn 32 kan worden opgeheven als lijn 33 vanaf het huidige eindpunt wordt verlengd naar het Purmerplein. Daar kan de bus dan keren en weer terug.

Lijn 36 net zoals nu tot het Buikslotermeerplein laten rijden
Lijn 37 inkorten tot het Buikslotermeerplein.

Lijn 41 rondje Duivendrecht blijven laten rijden maar daarna weer terug en eindpunt bij de kerk naast het station.
Lijn 45 opheffen, compenseren door het aanleggen van een voetpad op de Daalwijkdreef-Oost.
Lijn 46 opheffen. Verbinding blijft mogelijk door 44+53 of 9+65
Lijn 47 na Holendrecht weer terug naar de Meerkerkdreef, Huntumdreef, Karspeldreef en Foppingadreef naar het Bijlmerstation. Het wordt hierdoor een ringlijn.

Lijn 54 opheffen en 53 laten rijden. De verbinding CS - Holendrecht is ook mogelijk per trein zonder overstappen, daarom is het laten rijden van een parallele metro oneerlijk voor de mensen in het Oosten van de Bijlmer die wel hun rechtstreekse verbinding verliezen. Lijn 50 niet wijzigen.

Bij lijn 62 heb ik ontzettende jeuk om de eindpunten flink dichterbij Buitenveldert te plaatsen, of met Connexxion's lijnen 165 en 166 iets te regelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Nog eens nagedacht: een bus tussen Station Holendrecht en Bijlmer heb je eigenlijk niet echt nodig, zeker als je bij Bijlmer nog een achteruitgang maakt aan de zuidkant.

Lijn 49 kan je route van veranderen, in plaats van Bijlmer als eindpunt Holendrecht als eindpunt, dan dek je dat deel ook af terwijl je lijn 45 niet meer nodig hebt.

Ik denk in ieder geval dat er meer bezuinigd moet worden dan dat er nu is voorgesteld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Zo zou ik het doen: http://goo.gl/maps/aMep

Naast een grondige reorganisatie heb ik ook meteen even de nummering grondig aangepakt om een schone start te kunnen maken.

3 metrolijnen. Rijden elke 10 minuten, waarbij lijn B en C elkaar aanvullen tot een 5 minutendienst. Lijn A en B krijgen een 5 minutendienst als de Amstelveenlijn wordt omgebouwd en lijn C verdwijnt.
A: Isolatorweg - Gein
B: CS - Gaasperplas
C: CS - Westwijk.

11 tramlijnen: Deze rijden elke 10 minuten, behalve lijn 10 en 11, die rijden elke 20 minuten. De nummering is tegen de klok in.
Lijn 1 tot 4 vertrekken vanaf CS West.
1: CS - Geuzenveld (nu bekend als lijn 13)
2: CS - Osdorp Dijkgraafsplein (nu bekend als lijn 17)
3: CS - Osdorp de Aker (nu bekend als lijn 1)
4: CS - Nieuw Sloten (nu bekend als lijn 2)
Lijn 5 tot 7 vertrekken vanaf CS Oost, lijn 8 passeert CS Oost.
5: CS - Vijzelstraat - Station Zuid - Amstelveen. Deze lijn vervalt vanaf Museumplein tot CS als de Amstelveenlijn is omgebouwd tot regiotram en gaat dan naar het Leidseplein rijden waar van het derde spoor een kopspoor wordt gemaakt.
6: CS - Station RAI (nu bekend als lijn 4)
7: CS - Diemen Sniep (nu bekend als lijn 9)
7a: Weteringcircuit - CS - IJburg (nu deels bekend als lijn 26).
De keuze voor het startpunt op het Weteringcircuit is als volgt: De lijn gaat nu tot in het centrum en beide tramassen in het centrum kennen nu een 2,5 minutendienstregeling.

Ringlijnen
9: Van Hallstraat - Azartplein (nu bekend als lijn 10)
10: Sloterdijk - Amstelstation (nu bekend als lijn 12)
11: Slotermeer - Muiderpoortstation. Rijdt eerst de route van lijn 14 zoals we die nu kennen en dan vanaf de De Clercqstraat de route van lijn 3 zoals we die nu kennen. 10 en 11 vormen waar ze samen rijden een 10-minutendienst.

Buslijnen, rijden standaard elke 15 minuten.
2x-lijnen: Noord
21: CS - Nieuwendam Noord - Purmerplein (rijdt elke 10 minuten)
22: CS - Floradorp - Banne Buiksloot. Deze lijn maakt een ommetje via de Vogelbuurt.
23: CS - Floradorp - Tuttifrutibuurt - Rondje rondom Molenwijk. Deze lijn rijdt de snelle route, niet via de Vogelbuurt
24: Amstelstation - Buikslotermeerplein. Soort van ingekorte 37.
25: Sloterdijk - Molenwijk - Buikslotermeerplein. Doet denken aan de oude 36.
De Meteorenweg wordt voortaan bediend door de streekbussen naar Zaandam.

3x-lijnen: West
30: CS - Zaanstraat, soort aangepaste 48
31: CS - Geuzenveld, maar via Sloterdijk
32: CS - Aalsmeerplein, lijn 18 maar met aangepast eindpunt.
33: Buurtbus Osdorp en Sloten. Rijdt slechts 2x per uur.

4x-lijnen: Zuidoost en Oost
40: Bijlmerstation - Holendrecht (huidige lijn 47)
41: Holendrecht - Gaasperplas - Weesp (combinatie van lijn 45 en 49, rijdt slechts 2x per uur)
42: Bijlmerstation - Diemen Zuid - Diemen Noord (huidige 44, proberen sneller te maken in Diemen Centrum)

5x-lijnen: Ringlijnen
50: Sloterdijk - Osdorpplein - Schiphol (gemodificeerde lijn 19)
51: Sloterdijk - Zuid, maar rijdt niet over de Parnassusweg maar de Beethovenstraat
52: CS - Zuid, combi van huidige lijn 42 en 65, rijdt alleen over de Parnassusweg ipv de Beethovenstraat
53: Gaasperplas - Station Duivendrecht Dorpskant. Rijdt slechts 2x per uur

Schoolbus:
601: Amstelstation - Science Park. Rijdt zo weinig mogelijk.

Totaal: 3 metro, 11 tram en 16 buslijnen + 1 schoollijn. Sommige gaten worden gevuld door streekbussen, maar die heb ik niet ingetekend en voor Buitenveldert nog niet helemaal uitgewerkt.
Laatst gewijzigd door Suus op di 14 jun 2011, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door tsov »

Mooi plan! Ik zou alleen niet de nummering aanpassen als je de lijnen niet wijzigt. Ik weet wel dat dat jouw stokpaardje is, maar ik denk dat de gewenning van de reiziger voor de 'mooi' gaat. Over de Overtoom rijdt al sinds 1904 lijn 1, lijkt me erg raar als daar ineens lijn 3 rijdt, vooral omdat het nog steeds exact dezelfde lijn is. In het geval van jouw lijn 8 en 11 is er uiteraard niks mis mee, omdat je de bediening toch al overhoop gooit.
Bee schreef:Van lijn 30 en 31 zou ik belbussen maken, het aantal reizigers is echt te laag.
Ik zou dan wel de rit van lijn 230 laten rijden, ten behoeve van de basisschool in Ransdorp.
Bee schreef:Lijn 54 opheffen en 53 laten rijden. De verbinding CS - Holendrecht is ook mogelijk per trein zonder overstappen, daarom is het laten rijden van een parallele metro oneerlijk voor de mensen in het Oosten van de Bijlmer die wel hun rechtstreekse verbinding verliezen. Lijn 50 niet wijzigen.
Goed punt
Bee schreef:Ik denk in ieder geval dat er meer bezuinigd moet worden dan dat er nu is voorgesteld.
Helaas wel ja :(

Wat verdere mitsen en maren:
Bee schreef: 22: CS - Floradorp - Banne Buiksloot. Deze lijn maakt een ommetje via de Vogelbuurt.
Ik weet niet precies hoe je de Vogelbuurt dan moet bedienen, maar dit lijkt me niet de ideale oplossing.
Bee schreef:31: CS - Geuzenveld, maar via Sloterdijk
Deze lijn laat je vanaf de Radarweg rechtdoor Slotermeer in rijden, maar dat kan niet, daar ligt alleen een fietspad. En het noordelijk deel van de Burgemeester Fockstraat is nu ook niet echt geschikt voor busverkeer...
Bee schreef:33: Buurtbus Osdorp en Sloten. Rijdt slechts 2x per uur.
Deze lijn zou ik wel het rondje via de Comeniusstraat-Hemsterhuisstraat laten maken, wat lijn 19 nu doet. Op de hoek daar zit namelijk een bejaardentehuis (vandaar de bushalte op de hoek).

En Buitenveldert moet je inderdaad nog even uitwerken, dat ziet er wel heel zielig uit zo ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Aan de westkant van Buitenveldert heb je Connexxion Amstelland. Aan de oostkant heb je lijn 165 over de Van Leijenberghlaan. Dat dekt samen de hele wijk :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door hauptbahnhof »

En overigens kun je lijn 8 wel vergeten. Not gonna happen. Dat lijnnummer...

Overigens is Weteringcircuit geen handig eindpunt want er komen meerdere lijnen dus de tram zal daar zijn tijd niet af kunnen wachten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Ik denk eerlijk gezegd dat dat niet zo'n groot probleem is, door het grotendeels vrijliggende traject van lijn 8 zal deze lijn zelden vertraging oplopen door het verkeer en daardoor binnen 2 minuten weer kunnen keren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thomas
Berichten: 223
Lid geworden op: do 26 jun 2008, 16:52
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Thomas »

Hauptbahnhof bedoelt ook dat het nummer 8 voor een tramlijn nog steeds associaties oproept met de anti-joodse maatregelen in de Tweede Wereldoorlog. http://www.amsterdamsetrams.nl/lijnen/lijn8.htm
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Ik snap dat het lijnnummer gevoelig ligt, maar na 70 jaar zou het toch wel weer eens gebruikt kunnen worden. Bovendien doet de lijn op het CS na geen enkel punt aan wat te maken heeft met de lijn 8 van voor de oorlog.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Voor het veranderen van de nummering heb ik gekozen om aan te geven dat het vanaf nu helemaal anders is. Dat dwingt iedereen om even stil te staan bij het lijnennet zodat ze niet voor verrassingen komen te staan. Ja, er moet veel aangepast worden maar dan heb je ook wat. Letters voor metro's, lage nummers voor trams en hoge nummers voor bussen, waarvan je aan het nummer kan zien waar ze rijden.
tsov schreef:Wat verdere mitsen en maren:
Bee schreef: 22: CS - Floradorp - Banne Buiksloot. Deze lijn maakt een ommetje via de Vogelbuurt.
Ik weet niet precies hoe je de Vogelbuurt dan moet bedienen, maar dit lijkt me niet de ideale oplossing.
Ik wist ook geen andere oplossing, dus heb ik de kortste van de twee lijnen (22/23) maar via de Vogelbuurt gestuurd. De halte Sneeuwbalstraat heb ik wel geschrapt, dat vond ik het omreizen niet waard omdat het maar een halte is. Ik heb nu wel een snelle route door de Vogelbuurt en de Van der Pekbuurt genomen, in principe kan de route nog langer zijn...
Bee schreef:31: CS - Geuzenveld, maar via Sloterdijk
Deze lijn laat je vanaf de Radarweg rechtdoor Slotermeer in rijden, maar dat kan niet, daar ligt alleen een fietspad. En het noordelijk deel van de Burgemeester Fockstraat is nu ook niet echt geschikt voor busverkeer...
Tja, de enige oplossing is dan om de 31 in te korten tot CS - Sloterdijk en dan lijn 50 maar via Geuzenveld-West te laten rijden in plaats van Geuzenveld-Oost. Scheelt wel weer geld en een eindpunt *O*
Bee schreef:33: Buurtbus Osdorp en Sloten. Rijdt slechts 2x per uur.
Deze lijn zou ik wel het rondje via de Comeniusstraat-Hemsterhuisstraat laten maken, wat lijn 19 nu doet. Op de hoek daar zit namelijk een bejaardentehuis (vandaar de bushalte op de hoek).
Aan die route kan inderdaad nog geschaafd worden, ik plaatste hem er alleen in om aan te geven wat er nog toegevoegd kan worden om de afstanden die net te ver van de tram zijn nog aan te sluiten. Je zou overigens ook een extra tramhalte toe kunnen voegen aan lijn 2 en 3 daar.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
hauptbahnhof
Berichten: 3905
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door hauptbahnhof »

Ik kan jou vertellen dat lijn 8 dus niet op prijs wordt gesteld. Enige tijd geleden is een tram met lijn 8 op de film (is dus duidelijk geen combino geweest; daar kun je geen lijn 8 op filmen) naar binnen gereden. Diegene heeft dus mooi een officiële waarschuwing aan zijn broek hangen.

Overigens ben ik niet zo voor letters voor metro's maar gewoon het plan wat nooit uitgevoerd is: M1/M2/M3/M4.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door tsov »

hauptbahnhof schreef:(is dus duidelijk geen combino geweest; daar kun je geen lijn 8 op filmen)
???
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Vinny »

Nou als we toch vinden dat 70 jaar geschiedenis "te gevoelig" ligt dan vind ik dat degene die een officiele berisping geeft voor het gebruik van het lijnnummer '8' ook aardig hoog scoort op de kampbeulbarometer... :roll:

*Disclaimer: Met deze post wil ik geen enkele bevolkingsgroep in een kwaad daglicht stellen. De post is slechts ironisch van toon en heeft niet tot doel bepaalde gebeurtenissen in het verleden te marginaliseren.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door STF »

Destijds wilden ze de circle tram in de ene richting nummer 8 geven en de andere richting 20 maar er kwam zeer veel protest over dat nummer 8 dus is het uiteindelijk circletram 20 A en B geworden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Vinny »

Mwah, er valt wat voor te zeggen om tangentiële verbindingen een x0 nummer te geven:
- 10
- 50
- 300
Een tramlijn 20 past daar goed tussen, een lijn 8 (of 3) iets minder. 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Suus »

Kunnen we nu weer inhoudelijk discussieren in plaats van geneuzel om een lijnnummer 8? Ik wil dat namelijk eigenlijk als een serieus plan indienen (al zou ik niet zo goed moeten weten waar).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door JWM »

Je kan het naar de SRA of GVB sturen maar de kans is dan groot dat ze het voor kennisgeving aannemen en ergens diep wegstoppen in een la.

Misschien kan je dan beter de publiciteit zoeken (Parool, AT5 o.i.d.) in combinatie met een sterk verhaal waarom dit lijnennet goed is voor Amsterdam en beter is dan de plannen die er nu liggen?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Geert »

Beter doe je allebei dan, zou ik zeggen.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Klaasje »

Als het in de pers komt hebben ze meteen minder trek in het idee heb ik het idee. (Al is dat hoe ik waarschijnlijk zou reageren. :X ) Toch is het altijd handig om meer ideeën te hebben zodat er gekozen kan worden.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: [Asd] Lijnennetplannetjes

Bericht door Karl »

Waarom niet je plan aanbieden aan iemand van SRA in plaats van opsturen? Als zo iemand een half uurtje de tijd voor je vrijmaakt kan je gelijk een goede indruk achterhalen en je plan uitleggen. Daarna kan je altijd nog naar de pers/bestuur/raadsleden.

SRA-mensen: http://www.stadsregioamsterdam.nl/stads ... edewerkers
Het is een spectrum.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten