Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door TheKnitter »

Hallo,

Wat ik, en vast nog wel meerderen, zich afvragen, waarom is er geen stop door lijn 104 thv RTM Ouddorp?
Ik heb wel via-via bij de RTM vernomen dat er "geen plaats is in de dienstregeling" volgens TCR/Arriva, maar dat vind ik wel erg kul argument.

Ik vind het juist een goed idee om daar een bushalte in de buurt te doen, bevordert het ook weer om eerder naar RTM Ouddorp te gaan..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Daniel »

Lijkt mij, als ik zo even op Google Maps kijk, een kwestie van het maken van een halte-haventje met paaltje erbij langs de N57. Bus hoeft er verder nieteens voor om te rijden dan dus tijd kost het dan niet.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door TheKnitter »

Klopt. De bus rijdt letterlijk bij de RTM voor de deur langs. RTM baalt er zelf ook wel van, is wat ik begrepen heb. Hun onderhandelingen mochten destijds niet baten..
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door JWM »

Daniel schreef:Lijkt mij, als ik zo even op Google Maps kijk, een kwestie van het maken van een halte-haventje met paaltje erbij langs de N57. Bus hoeft er verder nieteens voor om te rijden dan dus tijd kost het dan niet.
Maar een halte direct aan een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/h is echt not-done.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door TheKnitter »

Ligt wel iets: Maps
Je legt een voetpad aan naar de Brouwersdam (parallelle weg), waarna je vervolgens via de onderdoorgang onder de N57 langs kan, naar de andere kant. En laat die onderdoorgang nou pal bij de RTM voor de deur uit komen.

Voor de rijbaan aan de andere kant leg je een simpel voetpad aan die gelijk naar De Punt gaat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Daniel »

Invoegen zal ook deels een probleem zijn, maar da's toch jarenlang goed gegaan langs de A50? (Dat het nu niet meer gebeurt daar had volgens mij met een spitsstrook te maken waardoor de halte geen invoegstrook erna meer had)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Vinny »

JWM schreef:
Daniel schreef:Lijkt mij, als ik zo even op Google Maps kijk, een kwestie van het maken van een halte-haventje met paaltje erbij langs de N57. Bus hoeft er verder nieteens voor om te rijden dan dus tijd kost het dan niet.
Maar een halte direct aan een autoweg met een maximumsnelheid van 100 km/h is echt not-done.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 97,,0,7.01

Bushalte. A 44. Autosnelweg. 120 km/h... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door JWM »

Dit soort situaties zijn dan ook absoluut onwenselijk om opnieuw te creëren :lol:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Meltrain »

Toen Connexxion die lijn nog reed, reed lijn 104 in de zomermaanden via De Punt (en deed darbij de haltes De Punt en RTM-remise aan) en buiten de zomermaanden via de N57. Op de dagen dat de RTM buiten de zomermaanden reed, reed er tussen de RTM remise en de halte Bernhardweg een taxibusje (volgens mij als lijn 194).
Arriva heeft echter helaas besloten om altijd via de N57 te rijden en geen taxibusje in te zetten. :( Ter 'compensatie' rijdt nu in de zomermaanden lijn 802 (welke langs meer toeristische attracties rijdt) langs de RTM remise.
Als je nu (buiten de zomer) per OV naar de RTM wilt, kun je het beste met lijn 104 naar Port Zélande en daar op de tram stappen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Stefan »

Vinny schreef:http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... 97,,0,7.01

Bushalte. A 44. Autosnelweg. 120 km/h... :')
Woehoe! Lekker met 40 km/h invoegen. Geniaal! :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Suus »

Die plek op de A44 is een overstappunt voor de Buurtbus :D
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door TheKnitter »

Meltrain schreef:Toen Connexxion die lijn nog reed, reed lijn 104 in de zomermaanden via De Punt (en deed darbij de haltes De Punt en RTM-remise aan) en buiten de zomermaanden via de N57. Op de dagen dat de RTM buiten de zomermaanden reed, reed er tussen de RTM remise en de halte Bernhardweg een taxibusje (volgens mij als lijn 194).
Arriva heeft echter helaas besloten om altijd via de N57 te rijden en geen taxibusje in te zetten. :( Ter 'compensatie' rijdt nu in de zomermaanden lijn 802 (welke langs meer toeristische attracties rijdt) langs de RTM remise.
Als je nu (buiten de zomer) per OV naar de RTM wilt, kun je het beste met lijn 104 naar Port Zélande en daar op de tram stappen.
Fijn, een bus die maar 1 keer per uur rijdt, waarschijnlijk nog op de meest onmogelijke tijden, zal vast niet veel reizigers treffen. RTM Ouddorp vermeld deze lijnbus wel. Maar dat neemt nog niet weg om een simpele halte bij RTM aan te leggen voor de 104, de gelegenheid is er. Alleen de wil moet er nog komen.
Ook al kan je bij Port Zelande met de bus komen, dat neemt niet weg dat de remise slecht bereikbaar is.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Stefan »

De 802 heeft echter wel aansluiting op de 104 en 136 in Stellendam, dus dat onmogelijke tijden valt denk ik wel mee. Overigens moet er voor een extra halte wel wat geschoven gaan worden met de tijden van de 104. Dus ook met de tijden van de andere bussen, soms is dat ene minuutje net te veel om een aansluiting om zeep te helpen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Suus »

En die lijn 802 is natuurlijk wel een sensatie met zijn cabriobussen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door JWM »

TheKnitter schreef: Maar dat neemt nog niet weg om een simpele halte bij RTM aan te leggen voor de 104, de gelegenheid is er. Alleen de wil moet er nog komen.
Die gelegenheid is er dus niet of je moet veel geld uitgeven aan in- en uitvoegstroken voor een halte niet direct aan de rijbaan.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door TheKnitter »

In- en uitvoegstroken, vanwege de snelheden die daar gereden worden? Om gelijk de weg op te gaan terwijl 100 gereden word is ook wel weer gevaarlijk ja... :roll:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Klaasje »

Zo werkt het nou eenmaal. Als een automobilist achter op een halterende bus rijdt, is die gewoon dood. Dat wordt heden ten dage niet meer als acceptabel gezien. Daarom zijn in- en uitvoegstroken bij een halte op de auto(snel)weg tegenwoordig verplicht en moet de halte achter een vangrail of betonnen barriër liggen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door TheKnitter »

Hmm, dan word de realisatie van een halte daar op de N57 gelijk een stuk lastiger... Bij bovenstaande had ik niet genoeg rekening gehouden.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Vinny »

Kortom het past niet in de dienstregeling omdat een of andere buurtbus dan geschoven moet worden qua tijden en het past in het veiligheidsdenken van Nederland omdat er geen invoegstrook is. Welkom in het Nederland van 2011... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Reiziger Delft
Berichten: 1200
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Reiziger Delft »

Vinny schreef:\Welkom in het Nederland van 2011... (A)
Ofwel 1 van de landen met het minste aantal verkeersslachtoffers ter wereld, ondanks de grote hoeveelheid verkeer. :D
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Lijn 104, waarom geen stop thv RTM Ouddorp

Bericht door Stefan »

Het gaat om buslijnen zoals de 133 en 136... Zijn niet echt bepaald buurtbuslijnen. De 133 heeft op de gehele route aansluitingen op bus en trein, de 136 heeft ook genoeg aansluitingen over de gehele route..
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten