Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
BARENDRECHT - Nog tot en met maandag rijden er minder stoptreinen tussen Rotterdam en Dordrecht.
Oorzaak: plafondplaten die meebewegen in de hoge kap op het station Barendrecht. Gisteren werd een grote steiger tussen de perrons gebouwd om de problemen van dichterbij te bekijken en stapje voor stapje te ontdekken wat er exact mis is.
De Thalys, intercity's en sneltreinen hebben hier geen last van. Die scheuren langs de perrons. Maar enkele stoptreinen zijn uit de dienstregeling gehaald, zodat de reis een kwartier tot half uur langer kan duren.
Railinfrabeheerder ProRail wil niet het risico lopen dat een van de platen naar beneden valt. Daarom is gekozen voor het bouwen van de steiger, al betekent dit overlast voor de treinreizigers. ,,De veiligheid staat voorop, maar we betreuren het wel,'' zegt de woordvoerder. De grote kap werd een jaar geleden officieel geopend. Eerder lieten andere plafondplaten al los. ProRail heeft nog garantie op de constructie.
Bron: Algemeen Dagblad
BARENDRECHT - Nog tot en met maandag rijden er minder stoptreinen tussen Rotterdam en Dordrecht.
Oorzaak: plafondplaten die meebewegen in de hoge kap op het station Barendrecht. Gisteren werd een grote steiger tussen de perrons gebouwd om de problemen van dichterbij te bekijken en stapje voor stapje te ontdekken wat er exact mis is.
De Thalys, intercity's en sneltreinen hebben hier geen last van. Die scheuren langs de perrons. Maar enkele stoptreinen zijn uit de dienstregeling gehaald, zodat de reis een kwartier tot half uur langer kan duren.
Railinfrabeheerder ProRail wil niet het risico lopen dat een van de platen naar beneden valt. Daarom is gekozen voor het bouwen van de steiger, al betekent dit overlast voor de treinreizigers. ,,De veiligheid staat voorop, maar we betreuren het wel,'' zegt de woordvoerder. De grote kap werd een jaar geleden officieel geopend. Eerder lieten andere plafondplaten al los. ProRail heeft nog garantie op de constructie.
Bron: Algemeen Dagblad
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Meebewegen met wat?Reiziger Ddrs schreef:Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
BARENDRECHT - Nog tot en met maandag rijden er minder stoptreinen tussen Rotterdam en Dordrecht.
Oorzaak: plafondplaten die meebewegen in de hoge kap op het station Barendrecht.
Welke actie is er dan ondernomen toen eerder ander plafondplaten al los lieten? Gezien het feit dat de veiligheid voorop staat, neem ik aan dat er toen maatregelen genomen zijn om herhaling te voorkomen?Railinfrabeheerder ProRail wil niet het risico lopen dat een van de platen naar beneden valt. Daarom is gekozen voor het bouwen van de steiger, al betekent dit overlast voor de treinreizigers. ,,De veiligheid staat voorop, maar we betreuren het wel,'' zegt de woordvoerder. De grote kap werd een jaar geleden officieel geopend. Eerder lieten andere plafondplaten al los.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Die steiger heb ik trouwens vanmorgen niet zien staan... wel de loshangende platen gezien trouwens. Artikel lijkt 'n beetje van onwaarheden aan elkaar te hangen.Reiziger Ddrs schreef:Gisteren werd een grote steiger tussen de perrons gebouwd om de problemen van dichterbij te bekijken en stapje voor stapje te ontdekken wat er exact mis is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Wellicht is het steiger besteld, maar heeft deze een levertijd van een halve week ;).
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
De s2200 rijdt anders ook niet tussen Rotterdam Lombardijen en Dordrecht.Reiziger Ddrs schreef: De Thalys, intercity's en sneltreinen hebben hier geen last van. Die scheuren langs de perrons.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Tja, ik verbaas me ondertussen niet meer om de lange duur van deze stremming... toen ik vanmiddag langs Barendrecht kwam zag ik dat er al één steigerconstructie volledig over de sporen is gebouwd. Verderop is nog een plek met losse plafondplaten, maar daar is nog slechts een deel van de constructie opgebouwd.
Opvallend genoeg was er echter helemaal niemand aan het werk daar!
Opvallend genoeg was er echter helemaal niemand aan het werk daar!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Waarschijnlijk werken ze alleen 's nachts...Reiziger Ddrs schreef:Tja, ik verbaas me ondertussen niet meer om de lange duur van deze stremming... toen ik vanmiddag langs Barendrecht kwam zag ik dat er al één steigerconstructie volledig over de sporen is gebouwd. Verderop is nog een plek met losse plafondplaten, maar daar is nog slechts een deel van de constructie opgebouwd.
Opvallend genoeg was er echter helemaal niemand aan het werk daar!
Lang leve NVW
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Nee ze werken niet alleen 's nachts... gisteren heb ik ze aan het eind van de middag aan het werk gezien Maareh, wat mag NVW betekenen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Normkader veilig werken. Het houdt in dat ook het nevenspoor buitendienst moet. En dat kan in principe alleen 's nachts...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Lijkt me niet dat dat hier speelt... spoor 3 en 4 van Barendrecht zijn buiten dienst (daar hangen de losse platen boven) en die worden door een breed perron (wat half is afgezet) gescheiden van spoor 2
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Als NVW al van kracht is, dan mag ProRail al die schouwafwijkingen op de grote stations ook wel terugdraaien. Dan is het nevenspoor immers ook niet buitendienst (en wordt er dus kennelijk niet gewerkt, als ik de redeneringen hier volg).
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
^^ Nou nou; geldt niet voor alle spoorwerkzaamheden. NVW is natuurlijk al jaren van kracht alleen jaar op jaar worden de regels strenger bijgesteld, terwijl aan de andere kant het treinverkeer alleen maar toeneemt. Schouwen wordt op de grote stations zo veel mogelijk niet meer handmatig gedaan, daar rijdt nu een schouwtrein van Eurrailschout. Overigens is schouwen nog steeds mogelijk zonder enige buitendienststelling, maar dan mag je niet binnen PVR komen (profiel vrije ruimte). De regelgeving is niet in twee zinnen samen te vatten trouwens ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Op Utrecht wordt zeker niet met de video geschouwd. Zijn keurige WBI (werkplekbeveiligingsinstructies) voor. Blijft de vraag over waarom Barendrecht volgens jou wel aan het NVW moet voldoen, en de wekelijkse schouw niet.
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Wat er specifiek bij Barendrecht gebeurt (moet gebeuren) weet ik simpelweg niet. Wanneer er een dringende herstelklus is én er wordt niet gewerkt is de enig mogelijke oplossing dat voor betreffende werkzaamheden ook het nevenspoor (of zelfs alle sporen) buiten dienst moeten zijn, anders zouden ze het werk wel uitvoeren ;)Wubbo schreef:Op Utrecht wordt zeker niet met de video geschouwd. Zijn keurige WBI (werkplekbeveiligingsinstructies) voor. Blijft de vraag over waarom Barendrecht volgens jou wel aan het NVW moet voldoen, en de wekelijkse schouw niet.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39191
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Hmm... iemand een idee hoe het met de uitschakelbaarheid van de bovenleiding zit in Barendrecht? Kan die per buis afzonderlijk uitgeschakeld worden?
Als dat niet het geval is kan dat een verklaring voor het niet werken zijn, want een metalen steigerconstructie bouwen over de bovenleiding heen als daar gewoon spanning op staat is natuurlijk ook niet al te veilig Hoewel, eigenlijk kan dit ook weer niet het probleem zijn want dan hadden ze donderdagavond niet met een hoogwerker aan het werk kunnen zijn.
Als dat niet het geval is kan dat een verklaring voor het niet werken zijn, want een metalen steigerconstructie bouwen over de bovenleiding heen als daar gewoon spanning op staat is natuurlijk ook niet al te veilig Hoewel, eigenlijk kan dit ook weer niet het probleem zijn want dan hadden ze donderdagavond niet met een hoogwerker aan het werk kunnen zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Nog tot en met maandag minder treinen naar Dordt
Sinds 22.00 zaterdagavond rijden alle treinen weer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 165 gasten