OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Fietsen
In RandstadRail mogen gewone fietsen na 19:00 uur en in het weekend gratis mee.
Eigenlijk vreemd dat het buiten de spitsuren niet mag inderdaad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Ik zag vanochtend bussen van lijn 151 Alkmaar- Julianadorp door Bergen rijden... Klopt dat wel?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Vinny »

Vroeger zou dat wel kloppen ja. Ben een keer met de bus naar Hargen aan Zee gegaan. Wel een mooie lijn trouwens :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Chauf21 »

Er is deze maand een omleiding, dus het kan wel kloppen ;)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door mb90 »

Bij het busstation naast het station van Apeldoorn is vandaag (of in ieder geval vrij recent, want ik zag er zoveel mensen naar kijken) een fiets geplaatst. Niet een gewone fiets in een rek, maar een aardig grote oranje racefiets midden in het grasveld. De reden hiervoor weet ik niet, wellicht als aandenken aan het WK Baanwielrennen van eind maart dit jaar, maar het ziet er wel leuk uit. Hier een foto ervan met de Amba 5109 op lijn 90 (die daar dus niet hoort) naar Zwolle:
Afbeelding
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

De Pimpel t148 reed vandaag zonder BordBistro -o-
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

mb90 schreef:Bij het busstation naast het station van Apeldoorn is vandaag (of in ieder geval vrij recent, want ik zag er zoveel mensen naar kijken) een fiets geplaatst. Niet een gewone fiets in een rek, maar een aardig grote oranje racefiets midden in het grasveld. De reden hiervoor weet ik niet, wellicht als aandenken aan het WK Baanwielrennen van eind maart dit jaar,
Lekker zinnig ja, een derailleur terwijl je maar 1 tandwiel hebt achter :') Baanfietsen hebben geen versnellingen :N
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:
TheKnitter schreef:Zojuist dacht iemand z'n fiets weer ns mee te nemen in de RamdstadRail.
Als dat op lijn E was: vreemd dat je daar overdag (in de daluren) geen fiets mee mag nemen en op hetzelfde moment wel in de metro van Rotterdam.
Dat mag dus wel. Doe ik met enige regelmaat. Ik heb zelfs wel eens de metro Den Haag - Rotterdam genomen, is iets duurder dan de trein met korting maar je fiets kost in tegenstelling tot in de trein niks extra dus scheelt toch de helft.

Wel zijn de tijden waarop de fiets mee mag net iets anders op lijn E dan de andere lijnen. :?:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Ik had gisteren een interessant gesprek via de OV (onderling verkeer, zeg maar een soort van mobilofoon-functie waarmee machinisten onderling kunnen praten) van de GSM-R. Er kwam me s'nachts bij Ddzd een goederentrein tegemoet met enorme felle frontseinen, die zo fel waren dat ik bijna verblind raakte. Bij nacht hoor je als machinist je frontseinen te dimmen bij het passeren van tegenliggers en tijdens stationnementen op bemande stations.

Na een paar keer geseint te hebben met mijn eigen frontseinen gebeurde er niks, dus pakte ik de GSM-R om de machinist van de goederentrein vriendelijk te verzoeken of hij zijn frontseinen wilde dimmen, omdat hij zijn tegenliggers aan het verblinden was. Even later antwoordde de goederenmachinist dat de frontseinen van zijn loc 6400 al in de dimstand stonden en dat hij er niks aan kon doen, omdat dat bij die serie locs heel slecht stond afgesteld. Dat wist ik niet, weer wat geleerd dus. Na het passeren wensten we elkaar een prettige dienst en gingen we ieder onze weg.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Zelfde verhaal als de seinverlichting in stand Hoog/Laag?
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Ja min of meer wel. De eerste generatie LED-seinen (die o.a. voor en na de Barendrecht-tunnel hangen en staan) schijnt ook niet dimbaar te zijn, dus hoewel de treindienstleider dan aangeeft dat de seinen in de dimstand staan, staan ze buiten nog gewoon op hoog.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:Dat mag dus wel. Doe ik met enige regelmaat. Ik heb zelfs wel eens de metro Den Haag - Rotterdam genomen, is iets duurder dan de trein met korting maar je fiets kost in tegenstelling tot in de trein niks extra dus scheelt toch de helft.

Wel zijn de tijden waarop de fiets mee mag net iets anders op lijn E dan de andere lijnen. :?:
Door de week mag je pas na 19.00 uur je fiets meenemen, in het weekend de hele dag en dat is inderdaad anders dan bij andere lijnen van HTM en RET. Zie bijvoorbeeld http://www.htm.net/Pages/DEF/491.html:
Fietsen
In RandstadRail mogen gewone fietsen na 19:00 uur en in het weekend gratis mee.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Geert schreef:Door de week mag je pas na 19.00 uur je fiets meenemen, in het weekend de hele dag en dat is inderdaad anders dan bij andere lijnen van HTM en RET. Zie bijvoorbeeld http://www.htm.net/Pages/DEF/491.html:
Fietsen
In RandstadRail mogen gewone fietsen na 19:00 uur en in het weekend gratis mee.
O, maar dat is de HTM. Ik dacht dat het daar helemaal niet mocht.

Waar ik op doelde was: flyer fiets mee in de metro:

Weekeinde, alle lijnen alle tijden.
Door de week, A - D: 9 tot 16 uur en na 18.30 uur.
Door de week, E: na 19 uur.

Er zijn ook nog allerlei beperkingen, 2 fietsen per metro/ingang oid, niet bij evenenemten, niet als het RET-personeel een slechte bui heeft...

Ik meen me te herinneren dat in E ook overdag buiten de spits mocht, misschien dat ze dit met de HTM gelijk getrokken hebben of ik had gewoon niet opgelet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Volgens mij mocht het eerder ook niet, een jaar geleden in ieder geval niet (toen heb ik zelf maar tot 's avonds gewacht om een fiets uit Rotterdam naar Den Haag te verslepen). Best maf eigenlijk, want de metro in Rotterdam zelf is drukker dan de Randstadrail lijn E...
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door webguy »

Zou het ook niet te maken hebben met veiligheid? Vermoed dat de gemiddelde snelheid van lijn E hoger ligt dat de andere RET lijnen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Ehm, die snelheid is 's avonds en in het weekend toch net zo hoog. En dan mag 't wel :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door webguy »

Klopt, maar dan zitten er veel minder mensen in de metro die gewond kunnen raken door een vliegende fiets. Maar ok, het is inderdaad niet een handige regel.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Justin »

Vliegende fiets... Hmmm, dat doet me denken aan E.T. achtige taferelen :P.

Anyway, gisterenavond nog een s2200 van Laa naar Rlb en de s5100 aldaar naar Zwd gepakt, die voorspoedig liep. Ware het niet dat mijn fiets nog (steeds) bij de fietsenmaker staat, en de laatste bus naar mijn wijk al om 23:10 gaat vanaf Zwd... Het betekende dus een wandeling van ca. 3 km naar mijn huis. Gelukkig was het droog, alleen ik was doordrenkt van het zweet op m'n rug van m'n rugzak...

Somehow zweet ik me een ongeluk sinds een paar jaar... vreemd dat ik dat vroeger nooit zo'n last van heb... Oh well...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Rienstertje
Berichten: 85
Lid geworden op: di 18 mei 2010, 16:09
Locatie: Horst

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Rienstertje »

Gister even een ritje naar Swalmen gemaakt, daar viel me op dat de incheckborg bij Veolia verlaagd is, althans voor mij met dalurenkorting.

Afbeelding
Relevant, innovatief en immers, omdat het kan :D
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door reisthijs »

Ja, ze gebruiken sinds een paar maanden gewoon dezelfde instaptarieven als NS. Wel zo logisch.

http://www.veolia-transport.nl/company/ ... ,20380.htm
"Laat je ledematen bewegingen maken"
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door webguy »

Ook een leuke: maandag ging ik met de Walibi Express van Walibi naar Harderwijk (heenweg kon ik met iemand meerijden). Daar kan je zelfs met de OVC betalen. Er zitten namelijk twee handheld CICOs (een grote PDA) gemonteerd op het tafeltje van de chauffeur. De chauffeuse scande m'n OVC eerst op de rechter CICO en vervolgens meteen op de linker. Vermoed dus dat een op Walibi staat, de ander op hardewijk en afhanekelijk van de rijrichting wordt je in en meteen weer uitgecheckt... Het staat alleen nog niet op mn overzicht op http://www.ov-chipkaart.nl dus kan dat vermoeden nog nietbevestigen.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Morgan ga ik ook naar Walibi met 6 klasgenoten, en reizen met 6 studenten met OV-reisrecht (SOV). En een 7e die geen SOV heeft, maar op de OV-Begeleiderskaart mee mag van een student die weer wel SOV heeft. *O*
Vandaag gingen wij met de tram van Lombardijen naar Centraal, en de controleur raakte door bovenstaande het overzicht even helemaal kwijt, en zei dat het wel goed was :lol:
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door microshit »

Vanmorgen viel mij op dat op Tpsw hekken geplaatst zijn. Foto's zijn er niet, dus ingetekend op archiefmateriaal:
Afbeelding
Aan het einde van het perron komen nog wel eens laatkomers uit de richting van Wadenooijen het perron op, deze route is voortaan dus geblokkeerd.
[smallimg]https://lh3.googleusercontent.com/-A-w2UOdlGy4/TfpGuBXMcWI/AAAAAAAAAp8/LehLPdcT_Xo/s800/IMG_0463_2.jpg[/smallimg]
Aan het hek dat hierop ingetekend staat (voor de duidelijkheid met een rode cirkel) hangt ook het bordje "Aanrijd- en elektrocutiegevaar", lijkt me niet echt van toepassing als erachter een station ligt.
Afbeelding

Voorbereiding op het plaatsen van poortjes? Het lijkt nu wel heel erg op een kooi...
Laatst gewijzigd door microshit op do 16 jun 2011, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Gekko123 »

Ligt het nou aan mij of zie ik daar op de eerste foto de vrijheidstrein?
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door microshit »

Ligt niet aan jou, foto's komen uit mijn rapportage over de Vrijheidstrein, is het enige materiaal wat mijn eigendom is waarop dit station goed stond. Ik ga uiteraard niet met foto's van een ander aan het rommelen, ook al waren het geen heel erg goede foto's (had die eerste bijvoorbeeld later moeten schieten dat de neus voorbij het portaal was)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten