Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Voor de wiskundige correctheid, maak er 390x389 van, van Asd naar Asd hoeft geen kaartje ;)
Komt wel goed schatje.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
En wat als je nu een product "retourtje" op je kaart zou kunnen laden? Dat zou dan slechts de korting die er was bij een retourkaartje van de ROS-ritprijs af hoeven trekken.
Ook voor het niet bieden van een simpel product als bv. "dagkaart" is natuurlijk geen excuus te bedenken. Behalve dat dit soort producten niet geschikt zijn voor reizigers die meer dan 10 retourreizen in vijf jaar willen maken
Ook voor het niet bieden van een simpel product als bv. "dagkaart" is natuurlijk geen excuus te bedenken. Behalve dat dit soort producten niet geschikt zijn voor reizigers die meer dan 10 retourreizen in vijf jaar willen maken
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Toch kan ik mij niet voorstellen dat wij het enige land ter wereld worden waar het kopen van treinkaartjes onmogelijk is
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Is het niet dan niet 390x389?find_your_spot schreef:Voorbeeldje: Stel dat Nederland 390 NS treinstations heeft, dan moet je voor alle mogelijke combinaties 390 x 390 doen.
Dat betekent dat NS 152.100 reisproducten had moeten aanmaken.
Toen ze dit hoorde hebben ze er van af gezien.
Afgezien van het feit dat de OV-chipkaart database nog geen eens 152.100 unieke reisproducten kan hanteren. Lukt niet. Onmogelijk.
[Mobiele post]
EDIT: oeps, Thom was mij voor. Ik zag even niet dat er al een nieuwe bladzijde in dit draadje was. Sorry.
Laatst gewijzigd door VIRM op di 14 jun 2011, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Vergeet niet dat je dit maar 12 keer kunt doen, want dan is je kaart vol.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
find_your_spot schreef:NS heeft al in 2006 aangegeven geen wegwerpkaartjes te willen gaan maken.
NS heeft in het verleden wel meer dingen geroepen over de ov-chipkaart die later nog op een totaal andere wijze zijn uitgewerkt, dus ik weet niet of je die bewering van vijf jaar geleden nog heel serieus moet nemen. Als ik ervanuit mag gaan dat jij ook wel eens in 2006 hebt gereisd op de Hoekse Lijn (net als ik) dan weet je bijvoorbeeld ook dat er allerlei zaken nu anders zijn dan in de proefopstelling van toen (alleen al de kaartautomaten, om maar iets te noemen).Over complottheorien. Wie heeft er in 2006 intensief getest als test reiziger op de trein naar Hoek van Holland?
Er is gewoon nog niets bekend over wegwerpkaartjes, behalve dan dat ze er nu nog niet zijn (maar voorlopig zijn er ook nog wel papieren kaartjes). En dat er voorlopig nog geen reisproducten op de kaart komen -- eerlijk gezegd vraag ik me af of die er nog wel gaan komen, want als dat zo is had men de tariefberekening voor retourtjes ook niet aan hoeven passen aan de berekening voor reizen-op-saldo.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
De kaartautomaten waren geweldig. In twee stappen had je RailEasy op je kaart geladen (het toen voormalige ROS)Geert schreef:Als ik ervanuit mag gaan dat jij ook wel eens in 2006 hebt gereisd op de Hoekse Lijn (net als ik) dan weet je bijvoorbeeld ook dat er allerlei zaken nu anders zijn dan in de proefopstelling van toen (alleen al de kaartautomaten, om maar iets te noemen).
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U37gD8LJmCA[/youtube]
Helaas kende deze automaten ook veel problemen, zoals het nooit uitwerpen van 3 gekochte Anonieme OV-chipkaarten... (Achteraf geld netjes terug gekregen)
Maar dan weet jij ook dat NS CiCo's toen nog niet bestonden en alleen dit gele model op alle stations geplaatst stond:
For Your Railroad Adventures
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Maar goed dat dit bij reizen op saldo niet nodig is.find_your_spot schreef:Voorbeeldje: Stel dat Nederland 390 NS treinstations heeft, dan moet je voor alle mogelijke combinaties 390 x 390 doen.
Dat betekent dat NS 152.100 reisproducten had moeten aanmaken.
Toen ze dit hoorde hebben ze er van af gezien.
</sarcastisch>
150000 dingen is voor een computer van tegenwoordig drie keer niks. Past in een megabyte, kost een paar seconden om te downloaden over de allertraagste internetverbinding van 't land.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
En hier lul je jezelf keihard in de knel...iljitsch schreef: is voor een computer van tegenwoordig drie keer niks.
Je dacht toch niet dat de OV-chipkaart op het hipste van het nieuwste draait... Naïef gedacht... -o-
For Your Railroad Adventures
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Ik dacht toch niet dat een chipkaart alle mogelijke reizen aan boord hoefde te hebben...
Het idee is dat je een electronisch kaartje aanschaft dat op de chipkaart geladen wordt. Zo'n kaartje bestaat uit een combinatie beginstation/eindstation. Als dat op die kaart gezet wordt ben je in business. Natuurlijk moeten de kaartautomaten wel al die combinaties kennen, maar da's nu ook al zo om de juiste prijs te kunnen berekenen. Overigens kan dat zonder een tabel van alle combinaties maar of dat de moeite is vraag ik me af.
Het idee is dat je een electronisch kaartje aanschaft dat op de chipkaart geladen wordt. Zo'n kaartje bestaat uit een combinatie beginstation/eindstation. Als dat op die kaart gezet wordt ben je in business. Natuurlijk moeten de kaartautomaten wel al die combinaties kennen, maar da's nu ook al zo om de juiste prijs te kunnen berekenen. Overigens kan dat zonder een tabel van alle combinaties maar of dat de moeite is vraag ik me af.
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Maar dan moeten de poortjes en paaltjes ook kunnen herkennen of het reisproduct op dat station geldig is...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Stel je hebt een reisproduct "van A naar B" op die kaart geladen en je checkt in op station "A": hoe moeilijk kan dat zijn?
De kans dat NS nog met een product "retour" zal komen lijkt ook minimaal juist omdat men er juist naar toe heeft gewerkt dat het retourtje overbodig wordt. In ieder geval zeker niet met het voordeel dat een retour vroeger had (want NS streeft er tenslotte naar dat "reizen op saldo" altijd het goedkoopste is).
Het leek er inderdaad lange tijd op dat NS niets van losse reisproducten wilde weten, maar ondertussen is er nu toch al een gekomen (de Fyra-toeslag, dat is ook een reisproduct met "beginstation - eindstation", dat kán dus wel).Geert schreef:En dat er voorlopig nog geen reisproducten op de kaart komen -- eerlijk gezegd vraag ik me af of die er nog wel gaan komen, want als dat zo is had men de tariefberekening voor retourtjes ook niet aan hoeven passen aan de berekening voor reizen-op-saldo.
De kans dat NS nog met een product "retour" zal komen lijkt ook minimaal juist omdat men er juist naar toe heeft gewerkt dat het retourtje overbodig wordt. In ieder geval zeker niet met het voordeel dat een retour vroeger had (want NS streeft er tenslotte naar dat "reizen op saldo" altijd het goedkoopste is).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 3928
- Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
En als je tussendoor uitcheckt en dan weer incheckt? (principe van huidige papieren kaartje)
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Je krijgt dus waarschijnlijk een wegwerpchipkaart waarmee je alleen in kunt stappen op station A en uitstappen op station B. Als je daarna verder (of terug) wilt reizen dan koop je een nieuw kaartje.
Een ander idee is om Nederland in zones te verdelen en alleen nog maar dagkaarten voor de betreffende zone te verkopen (als reisproduct). Dat voorkomt dat je 400x400 reisproducten moet aanmaken.
Een ander idee is om Nederland in zones te verdelen en alleen nog maar dagkaarten voor de betreffende zone te verkopen (als reisproduct). Dat voorkomt dat je 400x400 reisproducten moet aanmaken.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Het zou ook een idee zijn om de tariefberekening niet opnieuw te laten starten als je voor de tweede keer incheckt op dezelfde dag, maar dat zal NS wel veel geld kosten aangezien retourreizen en via-reizen dan een stuk voordeliger worden. (De laatste soort overigens net zo duur als vroeger, voordat de prijs daarvan flink verhoogd werd met de nieuwe berekeningsmethode.)
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Hear! Hear! Gewoon het degressieve kilometertarief laten varen :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Ik mis de link?
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Nee, die krijgt je dus niet.Vinny schreef:Je krijgt dus waarschijnlijk een wegwerpchipkaart waarmee je alleen in kunt stappen op station A en uitstappen op station B.
For Your Railroad Adventures
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Dat weten we nog niet
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Trouwens, was het ooit niet zo dat het ECHT ABSOLUUT NOODZAKELIJK was om je persoonlijke gegevens af te staan zodat ze je allerlei op maat gemaate aanbiedingen konden doen, speciaal toegespitst op jouw reisbehoefte? Wie heeft er ooit zo'n aanbieding gekregen?
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
We kunnen inderdaad niet achter de muren van het NS hoofdkantoor kijken nee.Geert schreef:Dat weten we nog niet
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
@Fles: Volgens mij niemand omdat het helemaal niet meer mocht...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
"Don't rock the boat", er is al genoeg gezeur over de OVC, kunnen ze dat er niet echt bij gebruiken...
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
Het lijkt mij nogal raar als ze net voor miljoenen alle automaten hebben verbouwd met OV-chipkaart lezers om later een gloednieuw wegwerp chipkaartjes systeem in te bouwen...
For Your Railroad Adventures
Re: Petitie voor behoud papieren treinkaartje
De visie ontbreekt nog wel eens bij grote bedrijven. Vooral als de visie op een product om de paar jaar wijzigt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten