OVer Missers in de Reisinformatie #13

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Bart
Berichten: 1183
Lid geworden op: di 23 jun 2009, 12:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Bart »

Het breidt zich uit: :(
De beperkingen tussen Amersfoort Vath en Amersfoort Schot als gevolg van een defecte trein zijn voorbij.
http://www.ns.nl/storingen/index.form
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door webguy »

Zo stond ik vandaag in Nijmegen naar de s3600 CTA te kijken
"Zwolle"
Scrollend: Lent, Elst, Arnhem Zuid / Arnhem, Dieren, Zutphen / Deventer, Olst, Wijhe
"Stopt ook in Dieren"
"Stopt tot Arnhem op alle tussengelegen stations"
Ja bedankt NS, die laatste twee waren duidelijk overbodig, en dan konden die scrollende regels onder elkaar.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Fles »

Dexter weer hoor :lol: Dames en heren. Het volgende station is twaalf zeven negentien. U kunt hier overstappen voor de richting zeven en vijftig een en twintig, alsmede op de trein richting acht en vijftig een en twintig. Maar nu eerst station twaalf zeven negentien!

:D
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

Waarom staat het klokje op de T7-schermen zo vaak verkeerd? Vlaardingen Oost toonde aan het begin van de avond 7:08 uur en op Den Haag Laan van NOI stond de T7 aan de Voorburgse kant op 6:58 terwijl het echt 23:05 was.

Overigens werd er in Rotterdam en omgeving goed gebruik gemaakt van de DRIPs: op de meeste stond een bondige melding over de staking morgen inclusief een Engelse vertaling (!).
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

Wat mij trouwens ook opviel gisteren tijdens de HTM-staking, was dat metrolijn E wel reed maar volgens de DRIM's geen passagiers meenam tussen Nootdorp en Gvc. Zou dit zijn uit solidariteit met de HTM-collega's? De metro's filmden Niet Instappen, maar ik zag tijdens het passeren van Laa dat er reizigers stonden op Laa en dat sommige metro's stopten.
Vallend blad maakt rails glad.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Geert schreef:Waarom staat het klokje op de T7-schermen zo vaak verkeerd? Vlaardingen Oost toonde aan het begin van de avond 7:08 uur en op Den Haag Laan van NOI stond de T7 aan de Voorburgse kant op 6:58 terwijl het echt 23:05 was.

Overigens werd er in Rotterdam en omgeving goed gebruik gemaakt van de DRIPs: op de meeste stond een bondige melding over de staking morgen inclusief een Engelse vertaling (!).
Die van Hld staat al weken vast, en ik zag gister dat de T7 in Zwijndrecht ook niet meer weet wat juist is: Loopt ook ver achter of staat zelfs stil :lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

In Amersfoort werd vanmorgen rond 7.05 uur een ICMm-stel vanaf spoor 6 afgerangeerd (aannemelijk uit de t716 die opgeheven was). Daartoe had men de TBP's op "Niet instappen" gezet, maar als gevolg daarvan was de t2818 compleet verdwenen uit alle reisinfo op 't station. Niet meer op de T7's en niet als volgende trein op spoor 6 meer te zien, op de AV in de Reisplanner Xtra stond 'ie nog wel gewoon.
En vlak voor vertrek werd de trein dus weer tevoorschijn getoverd... hoorde van sommigen dat ze al aanstalten maakten richting de t12518 te gaan dus hopelijk heeft niemand hierdoor z'n trein gemist.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Wubbo »

Geert schreef:Overigens werd er in Rotterdam en omgeving goed gebruik gemaakt van de DRIPs: op de meeste stond een bondige melding over de staking morgen inclusief een Engelse vertaling (!).
Dat was wel mooi steenkolen-Engels zag ik toen ik er vanavond weer langskwam. De precieze tekst kan ik me niet meer voor de geest halen, maar het eindigde in ieder geval met More www.ret.nl. Dat ziet er al niet zo fraai uit ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

Ja, het was wel een beetje Dunglish :D Ik dacht dat er stond: "Due to strike no RET public transport on June 9th. More: www.ret.nl"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Juist het tegengestelde van een misser: de DRIPs in Utrecht geven nu ook de Arriva-lijnen aan, iets wat ze lange tijd niet gedaan hebben. Hoewel DRIPs... het exemplaar bij halte Balijelaan/Croeselaan is de enige werkende bij een halte waar een Arriva-lijn stopt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

Ik zag vanochtend een DRIP in Rotterdam die het volgende liet zien:

Code: Selecteer alles

38 Schiedam Centrum  2
38 Schiedam Centrum  9
40 Station Delft    12
40 Station Delft     ?
Die laatste regel vond ik niet een hele nuttige toevoeging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

OBIS in de t2834 verkondigde wel heel veel onzin: met +10 uit Amersfoort maar volgens het scherm waren we op tijd en zouden na 8 minuten in Gouda aankomen :p
Bij aankomst op Rotterdam Centraal werd vervolgens de s2200 als Sprinter vermeldt bij de aansluitingen :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

Vannacht reed er langs mijn huis een Connexxion 57xx met op de display "C Geen dienst". Een kwartier eerder was die bus net langsgekomen als laatste ritje op de 152 Amsterdam Amstel - Almere Stad.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door JWM »

Daniel schreef:OBIS in de t2834
Zijn er nu ook al OBIS-schermen in VIRM? Goed bezig *O*
Thijs
Berichten: 471
Lid geworden op: za 15 mar 2008, 14:27
Locatie: Nijmegen

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Thijs »

Nee, die zitten nog niet in de VIRM. Zal dus ICMm zijn geweest.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Klopt, zoals in het afwijkingen in materieelinzet-topic stond reed deze trein met ICMm :wink:

Net had ik de t581 van Rotterdam naar Amersfoort. Een trein die dus niet verder reed wegens werkzaamheden, maar een omroepberichtje bij aankomst in Amersfoort bleek teveel moeite. Diverse reizigers bleven dus ook gewoon zitten wat vast ook mede te maken heeft gehad met dat bij aankomst in Utrecht nog werd omgeroepen dat de trein gewoon naar Leeuwarden zou gaan :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

De t2818 reed vandaag met "Groningen" op de koersdisplays, nou niet bepaald een bestemming in de richting die deze trein op ging :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door MdJ »

De DRIS van Apeldoorn hebben ze weer aan de praat gekregen, alleen met een dienstregeling van 2009 volgens mij... En dan niet in de actuele-stand, maar in 'Noordstand", waarbij het display dan als statisch haltebord fugeert. Vanochtend waren ze nog uit (Op die van A, B en J na.. Daar stond "Geen actuele reisinformatie beschikbaar)

- Lijn 8 heeft Componistenkwartier, 9 Rivierenkwartier als eindbestemming (nu omgewisseld)
- Lijn 7 nog naar Sprenkelaar ipv Zuidbroek
- Lijn 6 naar Asselsestraat/Orden, 7 naar Orden/Asselsestraat. (lijn 6 niet geheel zeker.. Iig nog met "Orden" erin.
- Lijn 18 ontbreekt. Lijn 5 Berg en Bos op E (staat nu op F), lijn 8/9 Anklaar op F (staat nu op E)
-Lijn 15 op H ipv F... En de streekbussen klopt ook niets van.
Bij twijfel: gebruik beton.
Xanland
Berichten: 302
Lid geworden op: zo 30 jan 2011, 22:35
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Xanland »

Wat het probleem eigenlijk is, wat iemand mij vertelde. Het bedrijf van die dingen is failliet, dus als meerderen er aan prutsen en geen documentatie achterlaten... Ja, dan kan je het al een beetje raden. :P

De huidige dienstregeling (of die van voor 3 april) heeft er iig wel opgestaan. Zei het zonder positie en vertraging. Blijft gewoon gezellig afwachten dus. :+
Was dagelijkse reiziger Veluwelijn 201 (vroeger 294) Apeldoorn - Zwolle, nu werkzaam in Deventer mbv de duivel van het OV: de auto. Daarnaast ook Veluwe-concessiekenner.
Vragen daarover staat ofcourse vrij en mag altijd. :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door tsov »

Connexxionfail: in een bus van lijn 170 hing een flyertje over de wijzigingen van mei en de omleidingen vanwege de werkzaamheden aan de Amstelveenseweg. Die werkzaamheden duren nog de rest van het jaar. Op het flyertje stond zo'n QR-code: kom je uit op de connexxionsite: "Pagina kan niet worden gevonden"...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door find_your_spot »

tsov schreef:Op het flyertje stond zo'n QR-code: kom je uit op de connexxionsite: "Pagina kan niet worden gevonden"...
Maar je dacht toch niet dat die QR code ook echt werkt? LOL :')
For Your Railroad Adventures
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Dexter »

Ik zag vanmorgen in Dordrecht een bus van lijn 4 naar taart. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Justin »

Klinkt lekker. Ging tie naar Brokking? :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Vinny »

tsov schreef:Connexxionfail: in een bus van lijn 170 hing een flyertje over de wijzigingen van mei en de omleidingen vanwege de werkzaamheden aan de Amstelveenseweg. Die werkzaamheden duren nog de rest van het jaar. Op het flyertje stond zo'n QR-code: kom je uit op de connexxionsite: "Pagina kan niet worden gevonden"...
Wijzigingen van mei :')
Er staat: vanaf (?) nu krijgt lijn 140 een snellere route (?), en zal later vertrekken vanaf Uithoorn Busstation en eerder aankomen. In Augustus wordt de halte Watsonweg opgeheven en vervangen worden door de halte Burgemeester Kootpark. En verder staat er iets in over de nieuwe busbaan.
Allemaal kletskoek, want lijn 140 krijgt helemaal geen snellere route, en pas vanaf augustus is de nieuwe busbaan Uithoorn-De Kwakel kaar en dat kan natuurlijk wel wat tijd schelen. Daarnaast grossiert de folder in non-informatie. Ik wil weten wat er precies wijzigt aan de dienstregeling en bovendien welke haltes wel of niet meer bedient worden en vanaf wanneer dan precies... :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Geen misser, meer een compliment. De HC van t5018 riep na Brd om dat binnenkort vakantiedienstregeling is, en dat deze stoptrein ook niet zal rijden in die periode. Net als ieder halfuur later, en dat er op meerdere trajecten minder treinen rijden.

Afbeelding [Mobiele post]
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten