Het grote computertopic! #2

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
hauptbahnhof
Berichten: 3921
Lid geworden op: wo 20 okt 2010, 22:00

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door hauptbahnhof »

Bee schreef:Ik vermoed eerlijk gezegd dat die converter al 30 euro heeft gekost. Dat durven ze gerust te vragen voor een kabeltje van nog geen 20 centimeter :')
Nee, die koste €10,00 bij de MM.

Volgens de verkoper gaat VGA eruit dus zo'n beetje alle goeie videokaarten hebben het niet meer. Het zal allemaal wel.
En.. vind je 't wat? Heb 'm nu ook, opzich is 't best tof. Alleen 1 ding is wat vreemd.. Als je een heuvel af gaat, gaat de metro niet sneller ofzo.. En heuvelopwaards gaat 'ie niet trager, beetje apart.
Het is op zich wel hip maar idd, wat jij zegt. Plus het feit dat als je begint, je eigenlijk niet weet wat de voor- en achterkant van de trein is. Volgens mij is het gewoon zo dat de trein al op het goede spoor staat dus als je gezicht naar de trein toe staat, is rechts de achterkant.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Stefan »

Haha, gelukkig. Ben ik niet de enige met dat probleem. Tot nu toe heb ik wel goed gegokt, desondanks is het wel een leuk spel voor de afwisseling. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Zucht. Ik kreeg een handleiding van de klantenservice om printers te kunnen installeren op laptops. Dit noemen ze een QRC, maar met 5 kantjes waarvan 2 pagina's aan IP-adressen noem ik het niet echt een Quick Reference Card :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door STF »

Mijn mailprovider (Online) heeft nu al meer dan 24 uur storing... Lekker onhandig met al die reserveringen voor het Pinksterweekend...
Met het Hemelvaartsweekend was onze website dagenlang offline wegens een storing bij de provider (PT).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Zucht. Ik kreeg een handleiding van de klantenservice om printers te kunnen installeren op laptops. Dit noemen ze een QRC, maar met 5 kantjes waarvan 2 pagina's aan IP-adressen noem ik het niet echt een Quick Reference Card :')
Dat drakensysteem met de "LPR:" poort natuurlijk. In plaats van dat ze gewoon een servernaam doorgeven waar vervolgens alle printers van een vestiging aan hangen.. :X
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Zucht. Ik kreeg een handleiding van de klantenservice om printers te kunnen installeren op laptops. Dit noemen ze een QRC, maar met 5 kantjes waarvan 2 pagina's aan IP-adressen noem ik het niet echt een Quick Reference Card :')
Lang leve iPrint!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

ffs, al dagen ben ik aan het worstelen met WordPress op SLES11 (ons standaard Linux-OS). Bijna alles werken maar niet alle thema's en niet alle admin-CP's konden geïnstalleerd worden. Het probleem was wel te achterhalen en leek iets met rechten te maken te hebben maar zelfs met een desperate chmod 777 --recursive en niet meer chroot draaien van httpd hielp niet.
Vanochtend moest ik op onze IIS7 server het een en ander updaten en de MS-rewrite module om alle websites op SSL te forceren installeren. Dat gaat met een webinstallertje, heel mooi pakketje. Na de installatie van die module biedt die installer me nog een aantal opties aan en ik zie daar WordPress tussenstaan. Binnen 10 minuten had ik een beveiligde, werkende, complete (Nederlandse) WordPress staan.

Ach ja, in ieder geval weer drie dagen dichterbij de zomervakantie.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Aangezien we het vermoeden hadden dat de printers op het werk weer aan vakantie toe waren hebben we vandaag, op deadlinedag eens opgeschreven hoeveel storingen het apparaat had.

Vandaag heeft de kleurenprinter ongeveer 18 euro opgegeten zonder te printen, een pasje dat niet wilde ontkoppelen aan een inlog, 1 keer een lege papierlade, 3 lege pasjes, een document waarvan alle plaatjes niet werden afgedrukt en eentje waarbij alles twee keer onder elkaar kwam te staan met onleesbare tekst tot gevolg.
De zwart-witprinter had 3 een lege papierlade (= 3/4e doos), 23 lege pasjes, 3x een vastgelopen papier, 1x een M6107 fout, 1x een onderdelencontrolecheckfout, een document met een grijze streep op alle pagina's en een opdracht die geniet moest worden maar waar na het 5e exemplaar geen nietjes meer doorgeslagen werden. Daarnaast is voor ongeveer een halve doos aan papier weggegooid door studenten die hun werk niet dubbelzijdig wilden afdrukken maar dat wel gedaan hadden :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Daniel »

Over printers gesproken... bij mij op 't werk waren gisteren zo'n beetje alle toners leeg op geel na (heb je ook veel aan die kleur :P ) Met een beetje schudden kwam de zwarte wel weer van 0% op 1%, maar 't werd nogal kritisch omdat toen die erin gedaan was niet doorgegeven was dat er een nieuwe besteld moest worden.
Volgens de receptie krijgen ze namelijk altijd maar één toner van elke soort als er een bestelling geplaatst wordt, ook al is die voor meer stuks. Zou ook een week duren, maar Utrechtse weken duren kort: gisteren besteld en vandaag waren ze al geleverd :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Ontving vandaag een Nieuwsbrief van Apple :)
Mac OS X Lion kost slechts €23,99 *O* Men heeft dus gewoon netjes de $29,99 omgerekend volgens de echte wisselkoers. Dat is wel eens anders geweest bij software en hardware. :pos:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Thom91 »

Is apple software zo goedkoop?
Heb ook de mail gehad maar niet gelezen :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Suus »

Apple staat niet bekend om haar goedkope producten in ieder geval :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Ugh, server met 16GB geheugen en dat is te weinig maar ik heb eigenlijk niets meer uit te delen en voor ik toestemming heb om een nieuwe VMware host met 256GB aan te schaffen zijn we twee weken verder :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Klinkt als een luxe probleem.... *kijkt naar telefoon die weer elk moment kan melden dat VPS down is, 256MB is te weinig*
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

webguy schreef:Klinkt als een luxe probleem.... *kijkt naar telefoon die weer elk moment kan melden dat VPS down is, 256MB is te weinig*
Nou het is een server waar normaliter een clusterresource op draait waar 8000 homedirectories op staan. Dus hij is best wel heel erg belangrijk :o
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

deadlock schreef:
webguy schreef:Klinkt als een luxe probleem.... *kijkt naar telefoon die weer elk moment kan melden dat VPS down is, 256MB is te weinig*
Nou het is een server waar normaliter een clusterresource op draait waar 8000 homedirectories op staan. Dus hij is best wel heel erg belangrijk :o
Als je dat tegen ons kan zeggen, kan je dat ook tegen die toestemmingsdude zeggen :) Or else he must face the consequences :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Ja maar we komen 3 ton tekort. Verandering in de bekostiging wat door financiën niet aan ons meegedeeld was dus er is simpelweg geen geld. Die 3 ton wordt nu hard over onderhandeld. Als die er is mag ik er hoogstwaarschijnlijk vier bestellen en die gaan dan de 8 huidige vervangen. Die 8 schuiven we dan door naar de thin clients zodat dat dan weer geen geld kost.

En dan hopelijk nog een paar extra enclosures voor het SAN...
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

en anders kan er 8000 man niet meer werken. Falend management :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Niet werken is een groot woord maar erg snel is het niet en ik moet handmatig diverse keren per week ndsd een schop geven. Ik heb nu de testomgeving uitgezet voorlopig om meer geheugen toe te kunnen wijzen maar onze oudste VMware servers hebben slechts 32GB geheugen en dit is niet verder uitbreidbaar.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door Fles »

ja, boeiend. Het is toch niet JOUW probleem of zo?

Als het op tijd bekend was dat dit ging gebeuren en men weigert er geld voor vrij te maken, tsja, DAN NIET :)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Ach jah, maar de collega's op de werkvloer blijven tegen me klagen dus ik lap maar gewoon wat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Ach, collega ontslaan en kan je een nieuwe server kopen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door deadlock »

Wel vier ook.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door webguy »

Probleem opgelost toch?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Het grote computertopic! #2

Bericht door TheKnitter »

deadlock schreef: aan te schaffen zijn we twee weken verder :(
Waar ken ik dat van? Bij ons is dat proces ook klote. Moeten eerst een investeringsaccordering maken, die indienen, dan krijg je gezeur dat het te duur is en mag je uitleggen dat het echt niet goedkoper kan, en word het eindelijk goedgekeurd -o-
Of niet. Omdat het te duur is.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten