Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

Blaricum Carpool & De route van ex 100 door een groot deel van Huizen gaat het grootste probleem worden.
De 100 is groot geworden door de uitgebreide route en die wordt nu juist verlaten.
De t-100 bussen zullen hier zeker geen tijdwinst behalen, er zijn nogal veel lastige rotondes op de nieuwe route! :D
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Sowieso heb je niks aan T100 in de bebouwde kom. Alleen op de snelweg. De rijtijd wordt juist 3 min verlengd op 320/101 terwijl er 6 haltes bij komen. Er wordt dus niet geprofiteerd van de hogere maximum snelheid. Sowieso wordt er op dat stuk van de A1 nooit vrij hard gereden. Zeker niet in de spits als het gros van de passagiers de lijn gebruikt.

Ik blijf het onzalig vinden. De hele dag een 15 min dienst tussen Amsterdam Amstel en Huizen, maar zelfs met een 30 min dienst zit er haast niemand in. Het is een echte studenten/forensen lijn met een mega verspitsing. Wat wil je dan met lucht gaan rijden de rest van de dag en avond. Zonde van het geld!

En dat is des te pijnlijker als je ziet hoeveel andere lijnen er in het Gooi worden opgeheven.

Ook opmerkelijk. De 320 wordt nu een stopbus die op bijna alle tussengelegen haltes gaat stoppen. De 101 was een Regioliner die veel haltes oversloeg en zo 'snel' was. Nu krijg je dus dat mensen op de kleinere haltes gaan uitstappen omdat het 100 meter korter lopen is. Zo krijg je veel kleine haltes en langere rijtijd met veel irritante stops.
immer kwaliteits posts
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Begin je nu weer met je klaagzang over Kruislaan en Middenweg/Hugo de vrieslaan? Daar heb je nauwelijks last van en bovendien zorgt dat voor een eenduidiger "streekproduct" op de Middenweg. Het zou me overigens niets verbazen als het grootste deel extra rijtijd (6 minuten voor 2 minuten rijden!!) tussen Hugo de Vrieslaan en Amstelstation zit. :wink:
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Nee, in Amsterdam valt het wel mee want je staat toch meestal voor de stoplichten. Er komt alleen vervelend volk in de bus. Vooral in Huizen zelf heb je veel extra haltes. Stuk of 5 waar dan steeds 1 of 2 mensen uit stappen.
immer kwaliteits posts
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

Zonnig schreef:Blaricum Carpool & De route van ex 100 door een groot deel van Huizen gaat het grootste probleem worden.
De 100 is groot geworden door de uitgebreide route en die wordt nu juist verlaten.
De t-100 bussen zullen hier zeker geen tijdwinst behalen, er zijn nogal veel lastige rotondes op de nieuwe route! :D

Het verschil tussen de 'nieuwe 100' en 'nieuwe 101' zit 'm in de routevariant in Huizen, tussen de halte Ericaweg en Busstation. Lijn 100 rijdt de huidige route via de Ceintuurbaan en Haardstedelaan en lijn 101 rijdt via de Karel Doormanlaan en Baanbergenweg. Zoals vroeger (voor de huidige concessie) waren de lijnen 134 en 137 op deze trajecten ook aan elkaar gelinkt, met overstap op de halte Flevolaan. Hier werd behoorlijk veel gebruik van gemaakt. Nu is het min of meer zo dat de lijnen 100 en 107 (huidige dienstregeling) deze verbinding rijden. Lijn 107 rijdt daarbij nog een blokje om via Naarden Bosch van Bredius.

De route van de nieuwe 320 is gelijk aan de oude interliner 348, en die reed ook met 15 mtr, dus wat dat betreft zijn er geen echte opstakels op de route.
willy84 schreef:Ook opmerkelijk. De 320 wordt nu een stopbus die op bijna alle tussengelegen haltes gaat stoppen. De 101 was een Regioliner die veel haltes oversloeg en zo 'snel' was. Nu krijg je dus dat mensen op de kleinere haltes gaan uitstappen omdat het 100 meter korter lopen is. Zo krijg je veel kleine haltes en langere rijtijd met veel irritante stops.
Ik denk dat men de reizigers op de verbinding met Amsterdam terug wil winnen. Met de komst van de Interliner en daarna de 248/130/101, is voor veel reizigers een flink stukje lopen naar een halte, vooral op het stuk tussen 'Drie-in-Een en Huizen Busstation.
willy84 schreef:Leuk, halte "Drie in een" heet ineens Regentesse en m'n reistijd gaat van 55 min naar 58 min waarbij er zes extra haltes bij komen. En dan te bedenken dat we nu al bijna altijd 15 min eerder op het Amstel aan komen met dank aan Eurlings!
Lijkt me logisch, Drie-in-een bestaat al een paar jaar niet meer. Het complex wat er voor in de plaats kwam heet De Regentesse.
willy84 schreef:Ik blijf het onzalig vinden. De hele dag een 15 min dienst tussen Amsterdam Amstel en Huizen, maar zelfs met een 30 min dienst zit er haast niemand in. Het is een echte studenten/forensen lijn met een mega verspitsing. Wat wil je dan met lucht gaan rijden de rest van de dag en avond. Zonde van het geld!
We zullen het zien. Persoonlijk vind ik het ook een beetje teveel van het goede, maar ja misschien moeten we het zien als 'met aanbod creeer je vraag'. We moeten er maar het beste van hopen. Het schijnt zo te moeten als voorbereiding op de instelling van een volledig HOV-lijn, met vrije banen etc. Alleen liggen de gemeentes Huizen en Blaricum nog steeds met elkaar in de clinch over het straks te voeren traject.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Over dat laatste (waar overigens een topic over is dacht ik).
Gewoon meerijden met het verkeer is het snelst en de goedkoopste oplossing. Eventueel wat kleine stukjes busbaan om voor te kruipen bij het verkeerslicht is ook prima.

Wat was vroeger Drie in Een, dat is nog even voor mijn tijd hier?
immer kwaliteits posts
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

willy84 schreef:Over dat laatste (waar overigens een topic over is dacht ik).
Gewoon meerijden met het verkeer is het snelst en de goedkoopste oplossing. Eventueel wat kleine stukjes busbaan om voor te kruipen bij het verkeerslicht is ook prima.

Wat was vroeger Drie in Een, dat is nog even voor mijn tijd hier?
Drie-in-één was een complex waar drie 'instellingen' inzaten. Een bibliotheek, een theater en een school.
De school bestaat nog steeds (Openbare Scholengemeenschap Huizermaat, waar ikzelf nog op gezeten heb, tenminste, toen het nog op een andere locatie gevestigd was, way back, van 1975 tot 1979). De bibliotheek is verhuisd naar De Graaf Wichman, en het theater is ook opgedoekd, vroeger kwamen o.a. de televisieuitzendingen van De TV-show er vandaan, een thuiswedstrijd voor Ivo Niehe, die er op een steenworp afstand van woonde).
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Zonnig
Berichten: 537
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Zonnig »

De route van de nieuwe 320 is gelijk aan de oude interliner 348, en die reed ook met 15 mtr, dus wat dat betreft zijn er geen echte opstakels op de route.

.... Maar in de tijd van de 248 waren er op dat traject geen rotondes en nu ligt het vol met rotondes. Dus er zijn genoeg obstakels ontstaan!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Er komt alleen vervelend volk in de bus.
OV verbod geven
For Your Railroad Adventures
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

willy84 schreef:Over dat laatste (waar overigens een topic over is dacht ik).
Gewoon meerijden met het verkeer is het snelst en de goedkoopste oplossing. Eventueel wat kleine stukjes busbaan om voor te kruipen bij het verkeerslicht is ook prima.

Wat was vroeger Drie in Een, dat is nog even voor mijn tijd hier?
De grootste klapper is ook niet in Huizen te maken. Daar kom je inderdaad een heel eind met hier en daar een busstrookje. Daarentegen is de aanpak in Hilversum wel nodig voor een flink vlottere rit.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Vinny »

find_your_spot schreef:
willy84 schreef:Er komt alleen vervelend volk in de bus.
OV verbod geven
Dat het volk dat in Diemen in/uitstapt geen abonnement heeft op de hockeyclub en er behoorlijk donkerder getint utiziet dan de gemiddelde Gooi-boy/girl wil helemaal niet zeggen dat het types zijn waar je beter niet naast kunt zitten. Tram 9 zit er vol mee en er gebeurt bijna nooit wat.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Suus »

De streekbussen komen niet bij haltes in Diemen. Ze gaan vlak voor de gemeentegrens de A10 op, nemen dan de A1 en gaan er vervolgens bij afrit 2, de eerste afrit na de bebouwde kom van Diemen, de snelweg weer af :|

Maar ik heb inderdaad nooit vervelende mensen meegemaakt in tram 9. De Watergraafsmeer staat als een goede buurt bekend en ook in Diemen-Centrum gebeurt niet zo heel veel. In Diemen-Zuid zit het gespuis, en daar komt de bus niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Vinny »

Ik ben een oude lul he ;) Ik heb de 136 nog meegemaakt uit het tijdperk dat de lijn wel door Diemen reed (en dus helemaal naar Hilversum via het Gooi), de bus was altijd erg prettig en comfortabel. En bovendien uiterst punctueel. Zelfs in de ochtendspits in richting Stad-in...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Bluearrow »

In een ver verleden ben ik zelf buschauffeur geweest in Amsterdam, en heb ook wel het nodige meegemaakt, vooral in de nachtbus richting Bijlmer, zoals bijv. een mes op mijn keel, overval etc. Natuurlijk, je hebt altijd wel 'tuig' in de bus, maar om meteen het beschuldigende vingertje naar allochtonen en gekleurden te wijzen, dat gaat mij een beetje te ver. En het riekt zelfs naar discriminatie. Mijn vriend (al bijna 20 jaar samen) is ook allochtoon en moslim, en door samen te leven met een van origine 'buitenlander' ga je toch anders naar dit soort dingen kijken. Zo kijk ik ook anders aan tegen al het gedoe rondom meneer Wilders en zijn trawanten. Maar goed, dat is wellicht weer een hele andere discussie die hier op dit forum niet thuis hoort.

Ik heb alleen zo af en toe wat moeite met al die vooroordelen. Zo kom ik uit 't Gooi. Ik heb (helaas?) geen dure auto, woon niet in een dure villa en moet ook flink sappelen om elke maand weer rond te komen. Het Gooi staat bekend om Blaricum, Laren en Naarden (om er maar een paar te noemen), maar meer dan 60% van alle inwoners in de regio zijn gewone 'boeren, burgers en buitenlui' !
Net zoals ik moeite heb met het vooroordeel dat in Diemen-Zuid, Bijlmer en Amsterdam-West alleen maar criminele allochtonen zouden wonen. Het is gewoon niet waar.

Ik ben gewoon blij dat we in een vrij land wonen en vind het nog steeds heerlijk om door een multiculturele stad als Amsterdam te wandelen. We zouden gewoon wat meer respect voor elkaar moeten hebben, om te proberen om jezelf in te leven in de situatie van een ander, ook wat opvoeding en religie betreft.
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Suus »

Onee, Diemen Zuid bestaat alleen niet uit criminelen, maar als er iets gebeurt in Diemen gebeurt het in Diemen Zuid. Politieagente buiten westen geslagen, vrouw van Lange Frans opgepakt, drugslab waardoor een volledig huizenblok onbewoonbaar werd. In Diemen Centrum zijn alleen maar bankovervallen en was er een mislukte poging tot ontvoering :wink:

Oja, en elke twee maanden een lijk in het kanaal, maar die komen uit Amsterdam (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Klaasje »

Die komen uit "de grote boze stad" :N :neg: :')
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door tsov »

Bee schreef:en was er een mislukte poging tot ontvoering :wink:
Ja, met een busje met een lege benzinetank. Dat is wel weer zo lekker dorps knullig :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Pouw-bus rijdt op nieuwe, snelle lijn
Gepubliceerd op 01 juli 11, 19:00Laatst bijgewerkt op 01 juli 11, 19:17
HILVERSUM - Particulier busbedrijf Pouw Vervoer uit IJsselstein stapt in het Gooise openbaar vervoer. In opdracht van Connexxion neemt het bedrijf de nieuwe lijn 320 over voor de komende acht jaar. De snelle lijn Hilversum-Amsterdam start op zondag 17 juli.

Op die dag gaat de nieuwe dienstregeling voor het busvervoer in Gooi en Vechtstreek in. Die is omstreden vanwege bezuinigingen door de provincie Noord-Holland.
De komst van lijn 320 is de belangrijkste wijziging. De lijn vervangt de huidige lijn 100 tussen Hilversum en Huizen en de buslijnen 101 en 102 tussen Huizen en Amsterdam. Overstappen in Huizen voor de rit naar Amsterdam of Hilversum is straks niet meer nodig. De 320 wordt gezien als voorloper van de - als het goed is - écht snelle busverbinding met Amsterdam, het hoogwaardig openbaar vervoer.
Reizigers op de nieuwe lijn, die maximaal acht keer per uur rijdt in de spits, zitten in luxueuze drie-assige touringcars van Pouw. ,,Geen staanplaatsen en ruimere zitplekken. En we mogen honderd kilometer per uur op de snelweg, sneller dus dan standaardbussen’’, zegt directeur Johan Pouw van het busbedrijf.
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws/re ... nelle-lijn

Wel vaag dit. Bij wie moet ik m'n klacht indienen? En wordt de overstap op de carpool wel goed geregeld nu er dus 2 vershillende bedrijven gaan rijden? Zitten de Pauw en XX chauffeurs staks gewoon in de zelfde kantine en is dit niet een odinaire bezuiniging?
immer kwaliteits posts
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door Daniel »

Zijn gewoon uitbestede ritten, Connexxion krijgt trouwens zelf ook een stel Citea's voor de dienst op lijn 320 dus ze rijden er gewoon door elkaar.
Wat dat betreft nog nieteens zo extreem: de spitslijnen tussen Utrecht Rijnsweerd en Amersfoort/Leusden worden zelfs in hun geheel door andere bedrijven (waaronder Pouw) gereden met materieel beschikbaar gesteld door Connexxion dat gewoon over alle apparatuur beschikt die ook in de Connexxionbussen zit.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

Bluearrow schreef:Ik ben gewoon blij dat we in een vrij land wonen en vind het nog steeds heerlijk om door een multiculturele stad als Amsterdam te wandelen.
Je noemt hier precies 2 dingen die jou zijn geïndoctrineerd door de afgelopen kabinetten.

1. De multiculturele samenleving bestaat! (echt waar)
2. Je woont hier in een vrij land! (echt waar)

Misschien tijd om eens het vliegtuig te pakken en te zien dat dit twee grote leugens zijn?

Wat betreft de concessie Gooi, ik zit dan wel eens in de 101 rond 21:00 en 22:00, maar dan ben ik vrijwel altijd de enige reiziger vanaf Busstation Huizen.
For Your Railroad Adventures
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

Reizigers op de nieuwe lijn, die maximaal acht keer per uur rijdt in de spits, zitten in luxueuze drie-assige touringcars van Pouw. ,,Geen staanplaatsen en ruimere zitplekken. En we mogen honderd kilometer per uur op de snelweg, sneller dus dan standaardbussen’’
Vanuit Huizen zijn er zelden staanplaatsen. Ik heb weleens moeten staan in de ochtendspits vanaf het ziekenhuis Tergooi (gooi moord) maar dat was aan het begin van het studiejaar, wanneer het aanmerkelijk drukker is.

Maar vanaf Muiden P&R stroomt de 101 regelmatig vol met mensen uit Almere die naar het Amstel willen. Dan zijn er wel staanplaatsen. Volgens dit bericht zou dat dus afgelopen zijn. We zullen zien hoe dat in de praktijk gaat :lol: .

Ik vind het uitbesteden van de 320 (of een gedeelte daarvan) wel een bedenkelijke zaak. Het zal wettelijk allemaal wel kunnen maar in de praktijk betekent het dat er uitzendkrachten of tijdelijke krachten een XX buslijn gaan rijden om op die manier het rendement van XX op te voeren. Voor deze chauffeurs zit er geen vast contract in gok ik zo. Het kopen van een huis kan je dan wel op je buik schrijven. Ik meen me te herinneren dat XX zoiets ook op Schiphol heeft gedaan/geprobeerd maar dat het personeel daar tegen heeft geprotesteerd.
immer kwaliteits posts
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door willy84 »

find_your_spot schreef: Wat betreft de concessie Gooi, ik zit dan wel eens in de 101 rond 21:00 en 22:00, maar dan ben ik vrijwel altijd de enige reiziger vanaf Busstation Huizen.
Ja, dat is bekend. Zoals ik al eens eerder heb aangeven: de 101 is een typische studenten/scholieren/forensenlijn. Verder nog wat asielzoekers van Crailo (dat worden er volgens mij ook minder is mijn indruk) en wat mensen die naar het ziekenhuis gaan. Daar houdt het bij de 101 wel mee op. Het heeft dus geen nut om tussen de spitsen een 15 min dient te gaan rijden. Dat is gewoon zonde van het geld. Dan heb ik liever een 102 die iets vaker rijdt. Want nu wordt het een geamputeerde spitslijn die iedere 30 min rijdt.
immer kwaliteits posts
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

willy84 schreef:Ik meen me te herinneren dat XX zoiets ook op Schiphol heeft gedaan/geprobeerd maar dat het personeel daar tegen heeft geprotesteerd.
Het personeel heeft nooit de kans gehad te protesteren.

Vanaf eind 2008 gingen er ineens 5 buslijnen van Connexxion naar het touringcar bedrijf B&R Tours & Travel.
Wie de schandalige ervaringen wilt horen stuurt mij maar een PM, verder wil ik er geen woorden over vuil maken.

Na een ernstig conflict heeft Connexxion de stekker uit B&R getrokken en alle bussen rond oktober 2010 terug gehaald.

Om in december 2010 met TCR in zee te gaan, dit verloopt ook alles behalve gezellig.


In tussentijd is er naar de rechter gestapt met de hoofdmelding dat dit concessievervalsing is, aangezien deze mensen onder een touringcar contract vallen van maximaal 142 12 uur per dag werken. De rechter oordeelde dat het mocht.

Daar sta je dan.
Laatst gewijzigd door find_your_spot op za 02 jul 2011, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
For Your Railroad Adventures
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door lint41 »

find_your_spot schreef:maximaal 142 uur per dag werken
Is inderdaad best veel :lol:
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Aanbesteding concessie Gooi en Vechtstreek

Bericht door find_your_spot »

lint41 schreef:
find_your_spot schreef:maximaal 142 uur per dag werken
Is inderdaad best veel :lol:
Ja, je houdt het niet voor mogelijk.

Gelukkig is wettelijk maximaal 12 uur vast gelegd.
For Your Railroad Adventures
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 57 gasten