OVer je reiservaringen in juni 2011
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Vanmiddag heb ik een toekomstige vriend van ons ontmoet. Het was niet eens een stilte-afdeling, maar het hele rijtuig was muisstil. Op een kereltje van een jaar of 3 na. "Mama Deze trein gaat helemaal niet snel. Dat komt want hij heeft geen harde moter :N Die witte jaaa! DIE gaat wel snel mama! Die heeft een hele harde moter! :Y *O* "
Meneer wist in Arnhem even pijnlijk het verschil tussen een VIRM en een ICE3 uit te leggen :') _O_
Meneer wist in Arnhem even pijnlijk het verschil tussen een VIRM en een ICE3 uit te leggen :') _O_
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hm, kon een VIRM niet in principe 200 km/u aan?
Ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik in een trein zat en vond dat het niet opschoot maar als ik dan de GPS op m'n telefoon erbij pakte liet die mooi 130 - 140 km/u zien. De rails zijn zo recht en de treinen zo stil tegenwoordig dat ze altijd langzamer lijken te gaan dan ze doen.
Ik ben één keer met de ICE naar Frankfurt geweest, en die was zo mogelijk nog stiller en comfortabeler dan een gewone trein (in tegenstelling tot de railslijpwagen die thalys heet), ook bij 300 km/u. Je ziet dan wel de bomen met een noodgang langs het raam schieten, maar verder merk je niks van die snelheid.
Ik heb ook vaak genoeg gehad dat ik in een trein zat en vond dat het niet opschoot maar als ik dan de GPS op m'n telefoon erbij pakte liet die mooi 130 - 140 km/u zien. De rails zijn zo recht en de treinen zo stil tegenwoordig dat ze altijd langzamer lijken te gaan dan ze doen.
Ik ben één keer met de ICE naar Frankfurt geweest, en die was zo mogelijk nog stiller en comfortabeler dan een gewone trein (in tegenstelling tot de railslijpwagen die thalys heet), ook bij 300 km/u. Je ziet dan wel de bomen met een noodgang langs het raam schieten, maar verder merk je niks van die snelheid.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Nee mama, die heeft geen harde moter. Luister je wel schatje?iljitsch schreef:Hm, kon een VIRM niet in principe 200 km/u aan?
*O*
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
"Inifee"? Wat een lelijke term zeg, vertalen naar "Borg" o.i.d. was te veel moeite :?Rienstertje schreef:Gister even een ritje naar Swalmen gemaakt, daar viel me op dat de incheckborg bij Veolia verlaagd is, althans voor mij met dalurenkorting.
http://i964.photobucket.com/albums/ae12 ... r/OVCV.png
Lol! Dat klinkt precies als het kind waar mijn zusje regelmatig op past, ook een jongetje van 2 of 3 ofzo. Die schijnt laatst nog een conducteur te hebben verbeterd met "dit is geen trein, is een sprinter!" en hij kan alle mattypes al onderscheiden.Fles schreef:Vanmiddag heb ik een toekomstige vriend van ons ontmoet. Het was niet eens een stilte-afdeling, maar het hele rijtuig was muisstil. Op een kereltje van een jaar of 3 na. "Mama Deze trein gaat helemaal niet snel. Dat komt want hij heeft geen harde moter :N Die witte jaaa! DIE gaat wel snel mama! Die heeft een hele harde moter! :Y *O* "
Meneer wist in Arnhem even pijnlijk het verschil tussen een VIRM en een ICE3 uit te leggen :') _O_
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hehe, wat dat laatste betreft... m'n achterneefje is 3,5 en stond laatst met z'n opa op station Zwolle treinen te kijken. Conducteur stond helemaal op eenvoudige manier aan hem uit te leggen wat er allemaal gebeurde wat hij samenvatte met "koppelen"
Naar het schijnt stond die HC vervolgens met een mond vol tanden
Naar het schijnt stond die HC vervolgens met een mond vol tanden
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hele zakelijke stopt zojuist op Asa, komen 5 sec over 58 aan en we rijden weg om 35 sec over 58 :)
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Interessante combinatie. Gistermiddag wer de s3400 vanuit Den Haag van iets over 14:00 uitgevoerd door een DD-AR. Die nam een lege SGMm op sleeptouw, waardoor reizigers via de omroep werden geattendeerd dat de trein aan de halzijde (de SGMm dus) niet bestemd was voor reizigers en dat er voorin moest worden ingestapt.
Nog iets anders opvallends: gisteravond stond in Leiden Centraal op de TBP's op het perron dat de s2600 een extra stop zou maken te Hoofddorp (werd overigens niet omgeroepen. Dus die 250 man reisinformatie die van ProRail naar NS zijn gegaan moeten zich vast nog inwerken ). Toen ik bij controle aan de conducteur vroeg of dit gevolg zou hebben voor de aankomsttijd in Amsterdam Sloterdijk (in verband met mijn krappe aansluiting op de s4500, die zoals gebruikelijk in de vroege uurtjes als stoptrein rijdt) was hij even verbaasd. De TBP aan de b-zijde van het perron had het kennelijk niet aangegeven, waardoor hij de machinist opriep. :D
Uiteindelijk, vanwege wat slakkegangetjes, toch de aansluiting in Amsterdam Sloterdijk gemist, zodat ik 35 minuten moest wachten. Wel in het gezelschap van een jonge vrouwelijke medepassagier, dus zo erg was dat ook weer niet
Nog iets anders opvallends: gisteravond stond in Leiden Centraal op de TBP's op het perron dat de s2600 een extra stop zou maken te Hoofddorp (werd overigens niet omgeroepen. Dus die 250 man reisinformatie die van ProRail naar NS zijn gegaan moeten zich vast nog inwerken ). Toen ik bij controle aan de conducteur vroeg of dit gevolg zou hebben voor de aankomsttijd in Amsterdam Sloterdijk (in verband met mijn krappe aansluiting op de s4500, die zoals gebruikelijk in de vroege uurtjes als stoptrein rijdt) was hij even verbaasd. De TBP aan de b-zijde van het perron had het kennelijk niet aangegeven, waardoor hij de machinist opriep. :D
Uiteindelijk, vanwege wat slakkegangetjes, toch de aansluiting in Amsterdam Sloterdijk gemist, zodat ik 35 minuten moest wachten. Wel in het gezelschap van een jonge vrouwelijke medepassagier, dus zo erg was dat ook weer niet
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8688
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Niet echt een reiservaring, maar ik weet niet in welk topic ik dit anders meot zetten.
Op www.openbaarvervoerinboskoop.nl, bij de dezeweek foto's staat op de pagina 'Diversen Bussen' een foto van de ex-Connexxion 5630 (BP-BR-06) in Qliner-kleuren, voor Arriva Touring.
Op www.openbaarvervoerinboskoop.nl, bij de dezeweek foto's staat op de pagina 'Diversen Bussen' een foto van de ex-Connexxion 5630 (BP-BR-06) in Qliner-kleuren, voor Arriva Touring.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Bij Hoogeveen was de stoptrein Groningen-Zwolle gestrand, dus die moesten worden meegenomen door de intercity. Toen was de intercity toch nog best druk en moest de intercity ook nog extra stoppen in Meppel. Maar gelukkig vertrok de intercity vanuit Zwolle richting Deventer met een kleine vertraging (zoals hij de laatste tijd wel vaker doet) en haalde ik nog al mijn aansluitingen, maar ik was toch even bang dat ik weer eens een half uur op station Zwolle zou moeten wachten.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat is wel zeer aparte combinatie, DD-AR heeft een hele andere koppeling dan SGM, dus hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?VIRM schreef:Interessante combinatie. Gistermiddag wer de s3400 vanuit Den Haag van iets over 14:00 uitgevoerd door een DD-AR. Die nam een lege SGMm op sleeptouw,
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Tussenkoppeling?
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat moet dan met een sleepkoppeling gebeuren. Overigens heeft DDAR net als getrokken mat en locs gewoon nog een trekhaak. Maar het is wel een zeer ongebruikelijk combi, meestal wordt om te slepen materieel met dezelfde koppelingen gebruikt.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Slepen gebeurt sowieso niet in de reizigersdienst. Bleef die sprinter niet gewoon in Den Haag? Dat doen ze wel vaker.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Volgens mij kan je op Gvc nergens kapotte treinen kwijt zonder een broodnodig perron te blokkeren.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ik heb eerlijk gezegd bij het uitstappen in Leiden Centraal niet gekeken (het zou best kunnen wat jij zegt). Maar ze stonden langs het perron in Den Haag heel dicht op elkaar en gezien de omroep ging ik ervan uit dat die DD-AR de Sprinter even een liftje gaf. :)Wubbo schreef:Slepen gebeurt sowieso niet in de reizigersdienst. Bleef die sprinter niet gewoon in Den Haag? Dat doen ze wel vaker.
[Mobiele post]
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat heb ik wel eerder zien gebeuren zonder dat er gesleept werd.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ook apart: vanmiddag op Amsterdam Amstel vertrok eerst de s7400 naar Rhenen van 17:07, drie minuten daarna de s4000 van 16:55... terwijl die dus allebei van de Zaanlijn komen. Dan is die ene onderweg blijkbaar ergens ingehaald door de trein van een kwartier later :?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Om iets voor 19:00 uur kwam er een SLT aan te Lw op spoor 1. Stapten ook reizigers uit. Het was niet de reguliere IC, die was namelijk net ervoor aangekomen. Iemand enig idee wat dit moest voorstellen? Opvallend genoeg stond er vanmorgen om 9:00 uur ook al een SLT in Lw, maar dan op spoor 4. Daardoor werd een ICM stel opgesloten ;)
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ben net ingestapt in de 4802. Maar wat is dit voor iets?
Heeft iemand het wel is eerder gezien?
http://yfrog.com/z/h2zb6oej
[Mobiele post]
Heeft iemand het wel is eerder gezien?
http://yfrog.com/z/h2zb6oej
[Mobiele post]
For Your Railroad Adventures
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ik zit nu in treinstel m9443 als s5700 bij duivend recht richting Leiden.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
JA!find_your_spot schreef:Ben net ingestapt in de 4802. Maar wat is dit voor iets?
Heeft iemand het wel is eerder gezien?
http://yfrog.com/z/h2zb6oej
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Er rijd morgen weer de trolleybus 101 door Arnhem rond voor een excursie voor leden van de NTV ( nederlandse trolleybus vereneging ) Daarachter aan rijd een oude bus GTW bus ( Leyland Royal Tiger GTW 475 ) vanuit Winterswijk (HSA)
Samen met de Trolley 101 vertrekken ze dan om +-10:30 vanaf Arnhem Station richting Elderveld + rondje Schuytgraaf.
In de middag rijden ze vanaf ongeveer 13:30 via de huissensestraat naar het duifje. Daarna weer terug naar het centrum en vervolgends door naar Velp. Vanaf daar rijd de GTW bus weer terug naar Winterswijk en de 101 terug naar het station Arnhem.
Samen met de Trolley 101 vertrekken ze dan om +-10:30 vanaf Arnhem Station richting Elderveld + rondje Schuytgraaf.
In de middag rijden ze vanaf ongeveer 13:30 via de huissensestraat naar het duifje. Daarna weer terug naar het centrum en vervolgends door naar Velp. Vanaf daar rijd de GTW bus weer terug naar Winterswijk en de 101 terug naar het station Arnhem.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
In principe is er altijd een spoor over op Den Haag Centraal (spoor 6) en kun je nog twee andere sporen leegmaken (spoor 2 of 3 door de s1900 kort te keren, en spoor 8 of 10 door de s6300 en de s3400 op hetzelfde perron te keren, wat qua treinlengte makkelijk kan).iljitsch schreef:Volgens mij kan je op Gvc nergens kapotte treinen kwijt zonder een broodnodig perron te blokkeren.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
@FYS: 4082 vriend En dat is OBIS. Retefaag en vet cool schermpje. -o-
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Vandaag retourtje Heerlen gemaakt vanuit Noord-Holland. Viel me op dat de schoonmakers in Heerlen alleen cosmetisch schoonmaken, want zag ze alleen de krantjes etc van de stoelen en de grond af oprapen. De vuilnisbakken puilden letterlijk uit bij vertrek uit Heerlen, en dan moet je nog een 3 uur durende reis naar Alkmaar beginnen... Ik trok er eentje open net na vertrek, maar er vielen meteen al een hoop lege blikjes redbull etc op de grond omdat die bak helemaal volgepropt zat. En dat was in de hele trein zo... Ik dacht dat NS zo om schone treinen geeft?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten