OVer Missers in de Reisinformatie #14

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Tja, die reis via Gouda werd ook door de reisplanner aangeraden... daar valt zelfs voor een reis Utrecht - Rotterdam die omgeleide trein niet uit te krijgen!
Op zich ook wel logisch aangezien er slechts minder treinen Gd - Rtd rijden en niet helemaal geen, het blijft dus door de standaard geboden aansluitingen nog het snelst via de normale route.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Dat klopt, maar de HC's leken wel alle moeite te doen om mensen in de omgeleide IC te krijgen :lol:
Er werd alleen, zelfs nog op Gouda, omgeroepen dat "reizigers voor Rotterdam met de omgeleide Intercity via Den Haag Holland Spoor reizen".

Later maakte op Rtd een HC er een puinhoop van, hij kon bijna geen enkel reisadvies naar voren krijgen, en dat met 30 man om je heen die het vragen (spoor 3/4). Toen ben ik maar even gaan helpen, en die wachtrij was in mum van tijd weggewerkt (handig dat ik een soort lopend spoorboekje ben én de iPhone iets sneller als de Railpocket leek te werken..). HC ging bij iedere vraag de reisplanner raadplegen, ik deed alles uit me hoofd (met spieken op de app Trein voor het juiste spoor indien nodig). De HC bedankte mij daarna vriendelijk, en konden we alsnog op tijd vertrekken naar Dordrecht.

Dingen als "Ik moet naar Maastricht" is simpel te beantwoorden als de 1900 naast je staat. "Met deze trein mee naar Eindhoven, daar overstappen naar overzijde perron tot Weert. In Weert met de bus.", HC ging de reisplanner raadplegen :N
Laatst gewijzigd door TheKnitter op za 18 jun 2011, 19:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Dat een smartphone sneller is als de railpocket da's gewoon een feit... en inderdaad, met een beetje eigen kennis kom je een eind.
Heb me ooit ook verbaasd dat ik op Den Haag Centraal met bestemming Amersfoort bij een storing ri. Utrecht via Rotterdam gestuurd werd terwijl via Schiphol toch echt sneller is dan. In Amsterdam ben ik overigens ook nog een keer compleet de verkeerde trein in gestuurd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Ik ken bijna het hele spoorwegnetwerk dromen, en op veel stations het "BasisUurPatroon"(zoals ik dat dan maar noem) met bijhorende sporen. De AV is dan wel handig om de spoorwijzigingen te bekijken. HC had ook de AV kunnen bekijken, en ze dus de juiste kant uitsturen. Maar bij elke vraag de reisplanner erbij halen...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Daniel »

Tja, nou ben ik ooit wel in een werkzaamhedensituatie de fout in gegaan wat me extra vertraging opleverde. Maargoed, dat was nog in het pre-smartphone-tijdperk :P

Nog wat leuke bordjes-met-foutjes-spots van vandaag. Zo heeft men in Alkmaar kennelijk een school in een torenflat, 'tis immers een "hoge school"...
Afbeelding

Lijn 10 en 210 gaan naar "Oud Karspel", die plaats heet toch echt "Oudkarspel"...
Afbeelding

Hier is de bovenste regel "iets" te groot op de film gezet...
Afbeelding

En ik kan me niet herinneren de s1500 ooit zonder CTA-rariteit gezien te hebben op Amsterdam Centraal...
Afbeelding

En een reisplanner-missertje wat ik vanavond nog tegenkwam: zat een bezoek aan m'n broer voor morgen te plannen en kreeg daarbij een gigantisch assortiment aan mogelijke buslijnen voorgeschoteld. Opmerkelijk genoeg zat de lijn die zowat voor de deur stopt daar niet tussen :roll: En die rijdt toch echt gewoon elk kwartier vanaf Utrecht Centraal daarheen via exact dezelfde route als de hele zooi lijnen die ik wel kreeg (naar een verder weg gelegen halte)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door waldo79 »

Laatst ook weer 9292 die mij onnodig een stuk van 500 meter vanaf een excentrisch gelegen laat lopen, terwijl er een bushalte voor de deur ligt van de bestemming :x Terwijl er op de halte voor de deur nog eens meer bussen stoppen :P
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Meltrain »

Volgens de AV van Rotterdam Centraal gaat er om 22:38 een 'HSN' naar Breda als 'Extra trein'. :?
Wat mag HSN nou weer betekenen? :lol:

Edit: foto toegevoegd:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

HSN = hogesnelheidstrein.
Gouda en Delft plat door blikseminslag lijkt het...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Fles »

find_your_spot schreef:Net controle in de bus van Connexxion.
Zo'n mannetje houdt mijn chipkaart tegen z'n pocket pc en zegt: "ja is goed"

Ik zeg: "hij staat uit, want het scherm en groen led lampje branden niet"

Hij: "wil jij je mond houden, want ik heb ook niet altijd zin om te controleren"

Uitgecheckt en de bus uit gelopen.

Afbeelding [Mobiele post]
Jezus jij bent echt stoer. Ik wil je aanraken.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Helemaal vergeten deze :@
Omroep binnenkomst Utrecht Centraal, maandag 13 Juni
Wat van accent kan je hebben :D
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door find_your_spot »

Fles schreef:Jezus jij bent echt stoer. Ik wil je aanraken.
Waarom reageer je zo?
For Your Railroad Adventures
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

Omdat het Fles is :Y

Maar ik kan Fles wel gelijk geven.
Laatst gewijzigd door TheKnitter op zo 19 jun 2011, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Suus »

De reactie van FYS op de controleur is dan ook vrij bespottelijk :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door find_your_spot »

TheKnitter schreef:Maar ik kan Fles wel gelijk geven.
Uitleg...
Bee schreef:De reactie van FYS op de controleur is dan ook vrij bespottelijk :')
Als je met een controle team instapt van 8 controleurs dan controleer je of je controleert niet.

Als zo iemand een poppenkast staat te spelen met een PDA die uit staat, dan vraag ik waarom die uit staat.
Hele rare vraag?

Vind het namelijk ook niet netjes naar zijn collega's en andere reizigers die wel bekeurd worden.
For Your Railroad Adventures
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Thom91 »

Je vertelt er niet bij dat er een heel team was, in deze context zoals je omschreef lijkt het alsof het om één persoon gaat.
Komt wel goed schatje.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door TheKnitter »

find_your_spot schreef:
TheKnitter schreef:Maar ik kan Fles wel gelijk geven.
Uitleg...
Bee schreef:De reactie van FYS op de controleur is dan ook vrij bespottelijk :')
Als je met een controle team instapt van 8 controleurs dan controleer je of je controleert niet.
Waarom zou je controleren of je aan het controleren bent? Dat weet je toch zelf wel als je er mee bezig bent :lol:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Klaasje »

De controledruk is bij Connexxion al niet zo hoog op lijnen met een open-instap. Als ze bij deze controle "controleren" in plaats van echt controleren dan heeft het natuurlijk niet echt veel nut. Het is toch niet vreemd als je er naar vraagt wanneer je ziet dat er niet gecontroleerd wordt? (Het was vast niet aanvallend bedoeld.) Dan kunnen we er verder wat van vinden dat het hier gemeld wordt, zeker met het "verontwaardigde ondertoontje" in het bericht van FYS, maar er staan ook wel eens dingen in "OVer je reiservaringen" waarbij ik denk " -o- ". Prima, daar is het voor toch? Iedereen is welkom en mag iets kwijt over de reiservaringen. Klik dan alsjeblieft gewoon verder als het je niet zint nadat je het hebt gezien. Dat doe ik ook. :Y

Los daarvan:
Als ze bij Cxx controleren dan komen ze altijd met minimaal 2 personen en dat kan oplopen tot soms 6 man. De meeste controles die ik heb gezien waren echter met 3 personen. Ik kan niet zeggen dat er erg veel gecontroleerd wordt. In 2010 heb ik c.a. 500 busritjes bij CXX in Almere gemaakt en ben wel 5 x gecontroleerd. Ik kan dus de keuze maken tussen iedere dag niet betalen met het accepteren van een boete van E35 of iedere reis netjes betalen. Bij een ritprijs van 1 euro is de eerste optie nogal wat goedkoper omdat het 325 euro scheelt. Ik kies voor het betalen van de reis, maar niet iedereen doet dat.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:er staan ook wel eens dingen in "OVer je reiservaringen" waarbij ik denk " -o- ". Prima, daar is het voor toch? Iedereen is welkom en mag iets kwijt over de reiservaringen. Klik dan alsjeblieft gewoon verder als het je niet zint nadat je het hebt gezien. Dat doe ik ook. :Y
Ja klopt, had ik ook beter kunnen doen inderdaad. Ik ben namelijk een beetje klaar met die uit zijn duim gezogen flauwekul van FYS heel de tijd. Een controleur die met een team van 8 man binnenkomt, en die vervolgens tegen een bijdehand gastje ten overstaan van zijn teamgenoten zegt "ik heb ook niet altijd zin om te controleren"? Wat denk je nou zelf? :lol: Dat hele verhaal is gewoon verzonnen. En die flauwekul moet eens afgelopen wezen. Maar je hebt gelijk, ik had beter niet op "Toon dit bericht" kunnen klikken. Die functie is er niet voor niks :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Vinny »

Ach Fles, je komt toch nog steeds op Fok!? FYS is de Djeez van OVinNL... *O*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Wubbo »

Zullen we het nu weer over reisinformatie hebben? Dat lijkt me stukken interessanter.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #13

Bericht door Geert »

TheKnitter schreef:Helemaal vergeten deze :@
Omroep binnenkomst Utrecht Centraal, maandag 13 Juni
Wat van accent kan je hebben :D
Haha, die mevrouw heb ik wel eens vaker gehoord in de trein. Klinkt een beetje Brits ofzo, vind het wel cool eigenlijk :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Ik zat gisteren in de Benelux vanuit Amsterdam richting België. Werd er vlak na vertrek uit Amsterdam Centraal omgeroepen: DAMES EN HEREN!! ATTENTIE!! ER KUNNEN ZAKKENROLLERS ACTIEF ZIJN (nou ja etcetera)

En daarna nog harder in het Frans, en daarna NOG harder in het Engels :D

Ik was blij dat hij niet daarna ook nog in het Duits begon, want dat was echt op een Hitleriaanse rede anno 1933 uitgelopen :X
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Suus »

Is het maar een keer omgeroepen? Ik heb wel eens in een Benelux gezeten waar het na vertrek uit Brussel Noord elke 10 minuten werd omgeroepen tot Rotterdam Centraal :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door Fles »

Bee schreef:Is het maar een keer omgeroepen? Ik heb wel eens in een Benelux gezeten waar het na vertrek uit Brussel Noord elke 10 minuten werd omgeroepen tot Rotterdam Centraal :roll:
Nee, vlak voor binnenrijden Schiphol EN vlak na deuren dicht Schiphol was het opnieuw raak. Daarna is hij kennelijk tot de orde geroepen door zijn Nederlandse collega, want verder heb ik m niet meer gehoord.
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14

Bericht door VIRM »

Welke flapdrol heeft het nieuwe contactformulier op ns.nl ontwerpen? Bijna alles wat ik daar invul valt nooit onder een van de categorieen. Plak dan overal tenminste de categorie 'overig' bij. -o-
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten