HTM; haal dan het dak maar van de remise.
HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Wegens een verordening van de brandweer moeten al bijna 1 jaar de gasbussen van HTM en VEOLIA regio Haaglanden buiten gestald worden. Bij binnen stallen en een lek, zou mogelijk ontploffingsgevaar vanwege opgehoopt gas kunnen ontstaan. Omdat daardoor de beschikbare ruimte aan de remise te klein is, is nu het voorstel van de HTM maar gewoon het dak van de garage zelf te verwijderen.
Overigens denkt de HTM zo'n 10-15 gasbussen te veel te hebben als de inkrimpingen in de dienst doorgaan. Ze zijn nog een het bekijken, hoe dat opgelost kan worden, want de 2e handsmarkt voor dat type bus is zeer, zeer klein.
In dezelfde krant alweer een stukje over falende chipkaarttechniek bij HTM: iemand vond een gemaakte rit op zijn overzicht, terwijl hij elders was-in de AH en aan het pinnen, niet chippen.
Folder Veolia: de goedkope dalkaartjes in Delft en Zoetermeer @1,30 blijven voorlopig gewoon in de verkoop.
Bron; streekbijlage van het AD van za 18/6/11.
Overigens denkt de HTM zo'n 10-15 gasbussen te veel te hebben als de inkrimpingen in de dienst doorgaan. Ze zijn nog een het bekijken, hoe dat opgelost kan worden, want de 2e handsmarkt voor dat type bus is zeer, zeer klein.
In dezelfde krant alweer een stukje over falende chipkaarttechniek bij HTM: iemand vond een gemaakte rit op zijn overzicht, terwijl hij elders was-in de AH en aan het pinnen, niet chippen.
Folder Veolia: de goedkope dalkaartjes in Delft en Zoetermeer @1,30 blijven voorlopig gewoon in de verkoop.
Bron; streekbijlage van het AD van za 18/6/11.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Ik hoor hier OV-chipkaart, PIN en Chipknip.midnet schreef:In dezelfde krant alweer een stukje over falende chipkaarttechniek bij HTM: iemand vond een gemaakte rit op zijn overzicht, terwijl hij elders was-in de AH en aan het pinnen, niet chippen.
Verder valt deze zin totaal niet te volgen, leg is wat duidelijker uit.
For Your Railroad Adventures
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Over de HTM: Is het misschien mogelijk het gebouw beter te ventileren?
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Vast wel. Maar zou dat genoeg zijn om in overeenstemming te geraken met de richtlijnen die de brandweer stelt?Klaasje schreef:Over de HTM: Is het misschien mogelijk het gebouw beter te ventileren?
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
De brandweer kan nog wel eens lastiger doen dan strikt noodzakelijk...
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
De brandweer is ook maar uitvoerder een geen regelsteller. Hoe worden die gasbussen in Velsen dan gestalt?
immer kwaliteits posts
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Dat zeg je nu wel... maar dat klopt niet helemaal hoor. Zie maar het drama met al die verkeerstunnels in den lande... De tunnels voldoen aan de regels maar toch vertraagt het door extra eisen van de brandweer.
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
De brandweer geeft aan de uitvoerende overheiden adviezen. Als de overheid vervolgens de adviezen in de wind slaat kan de brandweer ook zeggen: Eigen schuld als het fout gaat. Niemand wil natuurlijk de onveiligheid van de burgers op haar geweten hebben dus wordt er gewoon braaf geluisterd. En terecht.willy84 schreef:De brandweer is ook maar uitvoerder een geen regelsteller. Hoe worden die gasbussen in Velsen dan gestalt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Helemaal niet terecht. Maatregelen moeten altijd binnen het redelijke blijven. Leven heeft nou eenmaal een bepaald risico. Naast alle vele risico's die enorm groot zijn dat ene kleine risico wat al stevig verkleind is verder te verkleinen is natuurlijk absurd.
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
In de plaatselijke parkeergarage bij het winkelcentrum mag je ook geen LPG wagens stallen.
immer kwaliteits posts
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Er zijn ook landen waar een LPG-verbod voor parkeergarages landelijk van toepassing is. Volgens mij is dat o.a. in België zo.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Het gaat niet alleen om risico's maar ook eventuele gevolgen. De gevolgen bij een gasexplosie kunnen enorm zijn en ook schade berokkenen aan mensen en materieel buiten het terrein. Derhalve is zo een advies wel terecht. Als HTM nu de enige was die risico loopt, dan zou je nog kunnen zeggen dat ze op eigen risico gewoon moeten doorgaan. Maar zo breng je ook anderen moedwillig in gevaar.Klaasje schreef:Helemaal niet terecht. Maatregelen moeten altijd binnen het redelijke blijven. Leven heeft nou eenmaal een bepaald risico. Naast alle vele risico's die enorm groot zijn dat ene kleine risico wat al stevig verkleind is verder te verkleinen is natuurlijk absurd.
"Een touringcar is geen bus"
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Ik heb echter ook gehoord dat de kans dat een LPG tank ook daadwerkelijk ontploft redelijk klein is. Een auto met benzinetank vliegt sneller in brand...
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Mja, dat kan zo zijn, maar dat is toch WEL waar je effectief mee te maken hebt...Klaasje schreef:De brandweer kan nog wel eens lastiger doen dan strikt noodzakelijk...
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
"sneller"?webguy schreef:Ik heb echter ook gehoord dat de kans dat een LPG tank ook daadwerkelijk ontploft redelijk klein is. Een auto met benzinetank vliegt sneller in brand...
Een auto trekt meer vuur aan omdat hij een benzinetank heeft of zo? Onzin natuurlijk. Maar goed, dat is allemaal van die van-horen-zeggen-wijsheid. En een benzinetank die in brand vliegt is best jammer natuurlijk, maar een LPG-tank die EXPLODEERT is een iets groter probleem. Ook al is de KANS dat dat gebeurt misschien kleiner.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Nee, een LPG tank is gebouwd om heel te blijven bij een ongeluk/botsing/vuur. Een benzinetank is daar niet opgebouwd. Een auto dicht bij vuur wordt een grote vuurbal omdat de benzine verbrandt, er zijn hogere temperaturen nodig voordat een LPG tank explodeert.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Dat schijnt inderdaad zo te zijn. Maar als ik het bericht lees is dat ook niet de zorg van de brandweer maar een lek in de tanks waardoor gas ontsnapt en zich in een gesloten ruimte (de remise) ophoopt. Dat kan wel makkelijk ontbranden, er hoeft maar 1 persoon een sigaretje te willen opsteken bijvoorbeeld.webguy schreef:Ik heb echter ook gehoord dat de kans dat een LPG tank ook daadwerkelijk ontploft redelijk klein is. Een auto met benzinetank vliegt sneller in brand...
"Een touringcar is geen bus"
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Mja, dat is waar :Ywebguy schreef:Nee, een LPG tank is gebouwd om heel te blijven bij een ongeluk/botsing/vuur. Een benzinetank is daar niet opgebouwd. Een auto dicht bij vuur wordt een grote vuurbal omdat de benzine verbrandt, er zijn hogere temperaturen nodig voordat een LPG tank explodeert.
Maar dan nog: het totale risico is toch het product van de kans dat iets gebeurt en de gevolgen als het gebeurt?
is 0,0001 x een uitgebrande auto erger dan 0,00000000001 x een exploderende auto? Daar kun je weinig zinnigs over zeggen denk ik. Dus terug naar de realiteit: Brandweer voert regels uit. Als regels voorschrijven dat gasbussen niet binnen mogen staan, dan kan je hoog en laag springen, maar dan mogen gasbussen niet binnen staan :)
De discussie is oneigenlijk. Er is regelgeving, en de discussie is "hoe gaan we daar aan voldoen?"
De discussie is niet "hoe gerechtvaardigd zijn die regels?"
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
@fogeltje: Daarom geldt daar dan ook vaak een rookverbod...
In Dordrecht hebben ze trouwens gedurende een jaar of vijf LPG-bussen in een binnenstalling gestald. En in Utrecht hadden ze ooit ook een binnenstalling vol met LPG-wagens...
In Dordrecht hebben ze trouwens gedurende een jaar of vijf LPG-bussen in een binnenstalling gestald. En in Utrecht hadden ze ooit ook een binnenstalling vol met LPG-wagens...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Als ik mij niet vergis staan die gewoon buiten.willy84 schreef:De brandweer is ook maar uitvoerder een geen regelsteller. Hoe worden die gasbussen in Velsen dan gestalt?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6237
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Dat wil ik nog best geloven, maar een ongeluk zit in een klein hoekje en ik denk dat overal rookverboden wel eens aan hun laars worden gelapt, "vlug eentje opsteken moet kunnen". Maar ontsteking van het gas kan ook op andere manieren gebeuren. Dus ik snap de vrees van de brandweer wel.Daniel schreef:@fogeltje: Daarom geldt daar dan ook vaak een rookverbod...
In Dordrecht hebben ze trouwens gedurende een jaar of vijf LPG-bussen in een binnenstalling gestald. En in Utrecht hadden ze ooit ook een binnenstalling vol met LPG-wagens...
"Een touringcar is geen bus"
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Het kan natuurlijk bij wijze van spreken al fout gaan als een stopcontact een keer vonkt, en extreem zeldzaam is dat nu ook weer niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Risico = kans x gevolg inderdaad. Maar zijn er inderdaad regels dat gasbussen niet binnen mogen staan (strookt niet met de situatie in Dordrecht en Utrecht blijkbaar) of is dat een interpretatie van de regels door de Haagse brandweer?Fles schreef:Maar dan nog: het totale risico is toch het product van de kans dat iets gebeurt en de gevolgen als het gebeurt?
is 0,0001 x een uitgebrande auto erger dan 0,00000000001 x een exploderende auto? Daar kun je weinig zinnigs over zeggen denk ik. Dus terug naar de realiteit: Brandweer voert regels uit. Als regels voorschrijven dat gasbussen niet binnen mogen staan, dan kan je hoog en laag springen, maar dan mogen gasbussen niet binnen staan :)
De discussie is oneigenlijk. Er is regelgeving, en de discussie is "hoe gaan we daar aan voldoen?"
De discussie is niet "hoe gerechtvaardigd zijn die regels?"
Niet dat het allemaal veel uitmaakt, HTM heeft zich er blijkbaar al bij neergelegd dat de bussen niet naar binnen mogen en gaat het dak er dus afhalen :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39178
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
Nou zitten de stallingen in Dordrecht en Utrecht wel wat meer in industrie/kantoorgebied (Die van Dordt zelfs naast een chemische fabriek). Die van Den Haag zit wat dichter op woningen.
En de regelgeving kan natuurlijk in de loop der jaren ook strenger geworden zijn. Zo moest op m'n werk de voorraad stikstofflessen ook verkleind worden om aan nieuwe richtlijnen te voldoen.
En de regelgeving kan natuurlijk in de loop der jaren ook strenger geworden zijn. Zo moest op m'n werk de voorraad stikstofflessen ook verkleind worden om aan nieuwe richtlijnen te voldoen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: HTM; haal dan het dak maar van de remise.
De veluwelijn-wagens staan ook gewoon binnen in Apeldoorn...
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten