Lift station Arnhem neergestort?

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Plaats reactie
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door Aking »

Een vriendin van me las op fok het volgende:

Op station Arnhem Centraal is vanmiddag een lift naar beneden gestort. De tijdelijke lift was in de stationshal met vier inzittenden halverwege de eerste verdieping toen de blokkades opgeheven werden en hij naar beneden stortte.

Een van de inzittenden is naar het ziekenhuis afgevoerd, de overige drie inzittenden kwamen met de schrik vrij. Waardoor dit ongeluk kon gebeuren is nog onbekend.

(bron: fok.nl)

Echter kan ik dus nergens anders als op fok iets over dit nieuws vinden (tenminste, niet op een officiele nieuwssite ofzo)

Iemand die hier meer van weet?

En ojah, even voor de goede orde: Ik ben niet in Arnhem geweest gisteren (A)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door fogeltje »

Tja, het is door Djeez geschreven, die staat er nu niet bepaald om bekend dat hij feiten controleert of "bronnen" zorgvuldig leest en het nieuws correct overneemt.

EDIT: het is schijnbaar door een FOK!er gesubmit en door Djeez geplaatst. Maar zoals ik al zei, Djeez neemt wel vaker dingen klakkeloos over zonder feiten te controleren. Ik had op zijn minst iets in de Gelderlander verwacht. Heb een berichtje op het forum op FOK! achter gelaten waarin ik mijn twijfels over de waarheidsgehalte van dat bericht duidelijk maak.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door fogeltje »

Volgens Djeez is er ander medium dat er tevens van bericht heeft: http://www.metronieuws.nl/algemeen/lift ... mV9mqq9OQ/

Hoewel aan het metronieuws niet is te zien of ze FOK! of een andere bron hebben.
"Een touringcar is geen bus"
The best
Berichten: 503
Lid geworden op: wo 01 jun 2011, 10:21

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door The best »

Ik heb het voor de rest nergens zien staan (ook niet op de site van de NS ofzo) dus ik geloof er niet van.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door Wubbo »

Uit dat artikel in de Metro:
De lift bij spoor 2 zakte trapsgewijs naar beneden
. Arnhem heeft geen perronspoor 2, dus ook geen lift bij spoor 2. Maakt het verhaal niet geloofwaardiger zeg maar ;-)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door fogeltje »

Wubbo schreef:Uit dat artikel in de Metro:
De lift bij spoor 2 zakte trapsgewijs naar beneden
. Arnhem heeft geen perronspoor 2, dus ook geen lift bij spoor 2. Maakt het verhaal niet geloofwaardiger zeg maar ;-)
Dat zou je nog als een simpele tikfout of onwetendheid van de "journalist" kunnen afdoen, ik zie wel vaker fouten wat OV zaken betreft in het nieuws. Maar ook ik blijf het nog steeds een vreemde zaak vinden, dat bericht.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door Suus »

Er was gisteren wel een melding van een liftopsluiting op station Arnhem waarbij de brandweer nodig was, zo rond 9:40 's ochtends.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door fogeltje »

Hmm, dat maakt dan weer aannemelijk dat er een kern van waarheid in zou kunnen zitten.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door Anne »

Als je de hulpverleningspagina's bekijk zie dat er net na half tien meldingen zijn geweest voor liftopsluiting bij brandweer en ambulancedienst. Bijv voor de brandweer om 9.37:
Prio 1 Liftopsluiting O2733 NS STATION ARNHEM OUDE STATIONSSTRAAT 50 AH 3631
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Lift station Arnhem neergestort?

Bericht door Thom91 »

Staat ook stukje in Metro hierover, ook niet de meest betrouwbare krant maar het is toch iets ;)

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 91 gasten