OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

Caspar schreef:Vandaag retourtje Heerlen gemaakt vanuit Noord-Holland. Viel me op dat de schoonmakers in Heerlen alleen cosmetisch schoonmaken, want zag ze alleen de krantjes etc van de stoelen en de grond af oprapen. De vuilnisbakken puilden letterlijk uit bij vertrek uit Heerlen, en dan moet je nog een 3 uur durende reis naar Alkmaar beginnen... Ik trok er eentje open net na vertrek, maar er vielen meteen al een hoop lege blikjes redbull etc op de grond omdat die bak helemaal volgepropt zat. En dat was in de hele trein zo... Ik dacht dat NS zo om schone treinen geeft?
Kennelijk worden de schoonmakers dan niet gecontroleerd. Of kiezen ze gemakshalve voor 'cosmetisch' schoonmaken met die kranten. Opvallend is dat ik vaak genoeg mensen zie die ook in achtergebleven kranten gaan lezen, dus zo erg is het niet dat ze er liggen (goed, leg ze dan wel even netjes op een tafeltje).
Ik vraag mij dan af in hoeverre vuilnisbakken worden geleegd en vieze vloeren en WC's worden schoongemaakt. Als je een beetje efficiente ploeg hebt met een goede taakverdeling moet dat toch wel bij zo'n eindstop waar een trein vaak wat langer stilstaat toch wel moeten lukken?
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Het tegenwoordige materieel is nou niet echt gemaakt op snelle reinigbaarheid... laatst nog gezien in een (wegens werkzaamheden) in Assen kerende IC. De schoonmakers moesten daarin alle kleine prullenbakjes zoals aanwezig in ICMm met de hand leeghalen. Je kunt die dingen niet leegkiepen in de vuilniszak.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

Daniel schreef:Het tegenwoordige materieel is nou niet echt gemaakt op snelle reinigbaarheid... laatst nog gezien in een (wegens werkzaamheden) in Assen kerende IC. De schoonmakers moesten daarin alle kleine prullenbakjes zoals aanwezig in ICMm met de hand leeghalen. Je kunt die dingen niet leegkiepen in de vuilniszak.
Misschien ga ik nu iets teveel op het logisch-nadenken over, maar als NS een bestelling bij een fabrikant doet voor treinen, of het interieur reviseert, dan is het toch handig om in het plan van eisen of hoe het dan ook heet bij de NS dat op te nemen? Het hoeft dan waarschijnlijk ook niet gek veel extra te kosten en levert wat meer reizigerstevredenheid op. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

VIRM schreef:Misschien ga ik nu iets teveel op het logisch-nadenken over, maar als NS een bestelling bij een fabrikant doet voor treinen, of het interieur reviseert, dan is het toch handig om in het plan van eisen of hoe het dan ook heet bij de NS dat op te nemen? Het hoeft dan waarschijnlijk ook niet gek veel extra te kosten en levert wat meer reizigerstevredenheid op. :)
Ja maar ja, verzin zoiets maar eens, als je iedere dag met je auto met chauffeur naar je ivoren toren gereden wordt *O* NS heeft geen enkel idee wat reizigers willen of handig zouden vinden, wat schoonmakers zouden willen of handig zouden vinden, OF het kan ze gewoon geen barst schelen, dat kan ook :)

Zie bijvoorbeeld dat eindeloze geklier met wifi aan boord. Iedereen heeft tegenwoordig al zelf een mobieltje met internet. Maar een beetje fatsoenlijk treinen met een toilet er in bestellen? HO MAAR. Kansloos.

Wat je WEL kan zeggen is: Waarom ontwerpen de fabrikanten de treinstellen niet zodanig dat de prullenbakjes makkelijk en snel te reinigen zijn. Dat wil ELKE klant namelijk, wereldwijd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

@Fles: volgens mij zijn de gemoderniseerde Koplopers door NedTrain (NS) zelf ontworpen en niet door een fabrikant als Bombardier of Stadler.
find_your_spot schreef:Ben net ingestapt in de 4802. Maar wat is dit voor iets?
Heeft iemand het wel is eerder gezien?
http://yfrog.com/z/h2zb6oej
Als je een VIRM op die schermpjes ziet staan kun je er vaak vanuit gaan dat de internetverbinding het ook niet doet: er is wel een verbinding maar de portal waar je op in moet loggen (www.nstrein.ns.nl) geeft dan een time-out. Gelukkig is dit wat minder de laatste tijd, zo lijkt het.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Verbinding met nstrein.ns.nl valt de laatste tijd inderdaad zowat altijd wel te maken. Pagina niet gevonden na een klik op "Maak verbinding" komt nog wel regelmatig voor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

JeePee schreef:Om iets voor 19:00 uur kwam er een SLT aan te Lw op spoor 1. Stapten ook reizigers uit. Het was niet de reguliere IC, die was namelijk net ervoor aangekomen. Iemand enig idee wat dit moest voorstellen? Opvallend genoeg stond er vanmorgen om 9:00 uur ook al een SLT in Lw, maar dan op spoor 4. Daardoor werd een ICM stel opgesloten ;)
Zijn extra treinen voor de drukte bij het Oerol festival op Terschelling. Arriva rijdt met aangepaste tijden op Lw - Hlgh met 5 bakken ieder half uur. De stellen die daar rijden missen aardig wat stoelen om de lading fietsen mee te kunnen nemen, en dan nog is er te weinig plaats..
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Daniel schreef:Verbinding met nstrein.ns.nl valt de laatste tijd inderdaad zowat altijd wel te maken. Pagina niet gevonden na een klik op "Maak verbinding" komt nog wel regelmatig voor.
Klopt, heb ik ook last van. Probleem is bekend bij T-mobile, en dat ligt aan de communicatie met de apparatuur in de trein en op de wal. Vaak werkt het bij een tweede of derde poging wel.

Ik ging gister met de "Walibi Express" van Harderwijk naar Walibi. De heenreis werd ik door middel van mobiele CiCo's ingecheckt, en meteen uitgecheckt. De ene CiCo stond op Harderwijk NS en de ander op Walibi. Echter, de terugweg was er maar 1 van de 2 werkend, en werd ik ingecheckt, en de locatie werd aangepast, maar dat ding weigerde mij uit te checken
Dus ik ben helemaal niet uitgecheckt...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Gaat weer lekker van Schiphol naar 't zuiden: Thalys +10, Treinen naar Breda en Vlissingen +3. En dat allemaal opgelopen op dat kippeeindje vanaf Asd.

Afbeelding [Mobiele post]
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Er komt hier net op halte Elandstraat een RegioCitadis "sorry geen dienst" langs. Blijkt er een tweede aangekoppeld te zijn, maar wel met een bestuurder op de bok (zo heet dat toch?). Zaterdagmiddag lijkt me een typisch moment voor testritten, misschien een kapotte tram op sleeptouw?

Nu een GTL lijn 11, ik moet duidelijk nog even de wijzigingsfolder doornemen.

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Lijn 11 rijdt richting HS een andere route wegens een verzakking ergens op de Conradkade. Dat duurt al bijna een half jaar trouwens :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door reisthijs »

Vanmiddag op Den Haag HS, in drie talen de omroep dat de IC naar Brussel een fietsrijtuig mist, met daarbij het verzoek aan reizigers met een fiets om een trein later te nemen.
Het bleek dus te gaan om de stam met ÖBB-rijtuigen, blijkbaar heeft men er niet aan gedacht daarin ruimte voor fietsen te maken?
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Als ik me niet vergis staat er al een tijdje een rijtuig uit die stam aan de kant om verbouwd te worden tot fietsenrijtuig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Meltrain »

iljitsch schreef:Er komt hier net op halte Elandstraat een RegioCitadis "sorry geen dienst" langs. Blijkt er een tweede aangekoppeld te zijn, maar wel met een bestuurder op de bok (zo heet dat toch?). Zaterdagmiddag lijkt me een typisch moment voor testritten, misschien een kapotte tram op sleeptouw?
Het blijkt inderdaad een kapotte tram te zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Ik was een eindje gaan fietsen maar toch wat te nat, dus maar in Pijnacker Zuid op RR E naar Rotterdam gestapt. Op het electronisch aankondigingsbord stond echter dat lijn E onregelmatig rijdt, met mogelijk extra wachttijd.

Hiervoor met tram 19 van Leidschenhage naar Ypenburg, maar tot Leidschenveem was ik de enige passagier.

Afbeelding [Mobiele post]
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Geen idee waarom (spoor 11 was geheel vrij) maar de vertraagde t581 werd net op Utrecht Centraal voor de omgeleide IC naar Rotterdam binnengekomen op spoor 12A. Dat paste echt maar heel net, vermoed dat de machinist even de trap af heeft gemoeten om uit de cabinedeur te kijken of het sein al groen was :P

Overigens mochten we zowaar tussen Bilthoven en Den Dolder de s5600 voorbij... die moet daar al wel een tijdje gestaan hebben want we hoefden er nieteens voor af te remmen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Zaterdag was dat ook meermaals het geval.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Tja, eigenlijk ook wel apart dat ze de pendel Amf - Ut en de omgeleide trein Ut - Rtd niet doorgekoppeld hadden... ze hadden zo mooi aan elkaar gepast (in ieder geval ri. Rtd, de andere kant op was de kering wellicht langer maar die perronbezetting had je toch)

Vanmorgen bleek dat de oude brug in de Bleekstraat in Utrecht weg is. Al het verkeer gaat daar nu over een noodbrug die in een weekendje uit de grond gestampt is. Echter blijkt dat de combi van een klein bochtje in de weg en een smalle noodbrug het erg lastig maakt voor twee bussen om elkaar daar te kruisen... handig op een plek waar dat gigantisch vaak (in beide richtingen alleen al elke 2 minuten een passerende streekbus en GVU komt er ook nog) gebeurt. Hoop wel dat ze de matritten Garage - Station van de DGB's niet via die kant meer sturen, zo'n dubbelgelede kan het daar makkelijk compleet vast laten lopen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lamar
Berichten: 136
Lid geworden op: vr 12 jun 2009, 22:15

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door lamar »

De plaat zegt genoeg neem ik aan *O*
Afbeelding
Dit was op zondag 19/06
''Schade dass die bahn nicht fliegen kann!''
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Ik was gister iets na achten op station Schiedam C en ik moest naar Den Haag. Ik liep even niet op te letten want ik bedacht dat ik de extra trein van 20.11 u naar Utrecht (?) natuurlijk had kunnen nemen, maar toen stond ik al met fiets en veel tassen op het noordelijkste perron (fijn in een enorme plas gestapt na de lift uit te komen) terwijl die trein aan de andere kant van het eilandperron binnenkwam.

Vervolgens kwam om 20.14 de benelux met niet meer dan 20 km/u langs. Ik dacht toen: met 3 minuten opvolging is de trein van 20.16 u hier nooit op tijd. En inderdaad, die verscheen om 20.17 u. Maar in Den Haag was het weer ingehaald.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door MdJ »

En wat gebeurde er verder? Vechtpartij, een OVchipdingetje wat het niet deed? Of is het serieus opvallend dat een trein +1 had? :@
Bij twijfel: gebruik beton.
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Het is opvallend dat ik dat goed voorspelde. :-)

Ook opvallend een trein van Schiedam naar Utrecht. Maar misschien minder opvallend als ik naar de werkzaamheden gekeken had, kan ik niet uitsluiten.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Zie ook Dit bericht van mij ;)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Thom91 »

Zit nu in de trein, met een basisschool klas sinds Asd en net kwam de conducteur langs. Hij controleert alleen de gewone reizigers en laat de kinderen+begeleiding voor wat het is. Hij controleert mij en ik zeg, als ik de volgende keer heel veel herrie maak en druk ga doen, word ik kan ook gecontroleerd? Hij moest lachen en liep verder. Nu ben ik wel heel boos want ik vond het een terechte klacht! Ik wil nu eigenlijk een superboze brief naar de NS sturen en een dagkaart opeisen! Maar ik heb er helaas geen tijd voor, mensen met wel tijd die zin hebben? ;)

Afbeelding [Mobiele post]
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Vinny »

Het is pure leeftijdsdiscriminatie. Tijd voor kamervragen. Stop de persen! Dit soort schandalen moet uitgebannen worden. We leven toch in een democratie of niet dan? :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten