Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door midnet »

Is net gestart of anders vanaf morgen: HEMA dagkaarten voor NS/spoor, 1 volw. met 1 kind, 14,50 (of 14,95?), via het bekende systeem van kassabon met code en dan homeprint. geldt t/m 20/8, maar ook in juli/aug ma-vr pas na 9.00. Zou ook online (betalen met IDeal) te bestellen moeten zijn.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door TheKnitter »

Voor meer informatie: Hema Lekker-Weg NS actie.
Ik had vanochtend al 2 E-tickets online gekocht via Hema. De E-ticket codes krijg je na de betaling te zien, en het word per mail toegestuurd.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Fles »

Leuk, ik heb er ook 2 gekocht. Alleen weet ik natuurlijk nog niet wanneer ik ze ga gebruiken.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door fogeltje »

Fles schreef:Leuk, ik heb er ook 2 gekocht. Alleen weet ik natuurlijk nog niet wanneer ik ze ga gebruiken.
Dat probleem ken ik :) Had ik met de Jumbo dagkaarten. Heel toevallig kwam er op de voorlaatste dag nog iets waarvoor ik de laatste goed voor kon gebruiken.

In tegenstelling tot de Jumbo dagkaarten is deze echter ook bij andere vervoerders geldig zover ik kan zien op de site.
"Een touringcar is geen bus"
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door TheKnitter »

Klopt. Overal geldig.
Mark Knoester
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 05 apr 2009, 15:20
Locatie: Roodeschool

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Mark Knoester »

Nou nog is een 1e klas aanbieding voor 1 persoon. Als ik nu 1e klas wil reizen, moet ik zo'n toer van 40 euro kopen...

Zou toch mooi zijn als er is een keer een mogelijkheid is om in je eentje goedkoper 1e klas te reizen.
(je hebt geloof ik nu wel +/- 2x per jaar die spoordeelweken met gratis overgang 2-1 dagkaart, maar meer ook niet)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Fles »

mensen die niet weten dat "eens" als "eens" geschreven dient te worden, hebben NIETS te zoeken in de 1e klasse. Echt helemaal niets.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door TheKnitter »

Mark Knoester schreef:Nou nog is een 1e klas aanbieding voor 1 persoon. Als ik nu 1e klas wil reizen, moet ik zo'n toer van 40 euro kopen...

Zou toch mooi zijn als er is een keer een mogelijkheid is om in je eentje goedkoper 1e klas te reizen.
(je hebt geloof ik nu wel +/- 2x per jaar die spoordeelweken met gratis overgang 2-1 dagkaart, maar meer ook niet)
Of je reist met een Hema dagkaart en koopt een overgangsbewijs 2-1. Als je korting hebt, ben je goedkoper uit.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Geert »

Mark Knoester schreef:Nou nog is een 1e klas aanbieding voor 1 persoon. Als ik nu 1e klas wil reizen, moet ik zo'n toer van 40 euro kopen...

Zou toch mooi zijn als er is een keer een mogelijkheid is om in je eentje goedkoper 1e klas te reizen.
(je hebt geloof ik nu wel +/- 2x per jaar die spoordeelweken met gratis overgang 2-1 dagkaart, maar meer ook niet)
Het hele idee van de 1e klass (net als business class in vliegtuigen) is juist dat het een exclusieve ruimte is met wat extra comfort. Niet zo gek dat daar amper voordeelacties voor zijn.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door TheKnitter »

En als daar meer acties voor zijn, puilt de eerste klas uit. Die heeft immers veel minder zitplaats als de tweede klas.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Vinny »

Oh? Meestal kun je een kanon afschieten in de eerste klas en puilt de tweede klas uit. Als ik een DD AR zie aankomen, dan wil ik nog wel eens naar de automaat hollen om een 2 - 1 overgangsbewijs er uit te kloppen :P
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Suus »

Het gaat hier om acties. Overigens is de eerste klas om diverse trajecten in de spits ook barstensvol. Mijn collega klaagt nu dat hij nooit kan zitten in de eerste klas. Eerst deed hij dat over de tweede klas, maar sinds zijn vrouw bij de NS werkt is dat de eerste klas geworden. Hij vermoed trouwens dat het vol illegale eersteklassers zit, maar dat moet de conducteur toch maar oplossen

(Ik wacht nu op een reactie van Ennes)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Vinny »

Acties zijn toch altijd geldig buiten de spits? Ik zie dan ook het probleem niet, maar goed dat zal dan wel aan mijn selectieve waarneming van de eerste klas liggen... (A)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door AppleMoose »

Bee schreef: Hij vermoed trouwens dat het vol illegale eersteklassers zit, maar dat moet de conducteur toch maar oplossen
(Ik wacht nu op een reactie van Ennes)
Of Nederlanders moeten zich een keer gaan gedragen.

Ik wil niet zeggen dat het in het buitenland beter is, maar het valt me keer op keer op hoe netjes de meeste zich daar gedragen.
Voorbeeld. Tramrit in Lissabon. Normaal t;arief kost geen drol, boordtarief kost 2,50 euro.
Er is geen enkele vorm van controle (zelfs inchecken wordt niet gecontroleerd door controleur, er is alleen trambestuurder aanwezig, die er vanzelfsprekend geen oog op heeft). Toch zag je geregeld mensen een kaartje tegen boordtarief kopen in de automaat. Ook als de chipkaart even weigerde, probeerde ze net zolang totdat de kaart het wel deed.
Als hier een chipkaart weigert, lopen de meeste mensen gewoon door alsof er niks aan de hand is. Als er geen controle is, kopen de meesten ook geen kaartje, zeker niet tegen een verhoogd boordtarief...

(Sorry, ik ben Ennes niet, maar wilde wel even reageren (A) )
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door fogeltje »

Vinny schreef:Acties zijn toch altijd geldig buiten de spits? Ik zie dan ook het probleem niet, maar goed dat zal dan wel aan mijn selectieve waarneming van de eerste klas liggen... (A)
In de middagspits gelden ze wel (vooralsnog) en dan kan het ook best druk zijn in de 1e klasse.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Geert »

Ik zat vanochtend in de stopper Den Haag -> Utrecht. De eerste klas voorin (losse SLT6) was helemaal leeg, de trein kwam aan bij Voorburg en de eerste klas zat helemaal vol. Daarna stapte ze allemaal weer uit in Gouda :lol:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Vinny »

fogeltje schreef:
Vinny schreef:Acties zijn toch altijd geldig buiten de spits? Ik zie dan ook het probleem niet, maar goed dat zal dan wel aan mijn selectieve waarneming van de eerste klas liggen... (A)
In de middagspits gelden ze wel (vooralsnog) en dan kan het ook best druk zijn in de 1e klasse.
De middagspits is een scholierenspits. Die zul je niet in de eerste klas aantreffen. Tijdens de avondspits heb je wel veel forensen die naar huis gaan en kan de eerste klas aardig vol zitten, maar dan is de tweede klas al weer wat rustiger omdat de scholieren allemaal weer thuis zijn. En als je het te druk vind, dan eet je wat bij de Burger King en heb je na 19.00 de eerste klas coupé weer helemaal voor je alleen. Jemig zeg, de uitdrukking prinses en erwt enzo is weer van toepassing. Stel je voor dat je om 17.05 een medereiziger tegenover je hebt zitten. Ja daar betaal je geen eerste klas kaartje voor... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Ennes »

Nou hier een reactie van Ennes dus, in de spits is op diverse trajecten de 1e klas behoorlijk vol zeker op trajecten waar veel ministeries, defentie of HGB personeel op reist. Aangezien ik begrijp dat de persoon in kwestie met een 1e klas NS vervoersbewijs reist, lijkt dat laatste me best aannemelijk. Misschien dat de partner van die collega (met een taakgroep 59+) daar zelf acheraan kan gaan, een HC die controleerd zal ten onrechte 1e klas reizigers of wegsturen of beboeten, verder kunnen wij er ook niet veel mee.
En zeuren over drukte in de 1e klas, met een kaart van nog geen 10€ p/m... dan ben je ook wel een echte 1e klas reiziger natuurlijk!

Tot zover de reactie van Ennes.

Afbeelding [Mobiele post]
Laatst gewijzigd door Ennes op ma 20 jun 2011, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door fogeltje »

Vinny schreef:Jemig zeg, de uitdrukking prinses en erwt enzo is weer van toepassing. Stel je voor dat je om 17.05 een medereiziger tegenover je hebt zitten. Ja daar betaal je geen eerste klas kaartje voor... :')
Je moest eens weten. Er lopen genoeg mensen rond die een bus of trein vol vinden als ze geen zitplek meer voor zichzelf hebben (dus niemand naast en/of tegenover zich). Mij maakt het allemaal geen bal uit, als ik maar kan zitten. Maar ik zie tegen 17:00 wel eens volle 1e klasse hoor (en dan bedoel ik echt vol, dus geen zitplek meer) als ik er doorheen loop om een zitplek 2e klasse te zoeken (wat meestal wel lukt overigens).
"Een touringcar is geen bus"
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Fles »

Ja precies, waardeloos volk. Die mensen kunnen beter een taxi nemen of een auto met chauffeur. In het openbaar vervoer heb je nou eenmaal te maken met medereizigers.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door willy84 »

Ja, leuk gezegd maar met sommige mensen moet je wel erg intiem zijn in bepaalde OV vervoermiddelen. Bepaalde Combino plaatsjes. De gewone zitplaatsen gaat goed. Maar die creatief geplaatste tweezitters. Dan zit je verplicht met je benen tussen andermans benen of andersom. Niet echt behoefte aan.

En voor busstoeltjes geldt dat ook vaak. DDAR is ook niet echt royaal op een volle vierzitter zitten. Zeker als je kijkt naar de omvang van bepaalde figuren. Die hebben dus 1.5 zitplaats nodig. Nou sorry maar ga daar maar lekker naast zitten.

Vergelijk een vierzits in een LHB metro en een BN stel eens. Dat is echt een enorm verschil zodanig dat ik er niet bij ga zitten als 3e of 4e.
immer kwaliteits posts
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Ennes »

willy84 schreef:Ja, leuk gezegd maar met sommige mensen moet je wel erg intiem zijn in bepaalde OV vervoermiddelen. Bepaalde Combino plaatsjes. De gewone zitplaatsen gaat goed. Maar die creatief geplaatste tweezitters. Dan zit je verplicht met je benen tussen andermans benen of andersom. Niet echt behoefte aan.

En voor busstoeltjes geldt dat ook vaak. DDAR is ook niet echt royaal op een volle vierzitter zitten. Zeker als je kijkt naar de omvang van bepaalde figuren. Die hebben dus 1.5 zitplaats nodig. Nou sorry maar ga daar maar lekker naast zitten.

Vergelijk een vierzits in een LHB metro en een BN stel eens. Dat is echt een enorm verschil zodanig dat ik er niet bij ga zitten als 3e of 4e.
Dan ga je toch lekker staan, niemand verplicht je om naast een ander te gaan zitten, eigen keuze, maar dan ook niet mekkeren.

Ik persoonlijk heb de keuze gemaakt om vaak met eigen vervoer te reizen (terwijl ik een NS kaart heb) puur omdat het me erg veel tijd kost aan voor/natransport, overstappen enz. hier hangt echter wel een kostenplaatje aan vast, maarja het is mijn keuze, dus ik klaag er niet over!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
willy84
Berichten: 815
Lid geworden op: di 24 nov 2009, 12:16

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door willy84 »

Ik heb persoonlijk gekozen om het fail GVB te haten net zolang tot er een andere maatschappij met verrot materieel rijdt.
immer kwaliteits posts
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Fles »

Daar schieten we wat mee op denk ik :pos:
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: Nu weer HEMA dagkaarten voor NS

Bericht door Ennes »

Ennes wacht op een reactie op zijn reactie!
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten