OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ronald »

Duidelijk verhaal, dank je. Mijn reactie is misschien wel een beetje zwart-wit; er zit inderdaad veel meer achter dan even een aansluitinkje overnemen zie ik wel. Maar uit oogpunt van de reiziger is het gewoon frustrerend om je aansluitende trein weg te zien rijden terwijl je eigen trein nét even voor binnenkomst voor een rood sein kwam te staan...
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Caspar schreef:In Keverdijk is er ook ziets, de s4900 moet soms ook vrij lang wachten daar voordat ie naar Naarden- Bussum verder door mag rijden om problemen daar en verder bij Hilversum te voorkomen.
In het geval van de s4900 ligt het beslispunt al bij meetpunt Almere Muziekwijk.
Meer dan 5 minuten mag ik hopen..?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Ronald schreef:Duidelijk verhaal, dank je. Mijn reactie is misschien wel een beetje zwart-wit; er zit inderdaad veel meer achter dan even een aansluitinkje overnemen zie ik wel. Maar uit oogpunt van de reiziger is het gewoon frustrerend om je aansluitende trein weg te zien rijden terwijl je eigen trein nét even voor binnenkomst voor een rood sein kwam te staan...
och, ik schrijf wel weer een formuliertje dan hoor :Y
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Etienne schreef:Een heleboel overstappende mensen hadden zojuist in Ehv +30, omdat de machinist van de s1900 wegreed toen de s800 met een minimale + binnen kwam.
Hoho Etienne, de machinist zet de trein weliswaar in beweging, maar beslist niet over het moment van vertrek. Dat doet de hc, die immers de deuren sluit en het vertrekbevel geeft. In dit specifieke geval bewaakt de PLP in Ehv het al dan niet overnemen van de aansluiting, maar kennelijk hoefde dat nu dus niet anders was de trein niet vertrokken.
Caspar schreef:Het is soms voor een machinist enigzins frustrerend dat het TAD een beslispunt heeft (meetpunt) waar de treindienstleider zijn keuze moet maken. Zo kan het dus zijn dat trein A op het beslispunt 5 minuten vertraging heeft, en dat het TAD dan zegt dat trein B voor hem uit mag de vrije baan op/ de overstap niet meer wordt overgenomen. De machinist van trein A denkt: ik heb 5 minuten vertraging laat ik eens wat tijd gaan inlopen en komt uiteindelijk met 2 minuten vertraging op het daadwerkelijke punt uit waar het TAD over gaat. Machinist denkt: waarom is de aansluiting al weg/mag die andere trein toch eerst voor me uit? Tsja, meester op het beslispunt had u nog +5, uw sportieve rijgedrag wordt niet beloond in dit geval...

TAD is dus ook een handig hulpmiddel om logistieke problemen elders (bij je buurtreindienstleider/andere post) te voorkomen.

Ik hoop dat dit een duidelijk verhaaltje is? :D
@Caspar: Bedankt voor je duidelijke verhaal. :pos: Ik wist zelf weliswaar wel wat een TAD is en hoe het werkt, maar het blijft inderdaad frustrerend voor mij als mcn dat je je vertraging uit alle macht probeert goed te maken en dan toch nog een goederentrein of stopper voor je neus krijgt. Het TAD en de regels er om heen zouden wat mij betreft wel wat flexibeler mogen en er zouden meer en dynamischere meetpunten moeten zijn, die rekening houden met de mogelijkheid om vertraging in te lopen.

En goederentreinen zouden ze moeten verbieden tijdens de spits: Vanmorgen had ik er eentje voor me tussen Ddr en Zlw, waardoor ik niet harder dan 60 a 70 kon en daardoor met +10 in Bd aankwam, waar ik nog een aantal minuten voor de inrijder moest wachten vanwege (alwéér) een overstekende goederentrein... :')
Vallend blad maakt rails glad.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Wubbo »

Vanmiddag werd ik onaangenaam verrast: in Utrecht is nu de halve hal afgezet vanwege de verbouwing. Als dat er morgenochtend ook nog staat wordt dat dringen...

Afbeelding [Mobiele post]
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Dexter schreef:En goederentreinen zouden ze moeten verbieden tijdens de spits:
Hier, nou horen jullie het eens van een ander dan van een zure reiziger *O*
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Wubbo schreef:Vanmiddag werd ik onaangenaam verrast: in Utrecht is nu de halve hal afgezet vanwege de verbouwing. Als dat er morgenochtend ook nog staat wordt dat dringen...
Het was een proef om te zien hoe de reizigersstromen functioneren als in de zomer de stationshal in eerste fase verbouwd gaat worden:
Afbeelding
Afbeelding

Don't worry, be happy :D Morgenochtend is alles weer normaal. Er stond ook een hoogwerkertje met een camera om het publiek te filmen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Lol, de nu tijdelijk afgesloten roltrap naar spoor 8/9 is op dat plattegrondje maar helemaal niet meer ingetekend :P De hekken stonden trouwens rond 16.30 uur nog heel anders opgesteld als wat de uiteindelijke situatie moet worden. Deels ook wel logisch aangezien anders voorzieningen die nog verplaatst moeten worden onbereikbaar zouden worden.
En daarnaast ook de nodige kaartautomaten buiten gebruik, dat zullen ze aannemelijk als ze daadwerkelijk gaan bouwen wel handiger oplossen door die dingen ergens anders neer te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Oh was daar die poppenkast bij de bloemenwinkel voor? :lol:

Wel handig gedaan op zich. Mensenmassa's vertonen in principe vloeistofgedrag, maar je moet het altijd maar net zien hoe dat in de praktijk uitkomt :)
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Freek »

Wel top dat ze even een keer oefenen. :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Freek schreef:Wel top dat ze even een keer oefenen. :pos:
EN nog een zinvolle proef ook deze keer *O*

In plaats van die erwtensoep-poppenkast in oktober :') _O-
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

Fles schreef:
Freek schreef:Wel top dat ze even een keer oefenen. :pos:
EN nog een zinvolle proef ook deze keer *O*

In plaats van die erwtensoep-poppenkast in oktober :') _O-
Mja maar die erwtensoep was toen ook al op, dus het was alleen een hoop poppenkast toen :lol:
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Wubbo »

Fles schreef:EN nog een zinvolle proef ook deze keer *O*
Ik kan dit geen zinvolle proef noemen. De reizigersstromen in de ochtendspits zijn intensiever dan in de avondspits en de andere kant op, er staan nog bouwhekken (nieuwe AH to Go, Julia's) die er straks niet meer zijn en er komt nog ellende in de Jaarbeurstraverse, de andere trap op 8/9 wordt nog eens afgesloten en mensen zijn gewoontedieren, dus wat doen ze na een paar dagen? (als ik dit had geweten was ik de middentunnel ingedoken) Daarnaast meet je niet hoe het gaat bij stremmingen met een volle stationshal, en wat gebeurt er bij een spoorwijziging?

Volgens mij kun je dit ook simuleren en hoeft dat niet zo.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:De reizigersstromen in de ochtendspits zijn intensiever dan in de avondspits en de andere kant op,
Dat waag ik te betwijfelen (de intensiviteit, dat de richting andersom is is logisch)... ik ga toch echt mee in wat de flyer stelt.
er staan nog bouwhekken (nieuwe AH to Go, Julia's) die er straks niet meer zijn
Beide worden strak achter die bouwhekken gebouwd en nemen nu dus niet meer ruimte in als ze innemen wanneer ze klaar zijn. Enige puntje is dat men nu de afzettingen zo had neergezet dat de AH to Go op de huidige locatie nog bereikbaar was, daarmee waren er dus doorsteekjes mogelijk die er tijdens de daadwerkelijke verbouwing niet meer zijn. (Ik kon vanmiddag bv. nog tussen de vaste- en roltrap van 5/7 door richting 11/12, dat kan als de sloop/bouw begint niet meer)
en er komt nog ellende in de Jaarbeurstraverse
Is dat niet een totaal andere reizigersstroom? Vanaf andere werklocaties / bussen en dus niet iets wat ineens ook naar de centrumzijde komt. Lopend is het nogal om en alleen de overstappers vanuit lijn 1 hebben echt een keuze waar ze het station in gaan.
de andere trap op 8/9 wordt nog eens afgesloten
Dat maakt niet gek veel verschil. Of je nu naast de afzetting of naast de afzetting uitkomt, alle toegangen vanaf 8/9 grenzen eraan. En gaat de andere trap überhaupt dicht, men is namelijk met alle eerdere perrons uiterst consequent geweest en heeft altijd uitsluitend de roltrap die het meest naar het midden van de hal zit afgesloten. Alleen de afsluiting van de trappen naar de middentunnel schuift met de verbouwing van de perrons mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Daniel schreef:Enige puntje is dat men nu de afzettingen zo had neergezet dat de AH to Go op de huidige locatie nog bereikbaar was, daarmee waren er dus doorsteekjes mogelijk die er tijdens de daadwerkelijke verbouwing niet meer zijn. (Ik kon vanmiddag bv. nog tussen de vaste- en roltrap van 5/7 door richting 11/12, dat kan als de sloop/bouw begint niet meer)
Vanavond (18.00 uur ongeveer) was de opzetting zo dat je vanaf de AH to Go alleen naar spoor 8 en hoger kon lopen. Wilde je naar 5/7 of lager moest je omlopen via de kiosk in het midden van de hal (langs de Starbucks zeg maar).
Wubbo schreef:mensen zijn gewoontedieren, dus wat doen ze na een paar dagen? (als ik dit had geweten was ik de middentunnel ingedoken) Daarnaast meet je niet hoe het gaat bij stremmingen met een volle stationshal, en wat gebeurt er bij een spoorwijziging?
Dan zou je eigenlijk een week lang moeten testen, want dan krijg je een leereffect en gaan mensen inderdaad hun vaste route veranderen. Pluspunt is dat je waarschijnlijk ook wel wat spoorwijzigingen en misschien stremmingen te verwerken krijgt.
Volgens mij kun je dit ook simuleren en hoeft dat niet zo.
Dat is maar de vraag. Bovendien kun je je afvragen of reizigers hier nu echt (veel) last van hebben gehad, het is één keertje wat omlopen en morgenochtend is alles weer normaal.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Abracadabram »

Stefan schreef:Ik zag gisteren op de Coolsingel in Rotterdam dat ze bij de tramhalte Beurs de 'originele' TramPlus displays vervangen hebben. Nu staan er namelijk de displays die ook voor de bus gebruikt worden. Zeker een verbetering, zeker aangezien dit display 6 regelig is.
Wat dan wel weer jammer is, is dat ze de display op Weena richting Centraal station vervangen hebben door eentje met maar 2 regels. Terwijl dat in principe de drukste halte is van het tramnet (6/7 trams per tien minuten) en er regelmatig 3 achter elkaar staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Bovendien kun je je afvragen of reizigers hier nu echt (veel) last van hebben gehad, het is één keertje wat omlopen en morgenochtend is alles weer normaal.
En je moet natuurlijk niet vergeten dat ze er in de zomer toch al last van gaan krijgen. Vergeleken met die tijdsperiode is één avondspitsje overlast bijna niks en mocht eruit komen dat er iets anders moet dan hebben ze er de komende tijd nog "plezier" van.

Zal je altijd zien: fiets ik vanmorgen snel naar het station om de t2818 nog te kunnen halen, heeft dat ding +20 :P Nouja dan maar met de, zelfs nu nog (voorin dan), heerlijk rustige t12518 richting Utrecht. Uiteindelijk is de 2818 geheel opgeheven. Bij gebrek aan verstoringen zal 'ie wel defect geraakt zijn in Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

t2820 reed met 10 bakken VIRM (6+4). Misschien gecombineerd materieel van de t2818 en t2820?
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

IC t2820 reed met 2x VIRM VI. kerende trein van t2818 te Rtd ging met 2x ICMm-III van start waarvan de achterste tot Ut.
IC 529 had aansluiting van t143 niet overgenomen, omdat deze om 9:40 niet binnen was. Oorzaak daarvan is seinstoring bij Amf, waar alleen Treinen uit Hvs last van hadden. Om 9:42 kon t143 pas binnen komen.. IC 529 wachtte tot 9:40, toen knoco besloot dat wij moesten vertrekken, PLP wou wachten.

Afbeelding [Mobiele post]
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

2820 met 10 ip. 12 bakken, gecombineerd met mat van 2818

Afbeelding [Mobiele post]
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

wegens de verstoring rondom Zp en Dv rijdt er een trein Zl-Dv, overstappen te Dv naar Zp en te Zp kan je door naar Rsd met de s3600 ..

Afbeelding [Mobiele post]
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Niets dan goede reiservaringen vandaag! Heerlijk een slagje Vl met de BDs/1700 gemaakt en alles ging vlekkeloos en op tijd. Zelfs nog een goederencollega blij kunnen maken, die snel van Bd naar Zlw moest om een trein op te halen, dus die heb ik even gedropt. Het enige wat tegenviel was het vroege tijdstip, maar wie vroeg begint is ook weer vroeg klaar. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Net in de t1759 bij vertrek uit Ut: "hier volgt een bericht voor die sukkel die net met zijn tas tussen de deuren zat omdat hij op het laatste moment nog instapte. Bedankt voor de vertraging" :D

Afbeelding [Mobiele post]
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Dexter »

Goed zo! :pos: Noem het beestje maar gewoon bij z'n naampje. En de volgende keer mag er wat mij betreft nog een gedetailleerde persoonsbeschrijving bij, dan doet ie dat met zekerheid nooit meer. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

De machinist van de t2861 reed vanmiddag wel heel voorzichtig station Amersfoort binnen... zowaar was het zelfs mogelijk fatsoenlijk door het gangpad te lopen terwijl we door de wisselstraat gingen. Overigens kwam de trein desondanks nog voor het geplande tijdstip tot stilstand langs het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten