OVer je reiservaringen in juni 2011
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Duidelijk verhaal, dank je. Mijn reactie is misschien wel een beetje zwart-wit; er zit inderdaad veel meer achter dan even een aansluitinkje overnemen zie ik wel. Maar uit oogpunt van de reiziger is het gewoon frustrerend om je aansluitende trein weg te zien rijden terwijl je eigen trein nét even voor binnenkomst voor een rood sein kwam te staan...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Meer dan 5 minuten mag ik hopen..?Caspar schreef:In Keverdijk is er ook ziets, de s4900 moet soms ook vrij lang wachten daar voordat ie naar Naarden- Bussum verder door mag rijden om problemen daar en verder bij Hilversum te voorkomen.
In het geval van de s4900 ligt het beslispunt al bij meetpunt Almere Muziekwijk.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
och, ik schrijf wel weer een formuliertje dan hoor :YRonald schreef:Duidelijk verhaal, dank je. Mijn reactie is misschien wel een beetje zwart-wit; er zit inderdaad veel meer achter dan even een aansluitinkje overnemen zie ik wel. Maar uit oogpunt van de reiziger is het gewoon frustrerend om je aansluitende trein weg te zien rijden terwijl je eigen trein nét even voor binnenkomst voor een rood sein kwam te staan...
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hoho Etienne, de machinist zet de trein weliswaar in beweging, maar beslist niet over het moment van vertrek. Dat doet de hc, die immers de deuren sluit en het vertrekbevel geeft. In dit specifieke geval bewaakt de PLP in Ehv het al dan niet overnemen van de aansluiting, maar kennelijk hoefde dat nu dus niet anders was de trein niet vertrokken.Etienne schreef:Een heleboel overstappende mensen hadden zojuist in Ehv +30, omdat de machinist van de s1900 wegreed toen de s800 met een minimale + binnen kwam.
@Caspar: Bedankt voor je duidelijke verhaal. :pos: Ik wist zelf weliswaar wel wat een TAD is en hoe het werkt, maar het blijft inderdaad frustrerend voor mij als mcn dat je je vertraging uit alle macht probeert goed te maken en dan toch nog een goederentrein of stopper voor je neus krijgt. Het TAD en de regels er om heen zouden wat mij betreft wel wat flexibeler mogen en er zouden meer en dynamischere meetpunten moeten zijn, die rekening houden met de mogelijkheid om vertraging in te lopen.Caspar schreef:Het is soms voor een machinist enigzins frustrerend dat het TAD een beslispunt heeft (meetpunt) waar de treindienstleider zijn keuze moet maken. Zo kan het dus zijn dat trein A op het beslispunt 5 minuten vertraging heeft, en dat het TAD dan zegt dat trein B voor hem uit mag de vrije baan op/ de overstap niet meer wordt overgenomen. De machinist van trein A denkt: ik heb 5 minuten vertraging laat ik eens wat tijd gaan inlopen en komt uiteindelijk met 2 minuten vertraging op het daadwerkelijke punt uit waar het TAD over gaat. Machinist denkt: waarom is de aansluiting al weg/mag die andere trein toch eerst voor me uit? Tsja, meester op het beslispunt had u nog +5, uw sportieve rijgedrag wordt niet beloond in dit geval...
TAD is dus ook een handig hulpmiddel om logistieke problemen elders (bij je buurtreindienstleider/andere post) te voorkomen.
Ik hoop dat dit een duidelijk verhaaltje is? :D
En goederentreinen zouden ze moeten verbieden tijdens de spits: Vanmorgen had ik er eentje voor me tussen Ddr en Zlw, waardoor ik niet harder dan 60 a 70 kon en daardoor met +10 in Bd aankwam, waar ik nog een aantal minuten voor de inrijder moest wachten vanwege (alwéér) een overstekende goederentrein... :')
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Vanmiddag werd ik onaangenaam verrast: in Utrecht is nu de halve hal afgezet vanwege de verbouwing. Als dat er morgenochtend ook nog staat wordt dat dringen...
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Hier, nou horen jullie het eens van een ander dan van een zure reiziger *O*Dexter schreef:En goederentreinen zouden ze moeten verbieden tijdens de spits:
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Het was een proef om te zien hoe de reizigersstromen functioneren als in de zomer de stationshal in eerste fase verbouwd gaat worden:Wubbo schreef:Vanmiddag werd ik onaangenaam verrast: in Utrecht is nu de halve hal afgezet vanwege de verbouwing. Als dat er morgenochtend ook nog staat wordt dat dringen...
Don't worry, be happy :D Morgenochtend is alles weer normaal. Er stond ook een hoogwerkertje met een camera om het publiek te filmen.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39167
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Lol, de nu tijdelijk afgesloten roltrap naar spoor 8/9 is op dat plattegrondje maar helemaal niet meer ingetekend De hekken stonden trouwens rond 16.30 uur nog heel anders opgesteld als wat de uiteindelijke situatie moet worden. Deels ook wel logisch aangezien anders voorzieningen die nog verplaatst moeten worden onbereikbaar zouden worden.
En daarnaast ook de nodige kaartautomaten buiten gebruik, dat zullen ze aannemelijk als ze daadwerkelijk gaan bouwen wel handiger oplossen door die dingen ergens anders neer te zetten.
En daarnaast ook de nodige kaartautomaten buiten gebruik, dat zullen ze aannemelijk als ze daadwerkelijk gaan bouwen wel handiger oplossen door die dingen ergens anders neer te zetten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Oh was daar die poppenkast bij de bloemenwinkel voor?
Wel handig gedaan op zich. Mensenmassa's vertonen in principe vloeistofgedrag, maar je moet het altijd maar net zien hoe dat in de praktijk uitkomt :)
Wel handig gedaan op zich. Mensenmassa's vertonen in principe vloeistofgedrag, maar je moet het altijd maar net zien hoe dat in de praktijk uitkomt :)
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Wel top dat ze even een keer oefenen. :pos:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
EN nog een zinvolle proef ook deze keer *O*Freek schreef:Wel top dat ze even een keer oefenen. :pos:
In plaats van die erwtensoep-poppenkast in oktober :') _O-
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Mja maar die erwtensoep was toen ook al op, dus het was alleen een hoop poppenkast toenFles schreef:EN nog een zinvolle proef ook deze keer *O*Freek schreef:Wel top dat ze even een keer oefenen. :pos:
In plaats van die erwtensoep-poppenkast in oktober :') _O-
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Ik kan dit geen zinvolle proef noemen. De reizigersstromen in de ochtendspits zijn intensiever dan in de avondspits en de andere kant op, er staan nog bouwhekken (nieuwe AH to Go, Julia's) die er straks niet meer zijn en er komt nog ellende in de Jaarbeurstraverse, de andere trap op 8/9 wordt nog eens afgesloten en mensen zijn gewoontedieren, dus wat doen ze na een paar dagen? (als ik dit had geweten was ik de middentunnel ingedoken) Daarnaast meet je niet hoe het gaat bij stremmingen met een volle stationshal, en wat gebeurt er bij een spoorwijziging?Fles schreef:EN nog een zinvolle proef ook deze keer *O*
Volgens mij kun je dit ook simuleren en hoeft dat niet zo.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39167
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Dat waag ik te betwijfelen (de intensiviteit, dat de richting andersom is is logisch)... ik ga toch echt mee in wat de flyer stelt.Wubbo schreef:De reizigersstromen in de ochtendspits zijn intensiever dan in de avondspits en de andere kant op,
Beide worden strak achter die bouwhekken gebouwd en nemen nu dus niet meer ruimte in als ze innemen wanneer ze klaar zijn. Enige puntje is dat men nu de afzettingen zo had neergezet dat de AH to Go op de huidige locatie nog bereikbaar was, daarmee waren er dus doorsteekjes mogelijk die er tijdens de daadwerkelijke verbouwing niet meer zijn. (Ik kon vanmiddag bv. nog tussen de vaste- en roltrap van 5/7 door richting 11/12, dat kan als de sloop/bouw begint niet meer)er staan nog bouwhekken (nieuwe AH to Go, Julia's) die er straks niet meer zijn
Is dat niet een totaal andere reizigersstroom? Vanaf andere werklocaties / bussen en dus niet iets wat ineens ook naar de centrumzijde komt. Lopend is het nogal om en alleen de overstappers vanuit lijn 1 hebben echt een keuze waar ze het station in gaan.en er komt nog ellende in de Jaarbeurstraverse
Dat maakt niet gek veel verschil. Of je nu naast de afzetting of naast de afzetting uitkomt, alle toegangen vanaf 8/9 grenzen eraan. En gaat de andere trap überhaupt dicht, men is namelijk met alle eerdere perrons uiterst consequent geweest en heeft altijd uitsluitend de roltrap die het meest naar het midden van de hal zit afgesloten. Alleen de afsluiting van de trappen naar de middentunnel schuift met de verbouwing van de perrons mee.de andere trap op 8/9 wordt nog eens afgesloten
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Vanavond (18.00 uur ongeveer) was de opzetting zo dat je vanaf de AH to Go alleen naar spoor 8 en hoger kon lopen. Wilde je naar 5/7 of lager moest je omlopen via de kiosk in het midden van de hal (langs de Starbucks zeg maar).Daniel schreef:Enige puntje is dat men nu de afzettingen zo had neergezet dat de AH to Go op de huidige locatie nog bereikbaar was, daarmee waren er dus doorsteekjes mogelijk die er tijdens de daadwerkelijke verbouwing niet meer zijn. (Ik kon vanmiddag bv. nog tussen de vaste- en roltrap van 5/7 door richting 11/12, dat kan als de sloop/bouw begint niet meer)
Dan zou je eigenlijk een week lang moeten testen, want dan krijg je een leereffect en gaan mensen inderdaad hun vaste route veranderen. Pluspunt is dat je waarschijnlijk ook wel wat spoorwijzigingen en misschien stremmingen te verwerken krijgt.Wubbo schreef:mensen zijn gewoontedieren, dus wat doen ze na een paar dagen? (als ik dit had geweten was ik de middentunnel ingedoken) Daarnaast meet je niet hoe het gaat bij stremmingen met een volle stationshal, en wat gebeurt er bij een spoorwijziging?
Dat is maar de vraag. Bovendien kun je je afvragen of reizigers hier nu echt (veel) last van hebben gehad, het is één keertje wat omlopen en morgenochtend is alles weer normaal.Volgens mij kun je dit ook simuleren en hoeft dat niet zo.
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Wat dan wel weer jammer is, is dat ze de display op Weena richting Centraal station vervangen hebben door eentje met maar 2 regels. Terwijl dat in principe de drukste halte is van het tramnet (6/7 trams per tien minuten) en er regelmatig 3 achter elkaar staan.Stefan schreef:Ik zag gisteren op de Coolsingel in Rotterdam dat ze bij de tramhalte Beurs de 'originele' TramPlus displays vervangen hebben. Nu staan er namelijk de displays die ook voor de bus gebruikt worden. Zeker een verbetering, zeker aangezien dit display 6 regelig is.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39167
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
En je moet natuurlijk niet vergeten dat ze er in de zomer toch al last van gaan krijgen. Vergeleken met die tijdsperiode is één avondspitsje overlast bijna niks en mocht eruit komen dat er iets anders moet dan hebben ze er de komende tijd nog "plezier" van.Geert schreef:Bovendien kun je je afvragen of reizigers hier nu echt (veel) last van hebben gehad, het is één keertje wat omlopen en morgenochtend is alles weer normaal.
Zal je altijd zien: fiets ik vanmorgen snel naar het station om de t2818 nog te kunnen halen, heeft dat ding +20 Nouja dan maar met de, zelfs nu nog (voorin dan), heerlijk rustige t12518 richting Utrecht. Uiteindelijk is de 2818 geheel opgeheven. Bij gebrek aan verstoringen zal 'ie wel defect geraakt zijn in Deventer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
t2820 reed met 10 bakken VIRM (6+4). Misschien gecombineerd materieel van de t2818 en t2820?
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
IC t2820 reed met 2x VIRM VI. kerende trein van t2818 te Rtd ging met 2x ICMm-III van start waarvan de achterste tot Ut.
IC 529 had aansluiting van t143 niet overgenomen, omdat deze om 9:40 niet binnen was. Oorzaak daarvan is seinstoring bij Amf, waar alleen Treinen uit Hvs last van hadden. Om 9:42 kon t143 pas binnen komen.. IC 529 wachtte tot 9:40, toen knoco besloot dat wij moesten vertrekken, PLP wou wachten.
[Mobiele post]
IC 529 had aansluiting van t143 niet overgenomen, omdat deze om 9:40 niet binnen was. Oorzaak daarvan is seinstoring bij Amf, waar alleen Treinen uit Hvs last van hadden. Om 9:42 kon t143 pas binnen komen.. IC 529 wachtte tot 9:40, toen knoco besloot dat wij moesten vertrekken, PLP wou wachten.
[Mobiele post]
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
2820 met 10 ip. 12 bakken, gecombineerd met mat van 2818
[Mobiele post]
[Mobiele post]
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
wegens de verstoring rondom Zp en Dv rijdt er een trein Zl-Dv, overstappen te Dv naar Zp en te Zp kan je door naar Rsd met de s3600 ..
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Niets dan goede reiservaringen vandaag! Heerlijk een slagje Vl met de BDs/1700 gemaakt en alles ging vlekkeloos en op tijd. Zelfs nog een goederencollega blij kunnen maken, die snel van Bd naar Zlw moest om een trein op te halen, dus die heb ik even gedropt. Het enige wat tegenviel was het vroege tijdstip, maar wie vroeg begint is ook weer vroeg klaar.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Net in de t1759 bij vertrek uit Ut: "hier volgt een bericht voor die sukkel die net met zijn tas tussen de deuren zat omdat hij op het laatste moment nog instapte. Bedankt voor de vertraging" :D
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
Goed zo! :pos: Noem het beestje maar gewoon bij z'n naampje. En de volgende keer mag er wat mij betreft nog een gedetailleerde persoonsbeschrijving bij, dan doet ie dat met zekerheid nooit meer. :Y
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39167
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in juni 2011
De machinist van de t2861 reed vanmiddag wel heel voorzichtig station Amersfoort binnen... zowaar was het zelfs mogelijk fatsoenlijk door het gangpad te lopen terwijl we door de wisselstraat gingen. Overigens kwam de trein desondanks nog voor het geplande tijdstip tot stilstand langs het perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten