OVer Missers in de Reisinformatie #14
-
- Berichten: 766
- Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
- Locatie: Zwijndrecht
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Binennkomst te Zl met t1719;
Dames en Heren, [stil].......[/stil] Zwolle
Of de omroep was defect of er was iets anders aan de hand...
Dames en Heren, [stil].......[/stil] Zwolle
Of de omroep was defect of er was iets anders aan de hand...
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Ik vind het alleen jammer dat zodra de TPB's door Infoplus aangestuurd worden 'Volgende trein' weer van het scherm verdwijnt. Dan staat er alleen maar de bestemming en tijd... Weet niet meer waar ik dat zag, maar de toevoeging 'Volgende trein' staat alleen op de TBP's die nog op Bepac worden ingestelt en was zo maar van de ene op andere dag dus verdwenen nadat die post was omgeschakeld :(
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Als die trein in Zwolle komt is er wel iets aan de hand ja.TheKnitter schreef:Binennkomst te Zl met t1719;
Dames en Heren, [stil].......[/stil] Zwolle
Of de omroep was defect of er was iets anders aan de hand...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Dat zou wel jammer zijn, als dat nog steeds zo is.Caspar schreef:Ik vind het alleen jammer dat zodra de TPB's door Infoplus aangestuurd worden 'Volgende trein' weer van het scherm verdwijnt. Dan staat er alleen maar de bestemming en tijd... Weet niet meer waar ik dat zag, maar de toevoeging 'Volgende trein' staat alleen op de TBP's die nog op Bepac worden ingestelt en was zo maar van de ene op andere dag dus verdwenen nadat die post was omgeschakeld :(
Ik vond de T21 op Utrecht Centraal vandaag al een nuttige toevoeging :Y Jammer dat-ie scheef hangt :')
Ja joh Een TBP is ook niet meer dan een plasmamonitor met een klok eraan. En de perronverwijzers (PV?) hebben in het midden een mooie blauwe streep die het scherm zelf maaktBee schreef:Er hangt een TB14 in de hoek op de loopbrug volgens mij. Eigenlijk zijn dat gewoon twee schermen naast elkaar, maar okee
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Plasma? Is het niet gewoon LCD, lijkt mij ook een stuk klimaatvriendelijker?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Dat is zo ja... op Amf staat er alleen maar de tijd + treinsoort zonder "volgende trein" ervoor. Wel geeft Infoplus gewoon "Intercity" of "Sprinter" weer i.p.v. IC of SPR via Bepac.Geert schreef:Dat zou wel jammer zijn, als dat nog steeds zo is.Weet niet meer waar ik dat zag, maar de toevoeging 'Volgende trein' staat alleen op de TBP's die nog op Bepac worden ingestelt en was zo maar van de ene op andere dag dus verdwenen nadat die post was omgeschakeld :(
Haha, nieteens opgevallen dat 'ie scheef hangt. Maar ding is goed leesbaar in het voorbijlopen ja, stuk beter als het AV-scherm boven de infobalie.Ik vond de T21 op Utrecht Centraal vandaag al een nuttige toevoeging :Y Jammer dat-ie scheef hangt :')
Inderdaad de juiste afkorting...perronverwijzers (PV?)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
In Arnhem wordt overigens Perron 6/7 helemaal kaalgeplukt, meubulair, maar ook alle CTAs werden vandaag verwijderd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Wat opvallende dingetjes over Mijn NS:
1. Bij het inloggen bij Mijn NS moet je naast je gebruikersnaam en wachtwoord ook nog een code invullen. Voor de groep die dat moeilijk kan lezen, wordt het voorgelezen door op een oortje te klikken. Nu is de geluidsinstallatie van mijn computer op orde, dus dat zal dan wel voor doven bedoeld zijn?
2. Bij het vragen van Online Reisassitentie (alvast even rondsnuffelen voor een mogelijke reis in de toekomst) accepteert hij mijn Mijn NS gebruikersnaam en wachtwoord helemaal niet. Voordeel is wel dat je daar geen code hoeft in te tikken, dus voor wat hoort wat...
1. Bij het inloggen bij Mijn NS moet je naast je gebruikersnaam en wachtwoord ook nog een code invullen. Voor de groep die dat moeilijk kan lezen, wordt het voorgelezen door op een oortje te klikken. Nu is de geluidsinstallatie van mijn computer op orde, dus dat zal dan wel voor doven bedoeld zijn?
2. Bij het vragen van Online Reisassitentie (alvast even rondsnuffelen voor een mogelijke reis in de toekomst) accepteert hij mijn Mijn NS gebruikersnaam en wachtwoord helemaal niet. Voordeel is wel dat je daar geen code hoeft in te tikken, dus voor wat hoort wat...
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
@webguy, zojuist, 5 min geleden vetrokken uit Ah, hingen ze nog wel. Alleen de bakken op 6a en 7a buiten de kap werken niet (volgens prorail: defect ;))
Verder is Ah nu echt een houtje-touwtje station. Wat dat betreft valt gvc met missende kap wel mee. Neem nu perron 1 in ah voor sporen 3/4. Komend vanaf de tijdelijke trappen trefje alleen al 6 verschillende overkappingen aan. Eerst eentje tussen trap en de lift, vervolgens een breedere tussen lift en nieuwe trapopgang. Dan de nieuwe kap, dan een stuk kap dat eerder nieuwe kap-oude kap overbrugde. De oude kap is nu tot aan de trap sonsbeekzijde verwijderd. Dan nog een stukje oude kap aan de passerele sonsbeekzijde. Het stukje waar geen kap zit heeft trouwens nog een waslijn waar drie tl-bakken aanhangen.
Verder is de nieuwe ingang aan de sonsbeekzijde open, dat houdt in dat de nieuwe passerele daar ook open is, maar die is gereed tot aan spoor 8 zodat daar een slinger gemaakt moet worden (zonder kap) naar de oude paserelle.
En dan he ik het nog niet eens over het tijdelijke station dat ook al half dicht is.
[Mobiele post]
Verder is Ah nu echt een houtje-touwtje station. Wat dat betreft valt gvc met missende kap wel mee. Neem nu perron 1 in ah voor sporen 3/4. Komend vanaf de tijdelijke trappen trefje alleen al 6 verschillende overkappingen aan. Eerst eentje tussen trap en de lift, vervolgens een breedere tussen lift en nieuwe trapopgang. Dan de nieuwe kap, dan een stuk kap dat eerder nieuwe kap-oude kap overbrugde. De oude kap is nu tot aan de trap sonsbeekzijde verwijderd. Dan nog een stukje oude kap aan de passerele sonsbeekzijde. Het stukje waar geen kap zit heeft trouwens nog een waslijn waar drie tl-bakken aanhangen.
Verder is de nieuwe ingang aan de sonsbeekzijde open, dat houdt in dat de nieuwe passerele daar ook open is, maar die is gereed tot aan spoor 8 zodat daar een slinger gemaakt moet worden (zonder kap) naar de oude paserelle.
En dan he ik het nog niet eens over het tijdelijke station dat ook al half dicht is.
[Mobiele post]
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Ik was laatst voor het eerst van mijn leven op dat station en het is echt een ontzettende chaos daar. Zo ontzettend onoverzichtelijk allemaal.Freek schreef:@webguy, zojuist, 5 min geleden vetrokken uit Ah, hingen ze nog wel. Alleen de bakken op 6a en 7a buiten de kap werken niet (volgens prorail: defect ;))
Verder is Ah nu echt een houtje-touwtje station. Wat dat betreft valt gvc met missende kap wel mee. Neem nu perron 1 in ah voor sporen 3/4. Komend vanaf de tijdelijke trappen trefje alleen al 6 verschillende overkappingen aan. Eerst eentje tussen trap en de lift, vervolgens een breedere tussen lift en nieuwe trapopgang. Dan de nieuwe kap, dan een stuk kap dat eerder nieuwe kap-oude kap overbrugde. De oude kap is nu tot aan de trap sonsbeekzijde verwijderd. Dan nog een stukje oude kap aan de passerele sonsbeekzijde. Het stukje waar geen kap zit heeft trouwens nog een waslijn waar drie tl-bakken aanhangen.
Verder is de nieuwe ingang aan de sonsbeekzijde open, dat houdt in dat de nieuwe passerele daar ook open is, maar die is gereed tot aan spoor 8 zodat daar een slinger gemaakt moet worden (zonder kap) naar de oude paserelle.
En dan he ik het nog niet eens over het tijdelijke station dat ook al half dicht is.
[Mobiele post]
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Ben dan wel benieuwd waarom het onoverzichtelijk is, het is een puinhoop. Maar onoverzichtelijk zou ik het niet noemen, gaat ook niet veel aan veranderen. In plaats van de trappen op moet je vanaf 2 juli trappen af (althans centrumzijde) aan de sonsbeekzijde veranderd wat dat betreft niets.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Ik vond het gewoon zwaar onoverzichtelijk (al had dat er misschien ook mee te maken dat ik niet wist waar ik heen moest, NS-personeel hielp trouwens ook niet echt mee).Freek schreef:Ben dan wel benieuwd waarom het onoverzichtelijk is, het is een puinhoop. Maar onoverzichtelijk zou ik het niet noemen, gaat ook niet veel aan veranderen. In plaats van de trappen op moet je vanaf 2 juli trappen af (althans centrumzijde) aan de sonsbeekzijde veranderd wat dat betreft niets.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
nu maak je me nieuwsgierig!The best schreef:Ik vond het gewoon zwaar onoverzichtelijk (al had dat er misschien ook mee te maken dat ik niet wist waar ik heen moest, NS-personeel hielp trouwens ook niet echt mee).Freek schreef:Ben dan wel benieuwd waarom het onoverzichtelijk is, het is een puinhoop. Maar onoverzichtelijk zou ik het niet noemen, gaat ook niet veel aan veranderen. In plaats van de trappen op moet je vanaf 2 juli trappen af (althans centrumzijde) aan de sonsbeekzijde veranderd wat dat betreft niets.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Ze hadden gister bij de NS weer een nieuw excuus voor een storing..
Komt wel goed schatje.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Die is niet nieuw en ook geen excuus. Afgelopen weekend was er een soortgelijke melding uit Zeeland, dat bleek te gaan om iemand die zichzelf op het perron in brand probeerde te steken. Lijkt me beter om dan even niet te rijden... Wat er op de Flevolijn aan de hand was weet ik niet.
[Mobiele post]
[Mobiele post]
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Op dat stuk is er echt niets... :X Overigens heb ik wel eens het idee dat er erg kleinzerig wordt gedaan bij politie langs het spoor. In een redelijk deel gevallen zou enkelspoor met "Rijden-op-zicht" bij de politielocatie best mogelijk zijn schat ik zo in.
Op de snelweg gaat dat toch ook zo?
Op de snelweg gaat dat toch ook zo?
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Dat verschilt per keer toch. Ik ben ook wel eens in een trein gezeten met de politie langs het spoor, dat gaat dan gewoon op een slakkegangetje erlangs. Maar meestal als de politie naast het spoor loopt, zitten ze achter iemand aan. Die waarschijnlijk als ideale methode om te ontsnappen: Snel voor de trein langs rennen, zodat de politie niet kan volgen.Klaasje schreef:Op dat stuk is er echt niets... :X Overigens heb ik wel eens het idee dat er erg kleinzerig wordt gedaan bij politie langs het spoor. In een redelijk deel gevallen zou enkelspoor met "Rijden-op-zicht" bij de politielocatie best mogelijk zijn schat ik zo in.
Op de snelweg gaat dat toch ook zo?
Ik snap de politie wel
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Of zoals ik ooit heb meegemaakt een gewapend persoon waar politie achteraan zat, stel dat zo´n dwaas begint te schieten als je keurig linkerspoor op zicht rijdend langskomt.Abracadabram schreef:Dat verschilt per keer toch. Ik ben ook wel eens in een trein gezeten met de politie langs het spoor, dat gaat dan gewoon op een slakkegangetje erlangs. Maar meestal als de politie naast het spoor loopt, zitten ze achter iemand aan. Die waarschijnlijk als ideale methode om te ontsnappen: Snel voor de trein langs rennen, zodat de politie niet kan volgen.Klaasje schreef:Op dat stuk is er echt niets... :X Overigens heb ik wel eens het idee dat er erg kleinzerig wordt gedaan bij politie langs het spoor. In een redelijk deel gevallen zou enkelspoor met "Rijden-op-zicht" bij de politielocatie best mogelijk zijn schat ik zo in.
Op de snelweg gaat dat toch ook zo?
Ik snap de politie wel
dan maar ff een half uurtje geen treinen hoor.
En hulpdiensten kan bv ook brandweer zijn voor een bermbrandje, dierenambulance voor een gewond dier enz enz.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Linkerspoor rijden op zicht is trouwens niet eens overal een optie als de hulpdiensten het al zouden toestaan. Als je bijvoorbeeld uit Hoofddorp linkerspoor gaat rijden naar Leiden, en je moet ook nog een stuk rijden op zicht dan kan je hooguit een uurdienst bieden met alleen de s5700 of een andere treinserie door de linkerspoorbeveiliging (die het niet toestaat om meerdere treinen achter elkaar aan te sturen over het linkerspoor).
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Gister in een IC Arnhem - Nijmegen werd bij de Rijnbrug al omgeroepen dat het volgende station Arnhem was. Tja, er was een brug, en we reden langszaam ivm snelheidsbeperking ivm onderhoudswerkzaamheden, maar we waren echt nog in Arnhem...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Vanmorgen een omroep in TBP-stijl... de t2818 ging verder naar Gouda, Alexander en Rotterdam Centraal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
De linkerspoorbeveiliging op Hoofddorp-Leiden is wel erg uitgekleed als ik de tekeningen bekijk. Daarentegen zijn er hier en daar behoorlijk goed uitgebouwde linkerspoorbeveiligingen met soms zelfs seinverdichting. De Flevolijn is ooit geoptimaliseerd qua overloopwissels voor het rijden van een kwartiersdienst met stoptreinen met afwissellend stukken enkelspoor buiten dienst.Caspar schreef:Linkerspoor rijden op zicht is trouwens niet eens overal een optie als de hulpdiensten het al zouden toestaan. Als je bijvoorbeeld uit Hoofddorp linkerspoor gaat rijden naar Leiden, en je moet ook nog een stuk rijden op zicht dan kan je hooguit een uurdienst bieden met alleen de s5700 of een andere treinserie door de linkerspoorbeveiliging (die het niet toestaat om meerdere treinen achter elkaar aan te sturen over het linkerspoor).
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Linkerspoor beveiliging kent voor zover ik weet altijd maar één P-sein als je linkerspoor wilt gaan rijden, een zogenaamd 'voorsein' om te voorkomen dat er vanaf het emplacement alleen op Geel kan worden vertrokken... Het eerste sein van het volgende emplacement toont immers standaard Rood. Met dat extra voorsein kan er dus op Groen worden vertrokken zodat er niet helemaal vanaf Hoofddorp naar Leiden 40km/u gereden dient te worden. Het is dus wel zo dat je met linkerspoorbeveiliging dus soms stukken hebt van 20km waar je geen enkel P-sein tegenkomt als je links rijdt. Misschien dat Dexter daar wel ervaring mee heeft?
Traject Zaandam- Purmerend Overwhere heeft dubbel-enkelspoor beveiliging, dan heb je dus P-seinen in beide richtingen. (maar is duurder in onderhoud en aanleg). Voordeel is dat je dan wel meerdere treinen achter elkaar de vrije baan op kan sturen zonder te moeten wachten tot die ene trein bij het volgende emplacement binnen is gekomen...
Ik geloof trouwens dat de hele Flevolijn dubbel-enkelspoor beveiligd is.
Traject Zaandam- Purmerend Overwhere heeft dubbel-enkelspoor beveiliging, dan heb je dus P-seinen in beide richtingen. (maar is duurder in onderhoud en aanleg). Voordeel is dat je dan wel meerdere treinen achter elkaar de vrije baan op kan sturen zonder te moeten wachten tot die ene trein bij het volgende emplacement binnen is gekomen...
Ik geloof trouwens dat de hele Flevolijn dubbel-enkelspoor beveiligd is.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Er is natuurlijk linkerspoorbeveiliging in alle soorten en maten. Op stukken van de veluwelijn staan er op het linker spoor wel seinen (ook P-seinen) maar geen ATB-code. Dubbel-enkelspoor is natuurlijk een vorm van linkerspoorbeveiliging die alleen behoorlijk ver is uitgebouwd.
Re: OVer Missers in de Reisinformatie #14
Nee het is echt een wezenlijk verschil. Bij linkerspoorbeveiliging kan de rijrichting niet keren, strand een trein op een baanvak met linkerspoorbeveiliging en zou die moeten ombouwen en terugrijden om wat voor reden dan ook(op het linkerspoor) dan zal hij dus alle overwegen moeten aanrijden. Omdat door de rijrichting geen enkele overweg aankondingssectie actief is. Ook alle P-seinen zullen dan stoptonend gepasseerd moeten worden. Om meteen even het extreemste verschil te noemen.Dubbel-enkelspoor is natuurlijk een vorm van linkerspoorbeveiliging die alleen behoorlijk ver is uitgebouwd.
Dubbel enkelspoor is zoals de naam al zegt dus geen uitbreiding van linkerspoor beveiliging...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten