Mag ik even kwijt #84

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door tsov »

Dat zegt meer over jouw vriezer :lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Zeker een 1-ster vriezer? :?

1= -6 graden (vriesvakje in caravankoelkast)
2= -12 graden (vriesvakje in gewone koelkast)
3= -18 graden (normale vriezer)
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door microshit »

Zo, de auto ligt vol, ga eindelijk beginnen met verhuizen *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

STF schreef:Zeker een 1-ster vriezer? :?

1= -6 graden (vriesvakje in caravankoelkast)
2= -12 graden (vriesvakje in gewone koelkast)
3= -18 graden (normale vriezer)
Ik denk een halve ster. Roomijs wordt iig vloeibaar als het erin staat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Fles »

_O- Laten we vaststellen dat je vriezer stuk is :lol:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Zou Bee eigenlijk wel het verschil weten tussen een vriezer en een koelkast? :Y
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Suus »

Jawel. Bovenste plankje achter een klepje is de vriezer, de twee plankjes eronder en de groentelade is de koelkast :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Thom91 »

Woei, vloeistofmechanica gehaald met een 7 :)
Komt wel goed schatje.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

Ik ben vanmiddag vanaf Alblasserdam naar Purmerend gefietst. Wat een onderneming. Het begon al met de heenreis in de trein naar Dordrecht: De s9200 naar Dordrecht reed met de OBB rijtuigen waar, zo bleek, geen fietsen in passen. Ik had van te voren op de treinplanner gekeken of de fiets mee mag in de s9200 en dat mag. Bij binnenkomst van die OBB trein zag ik nergens ruimte voor een fiets, dus even een service medewerker aangeschoten, die er verder niets van wist, maar er van overtuigd was dat het gewoon mag. Ik de fiets op het achterste balkonnetJE gezet zodat ie verder niets blokkeerde. Komt de treinmanager langs... Eerste wat ie zegt: Ja je weet wel dat je in deze trein geen fiets mag meenemen toch? Ik uitleggen wat ik hierboven al postte, en dat ik me van geen kwaad bewust was. Zegt ie: Ja maar het is wel 20x omgeroepen op het station... Ik stond bijna 20 minuten op Shl en daar werd niets omgeroepen en als ''omroepgoeroe'' heb ik daar wel een oor voor. Nouja toen begon het moddergooien: Als iemand van het spoor moet je toch wel beter weten, dat dit mat op dit treinummer rijdt etc etc etc zij die trainmanager. Ik was er best klaar mee!

Dan de fietstocht zelf: Het ging vrij vlot langs Gouda en Waddinxveen, Alphen etc totdat het bij Ter Aar begon te regenen... Ik ben nog doorgefietst tot een bushalte in Uithoorn om te schuilen en heb daar bijna 3 kwartier staan schuilen. Dankzij forumlid Dexter die bezorgd belde kon ik toch nog blijven lachen, maar het water stond tot in mijn schoenen... Na een klein uurtje werd het droog en ging ik weer verder fietsen, maar de verkeerde kant op richting Mijdrecht :roll:
Dus weer terugfietsen. Via Amstelveen waarna het wederom begon te plenzen, en ik ben gaan schuilen onder het viaduct van de A10/Zuidtak. Doordat mijn fiets geen spatborden heeft spetterde alle water ook nog eens heerlijk langs mijn rug omhoog, en was de inhoud van mijn rugzak ook doorweekt. Maargoed uiteindelijk tot Purmerend gefietst en daar nog even een stukje trein gepakt, want het was verder wel mooi geweest zo.


Oja de kroket bij de Febo op het plein voor het olympisch stadion in Amsterdam was echt goddelijk lekker na al die regen misere :D
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Klaasje »

Klinkt gezellig. Volgende keer beter? *O*
@Thom: Gefeliciteerd! Dat vak kan je het beste in één keer halen, dan ben je er meteen vanaf!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Thom91 »

helaas was dit de 3e herkansing, maar thx :P
Komt wel goed schatje.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Klaasje »

Dan ben je er in ieder geval achter dat ik gelijk heb. :Y
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Ik ben vanmiddag vanaf Alblasserdam naar Purmerend gefietst. Wat een onderneming. Het begon al met de heenreis in de trein naar Dordrecht: De s9200 naar Dordrecht reed met de OBB rijtuigen waar, zo bleek, geen fietsen in passen. Ik had van te voren op de treinplanner gekeken of de fiets mee mag in de s9200 en dat mag. Bij binnenkomst van die OBB trein zag ik nergens ruimte voor een fiets, dus even een service medewerker aangeschoten, die er verder niets van wist, maar er van overtuigd was dat het gewoon mag. Ik de fiets op het achterste balkonnetJE gezet zodat ie verder niets blokkeerde. Komt de treinmanager langs... Eerste wat ie zegt: Ja je weet wel dat je in deze trein geen fiets mag meenemen toch? Ik uitleggen wat ik hierboven al postte, en dat ik me van geen kwaad bewust was. Zegt ie: Ja maar het is wel 20x omgeroepen op het station... Ik stond bijna 20 minuten op Shl en daar werd niets omgeroepen en als ''omroepgoeroe'' heb ik daar wel een oor voor. Nouja toen begon het moddergooien: Als iemand van het spoor moet je toch wel beter weten, dat dit mat op dit treinummer rijdt etc etc etc zij die trainmanager. Ik was er best klaar mee!

Dan de fietstocht zelf: Het ging vrij vlot langs Gouda en Waddinxveen, Alphen etc totdat het bij Ter Aar begon te regenen... Ik ben nog doorgefietst tot een bushalte in Uithoorn om te schuilen en heb daar bijna 3 kwartier staan schuilen. Dankzij forumlid Dexter die bezorgd belde kon ik toch nog blijven lachen, maar het water stond tot in mijn schoenen... Na een klein uurtje werd het droog en ging ik weer verder fietsen, maar de verkeerde kant op richting Mijdrecht :roll:
Dus weer terugfietsen. Via Amstelveen waarna het wederom begon te plenzen, en ik ben gaan schuilen onder het viaduct van de A10/Zuidtak. Doordat mijn fiets geen spatborden heeft spetterde alle water ook nog eens heerlijk langs mijn rug omhoog, en was de inhoud van mijn rugzak ook doorweekt. Maargoed uiteindelijk tot Purmerend gefietst en daar nog even een stukje trein gepakt, want het was verder wel mooi geweest zo.


Oja de kroket bij de Febo op het plein voor het olympisch stadion in Amsterdam was echt goddelijk lekker na al die regen misere :D
Dit past misschien beter in het blundertopic :p
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daantje »

STF schreef:Zeker een 1-ster vriezer? :?

1= -6 graden (vriesvakje in caravankoelkast)
2= -12 graden (vriesvakje in gewone koelkast)
3= -18 graden (normale vriezer)
Ik heb een oude vriezer van m'n werk, drie sterren. Staat nu op stand 2 van de 4 en dan is ie -18 maar -30 ofzo haalt ie ook met gemak (maar dan maakt ie zo'n lawaai en is voor eten ook nergens voor nodig).

Vriesvakje in m'n koelkast vriest ook aardig goed. Als ik etenswaar op de bovenste plank in de koelkast zet komt er ook ijs in/op.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Caspar »

STF schreef:Vanaf november 2012 moet de camping drie tot vier maanden dicht omdat ze onder het asfaltpad van de camping een nieuw riool voor de gemeente Reisdorf gaan leggen, ter compensatie van het ongemak krijgen we een volledig nieuw asfaltpad (ook op de plekken waar ze niet hoeven te breken en graven). Geen verkeerde deal hoor want het pad is dringend aan vervanging toe en dat is een dure grap.
Hoe kunnen ze dat doen bij -18C Of hebben ze daar machines die we in Nederland niet kennen? Hier liggen asfalt en rioleringswerkzaamheden meestal stil tijdens een vorst periode. (en dan vriest het nog niet eens harder dan 10 graden...)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Caspar, hier lijken ze altijd wel gewoon door te werken, of het nu sneeuwt, vriest of regent. Het grootste probleem lijkt me nog het hoogwater, dan dobberen al hun spullen weg... :lol:

Daantje, onze vriezers halen de -30 à -35 inderdaad ook (stand 10) maar zijn altijd ingesteld op -18 à -21 (stand 3).
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Klaasje »

find_your_spot schreef:Zit dit persoon hier op het forum?

http://beta.uitzendinggemist.nl/aflever ... een-fanaat

Iemand deze aflevering al gezien?
Ja, er zijn hippere busfreaks te vinden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

Daantje schreef:Vriesvakje in m'n koelkast vriest ook aardig goed. Als ik etenswaar op de bovenste plank in de koelkast zet komt er ook ijs in/op.
Sluit het vriesvakje dan wel goed, want dat hoort natuurlijk niet... laatst ook maar m'n koelkast op 'n iets lagere stand gezet omdat er ineens dingen in gingen bevriezen.
Scheelt ook weer voor de vriezer die zo hard vroor dat ik van die roomijsbekertjes eerst even buiten de vriezer moest zetten voor het mogelijk was er met een lepel wat uit te krijgen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door STF »

Ik warm ijs soms weleens 8 seconden op in de magnetron, dan kun je het direct eten.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Thom91 »

McFlurry halen is nog lekkerder *bus*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daantje »

Daniel schreef:
Daantje schreef:Vriesvakje in m'n koelkast vriest ook aardig goed. Als ik etenswaar op de bovenste plank in de koelkast zet komt er ook ijs in/op.
Sluit het vriesvakje dan wel goed, want dat hoort natuurlijk niet... laatst ook maar m'n koelkast op 'n iets lagere stand gezet omdat er ineens dingen in gingen bevriezen.
Scheelt ook weer voor de vriezer die zo hard vroor dat ik van die roomijsbekertjes eerst even buiten de vriezer moest zetten voor het mogelijk was er met een lepel wat uit te krijgen :P
Als ie ontdooid is geweest sluit ie goed maar in de loop van de tijd wordt dat door ijs wel minder. M'n koelkast staat volgens mij ergens op de middelste stand maar dingen die je op de bovenste plank legt liggen natuurlijk wel dicht tegen het vriesvak aan.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Vinny »

Ik ben nog doorgefietst tot een bushalte in Uithoorn om te schuilen en heb daar bijna 3 kwartier staan schuilen.
Oh als ik dat wist... was ik wel even langsgekomen om je in te fluisteren dat je vandaag gratis patat kon halen in Uithoorn. De Zijdelweg is opgeknapt en dat moest natuurlijk gevierd worden. Ik neem aan dat je de slingers langs de weg wel hebt gezien? (het is de hoofdroute van Uithoorn naar Amstelveen)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daniel »

@Daantje: tja, bij mij gingen dingen op de onderste plank (direct boven de groentela) bevriezen... denk dat ik een keer bij het inruimen van de boodschappen onbewust de instelknop verzet heb.
Heb 'm nu ook op de middelste stand staan maar dan beperkt het bevriezen zich gewoon tot het vriesvak :P

En tja, horen doe ik 't niet als hij te hard staat te koelen... da's dan weer een voordeel en nadeel tegelijk van moderne koelkasten (A++ van net een jaar oud...)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door Daantje »

Mja, mijn vriezer is een oud beestje van zeker tien jaar oud maar kon hem gratis meenemen op het werk dus de tijd dat ie meegaat levert dat (geen aanschafkosten) het verschil in energiekosten wel weer op. Of het slechter voor het milieu is betwijfel ik ook want zo'n ding afdanken is natuurlijk ook niet goed en nu krijgt ie en goed tweede leven. Wilde vooral ook even kijken of ik echt een vriezer nodig had maar vind het nu toch wel heel handig als aanvuling op m'n vriesvakje nu wel vaak met z'n tweeen hier zijn.
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: Mag ik even kwijt #84

Bericht door TheKnitter »

Justin schreef:Iemand een fiets over die ik kan overnemen tegen een zacht prijsje :mrgreen: ?
Zou ik bij "De Kleine Winst" op de Lindelaan (pal voor station Zwijndrecht) kijken. Zeer goedkope tweedehands fietsen, in prima staat.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten