Ik vind Leeuwarden-Heerenveen-Steenwijk-Zwolle behoorlijk "sneltreinachtig".Flevolander schreef:Niet geheel toevallig komt uit de lijst naar voren dat Leeuwarden qua reizigersnaantallen ook geen echte intercity moet hebben, maar hooguit een sneltreinachtig concept.
Dat is precies de redenatie die NS nu volgt! Weinig stops voor de IC waardoor je voorkomt dat de stoptreinen leeg rondrijden.Flevolander schreef:En als je een echte snelle ic Zwolle - Groningen inzet zonder tussenstops, dan hebben de stoptreinen op dit traject ook nog wat te doen.
Wat in de Randstad "te weinig" is kan buiten de Randstad wel genoeg zijn, simpelweg omdat de reizigersaantallen daar lager liggen. Assen is naar Randstad-begrippen misschien niet druk, maar in de regio wel!Flevolander schreef:Waarom zou je onderscheid moeten maken tussen Randstad en niet-Randstad? Te weinig reiizgers is te weinig reizigers, dat ben ik met Vinny eens.
Dus dat kan je gewoon niet goed vergelijken daarom is het geen goed idee om de 'rechten' van een station van het aantal reizigers af te hangen. En zou jij het als Flevolander ook een goed idee vinden als er op de Flevolijn alleen nog maar stoptreintjes rijden?