Waarschijnlijker is dat deze spoorverbinding in 1945 niet belanrijk genoeg werd geacht en men zo snel mogelijk de belangrijkere verbindingen weer heeft hersteld; dit is de enige spoorbrug die bij de wederopbouw overgeslagen is.
13 jaar later, de auto werd een steeds populairder vervoermiddel, bedacht men dat een vaste oeververbinding voor die koekblikken wel handig zou zijn, en hé kwam dat nog eens handig uit, er lag daar nog een prachtig verlaten spoortracé!
Overigens zie ik niet echt hoe een spoorlijn via die route de lijn Arnhem-Nijmegen zou kunnen ontlasten: reizigers tussen Ede, Arnhem en Nijmegen hebben er niets aan, reizigers tussen Kesteren en Arnhem ook niet. Een IC Utrecht-Kesteren-Nijmegen lijkt me ook niet heel nuttig, zo veel mensen reizen er ook weer niet tussen Utrecht en Nijmegen.
Één van de IC's uit Utrecht inkorten tot Arnhem, met aansluiting op een non-stop s3600 naar Nijmegen lijkt me dan wel weer een handig idee. Dan kan je tussen Arnhem en Nijmegen per uur 4 snelle IC's én 4 echte Sprinters laten rijden.
Abracadabram schreef:Of ze maken gewoon gebruik van het vrij gekomen perronspoor, waar nu nog de trein naar leeuwwarden stopt, lijkt me het goedkoopst.
Dat zal niet gaan want de trein naar Leeuwarden blijft daar stoppen dus er komt geen perronspoor vrij, er zijn er juist meer nodig dan nu. Daarom wordt er een perron bij gebouwd in Zwolle.