OVer je reiservaringen in juni 2011

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Freek »

In Zutphen hebben ze op het emplacement tussen de sporen paaltjes gezet. Zulke paaltjes. Ook nog willekeurig, het is niet zo dat de rode (en daarmee ook de witte) reflectie altijd dezelfde kant op wijst. Iemand enig idee wat nut en noodzaak hiervan is?
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

Daniel schreef:De machinist van de t2861 reed vanmiddag wel heel voorzichtig station Amersfoort binnen... zowaar was het zelfs mogelijk fatsoenlijk door het gangpad te lopen terwijl we door de wisselstraat gingen. Overigens kwam de trein desondanks nog voor het geplande tijdstip tot stilstand langs het perron.
en zelfs in zulke gevallen dat je ruim voor tijd langs perron staat klagen mensen nog als je langzaam binnen komt rijden! want als die Mcn had doorgereden dan hadden ze een bus eerder nog kunnen halen of iets dergelijks
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Haha ja... is af en toe gewoon grappig om te horen dat geklaag (wat in de s2800 vrij vaak voorkomt op Amf - Ut als het goederenpad ervoor toevallig een keer niet leeg is)
Al kan het handelen van treinpersoneel ook juist tot dit soort geklaag leiden. Zie bv. het geval s5600 / s2800 op Amf ri. Ut waar ik ooit een hoop geklaag kon aanhoren dat een conductrice van de 2800 riep "Deze trein sluit niet op uw trein aan" en de deuren sloot. Doordat er best veel HC's zijn die deze sluitseinaansluiting overnemen door iets langer te wachten of zelfs de vertrekprocedure af te breken wek je echter wel onterechte verwachtingen...
Schothorst / Vathorst - Utrecht blijkt ook een vrij populaire verbinding te zijn, dus ja, je hebt er altijd wel bij die de gok wagen om met de stoptrein van 10 minuten later dezelfde IC te halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Als de HC wacht met sleutelen terwijl het uitrijsein terecht veilig is, dan komt de vertrekvertraging op conto van de NS onder de naam:'Vertrekproces vervoerder' als dat vaak gebeurt op een bepaalde plek dan zal de vervoerder daar passende maatregelen voor moeten nemen. Zo zie je maar, alles wordt bijgehouden...
Vertrekproces vervoerder is trouwens ook de nr1 oorzaak waarom Thalys en s9200 vaak te laat vertrekken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Suus »

Dat is natuurlijk ook wel weer heel erg een papieren tijger.

Als NS Hispeed te laat de trein voor laat rijden wordt dat natuurlijk weer niet geregistreerd als de oorzaak van dat verlate vertrekproces. Je kan immers niet de reizigers in een shovel laden en ze door het dak naar binnen kieperen en binnen een minuut weer wegrijden, zeker niet bij kofferaantrekkelijke treinseries.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Nee dat is weer een andere te noemen oorzaak, dan is het geen 'Vertrekproces vervoerder' :wink: Er wordt ook gekeken of de trein optijd binnen is langs het perron.
'Groot reizigersaanbod' kan ook een te noemen oorzaak zijn, maar dan moet de vervoerder dat zelf aangeven.

jaja een treindienstleider doet meer dan koffie drinken en wat wissels bedienen...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Bee schreef:Je kan immers niet de reizigers in een shovel laden en ze door het dak naar binnen kieperen en binnen een minuut weer wegrijden,
Flauw hoor om zoiets te zeggen. Je PROBEERT het niet eens :N :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Caspar »

Ze zouden er inderdaad eens wat aan moeten doen, dat eeuwige gedoe met het instappen. De eerste reizigers die instappen hebben natuurlijk 5 koffers per persoon, waardoor die al een minuut nodig hebben om alle bagage in te laden. Vervolgens gaan ze al sjokkend opzoek naar hun stoel, en gaan ze eerst in het gangpad hun jas uittrekken en ophangen, lunchpakketjes uit de koffer halen etc voor ze die in het rek proberen te duwen. Al die tijd houden ze het gangpad bezet, en staan er zelfs buiten nog mensen te wachten tot ze in kunnen stappen omdat er een hele rij is ontstaan vanaf het perron tot achter de trage instappers.
In het vliegtuig is dat meestal nog erger, maar daar heeft men meestal wel een kwartier de tijd bij vertrek voor dit soort toestanden...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Vinny »

Mwah, ik vind de stationnementen van de Thalys altijd belachelijk lang (van de ICE ook trouwens). Wanneer je bijv. op Rotterdam aankomt heb je de tijd om een kopje koffe te halen, een broodje te eten en een sigaretje te roken - en dan rijdt dat pokkeding nog steeds niet weg... :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Volgens planning staat de Thalys maar twee minuten in Rotterdam (a .56, v .58). Dan kun je wel erg veel doen in twee minuten :lol:

In other news: mijn telefoon liep vanmiddag 3 minuten achter, dus ik dacht dat ik nog ruim de tijd had om mijn trein te halen toen de SLT het station al binnen stormde (en ik nog niet eens bij het station was). Enfin, sprintje getrokken en gelukkig wachtte de conducteur even met sleutelen voordat we wegreden toen hij mij de trap af zag stormen.
Zeer gewaardeerd *O*
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Fles »

Geert schreef:In other news: mijn telefoon liep vanmiddag 3 minuten achter, dus ik dacht dat ik nog ruim de tijd had om mijn trein te halen toen de SLT het station al binnen stormde (en ik nog niet eens bij het station was). Enfin, sprintje getrokken en gelukkig wachtte de conducteur even met sleutelen voordat we wegreden toen hij mij de trap af zag stormen.
Zeer gewaardeerd *O*
Vodafone zeker? Je moet ff instellen dat je de tijd niet meer van je netwerk krijgt, want dan loop je standaard 4 minuten achter op spoortijd tegenwoordig. Stinkafone :r
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Daniel »

Heb ook Vodafone, maar de tijd loopt nog keurig gelijk met de spoortijd hoor. Als er al verschil is is dat hooguit 30 seconden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Freek »

Tot de laatste wijziging naar zomertijd liep bij mij de Vodafone tijd ook altijd keurig mee met de NS-klok, nu zit er inderdaad een verschil in van een paar minuutjes.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Chauf21 »

Caspar schreef:Ze zouden er inderdaad eens wat aan moeten doen, dat eeuwige gedoe met het instappen. De eerste reizigers die instappen hebben natuurlijk 5 koffers per persoon, waardoor die al een minuut nodig hebben om alle bagage in te laden. Vervolgens gaan ze al sjokkend opzoek naar hun stoel, en gaan ze eerst in het gangpad hun jas uittrekken en ophangen, lunchpakketjes uit de koffer halen etc voor ze die in het rek proberen te duwen. Al die tijd houden ze het gangpad bezet, en staan er zelfs buiten nog mensen te wachten tot ze in kunnen stappen omdat er een hele rij is ontstaan vanaf het perron tot achter de trage instappers.
In het vliegtuig is dat meestal nog erger, maar daar heeft men meestal wel een kwartier de tijd bij vertrek voor dit soort toestanden...
Vorige week (of ergens in die buurt) stond er een Thalys om x.45 al langs het perron. Dat ding vertrok (volgens planning) pas ruim 30 minuten later.
Freek schreef:Tot de laatste wijziging naar zomertijd liep bij mij de Vodafone tijd ook altijd keurig mee met de NS-klok, nu zit er inderdaad een verschil in van een paar minuutjes.
Same here. Ik heb het automatisch instellen maar uitgezet :(
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ennes »

Caspar schreef:Als de HC wacht met sleutelen terwijl het uitrijsein terecht veilig is, dan komt de vertrekvertraging op conto van de NS onder de naam:'Vertrekproces vervoerder' als dat vaak gebeurt op een bepaalde plek dan zal de vervoerder daar passende maatregelen voor moeten nemen. Zo zie je maar, alles wordt bijgehouden...
Vertrekproces vervoerder is trouwens ook de nr1 oorzaak waarom Thalys en s9200 vaak te laat vertrekken.
(y) Duidelijke uitleg Caspar, Het blijft alleen jammer dat veel reizigers (zelfs de treinfanaten die elke lasnaad in het spoor kennen) dit niet weten/willen weten/zien/willen zien/begrijpen/willen begrijpen. En soms is het ook best frustrerend, zeker als je ook weet dat je iets verderop genoeg rijtijd hebt om het volgende station op tijd te zijn.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Geert »

Fles schreef:Vodafone zeker? Je moet ff instellen dat je de tijd niet meer van je netwerk krijgt, want dan loop je standaard 4 minuten achter op spoortijd tegenwoordig. Stinkafone :r
Vodafone ja. Liep altijd netjes mee met de stationstijd :(
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door VIRM »

Hmmmm, toch nog wat communicatieperikelen bij NS en Pro-Rail.

Gisteravond kwam ik rond 00:10 aan op CS Tram Oostzijde in Amsterdam. Een jongeman, die zelf naar Sloterdijk moest, hielp mij naar de ingang van de oostpassage (hoezo is het daar donker...?). Op de digitale borden zag ik de laatste IC naar Den Helder van 00:12 staan met +5 op spoor 7a, dus snel snel snel naar boven... En de trein stond er dus nog niet.
Diezelfde jongeman kwam ik even verderop op het perron tegen en gezellig staan praten. Hij vond het kennelijk zeer boeiend dat ik en met een stok liep en gewoon liep te internetten op mijn mobieltje, want ik kon hem vertellen dat de trein naar Den Helder met +9 stond aangegeven en dat zijn alternatieve mogelijkheid, als de vertraging op zou lopen, de trein van 00:27 op 2a zou zijn.
De IC verdween even van de AV, om later terug te keren met +19.
De IC naar Enkhuizen was gespoorwijzigd van 7a naar 8a en die kwam om 00:33 binnenrijden. Uiteindelijk maar daar ingestapt.
Een paar minuten later kwam de IC naar Den Helder binnenrijden op 7a. Volstrekte onduidelijkheid over wat er nu eerder zou gaan. De conducteurs van de IC naar Enkhuizen stonden 20 meter verderop, maar toen ik naar ze schreeuwde welke trein nu eerder ging, kwam er totaal geen reactie. Sja, als je het niet weet, roep het dan gewoon eerlijk om en ga dan niet zo passief op het perron met elkaar staan leuteren.
Rond vertrektijd in het station werd omgeroepen dat voor de reizigers die zojuist waren aangekomen op spoor 5, de IC's naar Den Helder, Enkhuizen en Rotterdam nog klaarstonden (wacht, tegenover die mensen kan wel worden gecommuniceerd?).
Uiteindelijk met iets van +6 vertrokken. Toen ik even later op de AV van Den Helder Zuid keek, had de laatste IC +43.
Beul van de blindegeleidelijn
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door webguy »

Geert schreef:Vodafone ja. Liep altijd netjes mee met de stationstijd :(
Vast geen NTP sync meer. Of sync met een andere server...
TheKnitter
Berichten: 766
Lid geworden op: vr 02 jul 2010, 11:06
Locatie: Zwijndrecht

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door TheKnitter »

Geert schreef:
Fles schreef:Vodafone zeker? Je moet ff instellen dat je de tijd niet meer van je netwerk krijgt, want dan loop je standaard 4 minuten achter op spoortijd tegenwoordig. Stinkafone :r
Vodafone ja. Liep altijd netjes mee met de stationstijd :(
Ik heb er ook al problemen mee, op mijn iPhone. Dacht altijd dat het aan dat ding zelf lag, maar blijkt dus minder waar te zijn. Handmatig op de stationsklok ingesteld nu.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ronald »

Het is een tijdje goed gegaan, maar de laatste tijd weigert m'n OV-chipkaart weer regelmatig dienst bij het inchecken in een Connexxion-bus. Waar het aan ligt snap ik niet:
* Ligt het aan de apparatuur: waarschijnlijk niet, andere instappers hebben er geen last van
* Ligt het aan mijn kaart: waarschijnlijk ook niet, want als ik vervolgens bij de achterdeur probeer in te checken, doet 'ie het altijd wél. :?: :?: :?:
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Klaasje »

Er was een "sein en overwegstoring" tussen Hilversum en Amersfoort. Daar moet ik langs op mijn reis Alm - Amf dus het leek erop dat ik er last van zou kunnen krijgen. De s1500 reed niet verder dan Hvs en waardoor ik die niet kon nemen richting Amf. Toen ik in de s1600 zat viel me op dat we vanaf Brn linkerspoor richting Amf reden. In de polder stond er op het rechterspoor een trein van waarschijnlijk 12 bakken ICMm stil bij een sein en een paar honderd meter verder lag een gestoorde overweg. Zeg ik iets raars als ik zeg dat de bewuste trein wellicht binnen de aankondigingssectie van de overweg stilstond en dat daardoor de overweg niet zo goed meewerkte?
In ieder geval werd er rustig en typhonerend de overweg gepasseerd waarna we goed konden doorrijden naar Amf. Totale schade: +6 waarvan +3 door een niet rijdende s1500 en +3 door iets langzamer dan normaal rijden. Al met al had ik er als reiziger bijzonder weinig last van. :pos:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Chauf21 »

Ronald schreef:Het is een tijdje goed gegaan, maar de laatste tijd weigert m'n OV-chipkaart weer regelmatig dienst bij het inchecken in een Connexxion-bus. Waar het aan ligt snap ik niet:
* Ligt het aan de apparatuur: waarschijnlijk niet, andere instappers hebben er geen last van
* Ligt het aan mijn kaart: waarschijnlijk ook niet, want als ik vervolgens bij de achterdeur probeer in te checken, doet 'ie het altijd wél. :?: :?: :?:
Probeer de volgende keer de kaart eens een stukje van het apparaat te houden. Wellicht helpt dat :)
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door find_your_spot »

Ronald schreef:Het is een tijdje goed gegaan, maar de laatste tijd weigert m'n OV-chipkaart weer regelmatig dienst bij het inchecken in een Connexxion-bus. ......want als ik vervolgens bij de achterdeur probeer in te checken, doet 'ie het altijd wél.
Hier zelfde probleem. Vaak werkt 1 van de 2 CiCo's voorin de bus maar.
Tevens is er ongeveer 2 weken gelede een update geweest waardoor zowaar bijna geen lcd schermen meer informatie geven in Amstelland-Meerlanden.

Zit je kaart trouwens in een portemonnee? Probeer anders eens 2 kaarten van plek te wisselen, vaak is het probleem daarmee even verholpen.
For Your Railroad Adventures
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door Ronald »

Hij zit in zo'n mooi GVB-hoesje, dus dat kan het eigenlijk niet zijn. Misschien inderdaad een stukje van de lezer afhouden, daar let ik eigenlijk nooit zo op. Het meest opmerkelijk is dat hij het bij de achterdeur wél altijd doet, ook bij het uitchecken heb ik nooit problemen.
Ik dacht eerst dat het misschien aan de diverse producten ligt die op de kaart staan (NS, daluren-Oost Nederland, Veolia-korting), maar dan zou 'ie ook moeite moeten hebben met de andere CICO's.
Vanmiddag maar weer eens kijken...
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je reiservaringen in juni 2011

Bericht door iljitsch »

Tijdens mijn bezoek aan Den Haag eerder deze week viel me op dat men daar nog niet allemaal aan de chipkaart gewend is: gewapper van de kaart voor de CICO, voor het schermpje in plaats van voor het leesgedeelte houden... En de volgende keer dat ik er ben staat deze er waarschijnlijk ook niet meer:

Afbeelding

Overigens moest ik woensdag ergens in de buurt van Zeewolde in de Flevopolder zijn. Die plattelandsbussen trekken me nooit zo, dus met de fiets in de trein naar Nijkerk, 15 km fietsen, zaken afhandelen, 20 km + 2 a 3 buien naar Almere fietsen, terug naar Den Haag. Dat waren dus vier treinen, waarbij enkel in die van schiphol naar Den Haag CS geen controle plaatsvond. Verder reed alles netjes op tijd en alles, geen problemen gehad behalve beledigde mensen naar aanleiding van mijn verzoek om m'n fiets in het daarvoor bestemde deel van de VIRM naar Gvc te kunnen plaatsen.

Op Amersfoort verwachtte/hoopte ik in een SLT te kunnen stappen, die metrotreintjes zijn erg handig als je een fiets bij je hebt. Maar er stond een "stoptrein" aangekondigd en dat bleek dan ook geen sprintermaterieel maar een DDAR te zijn. Blijkbaar is de NS hier erg precies mee.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten